eitaa logo
سرباز ولایت
35 دنبال‌کننده
1هزار عکس
997 ویدیو
550 فایل
امام خمینی(ره)ریاخون
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷 🖼 | صعود از قعر به صدر 🍃🌹🍃 | |
2.29M
━━━━━━◉───────     ↻ㅤ  ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ⇆ 💠موضوع: جنگ روایت ها در نبرد اراده ها 🎙سخنران: یوسف روزبهانی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام صادق علیه السلام ‎ ‎‎‌ ‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‎‎─┅═🍃
تهمت های کاترین شکدم به دلسوزان.m4a
5.35M
🍃🌹🍃 📢: آیا تهمت های کاترین شکدم به برخی مسئولان صحیح است⁉️ 🎙کارشناس: محمدحسین دادخواه 🇮🇷
📝 (۴۸) | موضوع درخواست تضمین کتبی روسیه از آمریکا چه بود؟ 🍃🌹🍃 🔻 از روز گذشته موجی از اخبار و تحلیل‌های گوناگون برخی رسانه‌های خارجی و داخلی را در بر گرفت که چین و روسیه از آمریکا برای آینده روابط اقتصادی با ایران درخواست تضمین معتبر کتبی کرده اند. در این مورد ذکر چند نکته مهم ضروری است: ۱) چین و روسیه چنین درخواستی نمی دهند. دلیل مشخص است: اولا چنین درخواستی را چرا در برجام ندادند؟ ثانیا الان که گفته می شود تحریم‌ها در حال رفع شدن است، چرا چنین درخواستی به ویژه از سمت چین ارائه شود؟ ۲) درخواست روسیه برای تضمین گرفتن از آمریکا به موضوع تحریم‌های غرب علیه این کشور در مورد اوکراین مرتبط است نه توافق هسته‌ای برجام. ۳) دستیابی به توافق هسته‌ای یا شکست مذاکرات ربطی به تضمین دادن یا ندادن آمریکا به روسیه ندارد. برجام توافق ایران با پنج بعلاوه یک است نه قرارداد روسیه با غرب. ۴) درخواست روسیه در حوزه همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای، یه خواسته منطقی است و این کشور نمی خواهد تحریم‌های مرتبط با اوکراین به همکاری‌های هسته‌ای مسکو و تهران ضربه بزند. ۵) آمریکا هم به خوبی متوجه نگرانی روسیه شده و به نظر با توجه به نقش مهم روسیه در شکل گیری برجام، احیای گفتگوها و روند پس از توافق احتمالی، این خواسته مسکو را اجابت می کند. 🔺 نتیجه: متاسفانه برخی از فعالان رسانه‌ای داخلی در هر دو جبهه انقلابی و اصلاح طلبی به این موضوع که روسیه در صدد بر هم زدن توافق ایران و غرب است دامن زدند. در مورد جریان انقلاب، به نظر دلیل اصلی به عجله در انتشار اخبار رسانه های بیگانه بر می گردد که هوشمندی بیشتر در چنین مواردی باید در دستور کار قرار گیرد. اما برخی رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در طیف اصلاحات به مانند چند ماه گذشته تلاش کردند با فضاسازی و عملیات روانی عملکرد تیم ایرانی و نظام را به طور خاص در مذاکرات و به طور عام در تعاملات راهبردی با مسکو و پکن زیر سوال ببرند و از آب گل آلود ماهی بگیرند که در چنین شرایطی تبیین درست، منطقی و مستدل جبهه رسانه‌ای انقلاب می‌تواند بسیاری ابهامات را برای افکار عمومی رفع و شیطنت‌های رسانه‌ای را تبیین کند.
