💢 نیویورک تایمز: ایران برنده واقعی انتخابات پارلمانی عراق بود و اکنون بهدنبال تقویت حضور اقتصادی و فرهنگی خود در این کشور میباشد؛ در حالی که امریکا به حضور نظامی اکتفا کرده است.
🔸ایران دارای جثهای کوچک با مغزی بزرگ است و امریکا جثهای بزرگ دارد و مغزی کوچک.
هدایت شده از آیت الله اراکی
🔻آیت الله اراکی استاد درس خارج حوزه علمیه:
💠اختلال در نظم عمومی افساد فی الارض است چه بواسطه فضای مجازی، چه با شکستن امنیت بیت المال
🔹باید ببینیم فساد یعنی چه؟ آیا فساد با قتل یکی است؟ با سرقت یکی است؟ چه سرقتی فساد است؟ حالا اگر یک کسی آمد از یک مغازه یک چیزی برداشت و برد، خب اینکه حتی حد هم بر او جاری نمیکنیم به این شکل تعزیر میشود.
🔸در مسئله برادران یوسف وقتی به آنها گفتند: «إِنَّکُمْ لَسَارِقُونَ» بعد اینها چه گفتند: «قَالُواْ تَاللّهِ لَقَدْ عَلِمْتُم مَّا جِئْنَا لِنُفْسِدَ فِی الأَرْضِ وَمَا کُنَّا سَارِقِینَ». چرا گفتند لنفسد فی الارض یعنی چرا آن سرقتی را که به آنها تهمتزده بودند این را آنها چرا گفتند «فساد فی الارض».
🔹چون این دستدرازی به بیتالمال است به مال حاکم است مال حاکم یعنی مال همه مردم این فرق میکند با سرقت یک پرتقال از مغازه یا سرقت چند تا تخممرغ. چرا فساد فی الارض صدق میکند چون اخلال به نظم عمومی است. یعنی اگر حاکم و حاکمیت امنیت نداشته باشد اینجا جامعه امنیت ندارد.
🔸بیتالمال امنیتش یعنی امنیت کل جامعه تعدی به مراکز حاکمیتی یعنی تعدی به کل جامعه و فساد فی الارض چون اخلال به امنیت عمومی است.
🔹اگر کسی از خلال فضای مجازی نظم عمومی را به هم زد یعنی نظم جامعه و قانون را مختل کرد این مفسد است، حتی اگر کسی راهم نکشته، تشری هم به کسی نزده، سیلی هم به کسی نزده این مفسد است، چرا چون نظم عمومی را مختل کرده است.
🔸مفسدان فی الارضی که نظم عمومی را مختل میکنند حرمت ندارند نه حرمت جانی نه حرمت مالی هیچ حرمتی چون اصل حرمت بوسیله مسیر قانون اجرا میشود. کسی که تخلف از قانون را علنی کند و در بین مردم تخلف از قانون را ترویج کند مفسد است.
🔻کانال رسمی آیت الله اراکی
@ayatollah_araki
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
⭕️دیدار با فتنه⭕️
🔸دیدار اعضای گروهی خاص از نمایندگان با یکی از #سران_فتنه ؛ روز گذشته در صحن مجلس حواشی را ایجاد کرد. این نمایندگان با وجود درک خساراتی که سران فتنه به ملت زدند و با آنکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در خصوص #مرزبندی_با_فتنهگران به مسؤولین تذکر داده بود؛ این دیدار را انجام دادند و میزان پایبندی عملی خود را به #منافع_ملی و مبانی نظام آشکار ساختند.
❓اما شخصی که با او دیدار کردند کیست؟ یکی از رؤسای جمهور سابق که به گفته خود با فشار پدر وارد حوزه علمیه شد و پس از #واقعه_فیضیه از قم؛ که آن روز میدان مبارزه انقلابیون بود؛ گریخت و به شهری دیگر پناه برد.
