eitaa logo
حوزه علمیه امام رضا علیه السلام شهرستان شازند
124 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال رسمی مدرسه علمیۀ امام رضا علیه السلام شهرستان شازند @emamreza_Shazand eitaa.com/joinchat/4015456276C9a9ff210b9
مشاهده در ایتا
دانلود
تقسیمات قید از لحاظ ساختمان قید ساده: که به قید مفرد نیز معروف است و قیدی است که به اجزای زبانی قابل تجزیه نباشد و یک واژک باشد. قید مرکب: قیدی است که از دو یا چند واژک تشکیل شده باشد. عبارت قیدی: که معمولاً یک گروه متممی است (حرف اضافه به اضافهٔ متمم بعد از آن) قید مؤوَّل: که جمله‌ای است که می‌توان آن را به یک قید تأویل کرد و می‌توان به‌جای آن یک قید ساده یا مرکب یا یک عبارت قیدی گذاشت؛ مانند جملهٔ «کودک، درحالی‌که می‌گریست، به‌سمت مادرش رفت»، که می‌توان آن را بدین صورت نوشت: «کودک گریان به‌سمت مادرش رفته بود.»
تقسیم دیگر برای قید قیود در تقسیم کلی به احترازی و توضیحی(غیر احترازی)، زائد و غالبی و ذات المفهوم تقسیم می گردد.
قید احترازی به قید محدود کننده دایره مفهومی کلام اطلاق می‌شود. به عبارت دیگر برای تنگ کردن دایره موضوع حکم و خارج کردن غیر موضوع مقید، از شمول حکم نسبت به آن، در کلام می‌آید، مانند آن که مولا بگوید: «اعتق رقبة مؤمنة؛ برده مؤمنی را آزاد کن» که در این جا قید « ایمان » برای احتراز از آزاد کردن برده کافر است؛ یعنی او را از شمول حکم آزادی خارج می‌سازد نکته: اصل در قیود، احترازی بودن است.  قید احترازی قيد قيدی است که در حکم مدخليت دارد یعنی اگر قيد احترازی در کلام باشد، حکم هست و اگر نباشد نسبت به بود و نبود حکم ساکت است. شايد حکم باشد ولی به علتی ديگر. مثال: 👇
 در آيه­ ی 282 سوره­ ی مبارکه­ بقره: ....  وَ اسْتَشْهِدُوا شَهيدَيْنِ مِنْ رِجالِكُمْ فَإِنْ لَمْ يَكُونا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَ امْرَأَتانِ مِمَّنْ تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَداء ... اين دو شاهد حتما لازم است و با بودن آن حکم هست ولی اگر نباشد نسبت به اين که حکم هست يا نيست ساکت است و اتفاقا در اينجا حکم هست، زيرا بعد از آن می­فرمايد اگر دو شاهد نبود، يک مرد و دو زن شاهد بشوند. پس اگر علت منحصره باشد با نبود قيد ديگر حکم نيست و اگر علت منحصره نباشد، حکم هست، و در اين صورت آوردن قيد مثلا سائمه بودن لغو نيست، زيرا ممکن است در سؤال سائل باشد.
قید توضیحی قید توضیحی به قید تبیین کننده مفهوم کلام اطلاق می‌شود. قید توضیحی، از اقسام قید غیر احترازی و مقابل قید غالبی بوده و عبارت است از قیدی که در کلام آورده می‌شود ولی مفهوم آن را محدود نمی‌سازد، بلکه معنای آن را تبیین می‌کند، مانند: «لا تشرب خمرا مسکرا»، که در آن، «اسکار» قیدی است که دایره مفهومی خمر را محدود نمی‌سازد، بلکه یکی از ویژگی‌های ذاتی آن را بیان می‌کند.
قيد غالبی قيدی است که غالبا هست ولی در حکم مدخليت ندارد. مثلا در آيه­ ی 23 سوره­ ی مبارکه­ ی نساء: ... و ربائبکم اللاتی فی حجورکم ... که به اين معناست که انسان با ربيبه­ ی خود نمی تواند ازدواج کند، فی حجورکم قيد غالبی است، زيرا غالباً چنين است که زن پس از طلاق دختر خود را رها نمی کند و او را همراه خود می­آورد.
قيد زائد در مثال الانسان الضاحک ناطق، ضاحک قيد زائد است. توضیح جمله دارای دو رکن است مسند و مسند الیه(مبتدا و خبر )یا فعل و فاعل و جمله با اینها وجود می یابد آنچه که زیاده بر این ارکان در جمله می آید مانند مفعول، حال،تمیز و مانند اینها(توابع و ادوات شرط) قید زائد هستند به غیر از صله موصول و مضاف الیه که قید زائد نیستند.
قيد ذات المفهوم اين قيد، قيدی است که اگر باشد حکم هست و اگر نباشد حکم نيست، و اين وقتی است که علت منحصره بودن آن از خارج احراز شود. قيد ذات المفهوم از احترازی يک قدم بالاتر است.
کل مبحث قید در ادبیات عرب به ساده ترین بیان ممکن در این چند پیام به محضر دوستان عزیز ارائه گردید امیدوارم براتون قابل استفاده باشد. البته اینم بگم همین تقسیمات قید از مواردی بود که در امتحان شفاهی از خودم پرسیدن😅 این موضوع از مباحث بسیار مهم هست و مطالعه ش چند دقیقه بیشتر وقت نمی خواد.
اقسام حروف حروف مبانی- حروف معانی ❇️حروف مبانی: همان حروف الفبا هستند که از کنار هم قرار گرفتن آنها کلمات متنوّع تشکیل می‏شوند، و به همین خاطر حروف مبانی نامیده می‏شوند. این حروف گاه حروف البناء، حروف التهجّی، حروف الهجاء و حروف المعجم[3] نیز نامیده می‏شوند.[4] تعداد حروف مبانی در زبان عربی با دو حرف حساب کردن همزه و الف، 29 حرف است که عبارتند از: «ا ب ت ث ج ح خ د ذ ر ز س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک ل م ن و هـ ی.» لازم به ذکر است که «الف، با، تا، ثا و ...» اسم برای حروف مبانی هستند نه خود حروف مبانی و به همین جهات «اسماء حروف مبانی» نامیده می‏شوند. به عبارت دیگر: حروف مبانی در اصل همان ریشه و جزو اصلی کلمه هستند مثل کلمه «کتاب» که از حروف «کاف»، «تاء»، «الف» و «باء» تشکیل شده که حروف مبانی در این کلمه هستند و قطعاً در بحث وزن کلمات از این دسته از حروف صحبت نمی‌کنیم و کاری به حروف مبانی نداریم، چون اینها ریشه کلمه هستند. برگرفته از پایگاه تخصصی علم صرفww.tasrif.blog.ir
❇️حروف معانی: دسته دوم در بحث وزن کلمات، حروف معانی هستند، زیرا به تنهایی معنا دارند، چون حرف «واو» که گاهی حرف عطف و گاهی حرف قسم است و به تنهایی معنا دارد و حرف «فاء» که گاهی ترتیب و توالی و گاهی نیز نتیجه را می‌رساند و یا حرف «لام» که مالکیت را منتقل می‌کند و... که می‌توان با مراجعه به صرف و نحو عربی با فهرستی از این حروف آشنا شویم و گاهی یک حرف، معانی مختلفی دارد... به عبارت دیگر : حروفی همچون «مِنْ»، «فِی»، «اِلی» و ... که دارای معنی هستند و قسیم اسم و فعل بوده می‏باشند، حروف معانی نامیده می‏شوند که معانی آنها در علم نحو مورد بررسی قرار می‏گیرد. تعداد حروف معانی با حذف مشترکات 70 حرف است؛ 13 تای آنها یک حرفی است، مانند «و»، 24 تا دو حرفی است، مثل «بل»، 19 تا سه حرفی است، مانند «إذن» و 13 تا چهار حرفی است، مانند «إلاّ» و یکی پنج حرفی است که همان «لکنّ» می‏باشد.[2]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای شفای همه بیماران اسلام بویژه؛ استاد شیخ حسین انصاریان؛ ذاکر مخلص مجالس اهل بیت علیهم السلام با ذکر شریف دست به دعا بر میداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام سجاد–انسان۲۵۰ساله.mp3
2.75M
🔹امام سجاد، قهرمان اهل بیت "علیهم‌السلام" رهبر انقلاب اسلامی ۹۲/۹/۵ مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
ناله هاي آتشين دارد مدينه داغ زين العابدين دارد مدينه مانده بر لب نغمه هاي دلنشينش پاره پاره گشته قلب نازنينش 🏴 *شهادت چهارمين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت حضرت امام سجاد (ع) تسليت باد*
مداحی آنلاین - ای چراغ سحرم - مهدی سلحشور.mp3
5.36M
🔳 شهادت_امام_سجاد(ع) 🌴ای چراغ سحرم 🌴هوش بردی ز سرم 🎤 مهدی_سلحشور ⏯ واحد 👌بسیار دلنشین 🏴شهادت_امام_سجاد_علیه_السلام تسلیت باد.
