هدایت شده از بیداری طلاب
#ایستگاه_آخر_فرید_مدرسی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻#پرده_اول: #فرید مدرسی ۲۵ آذر ۱۳۵۹ در قم متولد شد. او در رشته ارتباطات تحصیل کرده و حوزه تخصصی او در روزنامهنگاری حوزههای علمیه و روحانیون شیعی است؛ اگرچه پیش از آن خبرنگار سیاسی روزنامه شرق، اعتماد و هممیهن بوده است. او همچنین مدتی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی بودهاست.
🔻#پرده_دوم: #فرید مدرسی در سال ۱۳۸۱ در جریان اعتراضهای دانشجویی بازداشت شد که در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر برد. همچنین در آذر ماه ۱۳۸۳ به اتهام وبلاگنویسی توسط نهادهای امنیتی قم بازداشت شد که پس از آزادی، در سال ۱۳۸۴ به جرم توهین به رئیس جمهور وقت و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دادگاه عمومی تبرئه شد اما شعبه اول دادگاه انقلاب قم او را به یک سال حبس محکوم کرد.
این حکم به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام صادر شد.
🔻#پرده_سوم: فرید جوان خبرنگاری است که زیر دست #محمد_قوچانی بزرگ شده است. مربی #فرید کسی است که به وی لقب سلطان تعطیلی روزنامه ها را داده اند. #قوچانی تا کنون در کارنامه خود سابقه انتشار روزنامه هایی را داشته است که بارها به اتهام توهین به مقدسات دینی یا ارکان نظام اسلامی تعطیل شده است.
حال چگونه #شاگرد چنین مدرسه ای از حوزه علمیه سر درآورده است و دلسوز حوزویان شده است؟؟؟
🔹شیفتگان #حوزه_سکولار امروز در حوزه کباده دفاع از #مرجعیت شیعه می کشند و حال آنکه اربابان ایشان تیشه به ریشه #مرجعیت زدند. مرجعیت شیعه که همواره یک #مرجعیت_دینی_سیاسی بوده است، امروز از سوی جریان خزنده و خطرناکی در حال #تحریف است.
🔻#پرده چهارم: فرید مدرسی در کارنامه خود فهرستی بلند از اقدامات در راستای اهداف جریان #خاص دارد. او گویی کارویژه خود را #تخریب بزرگان حوزه و چهره های انقلابی می داند. در این مسیر از #خلاف_گویی و یا #خبر_سازی_های_جهت_دار ابایی ندارد.
🔹فرید مدرسی کسی بود که برای تخریب آیت الله میرباقری خبر #دروغ انتصاب ایشان به امامت جمعه تهران را منتشر کرد. فرید مدرسی از این دست اخبار بی پایه و اساس کم ندارد.
🔻#پرده_آخر: اما امروز آخرین سکانس از #بازیگری این #مهره_سوخته_اصلاحات در قم است.
🔸شاید فرید وقتی خبر دیدار آیت یزدی را به صورت جهت دار تنظیم می کرد، هیچ گاه گمان نمی کرد آن آتش چنین دامن خودش را بگیرد. اما او با تنظیم جهت دار یک خبر، به گونه ای محتوا را در کشور منتشر کرد که واکنش های مشخصی را در راستای تخریب آیت الله یزدی در پی داشته باشد.
🔸او باید بداند #رسانه_دینی دامن خود را از #دروغ و #رذالت پاک می دارد؛ هر چند دروغ و رذالت از اجزای لاینفک #رسانه_مدرن است.
🔹خبرنگار شهرت طلب اصلاحطلبان امروز در پایان خط قرار گرفته و باید پاسخگوی #تنش_آفرینی هایش در فضای حوزه و جامعه باشد. اینجا ایستگاه آخر است...
سید طاها یزدانی
#فرید_مدرسی_را_محاکمه_کنید
@rozaneebefarda
هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
[شهید بهشتی درباره انتخاب اعضای مرکزی حزب به ما گفتند:]«کسانی را که انتخاب میکنید یک خصوصیت را حتماً در آنها ملاحظه کنید و آن خصوصیت این باشد که اینها حاضر باشند سلیقهها و هوسها و خلاصه منیّتهای #خود را قربانیِ #جمع کنند؛ که آن جمع ناگزیر هدفگراتر و آرمانگراتر است. یعنی این خصوصیات را در آن کسانی که انتخاب میکنید ملاحظه کنید.»
📰 روزنامه جمهوری اسلامی - ۱۳۶۰/۱۱/۲۹
💠 مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
💠 باید باری بر زمین مانده باشد
👈 بیانات #مهم رهبر انقلاب، پیرامون سنت #مرجعیت در حوزه های علمیه و سیره #مراجع و امام خمینی و رهبرانقلاب در منتشر نکردن #رساله
┄┅┅═❅❅❄❅❅═┅┅┄
✴️ من امروز مطلبی را میخواهم عرض کنم که یک نقطه روشن و یک امید است. این مطلب عبارت است از موضع ملّت ایران در مقابل تبلیغات دشمن و حضور در مواضع حسّاس. این ملّت در مواقع حسّاس، از خود عظمت نشان میدهد. مقصود من، قضایای مربوط به رحلت #مرجع ربّانی الهی، مرحوم آیةاللَّهالعظمی اراکی است.
✴️ برای اینکه عظمت کارهای بزرگی که ملّت ایران در رحلت مرحوم آیةاللَّهالعظمی اراکی کرد، درست معلوم و روشن شود، دو، سه نکته عرض میکنم. از اوایل بیماری مرحوم آیةاللَّهالعظمی اراکی، دشمنان چند مطلب را در تبلیغات خودشان دنبال می کردند. اینها میخواستند با این تبلیغات و حرفهایشان، یک فضای ذهنی در این کشور بهوجود آورند. ... میخواستند چند مطلب را به مردم بگویند.
1⃣ یک مطلب این بود که وانمود کنند مرجعیّت دیگر آن شأن و مکان همیشگی را ندارد. در گوشه و کنار دنیا چند نفر از آخوندهای بیسواد یا فراری و بدنام و روسیاه را هم پیدا کردهاند و اسمشان را «آیةاللَّه» گذاشتهاند. میکروفونها را جلو دهن آنها میبرند، پولی هم در مشتشان میگذارند؛ میپرسند: «آقا! مرجعیّت مثل سابق در ایران اهمیّت دارد؟» آنها هم میگویند: «نه آقا، مرجعیّت دیگر تمام شده است و مردم به مرجعیّت چندان اهمیّت نمیدهند». قصدشان این بود که موقعیّتِ مرجعیّت را که یک موقعیّت عالی و الهی است و در اعماق جان مسلمین دارای تأثیر و نفوذ است، پایین بیاورند. چون از مرجعیّت چوب و تودهنی خوردهاند، خواستند از مرجعیّت انتقام بگیرند، نه از یک مرجع خاص.
2⃣ مطلب دومی که میخواستند در ذهن مردم جا بیندازند، این بود که «در سطح کشور ایران، دیگر کسی نیست تا مقام مرجعیّت را در دست گیرد؛ آن علمای بزرگ و آن ریشههای قوی دیگر تمام شدند؛ آیةاللَّهالعظمی اراکی آخریشان بود و تمام شد.» این مطلب را میخواستند جا بیندازند و در این باره مفصّلاً حرف زدند.
3⃣ سومین مطلب این بود که خواستند وانمود کنند ملّت ایران از روحانیّت زده شده است و علاقهای به روحانیّت ندارد.
✴️ روز وفات آن بزرگوار، تهران منقلب شد؛ ایران منقلب شد. واقعیت، بسیار عظیم بود. علّت این است که مردم ایران همچنان مقام والا و عظیمی را برای #مرجعیّت معتقدند. مردم ایران روحانیّت را از ته دل دوست دارند. البتّه نه هر روحانی نمایی؛ روحانی واقعی و عالم دین را. نه آن روحانینمایی را که دشمن میخواهد بهجای روحانی در میان مردم جا بزند. مردم از او متنفّرند. مردم علمای واقعىِ دین را دوست دارند. هر وقت در این مملکت یک نغمهی آزادىِ واقعی بوده است، رهبرش روحانیون بودهاند. در مراسم تشییع و عزای مرحوم آیةاللَّه العظمی اراکی این را مردم نشان دادند. بنابراین تبلیغات دشمن نقش بر آب شد.
✴️ تبلیغ کردند که در جامعهی ایران، دیگر کسی وجود ندارد که شایسته #مرجعیّت باشد. مردم در مقابل چشم خودشان دیدند که ناگهان فهرستی از علمای شایسته #مرجعیّت از طرف خُبرههای فن منتشر شد. کسانی که میتوانند بشناسند و حوزهها دست آنهاست و قوام حوزهها به آنهاست؛ میتوانند بگویند که چه کسی شایسته #مرجعیّت است. البتّه آقایان فقط پنج، شش نفر را معیّن و معرّفی کردند. چنین مصلحت دانستند که پنج، شش نفر را بگویند؛ دیگر صد نفر را که نمیشود گفت. امّا من به شما عرض کنم، امروز اگر بخواهیم در حوزه علمیّهی قم کسانی را که لایق #مرجعیّت اند، بشماریم، از صد نفر هم بیشترند؛ فقط در همین حوزه علمیّه قم.
✴️ مطلب دیگر اینکه شروع کردند کسان خاصّی را به اسم معرفی کردن که فلان کس از همه بالاتر است. بنا کردند برای مردم مسلمان حکم دادن و فتوا صادر کردن! مردم در امر #مرجعیّت، از همه جا سختگیرترند. حقّش هم همین است. من هم به شما عرض میکنم: عزیزان من! در امر مرجعیّت سختگیر باشید. مبادا احساسات، شما را به سمتی بکشاند. سختگیر به همان طرق شرعی که وجود دارد، باشید.
✴️ باید از آقایان قم و تهران هم واقعاً تشکّر کرد که فهرست از کسانی درست کردند که مردم میتوانند از آنها تقلید کنند و آن فهرست را به مردم دادند. این آقایان، اینجا به وظیفه خودشان عمل کردند. البتّه نمیشود گفت آنهایی که اسمشان در آن فهرست نیست، از کسانی که نامشان در فهرست، ذکر شده است، کمترند. عرض کردم اگر شما امروز به قم بروید، حداقل صدنفر را میتوانید پیدا کنید که میشود اسمشان را فهرست کرد و گفت این آقایان جایزالتّقلیدند.
✴️ در باب مرجعیّت، کسانی هستند که با وجود شایستگی، یک کلمه از خودشان اسم نمیآورند تا سی، چهل سال میگذرد. بعد از این مدّت به فکر آنها می افتند، پیششان میروند و اصرار میکنند؛ بعد از اصرار، #رساله میدهند. ما مثل مرحوم آیةاللَّهالعظمی اراکی زیاد داریم. امروز در قم کسانی از همین عدّه هستند که شایسته #مرجعیّتند؛ اما اگر هزاران نفر بروند و بخواهند اینها را به میدان بکشانند، میگویند ما نمیآییم! بحمداللَّه چنین کسانی امروز هستند. کسانی هستند که خودشان را اعلم از همه میدانند، اما بر زبان هم جاری نمیکنند. غالباً مجتهدین خودشان را اعلم از دیگران میدانند اما با وجود اینکه خود را اعلم از دیگران میدانند، حتّی بر زبان جاری نمیکنند. اینها اینگونهاند. حاضر نیستند خودشان را مطرح کنند. حاضر نیستند به میدان بیایند.
✴️ بعد از رحلت مرحوم آیةاللَّهالعظمی بروجردی، همین #امام بزرگواری که دیدید دنیایی را متوجّه خود کرد و مشت او آن چنان گنجایش داشت که میتوانست بشریّت را در مشت بگیرد، #رساله نداد و رفت در خانه نشست. هر چه اصرار کردند، #رساله نداد. بنده خودم جزو کسانی بودم که به ایشان عرض کردم. ایشان آن وقت جواب نمیداد و فقط میفرمود: آقایان هستند. تا اینکه بالاخره یک عدّه رفتند و ایشان را وادار کردند. فتاوی ایشان معلوم بود؛ رساله ایشان را تنظیم کردند و بیرون دادند. از این قبیل فراوان است.
✴️ امروز در گوشه و کنارِ حوزهها کسانی از بزرگان هستند که سی یا بیست سال پیش، شایسته بودند که اسمشان آورده شود. اما نه خودشان اسم خودشان را آوردند و نه به آنهایی که میشناختند اجازه این کار را دادند. دیگران هم که نمیشناختند. کسانی که اطراف شبهه #مرجعیّت اند، بیشترین کاری که ممکن است انجام دهند این است که تعدادی #رساله خودشان را چاپ کنند و در خانهشان بگذارند، تا اگر کسی مراجعه کرد، بگویند: آقا، این هم #رساله ما؛ بگیر و برو.
✴️ یک نکته را لازم است عرض کنم. از برادران و خواهران عزیز خواهش میکنم این مطلب را بدون احساسات گوش کنند. آن روزی که در مجلس خبرگان، بعد از رحلت #امام (ره) بحث کردند چه کسی را انتخاب کنیم و بالاخره اسم این بنده حقیر به میان آمد و اتّفاق کردند بر اینکه این موجود حقیر ضعیف را به این منصب خطیر انتخاب کنند، من مخالفت کردم؛ مخالفت جدّی کردم. نه اینکه میخواستم تعارف کنم؛ من قاطع بودم که قبول نکنم؛ ولی بعد دیدم چارهای نیست. زیرا به گفته افرادی که من به آنها اطمینان دارم، این #واجب در من #متعیّن شده است. یعنی اگر من این بار را برندارم، این بار بر زمین خواهد ماند. اینجا بود که گفتم قبول میکنم. چون دیدم بار بر زمین میماند. برای اینکه بار بر زمین نماند، آن را برداشتم. اگر کس دیگری آنجا بود، یا من میشناختم که ممکن بود این بار را بردارد و دیگران هم او را قبول میکردند، یقیناً من قبول نمیکردم.
✴️ در قضیه #مرجعیّت، موضوع اینگونه نیست. بار بر زمین نمیماند. این قضیه متوقّف به فرد نیست. آری؛ آقایان فهرست دادند و اسم این حقیر را هم در آن فهرست آوردند. امّا اگر از من سؤال میکردند، میگفتم این کار را نکنید. بدون اطّلاعِ من این کار را کردند. بعد از آنکه اعلامیهشان صادر شده بود، من خبردار شدم؛ والّا نمیگذاشتم. حتّی من به تلویزیون اطّلاع دادم و گفتم اگر آقایان ناراضی نمیشوند، اعلامیه آنها را که میخوانید، اسم مرا نخوانید. بعد گفتند که نمیشود؛ تحریفِ اعلامیه است. آقایان نشستهاند، چند ساعت جلسه کردهاند؛ نمیشود.
✴️ من اکنون به شما عرض میکنم: ملّت عزیز! عزیزان من! آقایان محترم و بزرگانی که از گوشه و کنار گاهی به بنده پیغام میدهید که #رساله بدهم! بار فعلی من بسیار سنگین است. بار رهبری نظام جمهوری اسلامی و مسؤولیتهای عظیم دنیایی، مثل بار چند #مرجعیّت است. این را شما بدانید. اگر چند #مرجعیّت را روی همدیگر بگذارند، ممکن است بارش به این سنگینی شود؛ ممکن است. فعلاً ضرورتی نیست. آری؛ اگر العیاذ باللَّه وضع به جایی میرسید که میدیدم چارهای نیست، میگفتم عیبی ندارد. اما فعلاً آنگونه نیست. فعلاً نیازی نیست. بحمداللَّه این همه مجتهدین هستند. البتّه، خارج از ایران حکم دیگری دارد. بارِ آنها را من قبول میکنم. برای خاطر اینکه آن بار را اگر من بر ندارم، ضایع خواهد شد. آن روزی که احساس کنم آقایانی که امروز هستند، میتوانند بارِ خارج را هم تحمّل کنند، آنجا باز من کنار میکشم.