🎙بخشی از گفت و گوی تاریخنگار انقلاب حجتالاسلام سید حمید روحانی با خبرگزاری فارس درباره رئیس دولت اصلاحات :
🔶اینگونه افراد نه درد انقلاب دارند و نه #درد_مردم
🔷[در ابتدای راه] مجمع روحانیون مبارز دو دوسته بودند...و بعضی از آنان نان به نرخ روز خور بودند و آن روز احساس کردند هرکه انقلابی حرف بزند امام بیشتر خوشحال میشوند بعد هم که وضع عوض شد احساس کردند که دیگر الان امام نیست که آنها خواسته باشند برای #کسب_قدرت و موقعیت آنگونه شعار بدهند بنابراین سیاست خود را عوض کردند.
◀️به خاطر دارم بعد از اینکه آقای #خاتمی رئیس جمهور شد 180 درجه چرخش در مجمع روحانیون به وجود آمد.
❓روزی با آقای کروبی صحبت میکردم که پرسیدم شما که تا دیروز اگر کسی موضوع مذاکره با آمریکا را مطرح میکرد وی را کافر و نجس میدانستی و میگفتیدسرش را از تنش جدا کنید پس امروز یک دفعه چه شد اینگونه تغییر موضع دادید.
◀️ کروبی گفت که دیگر به این نتیجه رسیدهایم که اینگونه شعارها و موضعگیریها #برد_ندارد. در حقیقت همان شیفتگی برای قدرت در جناح #تسلیم_طلبان این زمینه را فراهم کرد.
🔶خاتمی یک بار هم برای انقلاب سیلی نخورده است.
آقای خاتمی...به دنبال چه بود؟ خاتمی انقلابی نبود به گونهای که نه در انقلاب حضور داشت و نه حتی یک بار برای انقلاب سیلی خورد. به یاد دارم زمانی در گذشته دور با وی گفتوگویی داشتیم که گفت من سال 1342 بر اثر فشار پدرم به قم آمدم و طلبه شدم و بعد به مدرسه فیضیه حمله شد فرصت کردم و از قم #فرار کردم و به اصفهان رفتم و آنجا درس دانشگاهی را ادامه و وارد دانشگاه شدم.
خوب ببینید آدمی که بر اثر فشار پدرش لباس روحانیت به تن کرده و یک سیلی برای انقلاب نخوره و در خارج از کشور حضور داشته است طبیعتاً نمیتواند انقلابی باشد و انقلابی فکر کند.آقای خاتمی پس از رسیدن به قدرت در دوران اصلاحات همان سیاست تسلیم طلبان را دنبال کردند... اینگونه افراد نه درد انقلاب و نه درد مردم را دارند و نه برای انقلاب سیلی خوردند.
🔵این جمله امام (ره) خیلی جالب است و امروز انسان میفهمد که چقدر این جمله زیبا است و آن این که کسانی میتوانند تا آخر با ما باشند که درد فقر را کشیده باشند [و] آقای خاتمی نمیتواند انقلابی فکر کنند.
🔗 پیوند مطالعه:
https://b2n.ir/39755
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
💢الف لام؛ خدمت یا خیانت؟!💢
حدودا یک ماه پیش بود که برگزیدگان کتاب سال جمهوری اسلامی جوایز خود را از رئیس جمهور دریافت کردند و در میان آثار برگزیده اثری در خصوص زندگانی امام خمینی قدس سره جای داشت؛ کتاب « #الف_لام_خمینی ». کتابی که به گفته نویسنده آن قرار بود شناختی کافی از امام قدس سره به مخاطبی که ایشان را ندیده بدهد امّا بررسی این اثر چیز دیگری را نشان میدهد و این کتاب نتوانسته نظر منتقدین متعهد را به خود جلب کند و اشکالات فراوانی به آن وارد شده است.
