مداحی_آنلاین_دست_بر_تیغ_بیان_بر_روی_منبر_میرسد_حسن_عطایی.mp3
4.88M
💥سبک: #شور
🎤مداح: #حسن_عطایی
🏴 #وفات_حضرت_زینب (س)
دست بر تیغ بیان بر روی منبر می رسد
از راه حیدر می رسد(۲)
بر دوش علم دارد ابلفضل بار دیگر میرسد
از راه حیدر میرسد(۲)
یا ک قیامت زودتر از زودتر سر میرسد
از راه حیدر میرسد(۲)
نهج البلاغه خطبه های مثل حیدر شد صدا
شام لرزد زیر پایت زینب زینب زینب
زینب مرد روزگار(۲)
زینب زیر کارزار
باشد خطبه های او
مثل تیغ ذوالفقار
ام المصایب زینب(۵)
او هیبتش تکرار مولا حیدر است
زینب علی دیگرست
بر صورت زینب یقینا نور عصمت معجرس
زینب علی دیگراست (۲)
بر شام چیره میشود گر چ سپاهش کمتر است
زینب علی دیگراست(۲)
شبیه حیدر گفت و گویش(۲)
صدای مولا در گلویش(۲)
شام مست است از......
زینب زینب علی مدد
زینب لشکر علی(۲)
زینب باور علی
....با بیان خود
زینب دختر علی
ام المصایب زینب ام المصایب زینب
#حضرت_زینب
💥
.
#حضرت_زینب
زینب کبری سلامعلیک
تالی زهرا سلامعلیک
نور دل حضرت زهرا تویی
روشنی دیدهی بابا تویی
عالم و آدم شده حیران تو
ریزهخوار سفرهی احسان تو
باده ی حق همیشه در جام توست
نطق علی هماره در کام توست
نام تو را گفته خدای جلی
زینبی و زینت نام علی
علم تو را ستوده زین العباد
درود عالمی به روح تو باد
فاضلهای و دختر فاطمه
درسنخوانده گشتهای عالمه
عقل همه مات شد از علم تو
کرب و بلا زنده شد از حلم تو
خطبهی تو کرده به شام بلا
خدعه ی دشمن تو را برملا
مظهر الطاف خدایی تویی
آیت جود کبریایی تویی
تویی تو آن شمیم باغ ولا
شیرزن نهضت کرب و بلا
علی قاسمی (شمیم)
#وفات_حضرت_زینب
.
#تک یا #واحد_تند رجزگونه ی #حضرت_زینب س
:بند اول:
آموزگاره درس صبر کربلا زینب
گفتی که غیر زیبایی ندیدی یازینب
کاخ یزید و زیر و رو کردی
در حقیقت تو زن نه که، مردی
خطبه خوندی و
شد عدو حیرون
اسکتوا گفتی
با دلی محزون
یا عقیله یا زینب کبری
بند دوم:
آئینه ی وقار و شوکت و حیا زینب
ای ساحل همه در کشتی بلا زینب
زانوی عباس شد رکاب تو
حافظ مکتب انقلاب تو
بعد عاشورا
پرچم و داری
یک تنه بانو
تو علمداری
یا عقیله یا زینب کبری
بند سوم:
یک دم جدا نبودی از برادرت زینب
این خط قرمزت بود:حفظ معجرت زینب
خم به ابرو که تو نیاوردی
از عدوی خود آبرو بردی
تا سخن گفتی
لشکری لرزید
تو صدای تو
حیدر و می دید
یا عقیله یا زینب کبری
#علی_علی_بیگی ✍
👇
1_399444399.mp3
2.7M
🌴شب زیارتی امام حسین(ع)
🍃سلام آقا ...
🍃بسه دوری از حرم بزارم بیام آقا
🎤 #محمدحسین_حدادیان
⏯ #استودیویی
#شور
#امام_حسین_علیه_السلام
_____________________
بند اول
.