💠 راهِ صلاح 🔸 مطلب مهّمی كه سالار شهیدان به ما فرمود این است كه هرگز هدف، وسیله را توجیه نمی ‌كند؛ یعنی نمی‌ توان گفت ما چون می ‌خواهیم به فلان مقصد برسیم، از هر راهی می‌ توانیم كمك بگیریم! از هر راهی كسی شروع كرد، به آن مقصد حق نمی ‌رسد؛ هر راهی، مقصد و هدف خاصی را تعقیب می ‌كند [كه] به آن می‌رسد نه به آن مقصد اصیل. این بیان نورانی را وجود مبارك فرمود كه «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‌ءِ مَا یحْذَرُ»؛ اگر كسی بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد زودتر از دیگران به چاه می ‌افتد، چون گناه كژراهه است و راه نیست، وقتی راه نبود چگونه به هدف می ‌رسد؟! فرمود هرگز هدف، وسیله را توجیه نمی ‌كند؛ هرگز هدف خوب به انسان اجازه نمی ‌دهد كه از هر وسیله ‌ای استفاده كند. 🔸 هر راهی انسان را به آن مقصد نمی ‌رساند، است كه انسان را به آن مقصد والا می‌ رساند و لاغیر! این معنا را قرآن كریم به این صورت تبیین كرد فرمود: ﴿فَأَینَ تَذْهَبُونَ﴾ كجا می‌ روید؟! همین معنا را وجود مبارك امیرمؤمنان علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (سلام الله علیه) آن طوری كه در نهج ‌البلاغه آمده تبیین كرد، فرمود: «فَأَینَ یتَاهُ بِکُمْ»؛ شما را به كجا می ‌برند؛ مگر نمی‌خواهید به سلامت برسید، چرا راه عیبناك را طی می‌ كنید؟! مگر نمی‌خواهید به كمال برسید، چرا در قدم می ‌نهید؟! «فَأَینَ یتَاهُ بِکُمْ». آن ﴿فَأَینَ تَذْهَبُونَ﴾ قرآن به صورت «فَأَینَ یتَاهُ بِکُمْ» نهج‌البلاغه در آمد و این دو تعبیر قرآن و نهج ‌البلاغه به صورت «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‌ءِ مَا یحْذَرُ» سالار شهیدان در آمده است. بر گرفته از سخنرانی عمومی آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی تاریخ: 1384/11/14
🌱🌱🌱 ⏪38-دشمن شناسی يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالاً وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَآءُ مِنْ أَفْوَهِهِمْ وَمَا تُخْفِى صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْأَيَتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (آل عمران/118) اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از غير خودتان همراز نگيريد. آنان در تباهى شما كوتاهى نمى‏كنند، آنها رنج بردن شما را دوست دارند. همانا كينه و دشمنى از (گفتار) دهانشان پيداست و آنچه دلهايشان در بردارد، بزرگتر است. به تحقيق ما آيات (روشنگر و افشاگر توطئه‏هاى دشمن) را براى شما بيان كرديم اگر تعقّل كنيد. 🌱🌱🌱 ▫️كلمه‏ى «بِطانَة» به لباس زير گفته مى‏شود كه به «بَطن» و شكم مى‏چسبد. اين كلمه، كنايه از مَحرم اسرار است. ▫️كلمه‏ى «خَبال» به معناى نابودى فكر و عقل است. ▫️كلمه‏ى «عَنَت» به معنى سختى و رنج ▫️كلمه‏ى «يَألُون» به معنى كوتاهى كردن در انجام كارى است. 🔹دشمن براى ما چه آرزو مى‏كند؟ اگر به واژه‏ى «وَدَّ» در قرآن بنگريم، آرزوهاى دشمنان را درباره خود در مى‏يابيم: 1- او مى‏خواهد ما از سلاح و سرمايه‏ى خود غافل باشيم. «ودّالّذين كفروا لو تغفلون عن اسلحتكم و امتعتكم» 2- او از ما سازش و نرمش مى‏خواهد. «ودوّا لو تُدهِن فيُدهِنون» 3- و براى ما رنج و فشار و زحمت مى‏خواهد. «وَدوّا ما عَنِتّم» 4- و براى ما ارتداد و بازگشت از دين را مى‏خواهد. «وَدّ كَثيرٌ مِن اهل الكتاب لو يردّونكم من بعد ايمانكم كفّاراً» 🌱🌱🌱 1.بيگانگان را مَحرم اسرار خويش قرار ندهيم. وجود مستشاران خارجى در كشورهاى اسلامى، ممنوع است. 2.هر مسلمانى هم كه مصداق «دونكم» باشد، نبايد محرم اسرار قرار گيرد، زيرا در ميان مسلمانان نيز افراد فتنه‏جو و جاسوس، كم نيستند.(تعیین مرز خودی و غیرخودی) 3.