🔵یکی از منتقدین جدّی این اثر؛ تاریخنگار انقلاب اسلامی و یار دیرین امام قدس سره؛ حجّتالاسلام و المسلمین سید حمید روحانی است. ایشان این کتاب را در قالب مقالهای علمی نقد کرده و پس از بررسی آن بر اساس موازین تاریخنگاری؛ اعلام کرد که این کتاب نه تنها بازگویی صادقانهای از زندگی امام قدس سره نیست بلکه توطئهای جدید در تحریف راه ایشان محسوب میشود.
نظر به پروژه قطعی #تحریف_امام و لزوم مقابله جدی با آن, بخش اول از این مقاله را برای مخاطب فرهیخته و هوشمند به اشتراک میگذاریم.
📓در این مقاله میخوانید:
⬅️مقدمه: معرفی ترفند ارتجاعیها و فراماسونرها در تحریف تاریخ:
1. بیاعتبار کردن نهضتها و ناامید کردن ملتها
2. زیر سؤال بردن رهبران و پیشتازان
3. آمیختن نادرستیها با راستیها
⬅️رئیس بنیاد تاریخپژوهی پس از ذکر این مقدمه در چند عنوان کلی به نقد کتاب میپردازد:
1. تکرار نوشتههای سابق و نبود بعد پژوهشی
2. پذیرش بیچون و چرا و بدون راستیآزمایی و اعتباربخشی به منابع ساواک و منابع مخدوش
3. بهرهبرداری از شایعات دور از واقعیت در خصوص امام قدس سره
4. ابهامآمیز جلوه دادن برخی رویدادهای تاریخی پیرامون امام قدس سره؛ در اثر ناتوانی در تحلیل یا غرضورزیهای سیاسی
5. عدم رعایت بیطرفی مورد ادعا در استناد به منابع و گزینشی عمل کردن در این زمینه
6. به کار نبردن ملاکهای خردمندانه در صحت و سقم خاطرات نقل شده
🔵حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی سپس در دو بخش «تحریفگریها» و «شبههافکنی و پروندهسازی» به نقد این کتاب ادامه میدهند و موارد متعدّدی از اشتباهات تاریخی را بازگو و به آن پاسخ میدهند؛ اشتباهاتی که مغرضانه بودنش بعید نیست.
🔗پیوند دریافت مقاله«الف لام؛ خدمت یا خیانت»به قلم حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی/فصلنامه 15 خرداد شماره56:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/154
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🌐 مرکز خدمات حوزه، به منظور ارائه خدمات بهتر به طلاب و خانواده محترم آنان اقدام به برگزاری نظرسنجی میکند
طلاب، اساتید و فضلای حوزههای علمیه سراسر کشور میتوانند با مراجعه به سامانه #سخا، در این نظرسنجی الکترونیکی شرکت کنند.
@HawzahNews
هدایت شده از اندیشه مقاومت
✍ سخنی با زعمای حوزه!
تجمعات حوزوی و آفت شعارزدگی
💠بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مجموعه راهبردهای عملی و علمی بسیار گسترده و کلان بود که به عنوان استراتژی چهل سال دوم انقلاب به شمار می رود. چنین سندی نیازمند تلاش و مجاهدت علمی بی وقفه است تا برای تحقق اهداف آن، زمینه چینی شود.
🔶علماء و حوزه علمیه به عنوان مرجع فکری ، وظیفه سنگینی را بر دوش دارند، این تکلیف و دِین نه تنها که با یک تجمع و یک لبیک، اداء نمی شود بلکه اگر بااقدامهای عملی پشتیبانی نشود، هجو و سبک شمردن آن به شمار میرود.
🔶از دید برخی از زعمای حوزه، حضور در این تجمعات و چند شعار و یک بیانیه خواندن، معجزه است یا ادای تکلیف است، این معضلی است که از گذشته تا کنون، گریبانگیر حوزه علمیه است.