نمیدونم این چه جور ویروسیه که هر چی به مناسبتهای مهم مذهبی نزدیک تر میشیم شروع می کنه به اوج گرفتن و سونامی شدن بعد از ایام مذهبی دوباره کم میشه...🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔 لب دریا و جاهای تفریحی و مدرسه و اداره جات که پول از توش در میاد اصلا نمیره... 😅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ترس و وحشت خاخامهای صهیونیسم از انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی و برملا کردن نقش داعش و ارتش آزاد و تکفیریهای سوریه و عراق که مأموریتشان از سوی آمریکا و اسرائیل نابودی سوریه و مقاومت*بوده است و با گریه و ناله اعتراض می کند که چرا نتوانستید از داعش بهتر حمایت کنید تا دمشق را با خاک یکسان کنند!!!! [فاعتبروا یا اولی الابصار]
IMG_0002.pdf
1.75M
با سلام برنامه درسی نیمسال اول ۹۹ _ ۱۴۰۰ خدمتتان ارسال شد لطفا شنبه مورخ ۲۹ شهریور حتما در مدرسه علمیه امام رضا ( علیه السلام) حضور به عمل برسانید
📣📣📣📣📣📣📣📣 توجه توجه ضمن عرض سلام وادب خدمت طلاب ارجمند مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام شازند: به اطلاع می رساند که طلاب عزیز غیر سال اول روز ۲۹شهریور جهت انتخاب واحد و برنامه ی توجیهیِ شروع سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ در مدرسه علمیه حاضر شوند. تاکید میشود طلاب از سال اول ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ دوستان عزیز زدن ماسک و مراعات ضوابط بهداشتی فراموش نگردد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
بسم الله 🔸نرم‌افزار ناب «طلیعه نور»👇 نسخه ۳ (۱۹)، آپدیت #۲۸_آذر_۹۸ 🌐 https://t.me/SalehiApps/380 ⭕️ لینک دانلود فایل آپلود شده در فضای ابری (با حجم ۱۶۵ مگابایت) 👇میتوانید این لینک را با نرم‌افزار دانلود کنید. 🌐 my.pcloud.com/publink/show?code=XZeGkSkZmWXdUJWAeryiHK75mTqkgV7K1k2k 🔸 ⭕️ یک کتابخوان جامع و کامل 🔻شامل بیش از عنوان کتاب در فهرست ۲۶۷_کتابخانه_تخصصی، از کتب عربی و فارسی مرجع و شروح و حواشی و تقریرات و تألیفات مرتبط با هرکدام، در حوزه های مختلف: 🔻کتابخانه‌های تفسیر و علوم قرآنی و اعراب و معارف مرتبط با آن 🔻کتابخانه‌های احادیث و منابع روایی شیعه 🔻کتابخانه‌های درایة و رجال و اصحاب (علما و بزرگان) 🔻کتابخانه‌های ادبیات عرب و بلاغت و لغتنامه و ادبیات فارسی 🔻کتابخانه‌های فرق و مذاهب 🔻کتابخانه‌های علوم سیاسی، علوم اجتماعی، علوم اقتصادی، علوم روانشناسی، علوم مدیریت، علوم طب و بهداشت 🔻 کتابخانه‌های اخلاق عملی و نظری و تعلیم و تربیت اسلامی 🔻کتابخانه‌های عقاید توحیدی و امامت و معاد و سلسله معارف کلام اسلامی 🔻کتابخانه‌های منطق و فلسفه و حکمت اسلامی 🔻کتابخانه‌های سلوک عملی و عرفان نظری اسلامی 🔻کتابخانه‌های فقه، اصول فقه، تقریر دروس خارج، رساله های مسائل شرعی، و کتب مرتبط دروس حوزوی 🔻کتابخانه‌های تاریخ و سیره و تحلیلهای مرتبط با تاریخ اهل البیت و وقایع عاشورا و... 🔻کتابخانه‌های شعر و شاعران و دانشنامه های مرتبط در شرح آنها 🔻کتابخانه‌های طب و بهداشت 🔻کتابخانه‌های مجموعه آثار کامل علمایی مانند: امام خمینی، علامه طباطبایی، شهید مطهری، شهید صدر، ابن سینا، علامه جوادی آملی، علامه مجلسی، علامه عسکری، علامه امینی، خواجه نصیر طوسی، آیات عظام سعادت پرور، حقشناس، خویی، فیض کاشانی، مدرسی، ذهنی تهرانی، نراقیین، وحید بهبهانی، مظاهری، مکارم شیرازی، مصباح یزدی، فاضل لنکرانی، دستغیب، صادقی تهرانی، جعفر مرتضی عاملی، و اساتید عزیز طاهرزاده، صفایی حائری، قرائتی، انصاریان، نیکونام، و کتب جمع کثیری از علمای اسلام در طی تاریخ 🔸 ⚠️ 👌بعد از نصب، و ورود به نرم افزار، در اولین اجرا، لازم است که کتابخانه‌های مورد علاقه تان را از سرورهای داخلی نرم افزار دانلود کنید. 🔻 ابتدا داخل بخش شده، از گزینه های بالا بر روی «دانلودها» کلیک کرده، از فهرست ۲۶۷ کتابخانه نمایش یافته، هرکدام را که علاقه دارید با زدن فلش ⬇️ در جلوی عنوانش آن را دانلود کرده به قفسه داخلی نرم افزار اضافه کنید. 🔻در همان صفحه، با کلیک بر روی «لیست» در جلوی هر عنوان، میتوانید قبل از دانلود، به نام مجموعه کتب داخل آن کتابخانه نگاهی بیاندازید. 🔻 نرم افزار بصورت اولیه، شامل کتابخانه امام حسین و عاشورا هست، و همچنین از صفحه اول دسترسی به متن قرآن و نهج البلاغه، و دسترسی به امکانات مختلف برنامه دارید: «آخرین مطالعه در هر کتابخانه، نشانه گذاری، جستجو در فهرست یا متون منتخب، یادداشت مستقل، و...». 🔻در هر قسمتی از نرم افزار، برای جستجوی کلی، یا در بخشی از کتابخانه ها (با گذاشتن تیک در جلوی بخش منتخب)، گزینه «جستجوی کل» یا «جستجوی موارد انتخابی» را از منوی پایین صفحه کلیک کنید، و در پنجره بعدی ابتدا گزینه جستجو «در عنوان» یا جستجو «در متن» را مشخص نموده، سپس با نوشتن عبارت مورد نظر، بر روی «علامت ذره بین 🔍 » کلیک کنید 🔸 📌تصویر محیط نرم‌افزار 👇 🌐 eitaa.com/salehi786/180 🔸 ✅ نرم‌افزار اثر ارزشمندی از تولیدات نرم‌افزاری حجت‌الاسلام حسین حجتی 👇 🌐 https://t.me/talieefree/9 🔸 ⭕ @Salehy @Salehi786
👆👆 نرم افزار بسیار مفید و کاربردی 👆👆
⬅️ فردا مصادف با آغاز مـاه‌صـفــر دومین ماه قمـری است ماهی که به نحوست معروف است ☑️ ماه صفـر که بنا به روایتی روز اول آن روز وارد شدن کاروان اسرای کربلا به شام است و حوادث تلخ دیگری از جمله↯ ↫◄ شهادت دختر سه ساله امام حسین علیه‌السلام ↫◄ رحلت جانگداز پیامبر اکرم ﷺ در روز 28 این ماه واقع شده ↫◄ و پایان ماه نیز مصادف با شهادت هشتمین پیشوای شیعیان امام رضا علیه‌السلام می‌باشد ✧✾════✾✰✾════✾ ⬅️ چرا صفـر را صفـر نامیـده‌اند؟ ⇦ در نام‌گذاری این ماه دو وجه ذکر کرده‌اند: ❶ از «صُفْرَة (زردی)» گرفته شده زیرا زمان انتخاب نام، مقارن فصل پائیز و زردی برگ درختان بوده است ❷ از «صِفْر (خالی)» گرفته شده زیرا مردم پس از پایان ماه‌های حرام رهسپار جنگ می‌شدند و شهرها خالی می‌شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الگو.. مرحوم علامه عسکری : در اوئل تکلیفم در سامرا با انگشت روی پیشانیم نوشتم وقف اهل بیت.....
