هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
🔴 #تحلیل| تغافل یا تحریف تاریخ منطقه‼️
🔻 #زمـانـه| سفر مصطفیالکاظمی هرچند اولین سفر یک مقام عالیرتبه عراقی در جایگاه نخستوزیر به آمریکا نیست، اما در روند مذاکرات الکاظمی و ترامپ یک تحریف آشکار از سوی نخستوزیر عراق صورت گرفت. نکته عاری از واقعیت هم این بود که الکاظمی مدعی شد، آمریکا به شکست داعش در عراق کمک کرد! در این باره چند نکته قابل تأمل وجود دارد؛
1⃣ برای اینکه بیان شود چه نسبتی بین داعش و آمریکا وجود دارد و جناب نخستوزیر بدانند که حقیقت ماجرا چیست، به سراغ منابع ایرانی و عراقی نمیرویم؛ کشف این رابطه در مواضع سیاستمداران آمریکا برای پاسخ به این مسئله گرهگشاتر است. ترامپ در مبارزات انتخاباتی 2016 آمریکا بهصراحت خطاب به اوباما اعلام کرد که «داعش از افتخارات اوباماست؛ او مؤسس داعش است». حالا همین ترامپ روبهروی نخستوزیر عراق نشسته و از او میشنود که میگوید آمریکا در مبارزه با داعش به عراق کمک کرده است. احتمالاً ترامپ در این لحظه هم در دل به الکاظمی میخندد و هم از بیخبری و یا تغافل یک مقام عالیرتبه کشور مهمی مانند عراق به وجد میآید.
2⃣ حالا فرض کنید چنین اعترافاتی از مقامات آمریکایی از اهمیت و اعتبار برخوردار نیست. در این صورت با واقعیتها و تحولات آشکار و میدانی در عراق و سوریه چه باید کرد که از نقش حمایتی آمریکا از سران داعش حکایت دارد. نقلوانتقال سران داعش در روز روشن توسط آمریکاییها صورت میگرفت و اسرای داعشی تقریباً همهشان به پشتیبانی ارتش آمریکا از داعش اعتراف میکنند.
3⃣ پاسخ به این سؤالات بسیاری از واقعیتها را آشکارتر میسازد؛ نقش دولت و ارتش آمریکا در هنگام اشغال عراق توسط داعش چه بود؟ آیا وارد نبرد با داعش شدند؟ آیا درخواست دولت مرکزی و بخش اقلیم کردی را برای کمک پذیرفتند؟
4⃣ تأکید بر این نکته حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخستوزیر عراق بیان داشتند؛ ایران در خصوص روابط عراق با آمریکا دخالتی نمیکند؛ اما انتظار دارد که دوستان عراقی، آمریکا را بشناسند و بدانند که حضور آمریکا در هر کشوری منشأ فساد، خرابی و ویرانی است.
🖌 #عزیز_غضنفری
هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴 طرح #با_کاروان| شب سوم محرم
🔳 #موضوع: هیات #سکولار نداریم‼️
🔻 رهبرمعظم انقلاب:
◾️ هرکس علاقه مند به امام حسین (ع) است یعنی علاقه مند به اسلام سیاسی ، اسلام مجاهده ، اسلام مقاتله و اسلام خون دادن و جان دادن است
🔻امام موسی صدر:
◾️ من حسینیه را حسینیه نمی دانم مگر اینکه دلاورانی را برای نبرد با دشمن اسرائیلی فارغ التحصیل کند.
نشریه اخبار و تحلیلها یکشنبه 3 شهریور.pdf
146.4K
اخبار روزانه3شهریور99یکشنبه
#ثامن
هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
شعارهای عاشورا.mp3
11.59M
🔰موضوع: #شعارهای_عاشورا
🔆توضیح: استاد شهید در این سخنرانی ابتدا به معنای شعار و جایگاه و اهمیت آن می پردازند و سپس به تحلیل شعارهای امام حسین علیه السلام در روز عاشورا می پردازند.
🎙 در انتهای این جلسه استاد شهید #روضه برگشت ذوالجناح به خیمه گاه را می خوانند. گریه های استاد شهید در این جلسه عجیب است.