تظاهر به انقلابی بودن، بدون ملتزم بودن به لوازم آن، تمسخر این واژه است. از نگاه برخی از منتقدین، برگزاری این چنین تجمعاتی برای آرام نگهداشتن فضا و محدودکردن انقلابیون است، تا فضای محافظه کاری همچنان بر حوزه حکمفرما باشد.
🔶شعار دادن و در پشت پرده به شعار عمل نکردن، نشان از وجود رگه هایی نفاق است که در شریعت به شدت از آن نهی شده است و از آفتهای جوامع دینی است.
🔶آیا نباید بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، روحیه انقلابی حاکم شود و محافظه کاری کنار رود؟
چرا نباید شفاف عمل شود، اگر با انقلاب هستیم، در عمل چگونه عمل کردیم؟ پس چرا رهبر این انقلاب تنهاست؟! پس چرا در مواقع حساس و سرنوشت ساز سیاسی، شاهد موضع گیری های محکم و شفاف از سوی زعمای حوزه و اعضاء شورای عالی و جامعه مدرسین ، نیستیم؟ چرا در کنار مردم، از انقلاب پابرهنگان و مستضعفان دفاع نمی شود؟! چرا برای رفع مشکلات و سختیها، همراه مردم، مطالبه نمی شود؟! چرا در موقعیتهای ویژه مثل برجام یا لوایج چهارگانه، برای انقلاب سینه سپر نمی شود و از جبهه مقاومت و شهداء و مردم دفاع نمی شود؟! چرا وقتی در مجلس از فتنه گران دفاع می شود موضع نمی گیرید؟!
سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی به عمل کار برآید به سخندانی نیست
✍مهدی جعفری نیا
فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخننگاشت | با مردم صادق باشیم
👈 اگر همین یک مورد را مراعات کنیم، ببینید چقدر دنیا آباد خواهد شد
🔺️ گزیدهای از شرح حدیثی از امام صادق علیهالسلام توسط حضرت آیتالله خامنهای. ۹۷/۱۲/۱۲
هدایت شده از KHAMENEI.IR
20.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| فیلم کامل شرح حدیثی از امام صادق علیهالسلام توسط حضرت آیتالله خامنهای در ابتدای جلسه درس خارج فقه. ۹۷/۱۲/۱۲
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجتالاسلام حبیبالله شعبانی موثقی را بهعنوان نماینده ولیفقیه و امام جمعه شهر همدان منصوب کردند.
📝 متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجتالاسلام آقای حبیبالله شعبانی موثقی دامتافاضاته
اکنون با پایان یافتن مسئولیت جناب حجتالاسلام آقای حاج شیخ محمّد طهمحمّدی دامتتوفیقاته و با تشکر فراوان از فعالیتهای علمی و اجتماعی ایشان در دوران آن مسئولیت خطیر، جنابعالی را به امامت جمعهی همدان و نمایندگی خود در آن استان منصوب میکنم. همدان در شمار پیشروان حرکت انقلابی و مفتخر به تقدیم چهرههای برجستهی جهاد و شهادت و نیز شخصیتهای عالیقدر علم و عرفان است. انتظار میرود با همهی توان در خدمت حرکت دینی و انقلابی آن خطه تلاش نمائید. با علمای دینی و فرزانگان دانشگاهی و فعالان عرصههای اجتماعی همکاری و از جوانان مؤمن و انقلابی پشتیبانی کنید. سلوک مردمی با همهی قشرها بویژه جوانان و تکریم خانوادههای شهیدان و ایثارگران را ممشای همیشگی خود قرار دهید و از فضل و تقوا و بصیرت که بحمدالله از آن برخوردارید محتوای خطبههای جمعه را غنا ببخشید.
توفیق جنابعالی را از خداوند متعال مسألت میکنم.