‌‌کوفه‌ که‌شهرِعلی بود،چنان کردبه‌من وای از شام که بغض پدرم را دارند... .
سلام علیکم *هیچ می دانستید* در مورد مداحی که *ملاباسم کربلایی* برای زائران اربعین خوانده و بسیار زیاد از سیمای ملی و دیگر رسانه‌های شیعیان جهان پخش می‌شود. ماجرایش چیست ؟ آیا می‌دانید که شعرش را یکی از مراجع بزرگ نجف خواب دیدن که حضرت امام حسین (علیه‌السلام) این شعر را برای زوار می‌خوانند 😭 ایشان صبح که از خواب برخواستند همه شعر را به یاد داشته‌اند و بعداً توسط آقای *باسم کربلایی* مداحی می‌شود . ترجمه نوحه را در زیر می‌خوانید تا ان‌شاءالله زائران در بین راه معنی این نوحه را بدانند : 👇👇👇👇👇👇 *تِزورونی اَعاهِـدکُم* به زیارت من می‌آئید، با شما عهد می‌بندم ▪ *تِـعِـرفـونی شَفیـعِلکُم* می‌دانید که من شفيع شمایم ▪ *أسامیـکُم اَسَـجِّـلْـهِه أسامیکُم* اسامی‌تان را ثبت می‌کنم ▪ *هَلِه بیکُم یا زِوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من خوش آمدید ▪ *وَ حَـگّ چَفِّ الکَفیل و الجود وَ الرّایه* قسم به دستان اباالفضل و کرامت و پرچم او ▪ *أنا وْ عَبّاسْ وَیّاکُم یَا مَشّایه* من و عباس با شماییم ای که با پای پیاده به سوی من می‌آئید ▪ *یا مَن بِعْتو النُفوسْ و جِئتـو شَرّایه* ای که جان‌هایتان را به بهای زیارت من به کف گرفته‌اید ▪ *عَلَیّ واجِبْ اَوافیکُم یَا وَفّـایه* بر من واجب است تا به شما وفا کنم، ای وفاداران! ▪ *تواسینی شَعائرْکُم* عزاداری‌هایتان به من دلداری می‌دهد ▪ *تْرَوّینی مَدامِعْـکُم* و اشک‌هایتان مرا سیراب می‌کند ▪ *اَواسیکُم أنَـا وْ جَرْحـی أواسیکُم* من و زخم‌هایی که بر تن دارم به شما دلداری می‌دهیم ▪ *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید ▪ *هَلِه یَلْ ما نِسیْتْ و عَلْ وَعِدْ تِحْـضَـرْ* خوش آمدید ای که وعده‌تان را فراموش نکرده و بر سر موعد حاضر می‌شوید ▪ *إجِیْـتْ و لا یْـهَـمَّـکْ لا بَرِدْ لا حَرّ* آمدید در حالیکه نه گرما برای‌تان مهم بود و نه سرما ▪ *وَ حَـگ دَمْـعِ العَـقیله و طَبرَه الأکبَر* قسم به اشک زینب و فرق شکافته اکبر ▪ *اَحَضْـرَکْ و ما أعوفَکْ ساعـه المَحْـشَرْ* در محشر کنارتان خواهم بود و رهایتان نمی‌کنم ▪ *عَلَی المَـوعِـدْ اَجی یَمکُم و لا اَبْـعَـدْ و اعوفْ عَنْـکُم* در وقت دیدار پیشتان می‌آیم و دور نمی‌شوم و رهایتان نمی‌سازم ▪ *مُحامیکُم وَ حَگ حِیدَرْ مُحامیکُم* پشتیبانتان هستم به حقّ حیدر پشتیبانتان هستم ▪ *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید ▪ *یَـا هَـلْـشایِلْ رایه وْ جایْ گاصِدنی* ای آنکه پرچم به دست قصد دیدار مرا کرده‌اید ▪ *تِـعْـرُف رایَتَـکْ بی مَن تُذَکِّـرْنی؟