اوّلين حركت و خطر دشمن، تهاجم فرهنگى است. دشمن در ضربه زدن به فكر و انديشه كوتاهى نمى‏كند. «لايألونكم خبالاً» 4.دشمنان با روشهاى گوناگون با ما برخورد مى‏كنند: 1- فساد. «لايألونكم خبالاً» 2- فشار. «ودّوا ما عنتم» 3- نفاق. «ماتخفى صدورهم اكبر» 5. دشمنان خود را بشناسيد و هشيار باشيد، آنان ذرّه‏اى در توطئه و فتنه عليه شما كوتاهى نمى‏كنند. «لا يألونكم خبالا ودّوا ما عنتّم» 6.دشمنان خود را از تبليغات آنان بشناسيد. «قد بدت‏البغضاء من افواههم» 7.مؤمن بودن مسأله‏اى است و عاقل بودن مسأله ديگر، لذا در اين آيه خداوند به مؤمنان مى‏فرمايد: كفّار را محرم اسرار خود قرار ندهيد، اگر عقل داريد. «يا ايها الّذين آمنوا... ان كنتم تعقلون» 🌿🌿🌿 🔅تفسير و قرآن پژوهی
صدا ۰۰۱.m4a
10.18M
💢 باموضوع: امیدآفرینی؛ روح حاکم بر بیانیه گام دوم ♦️الزامات مطالعاتی و عملیاتی تبیین بیانیه گام دوم 🎙سخنران: آقای حسین ناطقی
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️بصیرت و آگاهی، توسعه و تعالی 🔶 و آگاهی چه در حوزه فردی و چه اجتماعی و سیاسی برای توسعه و به هر جامعه ای می باشد و این واژه ای صرفا دینی نیست و لازمه حیات انسان بما هو انسان است. انسان ها در زندگی فردی و اجتماعی خود نیاز به هدف داشتن و شناخت مقصد و هدف هستند. اگر در جامعه ای آگاهی های لازم که از آن به یاد می کنیم وجود نداشته باشد، آن جامعه یا اسیر خواهد شد و یا دچار و هویت می شود و یا زمانی به خود می آید که دیگر دیر شده است و همه چیز را تصاحب کرده است. گرچه در همه ادوار تاریخی اهمیت داشته است، اما جهان امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه است. واژه ، از مادّه «بصر» به معناى بینایی، ، علم به چیزی، درشتى و زُمختى، سختى، حجّت و عقیده قلبی است. [۱] 💠بصیرت فردی و اجتماعی 🔷بصیرت فردی در حوزه دین و اندیشه؛ آن است که هر فردی بتواند به پاسخ متقن و دقیقی بدهد، یعنی بداند از کجا آمده و برای چه آمده و به کجا می رود؟ و در یک جمله در با آگاهی لازم و حساسیت برخورد کند، و اگر فردی بخواهد با تقلید کورکورانه پیش برود و یا وام‌دار سنت پدران خود باشد، امکان دارد جریان های مختلف فکری آنها را در دام خرافه های رنگارنگ خود اسیر کنند. (ص) هم راه و روش خود و پیروانش بر طریق است؛ قرآن کریم می‌فرماید: «قُلْ هَٰذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنِي ۖ وَ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ مَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ؛ بگو این راه من است، من و پیروانم، و با ، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!». [یوسف، ۱۰۸] همچنین بین و بی بصیرت فرق می گذارد، «وَ ما یَسْتَوِی الْأَعْمى‏ وَ الْبَصِیرُ وَ لَا الظُّلُماتُ وَ لَا النُّورُ؛ نابینا و بینا [کافر و مؤمن،] یکسان نیستند». [فاطر، ۱۹ و ۲۰] 🔷بصیرت سیاسی اجتماعی؛ و آگاهی همانگونه که در زندگی فردی بسیار اهمیت دارد، در و سیاسی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در طول تاریخ هر کجا جامعه ای خود را از دست داد، ضربه شدیدی از آن طریق بر خود وارد ساخت. همچنین هر کجا شیعیان داشتند موفقیتهای علمی، سیاسی و توسعه و پیشرفت فراوانی بدست آوردند، در مقابل هر کجا شیعیان و بزرگان از علما نداشتند، جامعه را از حرکت باز داشتند. به عنوان طلایه دار گفتمان بصیرت، جملات کلیدی و کلید واژه های مهمی را در خلال مباحث خود مطرح کرده اند که به چند مورد اشاره خواهیم داشت: «از جمله‌ی چیزهایی که امروز لازم است، است؛ بصیرت سیاسی! ببینید؛ وقتی باشد، انسان میتواند محیط پیرامون خود و محیط‌های دور و نزدیک را بشناسد؛ یعنی این. وقتی بصیرت نباشد، انسان مجذوب یک چیزی میشود که واقعاً جاذبه‌ای ندارد». [۲] «یکى از مصادیق مهم همین است که انسان بداند امروز چه نیازى در جامعه وجود دارد». [۳] « یعنی بفهمیم که چه کسی دارد ما را به کجا می برد؛ آیا به سمت اهداف اسلامی داریم حرکت می کنیم؟ یا آنچنان‌ که مایل است، به سمت بی‌مبالاتی بیشتر حرکت می کنیم؟» [۴] 🔷در پایان اگر آحاد افراد جامعه در زندگی شخصی خود و در زندگی اجتماعی و در بعد سیاسی خواهان پیروزی و سعادت و پیشرفت هستند، باید به و توجه کنند؛ و نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که تنها در موضوعات دینی و سیاسی مطرح نیست، که حالا کسی بگوید من دین را نمی پذیرم، پس بصیرت را هم کنار می گذارم، بلکه و آگاهی برای انسان از آن جهت که است، اهمیت دارد و حتی در مادی ترین تفکرات هم بصیرت و آگاهی مورد نیاز است. پی نوشت: [۱] الصحاح (تاج اللغة و صحاح العربیة)، ج ۲، ص ۵۹۱ [۲] بیانات مقام معظم رهبری ۹۵/۸/۲۶ [۳] همان، ۹۵/۶/۱۶  [۴] همان، ۹۵/۵/۳۱
⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️ 🌸 ⭕️آياتی در شأن  عليه‌ السلام 🔷 در طول ۲۳ سال از طرف خداوند متعال و توسط جبرئيل امین (ع) بر پيامبر اکرم (ص) نازل شد. معجزه جاودانی پيامبر اسلام دارای ۱۱۴ سوره است که به مناسبتهای مختلف بر قلب مقدس آن حضرت فرود آمد تا اسباب هدايتی باشد برای تمامی انسانها. مفسران با توجه به رواياتی که از رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) نقل شده، و را در ، مثل حضرت زهرا (س) و اميرالمؤمنين (ع) و يا امام حسن و امام حسين عليهم السلام ميدانند. از جمله‌ آياتی که در شأن‌ اهل‌بيت‌ نازل‌شده و  (ع) را نيز شامل ميشود، ميتوان به اشاره کرد. در اين آيه خداوند متعال ميفرمايد: «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنکمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَکمْ تَطْهِيرًا». [احزاب،۳۳] از ام‌سلّمه روايت شده که اين آيه در خانه من نازل شد و در خانه هفت نفر بودند؛ رسول خدا (ص) جبرئيل، ميکائيل، علی، فاطمه، حسن و حسين (عليهم السلام). [۱] 🔷از جمله‌ آياتی که به صورت اختصاصی در خصوص‌ (ع) نازل شد، ميتوان به آيه ۳۳ سوره اسراء اشاره کرد. در اين آيه خداوند متعال ميفرمايد: «وَ لاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ وَ مَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُورًا؛ و را که خدا قتلش را حرام کرده، نکشيد، مگر به حکم حق و آن کسی که کشته شده برای ولی او سلطه (حق قصاص) قرار داديم، اما در قتل اسراف نکنيد، چرا که او مورد حمايت است». در تفسير عياشی ذيل اين آيه شريفه از امام باقر (ع) روايتی نقل شده که حضرت ميفرمايد: «اين آيه در مورد  (ع) است که کشته شد، و  (عج) ولی او می‌باشد، وقتی قيام کند، از قاتلان آن حضرت خونخواهی خواهد کرد». [۲] 🔷از ديگر آياتی که در شأن‌ (ع) نازل شده، آيه ۱۵ سوره احقاف می‌باشد. در اين آيه آمده است: «وَ وَضَعَتْهُ کرْهًا وَ حَمْلُهُ وَ فِصَالُهُ ثَلَاثُونَ شَهْرًا». طبق روايتی از رسول خدا (ص)، آيه مذکور در حق‌ (ع) نازل شده است. [۳] آيه «ثُمَّ رَدَدْنَا لَکمُ الْکرَّةَ عَلَيْهِم؛ سپس شما را بر آنها چیره می‌کنیم»؛ْ [اسراء، ۶] نيز در خصوص (ع) با اصحابش در هنگام رجعت نازل شده است. [۴] اما سوره‌ای که به عنوان (ع) معرفی شده، است. در روايتی که در خصوص فضيلت اين سوره از امام صادق (ع) نقل شده، حضرت ميفرمايد: « را در نمازهای واجب و مستحبی‌تان بخوانيد که اين سوره، (ع) است و هرکس اين سوره را بخواند روز قيامت با  (ع) در درجه‌ای از درجات بهشت است». [۵] 🔷در پايان اين سوره آمده است: «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ - ارْجِعِی إِلَى رَبِّک رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً - فَادْخُلِی فِي عِبَادِی - وَادْخُلِی جَنَّتِی؛ تو ای روح آرام يافته به سوی پروردگارت باز گرد، در حالی که هم تو از او خشنودی و هم او از تو خشنود و در سلک بندگانم و در بهشتم داخل شو»؛ [فجر، ۲۷ الی ۳۰] شيخ عبدالله بحرانی پس از نقل روايتی که از امام صادق (ع) در خصوص اين سوره و اختصاص آن به (ع) بيان شد، مینويسد: «يکی از حاضران پس از بيان امام صادق (ع) عرض کرد: چگونه اين سوره، سوره امام حسين (ع) است؟ حضرت فرمود: مراد از در اين آيه (ع) و اصحاب و شيعيان آن حضرت میباشد». [۶] در پایان اینکه آيات‌ متعددی‌ به‌ (ع) اختصاص يافته است. علاوه بر آياتی که در خصوص اهل بيت (ع) نازل شده و به امام حسين (ع) هم مربوط ميشود، برخی از آيات به صورت اختصاصی در مورد ايشان ميباشد، همانند آيه ۳۳ سوره اسراء و سوره‌ای که مفسران در شأن آن حضرت معرفی کرده اند، سوره فجر است. پی‌نوشت‌ها [۱] شواهد التنزيل (حاکم‌ حسکانی - تحقيق‌ محمد‌ باقر محمودی) ج۲، ص۱۳۱ [۲] تفسیر عیاشی (محمد بن مسعود عياشی) ج۲، ص۲۹۰ [۳] الهداية الکبری (حسين بن حمدان الخصيبی) ص۲۰۲ [۴] مستدرک سفينة البحار (شیخ ‌علی ‌نمازی) ج۴، ص۸۵ [۵] مجمع‌البیان (فضل بن حسن طبرسی) ج۱۰، ص۳۴۱ [۶] العوالم (عبدالله بحرانی) ص۹۷ منبع: وبسایت‌ مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی‌ به‌ شبهات حوزه‌ علمیه‌ قم
⭕️دشمن شناسی 🔹 این است که شما بدانید با چه کسی طرفید، و بدانید که او درباره‌ی شما چه فکری دارد؛ بدانید که اگر چشم خودتان را بستید و فکر نکردید، ضربه خواهید خورد. توقّع ما از نخبگان سیاسی و غیرسیاسی کشور این است که این را داشته باشند. مردم خوشبختانه این بصیرت را دارند. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم اصفهان ۹۵/۸/۲۶ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
ولایت: (شرح نهج البلاغه) آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی برنامه های حکومت امیرالمؤمنین(خطبه ۱۶) 🔻اختلاف طبقاتی ؛ عامل سقوط جوامع 🔹کسی که در تاریخ نگاه کرده ، دیده و فهمیده که «وَ إِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا» ؛ " و چون بخواهیم شهری را هلاک کنیم، خوشگذرانانش را وامیداریم تا در آن به انحراف و فساد بپردازند و در نتیجه عذاب بر آن شهر لازم گردد ، پس آن را یکسره زیر و رو می کنیم." کسی که این قانون و سنت الهی را می شناسد ، می داند که هرگاه وقت مردن یک جامعه نزدیک می شود ، وقت در هم پاشیدن فرهنگ و مدنیت یک ملت می رسد ، خدای متعال مُترفین و ثروتمندان و اشراف آن جامعه را وامیدارد؛ وامیدارد یعنی مجبورشان می کند ؟ نه ، خدا هیچ کس را به گناه مجبور نمی کند ، [واداشتن] باز یعنی [همان] قانونها . 🔹 كَلَّا إِنَّ الاْءِنسَانَ لَیطْغَی أَن رَآهُ اسْتَغْنَی ؛ این کسانی که بر اثر طغیانِ پول داری افتادند در جادهٔ گناه ، اشرافی گری ، فساد ، ایجاد تباهی در جامعه ، اینها سر بلند می کنند ، اینها بنا می کنند به عیش و عشرت ، بنا می کنند به حق ضعفا را غصب کردن ، واجبات گرسنگان را در مستحبات خود و فرزندان خود و نزدیکان خود و نوکرهای خود و حیوانات داخل خانهٔ خود صرف کردن. غذای یک سال یک شهر را یک شب در یک میهمانی مصرف می کنند ! 🔹 «فَفَسَقُوا فِيها» ؛ فسق می کنند ، گناه می کنند ؛ نتیجه اش چه می شود ؟ «فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ» ؛ قانون خدا ، سنّت خدا بر آنها قرار می گیرد ، «فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا» ؛ آن جامعه در هم پاشیده می شود ، آن نظام متلاشی می شود. نظام اشرافی گری نابود خواهد شد ؛ کجای دنیا ؟ همه جای دنیا ؛ چه وقت از زمان ؟ در عمر جهان و زمان و تاریخ از اول تا آخر ؛ وقتی ندارد ، جایی ندارد ، مال همیشه است ؛ این یک سنت است . 🔹 در یک جامعه ای که اختلاف طبقاتی هست ، یعنی ثروتهای طغیانگر هست ، فقرهای کشنده هست ، در این جامعه قهراً فساد هست، فسق هست، ظلم و نابسامانی هست که اینها از هم تخلّف ناپذیر است. ممکن نیست در یک جامعه ای آزادی مطلق در به دست آوردن ثروت باشد و ثروت طغیانگر نباشد . کجا اسلام اجازه می دهد که آدم ثروتمند و سرمایه دار هر کار دلش خواست در تحصیل ثروت یا خرج آن انجام بدهد؟ [ این ] کجا از منطق اسلامی است؟ اسلام اجازه نمی دهد ؛ چرا؟ برای اینکه اگر چنین چیزی وجود پیدا کرد ، اگر آزادی و بی بندوباری و افسارگسیختگی در مقابل سرمایه داران، پول داران، اشراف و ثروتمندان قرار داده شد ، این جادهٔ آسفالته ، این هم اسب بی لجام ؛ بتاز هر چه می توانی ! آن قدر می تازد که دیگر انسانی که قابل فشردن باشد نماند ؛ هر که را می شود فشرد می فشرد . بنابراین اختلاف طبقاتی به وجود می آید. اختلاف طبقاتی که به وجود آمد ، بدبختی به وجود می آید ، گناه به وجود می آید. 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه) آیت الله خامنه ای برنامه های حکومت امیرالمؤمنین(خطبه ۱۶) 🔻اختلاف طبقاتی ؛ عامل سقوط جوامع 🔹یک تیپ گناه ها هست که مخصوص افرادی است که از سیری دارند میترکند ، یک تیپ گناه هایی هم هست که مخصوص آن مردمی است که از گرسنگی دارند می میرند ؛ آنها هم دچار گناه می شوند ، خاصیت فقر ، گناه آفرینی است . 🔹 یک جامعهٔ فقیر در مقابل یک گروه غنی ذلیل می شود ، تن به ذلت می دهد و این گناه است ؛ گوهر شرف و انسانیتش را در هم می شکند و این گناه است ؛ در مقابل غير خدا خضوع می کند و این بزرگ ترین گناهان است و خلاصه حاضر می شود آلت فعل و آلت دست و وسیلهٔ انجام گناه و بدبختی و فساد باشد و این منتهای همهٔ گناهان است. لذا قرآن می گويد : «وَإِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً» ، وقتی قرار شد یک تمدنی ، یک فرهنگی نابود بشود ، فرمولش این است که اشرافی ، طبقهٔ عالیه ای به وجود بیایند و این طبقه عالیه طغیانگری می کنند ، فسق می کنند ؛ فساد می کنند ، از جادهٔ انسانیت دور می شوند ؛ نتیجه این می شود که همه جا را گناه می گیرد ؛ وقتی یک گناه گرفت بعد گناه های دیگر و خاصیت و لازمهٔ طبیعی گناه ، نابودی مردم است. 🔹 نابودی مردم یعنی چه ؟ یعنی دانه دانه افراد می میرند ؟ نه ، از اینها بالاتر است ؛ یعنی یک تمدن ، یک فرهنگ ، یک جامعه مضمحل می شود . 🔹 اميرالمؤمنين ( صلوات الله علیه ) این را به ما بیان می کند ؛ می گوید هر کسی این جوری بشود که گذشته را بشناسد و گذشته برای او بیماری های موجود را ، دردها و عقوبتهای نقد را معرفی بکند ، «عَمَّا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْمَثُلَاتِ» ، آن وقت «حَجَزَتهُ التَّقوى عَن تَقَحُّمِ الشُّبُهاتِ» ، تقوا و حساسیت و مراقبت موجب می شود که دیگر در وادی اشتباه فرو نرود ، اشتباه نکند . و اتفاقاً جامعهٔ اسلامی قبل از امیرالمؤمنین
و همان مردمی که در مقابل او نشسته بودند و این حرفها را می شنیدند ، به همین بلیه ای که علی از آن خبر می داد ، به همین ماجرای تلخ دچار شده بودند و امیرالمؤمنین این واقعیت را داشت می دید و از نزدیک به آنها می گفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله ♨️سلسله نشستهای گروه بصیرتی اهل البصر: 🌃سه شنبه هر هفته ساعت ۲۰:۳۰ با بهره مندی از اساتید و کارشناسان سیاسی همراه با پرسش و پاسخ این برنامه با همکاری حوزه شهید محمد منتظری قهدریجان ناحیه فلاورجان برگزار میشود 🌏سخنران این جلسه : استاد گرامی جناب آقای دکتر مهدی بشارت دکترای اندیشه سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان موضوع: آسیب شناسی جبهه انقلاب اسلامی و مبانی جهاد تبیین 🎥پخش زنده جلسه در وبینار : http://vc10.semnan.ac.ir/nahadrahbari/ هم چنین جلسه همزمان به صورت گفتگوی صوتی در کانال اهل البصر روبیکا در دسترس خواهد بود: https://rubika.ir/ahlolbasar