سلام آقا ، به کتیبه ها و پرچمت
سلام آقا ، به غروبای محرمت
سلام آقا ، بسه دوری از حرم بزار بیام آقا
شب و روزمو تو فکر کربلام آقا
خدا رو شکر ، که سیاهیا و پرچم و دیدم آقا
شب اول محرم و دیدم آقا
نگاهم کن ، با نگاهه تو یه عمر زندگی کردم
آره بد شدم میدونی بچگی کردم
گناه کردم ، آره حق داری میدونم اشتباه کردم
همه عمرمو جوونیمو تباه کردم
دعام کردی ، میدونم بازم نگاه به گریه هام کردی
دیدی دور شدم ازت منو صدام کردی
نزار ازت دور بشم ، بدونه تو میمیرم
یه اربعین نیام حرم ، به جونه تو میمیرم
بند دوم
.
حسین جانم ، بی تو زندگی نداره جز پشیمونی
همه میرن و تویی که واسم میمونی
غریب آقام ، به هوای کربلای تو گریه کردم
با امام رضا برای تو گریه کردم
دوست دارم ، میدونم که داری میشنوی تو حرفامو
میبینی رو صورتم بارونه اشکامو
حلالم کن ، میدونم دلت شکسته از دستم ارباب
بدم اما دل به پرچمت بستم ارباب
چاره ی رو سیاهیمه ، سیاهیه عزای تو
من عاقبت به خیر میشم ، ایشالله با دعای تو
#امام_حسین
#شب_اول_محرم
https://eitaa.com/emame3vom/57232
مداحی آنلاین - از حال دلم کی باخبره - طاهری.mp3
6.96M
🍃از حال دلم کی باخبره
🍃حق دارم اگه خوابم نبره
🎤 #حسین_طاهری
⏯ #شور
#فراق_کربلا
#امام_حسین علیه_السلام
☑️ بند اول
از حال دلم کی باخبره؟
حق دارم اگه خوابم نبره
رویای حرم توی سرمه
یک ساله دلم تنگ حرمه
از کرب و بلا محرومم حسین
من با تو فقط آرومم حسین
ای جانم حسین ...
☑️ بند دوم
بی کرب و بلا دنیا قفسه
این دربدری والله ِ بَسه
دلتنگ توییم آقا همگی
هرچی تو بخای هرچی تو بگی
روزا رو دلم میشماره فقط
میخام یاحسین شش گوشه ازت
ای جانم حسین
☑️ بند سوم
بی کرب و بلا بی حوصله م
آقا پُرم از درد و گله ام
دوری نکنه تقدیر منه
این حال خراب تقصیر منه
طردم نکنی بیچاره میشم
میدونی حسین من با تو خوشم
ای جانم حسین
#هاشم_محمدی_آرا✍
https://eitaa.com/emame3vom/57233
.
.
محسن عربخالقی در گردهمایی نوحهسرایان:
آقایان مسئول! اگر میخواهید اوضاع مداحی کشور درست شود بجای مداحان، برای نوحهسرایان برنامه داشته باشید.
حاج محسن عربخالقی در ابتدای صحبت در گردهمایی نوحهسرایان کشور به میزبانی کارگاه نوحه خوشدل، با تقدیر از دستاندرکاران برگزاری همایش و بیان اینکه این حرکت، به نوعی نمونهای از اقدامات آتش به اختیار است، گفت: «بارها به آقایان مسئول گفتهام که اگر میخواهید اوضاع مداحی کشور درست شود، چشمه نوحهسرایان هستند؛ نه مداحان. باید برای نوحهسرایان برنامه داشته باشید.»
عربخالقی در ادامه به تاریخچه تصنیفسرایی در ایران اشاره کرد و گفت: «ما چارهای نداریم جز اینکه به غلبۀ محتوا بر فرم برگردیم چون وظیفۀ ما طرح مبانی و معارف آلالله است».
محسن عربخالقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رویآوردن به شعار بجای شعر در برخی نوحهها بیان کرد: «شاعر باید از دریچۀ زندگانی و فضائل و مراثی آلالله به مسائل و مفاهیمی همچون استکبارستیزی، تحریم، آتش به اختیار، جهاد تبیین و... بپردازد نه اینکه صرفاً به بیان الفاظ شعارگونه بپردازد و قطعاً بیان غیرمستقیم و شاعرانه اثرگذارتر از شعار است.»