* می‌دانی که پرچمت مرا به یاد چه کسی می‌اندازد؟ ▪ *بِلـکطَعو چْفوفه وْ صاحْ اِدْرِکْـنی* به یاد آن دست بریده‌ای که فریاد زد: مرا دریاب ▪ *صِحِتْ وَیلاه یا اخویه وْ ظَهَرْ مِحْنی* و با شنیدن آن صدا، آشکارا فریاد زدم که بی‌برادر شدم و اندوهم بر من آشکار شد ▪ *کِسَرْ ظَهری سَهَمْ هَجْـرَکْ* تیر هجرت کمرم را شکست ▪ *نِفَدْ صَبری بَعَدْ عُمـرَکْ* بعد از شهادتت صبرم به پایان رسید ▪ *اُوَصّیکُمْ عَلَی الرّایِه اُوَصّیکُمْ* سفارش این پرچم را به شما می‌کنم ▪ *هَـله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید ▪ *یَا مَنْ گاصِدْ إلَیَّ و دَمْـعِه تِجْـریـهْ* ای که با چشمان اشکبار قصد زیارت مرا کرده‌اید ▪ *اَعرُفْ حاجِتَکْ مو داعی تِحْـچیـهِ* حاجت‌تان را می‌دانم، نیازی به گفتن نیست ▪ *وَ حَـگ نَحـْـرِ الرِّضیع اِلـحاجِه اَگضیهِ* قسم به گلوی شیرخواره، حاجت‌تان را برآورده می‌کنم ▪ *یَا زائرْ عاهَدِتْ کِلْ عِلّه اَشْـفیهِ* زائران من، عهده کرده‌ام که هر بیماری را شفا دهم ▪ *اَخو زینب فَرَحْ بیکُمْ* برادر زینب به خاطرتان شاد شد ▪ *هَله وْ مَرحَبْ یُنادیکُم* خوش آمدید صدایتان می‌زند ▪ *یُحَیّیـکُم اَبو الغیـره یْحَیّیـکُم* مرد غیرتمند به شما درود می‌گوید ▪ *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید ▪ *زینبْ مَنْ تُشاهِدکُم تِزورونی* زینب هنگامی که شما را می‌بیند که زیارتم می‌کنید، می‌گوید: ▪ *تُنادیکُم لِوَنْ بِالطَّفّ تحضُرونی!* کاش در جنگ حاضر می‌شدید ▪ *ما اَمْـشی یِسْره وْ لا یَسلِبونی* که مرا به اسیری نمی‌بردند و مرا غارت نمی‌کردند ▪ *و لا بسیاطهم غَدَر یْضرِبونی* با تازیانه‌های خیانت نمی‌زدند ▪ *تُنادینی: أنَا الجیره وْ صَد عَنّی أبو الغیره* صدایم می‌زند که من در بندم و سرور غیرتمندان از دستم رفت ▪ *اَبَچّیکُم عَلی مْصابه اَبَچّیکُم* شما را بر این مصیبت می‌گریانم ▪ *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من،‌خوش آمدید. *این متن رو برای همه عاشقان مولا ابا عبدالله الحسین (علیه‌السلام) و زائرانی که سالهای قبل زائر آن حضرت در اربعین بوده‌اند ارسال کنید* باشد که در این زمان باقیمانده تا اربعین عن
ایت ارباب شامل حال همه ما شود و راه زیارت باز شود . ان‌شاءالله