😭 #شهید_مطهری:
«طفل عزيز اباعبداللَّه مىگويد: اى اسب! «هَلْ سُقِىَ ابى امْ قُتِلَ عَطْشاناً؟» من از تو يك سؤال مىكنم: پدرم كه مىرفت، با لب تشنه رفت (گريه استاد)؛ من مىخواهم بدانم كه آيا پدرم را با لب تشنه شهيد كردند يا در دم آخر به او يك جرعه آب دادند؟ (گريه استاد) »
#صدای_استاد #روضه_های_استاد
#محرم #استاد_شهید
هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
عاشورا .pdf
181.1K
🌀نسخه pdf
🛑 یادداشت
✍️ عاشورا نتیجه تحریف و انحراف
❇️به قلم: سردار یدالله جوانی- کارشناس مسایل سیاسی
🔴 یادداشت اختصاصی/
❇️نخستین و ریشهایترین جهاد؟
🔷انقلاب ملت ایران در چهار دهه گذشته فراز و نشیبهای زیادی داشته است و تهدیدات گوناگونی را دفع کرده و در پس هر تهدیدی قویتر از گذشته به راه خود در مسیر تعالی و پیشرفت ادامه داده است. اما در دوره کنونی تهدیدات بیرونی با آسیبهای درونی همافزایی تأملبرانگیزی پیدا کرده اند، برخی کمکاریها و سوء تدبیرها در کنار تبلیغات خارجی و همنوایی برخی عناصر داخلی در ناامید کردن جامعه تاثیر انکارناپذیری دارند.
🔶اگر در گذشته این رسانههای بزرگ بودند که حرف اول را جنگهای تبلیغاتی و روانی میزدند، امروزه رسانههای خُرد، سازنده و جهتدهنده بخش اعظمی از افکار عمومی شده و سهم رسانههای بزرگ را در ارتباط مستقیم با عامه مخاطبان کم کردهاند. لذا رسانههای بزرگ با تغییر تاکتیک علاوه بر هدفگیری افکار عمومی جامعه، صاحبان رسانههای خُرد و نخبگان را نیز هدف قرار گرفته تحت شمول ایدههای خود قرار دادهاند.
🔻از اینرو دو ضرورت عمده پیش روی جریان انقلابی و جوانان حزباللهی وجود دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب از آن به «نخستین و ریشهایترین جهاد» یاد کرده اند؛ اول آنکه در روند و نبرد روایتها، ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانند و دوم آنکه در راهاندازی و بهرهگیری از رسانههای خُرد (کانالهای طرح ثامن) در دام صحنهسازیهای رسانههای بزرگ قرار نگیرند چراکه تاکتیک نوین رسانههای بزرگ تعیین زمین بازی برای رسانههای خُرد است. ما برای شکستن محاصره تبلیغاتی ایران اسلامی نیازمند حرکت رسانهای جبهه ای هستیم، لذا کانالهای طرح ثامن باید از پراکندهکاری پرهیز نمایند و محور جلسات دو هفته یکبار خود را، از کانال مرجع این طرح یعنی از کانال معیار (پیامرسان های سروش ایتا و روبیکا) برداشت نمایند و همچنین برای جذب مخاطبان موردنظر به کانالهای خود، طرحهای ابتکاری و بومی و محلی، تدوین و اجرا کنند.
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅
پاسخ به دعوت؛ قیام حجت به وجود ناصر:
همان گونه که حضور مردم برای پذیرش حکومت، حجت را بر امام علی علیه السلام تمام کرد دعوت مردم کوفه تا حد زیادی حجت را بر امام تمام کرد. البته بعد از شنیدن خبر شهادت مسلم و اطمینان امام بر صادقانه نبودن این دعوت ابعاد دیگری از قیام و هدف حضرت را نشان میدهد اما به هر روی امام دوازده هزار نامه از مردم کوفه دریافت داشتند حضرت با ژرف اندیشی و دورنگری پاسخی به این نامهها ندادند. پس از آن امام نماینده خود مسلم را برای شناسایی موقعیت به کوفه فرستاد زمانی که مسلم به کوفه رسید از امام (ع) خواست تا با شتاب به سوی کوفه حرکت کند. در این مقطع فرماندار کوفه نعمان بن رشید که فرد ملایمی بود. اعلام داشت تا کسی با من نجنگند من با کسی نمیجنگم. از سوی دیگر چند تن از خواص طرفدار یزید مانند عبدا... بن مسلم برای یزید نامه نوشته و با اعلام اینکه مسلم از مردم کوفه برای امام بیعت گرفته است گفتند اگر میخواهی کوفه تحت فرمانروایی تو باشد باید مردی قدرتمند برای اداره حکومت کوفه برگزینی، یزید با مشورت اطرافیان عبیدا... بن زیاد را علاوه بر فرمانروایی بصره به فرمانروایی کوفه نیز منصوب نمود و وی در اسرع وقت با پانصد سوار به کوفه حرکت کرد.
مروری بر رویدادها و جنبش های الهام گرفته یا درس گرفته از قیام سالار شهیدان نشان می دهد که امام تا حد زیادی در بیدار کردن مردم موفق بودند هر چند خسارت حمایت نکردنِ به هنگام مردم از امام در زمان قیام حضرت، به آسانی جبران شدنی نبود.
مرحوم آیت ا... معرفت درباره اهمیت قیام سالار شهیدان می گوید:
اسلام، بقا، تداوم، گسترش و شمولش بر تمام ابعاد زندگی انسان - سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی - را مدیون حادثه کربلا و نهضت عاشوراست و همه حرکتهای اسلامی اعم از سیاسی، نظامی، فرهنگی و حتی علمی و فقهی، رهین منت حرکت سیدالشهدا هستند. بنی امیه از زمان عثمان برای محو اسلام زمینه سازی می کردند. ابوسفیان در مجلس عثمان گفت: «تلقّفوها تلقّف الکرة فوالذی یحلف به ابوسفیان لا جنة و لا نار» و معاویه در پاسخ مغیرة بن شعبه که تقاضای کمک به بنی هاشم را کرده بود، گفت: «ویحک! تو کجا هستی؟! تو اصلاً نمی دانی، مسئله تنها خلافت نیست، ...... هنوز نام پیغمبر هر روز پنج بار بر منابر، برده می شود، «لا والله الّا دفناً دفناً» یعنی از پای نمی نشینم تا وقتی که این صدا را دفن کنم. امام حسین (ع) متوجه این هدف بود و با قیام خود مانع از تحقق آن شد و حرکتی را که بنی امیه به منظور منزوی کردن و از میان بردن اسلام آغاز کرده بودند، خنثی نمود.
ناکام ماندن بنی امیه در خاموش کردن نام و یاد اهل بیت و دین رسول ا... که البته با امامت ائمه از نسل سالار شهیدان تداوم یافت ناکامی بنی امیه و بنی مروان را از کشتار عاشورا نشان می دهد.
#ثامن
#شعور_حسینی
#پنجم_محرم
78774_875.pdf
424.4K
اخبار روزانه دو شنبه 3 شهریور . pdf
🔺طبیب دولت
🔺مانع بزرگ!
🔺ضربه بر مردمسالاری!
🔺حیف نمیآید وگرنه پنجم میشدیم!
🔺نفوذ رژیم صهیونیستی به تلفن همراه اعراب
🔺بیاطلاعی مسئولان از وضعیت قیمتها
🔺حمایت هوشمند دولت؛ اسم رمز التهاب بازار بورس؟
🔺تا زمانی که در جنگ هستیم باید سکوت کنیم
🔺با فتوا و شهدا پیروز شدیم
🔺دلالان از هر کیلو گوشت ۴۰ درصد سود میبرند
هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅
آثار کوتاه مدت قیام امام حسین از منظر تاریخی:
پس از شهادت امام حسین علیه السلام قیامهای مختلفی در حجاز و عراق اتفاق افتاد. از قیام های بعد از شهادت امام حسین دریافته میشود که نبود بصیرت و یا اینکه نداشتن شجاعت و جرئت برای عمل بر اساس بصیرت این فاجعه را رقم زد و حتی تلفات بعدی و نبردهایی هم که با عنوان خون خواهی امام صورت گرفت تاثیر حمایت به موقع از امام حسین را نداشت.
با شهادت حسین بن علی (ع) در کربلا، صحنه سیاسی اجتماعی جامعه به نحو مشخصی دستخوش تغییر و تحول گشت. تغییر و تحولاتی که زمینه های بسیار مساعدی را برای جنبش های انقلابی هاشمی و کل هاشمیان فراهم ساخت و اقبال عمومی را متوجه آنان می کرد و همین اقبال و فضای مساعد عمومی است که عاشورا را نهضت پیروزی میداند که هدفش تغییر مناسبات اجتماعی و سیاسی جامعه در وهله اول بوده است. همه این گرایش ها بر رژیم و علیه آن مبارزه می کنند و همه آنها کما بیش روش انقلابی دارند. زیدیه کمتر زیرزمینی بوده است . در زیر چند قیام بعد از عاشورا معرفی می شود:
1- قیام توابین: این انقلاب در کوفه بر پا گردید و واکنش مستقیم قتل امام بود، و انگیزه آن، احساس گناه به علت یارى نکردن امام پس از آنکه کتباً از او دعوت کردند به کوفه آید بود. لذا کوفیان خواستند ننگى را که مرتکب شده بودند با انتقام از قاتلان آن حضرت بشویند و دست به قیام زدند. این واقعه در سال 65 هجرى روى داد.
2- قیام مدینه: هدف این انقلاب خونخواهى نبود بلکه انقلابى بود علیه حکومت ستمکار بنى امیه. شرکت کنندگان در این قیام یک هزار تن بودند که به دست سپاهیان شام و با نهایت وحشیگرى سرکوب گردید.
3- قیام مختار ثقفى: این قیام در سال 66 هجرى در عراق به انگیزه خونخواهى امام حسین (ع) و انتقام از قاتلان او صورت گرفت. این انقلاب به رهبرى مختار توانست در یک روز دویست و هشتاد تن از قاتلان امام حسین (ع) را به قتل رساند.
4- قیام مطرف بن مغیره: وى در سال 77 هجرى بر علیه حجاج بن یوسف شورید و عبدالملک بن مروان را از خلافت خلع کرد.
5- قیام ابن اشعث: او نیز بر علیه حجاج در سال 81 هجرى شورید و عبدالملک مروان را از خلافت خلع کرد. این شورش تا سال 83 به طول انجامید . در آغاز، پیروزیهاى نظامى به دست آورد اما بعدها شکست خورد.
6- قیام زید بن على: وى که از فرزندان امام زینالعابدین (ع) بود در سال 122 هجرى در کوفه قیام کرد، اما بیدرنگ به وسیله سپاهیان شام که در آن هنگام در عراق بودند سرکوب گردید.
7- قیام حسین بن على، شهید فخ : «فخ» نام وادى و محلى است در قسمت غربى و یک فرسخى شهر مکه، و آن جایى است که حسین بن على (صاحب فخ) بر علیه حکومت عباسى در سال 169 هجرى قیام کرد و با یاران خویش به شهادت رسید. وى یکى از سادات و علماى اسلام بود که براى عظمت تشیع با خون خویش پس از حدود یک قرن از ماجراى کربلا اثرى عمیق در عالم تشیع برجاى گذاشت.
به جز قیام های بعد از شهادت امام حسین (ع) در طول تاریخ نهضت عاشورا الهام بخش شیعیان و حتی غیر مسلمانان برای آزادی خواهی دارد.
اقبال لاهوری، استقلال و نجات پاکستان را مرهون قیام عاشورا دانسته است. این شاعر مسلمان و انقلابی در این باره چنین میسراید: رمز قرآن از حسین آموختیم/ ز آتش او شعلهها افروختیم/ تا قیامت قطع استبداد کرد/ موج خون او چمن ایجاد کرد/ خون او تفسیر این اسرار کرد/ ملت خوابیده را بیدار کرد.
گاندی رهبر استقلال هند نیز، نهضت عاشورا را الهامبخش خود در رهایی هندوستان میداند. او درباره عاشورا میگوید: من زندگی امام حسین علیهالسلام، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خواندهام و توجه کافی به صفحات کربلا نمودهام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امام حسین پیروی کند.
ما در روایات داریم که قیام قائم آل محمد هم با معرفی امام عصر (عج) به عنوان فرزند امام حسین شروع میشود اینکه امام زمان منتقم خون امام حسین و بقیه ا... خوانده میشوند از این منظر حایز اهمیت که ابعاد قیام سالار شهیدان را تا پایان تاریخ جهان امتداد میدهد.
#ثامن
#شعور_حسینی
#ششم_محرم
هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
🔴 رد قمه زنی با قرآن 🔴
■حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمیداشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم . ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی میآید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند.
وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمده ای برای قمهزنی بگویی.
گفتم: شغل من چیست؟
گفتند: تو معلم قرآن هستی.
گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
گفتند: بله قبولت داریم ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو .
▪️من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (1)؛ «ای کسانی که ایمان آوردهاید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که:
«یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین .
«لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»
یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصه ای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن .
یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن .
این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم میشود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی.
«راعنا» را هم میشود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است !!؟؟و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان میگفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده میکردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند:
مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که:
«یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛
«ای کسانی که ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمه ای را که دشمن از آن سوء استفاده میکند به کار نبرید .!!
▪️بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه میزنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را میکنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده میکند
■ این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده میکرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار میدهد که:
■ از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده میکنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالا فهمیدیم و دیگرقمه نمیزنیم
هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
کم انگاری یا هیچ انگاری خدمات انقلاب.pptx
395.2K
استاد سید جلال امینی
هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️
☄
⭕️ #نفوذ پنهان شیطان
🔶مقدمه: #امام_خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار مکتب انقلاب اسلامی، دارای اندیشه و آرمان هایی هستند که بدلیل گسترش روزافزون این اندیشه اسلامی نو و بی بدیل در جهان، حساسیت مخالفان این تفکر را بر آن داشت تا با براندازی نظام تشکیل یافته به مقابله با آن در آیند، اما زمانی که پروژه براندازی بصورت پی در پی با شکست مواجه میشد، #پروژه_نفوذ کلید خورد. یعنی #نفوذ_در_انقلاب بگونه ای که «انقلاب را #استحاله کنند؛ یعنى صورت انقلاب باقى بماند، اما باطن انقلاب، سیرت انقلاب، روح انقلاب از بین برود.»[۱]و در مرحله بعد با ناکارآمد جلوه دادن این تفکر در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همراه با #تحریف_بنیانگذار آن، پایه های نظام را از درون سست کنند و ریشه این مکتب اسلامی را بخشکانند.
💠نفوذ
🔷اولین قدم دشمن در مورد نفوذ، تحریف شخصیت امام خمینی به عنوان بنیانگذار مکتب انقلاب اسلامی است، به این معنا «که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا بهصورت انحرافی و سطحی معنا شود»[۲]و قطعا تحریف شخصیتی که به عنوان رهبر و الگوی جامعه اسلامی است، منجر به تغییر و شبهه در افکار یک ملت خواهد شد و زیان بزرگی در پی خواهد داشت، رهبری دراین باره میفرمایند:«بعضی اینجور میخواهند: امام یک شخصیّت محترمی است، در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش میکنیم، نامش را با تجلیل میآوریم، صرفاً همین؛ بعضی میخواهند امام را اینجور بشناسند و بشناسانند و اینجور تلقّی کنند؛ این غلط است»[۳] در صورتی که ایشان با داشتن زمینههای برجستهی علمی و اخلاقی با اصول و مبانی فکری انقلابی، وارد میدان مجاهدت فیسبیلالله شد و سلطنت ظالمانه و موروثی چند هزار ساله را در ایران براندازی کرده و با ایجاد و تشکیل یک نظام جمهوری اسلامی، کار را به دست مردم سپرد، «که این هم در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کلّ اسلام بیسابقه بود» که قطعا مصداق بارز این فرمایش خداوند میباشد که: «وَ جاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ»[حج،۷۸] و در (راه) خدا به گونه ای که شایسته اوست جهاد کنید»
🔷امروزه بحث #نفوذ به عنوان #موثرترین_روش در #تغییر_افکار و عقاید مردم یک ملت و با هدف همسو کردن آنها با اهداف شوم خود بوده که در زمینه های سیاسی و فرهنگی پررنگ تر میباشد. نباید گذاشت این فکر و این #امید_شیطانی در دل #دشمن پا بگیرد زیرا خداوند متعال سرنوشت نفوذ دشمن را از دست رفتن دین و دنیا دانسته و در مورد یهودیان و مسیحیان به این نکته اشاره میکند که تا جامعه مسلمانان، دست از اسلامشان بر ندارند، اینها راضی نمیشوند: «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا به طور کامل ، تسلیم خواسته های آنها شوی»[ترجمه آیه ۱۲۰ بقره]، همچنین در جای دیگر در مورد شرارت یهودیان حتی در حالت قرابت و دوستی میفرماید: «آنها از هر گونه شرّ و فسادی در باره شما کوتاهی نمیکنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. (نشانه های) دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده»[ترجمه آیه ۱۱۸ آل عمران].
🔺در مورد شان نزول این آیه از ابن عباس نقل شده: اين آيات هنگامى نازل شده كه عده اى از مسلمانان با يهوديان، به سبب قرابت، يا همسايگى، يا حق رضاع، و يا پيمانى كه پيش از اسلام بسته بودند، دوستى داشتند و بقدرى با آنها صميمى بودند كه اسرار مسلمانان را به آنان میگفتند، بدينوسيله قوم يهود كه دشمن سرسخت اسلام و مسلمين بودند و به ظاهر خود را دوست مسلمانان قلمداد میكردند، از اسرار مسلمانان مطلع میشدند. آيه نازل شد و به آن عده از مسلمانان هشدار داد كه چون آنان در دين شما نيستند، نبايد آنها را محرم اسرار خود قرار دهيد، زيرا آنان درباره شما از هيچ شر و فسادى كوتاهى نمیكنند، آنان میخواهند شما هميشه در رنج و عذاب باشيد. [۴]
🔷نتیجه: بی شک دفاع از این #سنگر_اسلامی در صورتی امکان پذیر است که معرفت و #بصیرت لازم نسبت به این تفکر اسلامی و بنیانگذار آن حاصل شود و طبق فرمایش امام علی(ع) علمداران این عرصه کسانی هستند که #با_بصیرت و با معرفت باشند یعنی #قدرت_تشخیص حق از باطل را داشته باشند:«ِاین پرچم را تنها کسانی میتوانند بر دوش بگیرند که #اهل_بینش، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند.»[۵]و تنها راه کسب بصیرت طبق فرمایش #قرآن_کریم #اخلاص در #نیت و انجام عمل برای خداست: «اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان میبخشد»[ترجمه آیه ۲۹ انفال] یعنی دیده #بصیرت میدهد تا به نور باطن، حق را از باطل فرق گذارید»
پی نوشت
۱. مقام معظم رهبری۸۹/۱۱/۱۵
۲. مقام معظم رهبری۹۴/۳/۱۴
۳. همان
۴. مجمع البیان، ذیل آیه۱۱۸همین سوره
۵. بحار،ج۶۹، ص۴۷
هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️
☄
⭕️ #نفوذ پنهان شیطان
🔶مقدمه: #امام_خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار مکتب انقلاب اسلامی، دارای اندیشه و آرمان هایی هستند که بدلیل گسترش روزافزون این اندیشه اسلامی نو و بی بدیل در جهان، حساسیت مخالفان این تفکر را بر آن داشت تا با براندازی نظام تشکیل یافته به مقابله با آن در آیند، اما زمانی که پروژه براندازی بصورت پی در پی با شکست مواجه میشد، #پروژه_نفوذ کلید خورد. یعنی #نفوذ_در_انقلاب بگونه ای که «انقلاب را #استحاله کنند؛ یعنى صورت انقلاب باقى بماند، اما باطن انقلاب، سیرت انقلاب، روح انقلاب از بین برود.»[۱]و در مرحله بعد با ناکارآمد جلوه دادن این تفکر در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همراه با #تحریف_بنیانگذار آن، پایه های نظام را از درون سست کنند و ریشه این مکتب اسلامی را بخشکانند.
💠نفوذ
🔷اولین قدم دشمن در مورد نفوذ، تحریف شخصیت امام خمینی به عنوان بنیانگذار مکتب انقلاب اسلامی است، به این معنا «که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا بهصورت انحرافی و سطحی معنا شود»[۲]و قطعا تحریف شخصیتی که به عنوان رهبر و الگوی جامعه اسلامی است، منجر به تغییر و شبهه در افکار یک ملت خواهد شد و زیان بزرگی در پی خواهد داشت، رهبری دراین باره میفرمایند:«بعضی اینجور میخواهند: امام یک شخصیّت محترمی است، در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش میکنیم، نامش را با تجلیل میآوریم، صرفاً همین؛ بعضی میخواهند امام را اینجور بشناسند و بشناسانند و اینجور تلقّی کنند؛ این غلط است»[۳] در صورتی که ایشان با داشتن زمینههای برجستهی علمی و اخلاقی با اصول و مبانی فکری انقلابی، وارد میدان مجاهدت فیسبیلالله شد و سلطنت ظالمانه و موروثی چند هزار ساله را در ایران براندازی کرده و با ایجاد و تشکیل یک نظام جمهوری اسلامی، کار را به دست مردم سپرد، «که این هم در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کلّ اسلام بیسابقه بود» که قطعا مصداق بارز این فرمایش خداوند میباشد که: «وَ جاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ»[حج،۷۸] و در (راه) خدا به گونه ای که شایسته اوست جهاد کنید»
🔷امروزه بحث #نفوذ به عنوان #موثرترین_روش در #تغییر_افکار و عقاید مردم یک ملت و با هدف همسو کردن آنها با اهداف شوم خود بوده که در زمینه های سیاسی و فرهنگی پررنگ تر میباشد. نباید گذاشت این فکر و این #امید_شیطانی در دل #دشمن پا بگیرد زیرا خداوند متعال سرنوشت نفوذ دشمن را از دست رفتن دین و دنیا دانسته و در مورد یهودیان و مسیحیان به این نکته اشاره میکند که تا جامعه مسلمانان، دست از اسلامشان بر ندارند، اینها راضی نمیشوند: «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا به طور کامل ، تسلیم خواسته های آنها شوی»[ترجمه آیه ۱۲۰ بقره]، همچنین در جای دیگر در مورد شرارت یهودیان حتی در حالت قرابت و دوستی میفرماید: «آنها از هر گونه شرّ و فسادی در باره شما کوتاهی نمیکنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. (نشانه های) دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده»[ترجمه آیه ۱۱۸ آل عمران].
🔺در مورد شان نزول این آیه از ابن عباس نقل شده: اين آيات هنگامى نازل شده كه عده اى از مسلمانان با يهوديان، به سبب قرابت، يا همسايگى، يا حق رضاع، و يا پيمانى كه پيش از اسلام بسته بودند، دوستى داشتند و بقدرى با آنها صميمى بودند كه اسرار مسلمانان را به آنان میگفتند، بدينوسيله قوم يهود كه دشمن سرسخت اسلام و مسلمين بودند و به ظاهر خود را دوست مسلمانان قلمداد میكردند، از اسرار مسلمانان مطلع میشدند. آيه نازل شد و به آن عده از مسلمانان هشدار داد كه چون آنان در دين شما نيستند، نبايد آنها را محرم اسرار خود قرار دهيد، زيرا آنان درباره شما از هيچ شر و فسادى كوتاهى نمیكنند، آنان میخواهند شما هميشه در رنج و عذاب باشيد. [۴]
🔷نتیجه: بی شک دفاع از این #سنگر_اسلامی در صورتی امکان پذیر است که معرفت و #بصیرت لازم نسبت به این تفکر اسلامی و بنیانگذار آن حاصل شود و طبق فرمایش امام علی(ع) علمداران این عرصه کسانی هستند که #با_بصیرت و با معرفت باشند یعنی #قدرت_تشخیص حق از باطل را داشته باشند:«ِاین پرچم را تنها کسانی میتوانند بر دوش بگیرند که #اهل_بینش، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند.»[۵]و تنها راه کسب بصیرت طبق فرمایش #قرآن_کریم #اخلاص در #نیت و انجام عمل برای خداست: «اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان میبخشد»[ترجمه آیه ۲۹ انفال] یعنی دیده #بصیرت میدهد تا به نور باطن، حق را از باطل فرق گذارید»
پی نوشت
۱. مقام معظم رهبری۸۹/۱۱/۱۵
۲. مقام معظم رهبری۹۴/۳/۱۴
۳. همان
۴. مجمع البیان، ذیل آیه۱۱۸همین سوره
۵. بحار،ج۶۹، ص۴۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #سقوط
⭕مرد هزارچهره کربلا که بود؟
*آیا شفاعت یک نوع پارتیبازی است؟*
شهید مطهری مینویسد:
نوع نادرست شفاعت که به دلایل عقلی و نقلی مردود شناخته شده است این است که گناهکار بتواند وسیلهای برانگیزد و به توسط آن از نفوذ حکم الهی جلوگیری کند، درست همان طوری که در پارتیبازیهای اجتماعات منحطّ بشری تحقق دارد.
بسیاری از عوام مردم شفاعت انبیا و ائمه (ع) را چنین میپندارند؛ میپندارند که پیغمبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار، خصوصاً امام حسین (ع)، متنفّذهایی هستند که در دستگاه خدا اعمال نفوذ میکنند، اراده خدا را تغییر میدهند و قانون را نقض میکنند.
اعراب زمان جاهلیت نیز درباره بتهایی که شریک خداوند قرار میدادند همین تصور را داشتند؛
آنان میگفتند که آفرینش منحصراً در دست خداست و کسی با او در این کار شریک نیست، ولی در اداره جهان بتها با او شرکت دارند. شرک اعراب جاهلیت شرک در ”خالق“ نبود، شرک در ”رب“ بود.
اگر در میان مسلمانان هم کسی چنین معتقد شود که در کنار دستگاه سلطنت ربوبی سلطنتی دیگر هم وجود دارد و در مقابل آن دستدرکار است، چیزی جز شرک نخواهد بود.
اگر کسی گمان کند که تحصیل رضا و خشنودی خدای متعال راهی دارد و تحصیل رضا و خشنودی فرضاً امام حسین (ع) راهی دیگر دارد و هریک از این دو جداگانه ممکن است سعادت انسان را تأمین کند دچار ضلالت بزرگی شده است.
در این پندار غلط چنین گفته میشود که خدا با چیزهایی راضی میشود و امام حسین (ع) با چیزهایی دیگر؛ خدا با انجام دادن واجبات مانند نماز، روزه، حج، جهاد، زکات، راستی، درستی، خدمت به خلق، برّ [نیکی] به والدین و امثال اینها و با ترک گناهان از قبیل دروغ، ظلم، غیبت، شرابخواری و زنا راضی میگردد،
ولی امام حسین (ع) با این کارها کاری ندارد، رضای او در این است که مثلاً برای فرزند جوانش علی اکبر (ع) گریه و یا لااقل تباکی [تظاهر به گریه] کنیم؛ حساب امام حسین (ع) از حساب خدا جداست.
به دنبال این تقسیم چنین نتیجه گرفته میشود که تحصیل رضای خدا دشوار است، زیرا باید کارهای زیادی را انجام داد تا او راضی گردد، ولی تحصیل خشنودی امام حسین (ع) سهل است، فقط گریه و سینه زدن؛ و زمانی که خشنودی امام حسین (ع) حاصل گردد، او در دستگاه خدا نفوذ دارد، شفاعت میکند و کارها را درست میکند، حساب نماز و روزه و حج و جهاد و انفاق فی سبیل الله که انجام ندادهایم همه تصفیه میشود و گناهان هرچه باشد با یک فوت از بین میرود!
اینچنین تصویری از شفاعت نه تنها باطل و نادرست است، بلکه شرک در ربوبیت است و به ساحت پاک امام حسین (ع) که بزرگترین افتخارش ”عبودیت“ و بندگی خداست نیز اهانت است
امام حسین (ع) کشته نشد برای اینکه العیاذ بالله دستگاهی در مقابل دستگاه خدا یا شریعت جدش رسول خدا به وجود آورد، راه فراری از قانون خدا نشان دهد.
« شفاعت امام حسین (ع) به این صورت نیست که برخلاف رضای خدا و اراده او چیزی را از خدا بخواهد.
امام حسین (ع) شفیع کسانی است که از مکتب او هدایت یافتهاند؛ او شفیع کسانی نیست که مکتبش را وسیله گمراهی ساختهاند.
از این نکته نباید غفلت ورزید که همانطوری که از قرآن کریم گروهی هدایت یافتهاند و گروهی گمراه شدهاند، از مکتب امام حسین (ع) نیز گروهی هدایت شده و گروهی گمراه گشتهاند و این مربوط به خود مردم است.»
📚 مطهری، مرتضی (۱۳۵۲).عدل الهی
#شهیدمطهری
#شفاعت
#ثامن