او افزود: «نگاه ناقصیست اینکه برخی میگویند چشم شاعر باید به دهان رهبری باشد؛ شاعر اگر مبانی و معارف را بشناسد قبل از اینکه آقا چیزی بگوید وظیفۀ خود را انجام میدهد و دیگر اصلاً نیازی به تذکر آقا نیست.»
محسن عربخالقی با غیرمنصفانهدانستنِ برخی نقدها به نوحۀ امروز گفت: «چرا میگویند نوحههای قدیم بهتر از الان بوده؟ نوحههای قدیم سرشار از اشکالهای زبانیست. اتفاقات مثبتی که در مضمون، زاویهنگاه و موسیقیِ برخی از نوحههای ۱۰_۱۵ سال اخیر افتاده در تاریخ بیسابقه است».
ایشان در ادامه در پاسخ به دغدغه برخی از نوحهسراها دربارۀ نوع تعامل مداحان با آنها گفت: «ما اگر نوحۀ خوب بنویسیم زمین نمیماند و مداح خودش دنبال آن میآید. مشکل این است که نوحۀ خوب با زبان سالم، کم داریم». ایشان افزود: «من بارها با مداحان و نهادهای مختلف دربارۀ توجه به نوحهسرایان در بحث معیشتی، رسانهای و... بحث کردهام اما به این نتیجه رسیدهام که چه بخواهیم چه نخواهیم ما نوحهسرایان، محکومیم به تقوا و اخلاص.»
.
.
چرا بیان روضۀ گودال انقدر رواج پیدا کرده است؟
حجتالاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری در گردهمایی نوحهسرایان کشور به میزبانی کارگاه نوحه خوشدل، با اشاره به آداب نوکری آلالله بیان کردند که: «شاعران قدیم با قلم و کاغذِ خمسدادهشده، با وضو و رو به قبله و با ذکر و توسل، برای اهلبیت علیهمالسلام شعر میسرودند.»
ایشان با اشاره به وجوب مطالعه و پژوهش شاعران در منابع دینی گفتند: «شعر و نوحه چقدر باارزش میشود وقتی بتوان کنار هر بیت از آن به آیه، حدیث، روایت یا فضیلتی از اهلبیت علیهمالسلام اشاره کرد.»
حجتالاسلام بندانی نیشابوری در ادامه با بیان برخی آسیبها در هیئات اشاره داشتند که: «چرا بیان روضۀ گودال انقدر رواج پیدا کرده است؟ امام صادق فرمودند حق روضه این است که هر کس شنید در مقتل با جدّ غریبم چه کردند قالب تهی کند. آیا برای ما چنین است؟
ما اگر از دروازۀ مدح و منقبت وارد مرثیه شویم اشارۀ کوچکی هم کافیست که قلب مخاطب ما را بسوزاند. چرا که میگویی با چنین انسان بافضیلتی چنین کردند. در احوالات علمای ما هست که اینچنین روضه میخواندند.»
وی همچنین در نقد بیان برخی مراثی در اشعار و ذکر مصیبتها افزود: «اگر ما در مورد صفات امام معصوم مطالعه کنیم و ویژگیهای منحصربهفرد ایشان را بشناسیم و به اوصاف امام معصوم معرفت پیدا کنیم، برخی از روضهها را کسر شأن امام خواهیم دانست و از بیان آن پرهیز میکنیم.»
ایشان افزودند: «چرا در مناسبتهای مربوط به دیگر ائمه علیهمالسلام چند بیت کوتاه و مختصر خوانده میشود و میرویم سراغ سیدالشهدا. اینهمه منبع و محتوا داریم اما مطالعه و شعر و اجرایی نیست.
از جوان و نوجوان ما درباره فلان بازیکن خارجی سؤال کنند با جزئیات جواب میدهد اما دربارۀ امثال نرجس خاتون و بیبیشهربانو سلاماللهعلیهما یا درباره حبیببنمظاهر و دیگر اصحاب یا بعضاً دربارۀ خود امامان معصوم چیزی نمیداند. چرا؟ چون چیزی به او تحویل ندادهایم.»
.