بسم الله سی امین جلسه از سلسله جلسات هفتگی تحلیل صوتی هادیان سیاسی فعال 🎙سخنران: استاد گرامی جناب آقای استاد اصغر طاهرزاده 🖋موضوع جلسه: انسان سیاسی در افق انقلاب اسلامی 🕣تاریخ: چهارشنبه بیست و پنجمین اسفند ساعت ۲۰:۳۰ 🔶جلسه در کانال تحلیل صوتی روبیکا: https://rubika.ir/tahlil_samen ♦️معاونت سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان♦️
بسم الله 💐سال نو مبارک💐 سی و یکمین جلسه از سلسله جلسات هفتگی تحلیل صوتی هادیان سیاسی فعال 🎙سخنران: استاد گرامی جناب آقای استاد دکتر مهدی سعیدی 🖋موضوع جلسه: تبیین شعار سال و افق ها و موانع پیش روی دولت در سال جدید 🕣تاریخ: چهارشنبه سوم فروردین ساعت ۲۰:۳۰ 🔶جلسه در کانال تحلیل صوتی روبیکا: https://rubika.ir/tahlil_samen ♦️معاونت سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان♦️ 🇮🇷@samen_emam_sadegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎معرفی ۵۷ عنوان کتاب که توسط رهبر معظم انقلاب تقریظ نگاری شده است 1 🔹 «آن بیست و سه نفر» 2 🔹 پنجره‌های تشنه 3 🔹 «سفر به قبله» 4 🔹 «گلستان یازدهم» 5 🔹 «وقتی مهتاب گم شد» 6 🔹 دختر شینا 7 🔹 آب هرگز نمی‌میرد 8 🔹 فرنگیس 9 🔹 در کمین گل سرخ 10 🔹 آتش به اختیار 11 🔹 اردوگاه عنبر 12 🔹 بابانظر 13 🔹 پا به پای باران 14 🔹 پایی که جا ماند 15 🔹 پرواز شماره 22 16 🔹 پیشانی شیشه‌ای 17 🔹 تپه‌های لاله سرخ 18 🔹 تیپ 83 19 🔹 جدال در زیویه 20 🔹 جشن حنابندان 21 🔹 جنگ پابرهنه 22 🔹 جنگ خیابانی 23 🔹 خداحافظ کرخه 23 🔹 فرمانده من 24 🔹 دا 25 🔹 دسته یک 26 🔹 دشت شقایق‌ها 27 🔹 زنده‌باد کمیل 28 🔹 سفر به شهر زیتون 29 🔹 سفر به قله‌ها 30 🔹 شانه‌های زخمی خاکریز 31 🔹 عبور از آخرین خاکریز 33 🔹 ضربت متقابل 34 🔹 گزارش یک بازجویی 35 🔹 لشکر خوبان 36 🔹 مدال و مرخصی 37 🔹 مقتل 38 🔹 نجیب 39 🔹 نورالدین پسر ایران 40 🔹 نونی صفر 41 🔹 همپای صاعقه 42 🔹 هنگ سوم 43 🔹 یادداشت‌های خرمشهر 44 🔹 یادداشت‌های ناتمام 45 🔹 یاد یاران 46 🔹 یاور صادق 47 🔹 از الوند تا قراویز 48 🔹 خاک‌های نرم کوشک 49 🔹 خط فکه 50 🔹 عباس دست‌طلا 51 🔹 فرهنگ جبهه: شوخ طبعی‌ها 52 🔹 من زنده‌ام 53 🔹 «سرباز کوچک امام» 54 🔹 «تَن تَن و سندباد» 55 🔹 «ره‌نمای طریق» 56 🔹 «دختران آفتاب» 57 🔹 «حماسه هویزه»
🔴 *۷ نکته برای تحقق شعار سال* ✅ گرچه شعارها در سال های گذشته تا حدودی کارساز بوده و بعضا گره هایی را گشوده، اما در مواردی هم این شعارها، به طور شایسته و بایسته مورد توجه قرار نگرفت و به همین دلیل، مشکلات اقتصادی استمرار یافته است. پاره ای از این الزامات تحقق شعار سال جدید عبارت هستند از: 1⃣ طرح « جهش تولید دانش بنیان»، به سرعت مراحل نهایی قانون شدن را طی کرده و پس از ابلاغ، به عنوان نقشه راه پیاده سازی شعار سال 1401، در دستورکار دستگاه ها قرارگیرد. 2⃣ ظرفیت های آموزشی و پژوهشی در تمامی بخش های اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی، خدماتی و غیره با رویکرد دانش بنیان کردن تولید، به صورت حداکثری مورد توجه و بهره برداری قرارگیرد. 3⃣ طبق قانون « جهش تولید دانش بنیان»، نهضت به کارگیری نخبگان و فارغ التحصیلان در حوزه های مختلف به راه افتاده، از این طریق علاوه بر سرعت بخشیدن به رونق و جهش تولید دانش بنیان، به معضل و درد آزار دهنده چندین ساله لشکر فارغ التحصیلان و نخبگان بیکار در کشور، پایان داده شود. تسهیلات خاص دولتی و برخورداری از برخی از معافیت ها مانند معافیت مالیاتی، کمک کننده به ایده نهضت به کارگیری نخبگان و فارغ التحصیلان خواهد بود. 4⃣ صدور مجوزها و واگذاری تسهیلات مانند: زمین، وام و غیره برای شرکت ها و موسسات تولیدی دانش بنیان، در اولویت تمام دستگاه ها قرار گیرد. 5⃣ با قاچاق کالا به عنوان سم مهلک برای تولیدملی و داخلی، برخوردی قاطع شده؛ امر رهبر حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر آتش زدن کالای قاچاق جلوی چشم قاچاقچی و مردم، به معنای دقیق کلمه اجرایی شود. 6⃣ واردات تمامی کالاهایی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، طبق نظر رهبر عزیزمان، حرام شرعی و قانونی داشته شده و جلوی واردات این قبیل کالاها گرفته شود. 7⃣ با تشکیل ستادی در وزارت صمت، تمامی کالاهای وارداتی مورد نیاز کشور که ارز بری بالایی دارند و فعلا امکان تولید آن در داخل کشور نیست، شناسایی شده و با حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان، زمینه ها و زیرساخت های لازم برای تولید این کالاها در کشور فراهم شود. تجربه بسیار ارزشمند تولید انواع واکسن ضدکرونا و انواع کیت های تشخیص در داخل کشور نشان داد، ایران و ایرانی امکان تولید هرکالا و محصولی را دارد. ✒️یدالله جوانی
حکیم، نابغه و الهی بودن رهبری❗️ ✅ شنیدن فقط همین یک سخنرانی اول سال ۱۴۰۱ برای اثبات بی نظیر بودن رهبر ایران کافیست👇 🍀چگونه سخن آغاز کرد(با خدا و معنویت) 🍀با چه کسی سخن شروع کرد (بقیةالله) 🍀با که سخن گفت(با همه افراد عوام و خواص) 🍀از چه سخن گفت (از مهم‌ترین مسائل کشور) 🍀چگونه سخن گفت (با اطلاع کامل و کارشناسی دقیق) ◀️ آنجا که نام بقیة الله را به زبان آورد بغض آلود بود❗️ ◀️ آنجا که با مردم سخن گفت، دلسوزانه و با مهربانی❗️ ◀️ آنجا که شعار سال را توضیح داد چقدر کارشناسانه❗️ ◀️ آنجا که از شعار سال گفت، علت، چرایی، اهداف و فواید آن را بیان کرد🌸 ◀️ آنجا که از موانع و کارشکنان گفت قاطعانه و محکم گفت❗️ 🔹اگر از گذشته گفت، با افتخار 🔹اگر از حال گفت، واقع بینانه 🔹اگر از آینده گفت، امیدوارانه 🔸وقتی از معنویت گفت، به خدا دعوت کرد 🔸وقتی از کشاورزی گفت، از بهره وری ❓گفت 🔸وقتی از اقتصاد گفت، از خودکفایی گفت 🔸وقتی از سیاست گفت، صادقانه گفت 🔺در سیاست داخلی از استقلال و عزت گفت 🔺در سیاست منطقه ای از ملت‌ها حمایت کرد 🔺در سیاست بین المللی، بر ضد نظام سلطه و نژادپرستی و افول آمریکا گفت. ✅ خلاصه مانند یک رهبر الهی که قرار است ملت بزرگ ایران را به قله افتخارات دنیوی و اخروی برساند 🌹البته بشرط اینکه مسئولان و مردم نیز همراهی و همکاری کنند. ✍️احمد سعیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 شماره: 334 🔰 مجموعه جهاد تبیین و روایت (قسمت دوم) 💠 موضوع: هدف دشمن در جنگ شناختی چیست؟ 🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 شماره: 333 🔰 مجموعه جهاد تبیین و روایت (قسمت اول) 💠 موضوع:جهاد تبیین راهبرد مقابل جنگ شناختی دشمن 🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
332-sedayeenghelab_ir.mp3
3.23M
📢 شماره: 332 💠 آینده جنگ یمن چگونه رقم می خورد؟ 🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
بسم الله 💐حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک💐 سی و دومین جلسه از سلسله جلسات هفتگی تحلیل صوتی هادیان سیاسی فعال 🎙🌏سخنران جلسه : استاد گرامی جناب آقای دکتر مهدی خورسند پژوهشگر اقتصادسیاسی کارشناس مسائل چین و اوراسیا 🖋موضوع جلسه: تحولات برای نظم گریزی تا نظم سازی 🕣تاریخ: چهارشنبه هفدهم فروردین ساعت ۲۱:۳۰ 🔶جلسه در کانال تحلیل صوتی روبیکا: https://rubika.ir/tahlil_samen ♦️معاونت سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان♦️