والسلام علیکم و رحمة الله
سیّد علی خامنهای
۲۲ اسفند ۱۳۹۷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
12.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| گفتگوی امروز حجتالاسلام رئیسی با سایت Khamenei.ir در حاشیه اجلاس مجلس خبرگان:
🔹️ رسیدن به تمدن نوین اسلامی کاملا دست یافتنی است
🔸️ به هیچ عنوان جریان پرخُروش انقلاب ایستایی و توقف نداشته و همواره در مسیر پویایی بوده است
🔍 متن کامل گفتگوی امروز Khamenei.ir را بخوانید👇
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41974
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔺بسیاری از دروس حوزه کاربردی نیستند و پاسخگوی نیاز جامعه نمی باشند!
🔲حجت الاسلام قرائتی :
🔸امروز حوزه و دانشگاه جوابگوی نیازهای جامعه نیست، حتی بسیاری از دروسی که در حوزه میخوانیم، پاسخگوی نیازهای جامعه و کاربردی نیستند.
🔸حوزههای علمیه برای تعطیلات عید باید برنامهای داشته باشد؛ ما صد هزار طلبه داریم که ۲۰ روز نوروز تعطیل هستند و باید از تعطیلات نوروز نهایت استفاده را ببرند.دنیای مسیحیت حتی برای بیماران خارجی خود برنامه تبلیغی جذاب دارد.
🔸ما ۲۰ روز در ایام عید به خوشی میگذرانیم و هیچ برنامه تبلیغی در روزهای تعطیلات عید نداریم.
🔸ما در ارائه برخی مسائل، واجبات و مستحبات باید بازنگری داشته باشیم و مسائل غیرنیاز را از کتب درسی و پراستفاده جوانان حذف کنیم، به عنوان مثال شک بین دو و پنج در نماز به ندرت اتفاق میافتد و یا شاید اصلا اتفاق نیفتد که میتوان این شک را از شکهای نماز حذف کرد.
🔸ما با فراگرفتن درسهای رسمی پاسخگو نیستیم، ما باید به درستی پیام اسلام را به گوش جهانیان برسانیم.
🔸ما ۳۵۰ «أعوذ» داریم، اما پیامبر گرامی اسلام صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم هر روز میفرمودند: «اَللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ عِلْمٍ لاَ يَنْفَعُ»؛ ما باید علمی را فرابگیریم که واجب و یا مستحب باشد و یا اینکه مشکل فرد و یا جامعه را حل کند.
20اسفند97
🆔 @feghahat
هدایت شده از مصباح دوستان
🔻 وقتی خبرگزاری حامی دولت و سایت های خبری حامی دولت، مرزهای شیادی را جا به جا می کنند...
👈 از یک ساعت سخنرانی، یک بخش تقطیع و تحریف شده به عنوان تیتر برجسته می شود؛ در شرایطی که قیمت گوشت با بی تدبیری دولت مورد حمایتشان، نجومی شده است، چنین تیتری چه معنایی می تواند داشته باشد؟ ❗️❗️
🔹 اما اصل کلام علامه مصباح در اختتامیه اجلاسیه مسئولان انجمنهای هنری سازمان بسیج هنرمندان :
🔻 بسیاری از مسلمانان و انقلابیون، مقوله هنر را توأم با بار منفی می دانند و تصور می کند، هنر بدون گناه امکان ندارد؛ در حالی که چنین نیست؛ باید تعریف هنر و تعریف گناه را کنار هم گذاشت؛ بله ؛ گاهی باهم تلاقی پیدا می کنند. اما همیشه چنین نیست. به عنوان نمونه گوشت گوسفند خوب است یا بد؟ طبیعی است که همه می گویند خوب است و در روایات هم سفارش شده است، حال اگر گوسفند ذبح شرعی نشد، باز هم خوب است؟ اگر کسی گوسفندی دزدید، آیا گوشت آن هم خوردنش مستحب است؟ گوسفند همان گوسفند است، خوردن گوشتش هم مستحب است، اما این گوسفند، خوردنش حرام است؛ چون عنوان دیگری بر روی آن آمد؛ عدم تزکیه و غصب سبب شده که خوردن آن حرام باشد.
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan