#در_محضر_امام_حسین_علیهالسلام ۳
💠 *«دوست داشتن اهلبیت؛ برای رسیدن به خدا یا رسیدن به دنیا؟»*
🍃 امام حسین علیهالسلام فرمود:
🔆 *«مَنْ أَحَبَّنَا لِلَّهِ وَرَدْنَا نَحْنُ وَ هُوَ عَلَى نَبِینَا ص هَكَذَا (وَ ضَمَّ أَصَابِعَهُ) وَ مَنْ أَحَبَّنَا لِلدُّنْیا فَإِنَّ الدُّنْیا تَسَعُ الْبَرَّ وَ الْفَاجِرَ»*
🔆 *«اگر کسی ما را برای خدا دوست داشته باشد؛ ما و او چنین بر پیامبر وارد میشویم(و دو انگشت خود را بهم چسباندند) و و اگر کسی ما را برای دنیا دوست داشته باشد؛ دنیا نیکوکار و بدکار را دربرمیگیرد (به همه میرسد).»*
📙 امالی شیخ طوسی، ص۲۵۶
🔶🔸 در نگاه حضرت، *محبین اهلبیت* دو گروهند:
🔸*۱. اهلبیت را برای خدا دوست دارند؛*
🔸*۲. اهل بیت را برای دنیا دوست دارند.*
💢اگر کسی جزو دستۀ دوم است باید بداند باخته است؛ زیرا دنیا هم سهم خوبان است، هم سهم افراد ناشایست.
لازم نیست کسی محب اهلبیت باشد تا دنیایی نصیب او شود.
✅ *ولی کسی که بهخاطر خدای سبحان محب اهل بیت باشد؛ در معیت ایشان بر پیامبر اکرم وارد میشود و آخرت نیکویی دارد.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#حدیث_روز
💠 «ندبههای دلتنگی»
🔶 قلم را ستایش میکنم، آنگاه که بیمحابا برای تو جوهر میفشاند. میخواهم بر صفحۀ سپید کاغذ، دلتنگیهایم را بنگارم.
🍃 دلتنگی ما برای تو، قدمتی به درازای تاریخ غیبت دارد. در دلتنگیهایمان، بعثت را بهانه میآوریم. مگر نه آنکه ظهور، خود تجلی بعثت دیگری است؟
🔶 چکاد کوه، بینور است. شب از دیدن تاریکترین لحظات تاریخ بشر، وحشتزده از خواب برمیخیزد و روز در سیاهی اوهام شبپرستان، چونان ماری، در خود مچاله میشود.
🍃 حسرت طلوع تو، خیمههایش را بر سینههای چاک چاک گسترده و ما همچنان چشمانتظار خورشیدی هستیم تا سپیدهدم آزادی را نوید دهد.
🔶 ای کاش همچون مبعث آخرین پیامبر، جهانیان، میهمان زیباترین سفرۀ خداوندی شوند و تو را با سبدی لبریز از میوههای عدالت، در خانههای سوخته از رنج روزگار به نظاره بنشینند.
⁉️ آیا میشود در مبعث تو زیبایی آخرین چادر سبز امامت را بر آسمان آبی هدایت، نظارهگر باشیم؟
🟩 *وه! چه تماشایی میشود در سپیده.دم ظهور، خرامیدن غزالهای عدالت در وسعت انسانیت.*
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#امام _زمان_شناسی ۱۸۸
💠 *«جان و تنم ای دوست فدای تن و جانت»*
🔆 *«بِنَفْسِي أَنْتَ مِنْ تِلادِ نِعَمٍ لَا تُضَاهَى»*
🔆 *«جانم به فدايت، تو نعمتى قدیمی هستی که هیچ شبیهی نداری.»*
🔰 در این عبارت بار ديگر به منتظر اجازه داده شده است تا جان خویش را به امامش تقدیم کند.
✨ *این جان عاریت که به حافظ سپرده دوست
روزی رخش ببینم و تسلیم وی کنم*
✅ البته اين نکته قابل تأمل است که براى تقدیم جان، بايد در حضور حضرت بود، نه در غیبت. نکتۀ دیگر اينکه به منتظر اجازه فدا شدن داده میشود و این خود موهبتی است که نمیتوان شکر آن را به جای آورد؛
✳️ زیرا یک وجود ناقص با قربانی شدن در محضر وجود کامل، در واقع از نقصان خویش جدا میشود و به کمالی فوق تصور دست مییابد.
✅ گويا منتظر با تکرار عبارت «بِنَفْسِي أَنْتَ» مىخواهد اظهار کند که فدايى بودنش براى حضرت، فراتر از ادعاست و حقيقتاً خواستار قربانى شدن است.
🔰 داعى، امام خویش را مخاطب قرار میدهد و وجود مقدس او را نعمتى ديرينه اعلام میکند.
✴️ امام، نعمتی قدیمی است و شاید، قدیمیترین نعمت. قدیمیتر از نعمت وجود خودمان و از نعمت وجود والدینمان و حتی قدمت این نعمت، از فطرت بیشتر است.
✅ اگر ما در عهد الست «بلى» گفتیم، بهواسطۀ همین نعمت ولايت بوده است.
✴️ نعمت وجود امام شبيه هيچيک از نعمات زندگى ما نيست. نه شبیه نعمت اباء و امّهات است، نه شبیه نعمت عافیت و سلامت و نه شبیه نعمت عقلانیت و شهود.
✅ در واقع ساير نعمتهاى زندگی ما سفرهنشین این موهبت بزرگ و بىنظير است. حال که از نعمتى بىنظير برخورداريم، با همۀ وجود مىگوييم:
✨ *هیچکس را این چنین یاری که ما را هست، نیست
کس از این باده که ما مستیم از او، سرمست نیست*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#علل_و _عوامل ۱۷
💠 *«دنیاگرایی؛ عامل بدعت و انحراف»*
🔆 *«فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَذَا مِنْ عِندِ اللّهِ لِيَشْتَرُواْ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا فَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَّهُمْ مِّمَّا يَكْسِبُونَ»*
🔆 *«پس واى بر كسانى كه مطالبى را با دست خود مىنويسند، سپس مىگويند: اين از طرف خداست، تا به آن بهاى اندكى بستانند، پس واى بر آنها از آنچه دستهايشان نوشت و واى بر آنها از آنچه (از اين راه) به دست مىآورند!»*
📗 سوره بقره، آیه ۷۹
✅ قرآن از گروهی سخن میگوید که نظرات خود را بهعنوان حکم الهی مطرح میکنند و در دین بدعت میگزارند.
💢 بدعت این افراد به انگیزۀ وصول به مقامات و مدارج معنوی و یا قرب و رضای حق نیست؛ بلکه برای وصول به دنیاست.
💢 این افراد گاهی گمان میکنند با بدعتی که در دین میگذارند طرفداران زیادی پیدا میکنند و افراد زیادی جذب آنان میشوند.
💢 بدعتگذاران آنچه در دین وجود ندارد وارد دین میکنند و آنچه در دین وجود دارد، از دین خارج میسازند و تمام این افعال را به خداوند نسبت میدهند و میگویند: دین الهی چنین بوده است!
⬅️ از منظر دین همانطور که هدف مقدس است وسیلۀ رسیدن به هدف نیز باید مقدس باشد و هدف هیچگاه وسیله را توجیه نمیکند.
⬅️ * بنیاسرائیل نمیدانستند رسیدن به دنیا با خواست و ارادۀ حق محقق میشود و همه چیز در دست خدای سبحان است،*
‼️ آنان گمان میکردند لازمۀ رسیدن به دنیا تحریف دین و بدعتگذاری است؛ به همین جهت بدعت در دین ایجاد کردند!
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#شماره حساب سهمین
باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
💠 به اطلاع میرساند شماره کارتهای ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات میباشد.
✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات*
🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید.
🔹 *سهم امام و رد مظالم*
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)
5022-2910-2552-5724
سپرده:213.8000.10294814.1
شبا: IR290570021380010294814001
🔸 *سهم سادات:*
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)
5022-2913-1039-0453
سپرده: 213.8000.10294814.5
شبا: IR340570021380010294814105
⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید.
✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود
✅ مورد پرداخت
✅ تصویر رسید پرداختی
✅ نام و نام خانوادگی خویش
🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیامهای شما میباشد.
🔺 زمان پاسخگویی به پیامهای شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲
🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید.
🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنهای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیةالله مکارم شیرازی را دریافت میکند.
🌸 باتشکر
💠 موسسه علمیه السطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام
#صلوات_ضراب_اصفهانی
#عصر_جمعه
🔆 *یادآوری صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه*
💢 در اعمال عصر روز جمعه گفته شده اگر ترک کردی تعقیب عصر روز جمعه را به جهت عذری اما ترک مکن صلوات ضراب اصفهانی را.
💠 متن صلوات را در مفاتیح قرائت بفرمایید.
🌐 emamraoof.com
#شرح_زیارت_امینالله ۲۹۰
🔆 *«مَنَاهِلَ الظِّمَاءِ مُتْرَعَة»*
🔆 *«چشمۀ لطف برای تشنگان در مکان رفیعی قرار گرفته که پر آب است.»*
✍🏼 *«تُرعه» علاوه بر معنای «مکان مرتفع» به مکان پُرآب هم گفته میشود.*
🔷 چشمه برای تشنگان همیشه پُرآب است.
🔰 زائر در آخر دعای ندبه نیز درخواست میکند:
🔆 *«وَ اسْقِنَا مِنْ حَوْضِ جَدِّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، بِكَأْسِهِ وَ بِيَدِهِ، رَيّاً رَوِيّاً، هَنِيئاً سَائِغاً»*
🔆 *«خدایا تو ساقی ما باش و از کاسۀ جدّ امام زمان و به دست جدّش ما را سیراب کن.»*
🔰 در مناجات المریدین میخوانیم:
🔆 «خدایا، تو به مریدین شراب مصفا دادی و چقدر شراب نزدیک شدن به تو گواراست.»
🔰 در مناجاتالمطیعین میخوانیم:
🔆 *«أَوْرِدْنَا حِيَاضَ حُبِّك»*
🔆 *«خدایا ما را در حوض محبتت وارد کن.»*
🔰 در مناجات العارفین میخوانیم :
🔆 *«وَ مِنْ حِيَاضِ الْمَحَبَّةِ بِكَأْسِ الْمُلَاطَفَةِ يَكْرَعُون»*
🔆 *«از خصوصیات اهل معرفت این است که از حوض محبت با جام لطف مینوشند و مینوشانند.»*
✍🏼 در تعابیر عرفانی از آب به محبت، قرب و معرفت تعبیر شده است.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#کتاب
✨️ *بالوپر بگشادهای جانِ جهان*
خدای سبحان به پیامبر فرمود: بالت را بگشا و تمام مؤمنین را زیر بالوپر بگیر و امور مادی و معنوی آنان را تأمین کن: «وَ اخْفِضْ جَنَاحَكَ لِمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ.» وظیفه و مأموریت دیگر رسول خدا به امر خدا خدماتدادن به فردی است که دنبالهرو و تابع حضرت است. پیامبر امر شده او را زیر بال و پر بگیرد و به سامان برساند؛ یعنی آنقدر آموزش و پرورش او را بر عهده گیرد تا خودش قدرت پرواز پیدا کند و اوج بگیرد.
...
📗گزیدهای از کتاب والشمس، فصل هشتم، جلد ۲
📲خوانای نظرات شما و پاسخگویتان هستیم
در بله با نام کاربری:
@shorbetahoor
در ایتا با نام کاربری:
@shorbetahoor
در تلگرام با نام کاربری:
t.me/shorbetahoor
تلفن تماس:
📱۰۹۲۰۲۲۹۵۳۹۲
📞۰۲۱ - ۲۲۵۵۷۰۹۲ - ۲۲۵۴۲۶۹۵
📍آدرس:
تهران، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، خیابان جهانتاب، کوچۀ محبوبه دانش غربی، پلاک۱۲.