📚 بیانات 73.09.23 با تلخیص
#کلام_ولی
#حوزه_علمیه
🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
@almorsalat
هدایت شده از شهید سید محمدباقر صدر
✅ از کودکی با خودم عهده کردهام که نماز نخوانم مگر...
🔻شیخ محمد رضا نعمانی:
خیلی روزها من سعی میکردم کارهایم را طوری تنظیم کنم که در خانه و پشت سر شهید صدر نماز را به جماعت اقامه کنم. ایشان بسیاری اوقات در محل نماز خودش مینشست و من هم پشت سرش مینشستم تا او نمازش را آغاز کند و من اقتدا کنم. گاهی میشد که وقت نماز میرسید و حتی بیشتر از نیم ساعت از آن هم میگذشت و شهید صدر همچنان در محل نماز خود نشسته و سرش را پایین انداخته بود و فکر میکرد. بعد ناگهان از جا برمیخاست و نماز را به جا میآورد.
این قبیل مسائل باعث شد یک روز از ایشان بپرسم دلیل این کار چیست. شهید صدر جواب داد:
«من از کودکی با خودم عهده کردهام که فقط با حضور قلب و خشوع نماز بخوانم، برای همین بعضی وقتها مجبورم آنقدر منتظر بمانم که بتوانم افکار داخل ذهنم را بیرون بریزم و خلوص و خشوع برایم ایجاد شود و بعد نماز را اقامه کنم».
🔸 نگاه کنید به: قصص و خواطر من حیاة الشهید الصدر و أخته الفاضلة بنت الهدی، ص ۱٨٠.
🆔 @shahidsadr
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
⭕️۴ مرز کشور برای پذیرایی از مسافران اربعین آماده شد/ پیش بینی سفر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی در اربعین امسال
🔸حسننیا معاون وزیر راه و شهرسازی :
🔹مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تمامی زائران ایرانی آماده شده است و زائران ایرانی و سایر کشورها میتوانند از این مرزها امسال استفاده کنند.
🔹پیشبینی شده بین ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر امسال از این ۴ مرز جهت تردد استفاده کنند وآمارها نشان میدهد که بیشترین تردد زائران از مرز مهران و خسروی است.
🔹هنوز به جمعبندی نهایی جهت افزایش بلیت اتوبوس نرسیدهایم و مقرر شده در هفته آینده جلسهای با شرکتهای حمل و نقل مسافری برگزار کنیم. امیدواریم اتفاق خاصی جهت گرانی قیمت بلیت اتوبوس رخ ندهد.
✅ eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
✊ زندگی تشکیلاتی، زمینه ساز ظهور
🚨 در ارتباط با معارف مهدوی، باید به چه موضوعی بیشتر فکر کنیم؟ امت حضرت چگونه باید باشند؟
استاد پناهیان:
موضوع اصلی در معارف مهدوی، مختصات خاص خود حضرت به عنوان «امام» نیست؛ اطلاعات در اینباره آنقدر کم است که ما خودبهخود وادار میشویم دربارۀ «امت» فکر کنیم. به بیان دیگر، آن چیزی که ما در ارتباط با امام زمان(ع) خیلی نیاز داریم بدانیم، #امتِ حضرت است و اینکه «این امت چگونه باید باشند؟» و الا مثلاً اینکه «حضرت الان کجا زندگی میکنند؟ چه ویژگیهایی دارند؟»، اینها اگرچه موضوعات خوبی هستند، ولی مشکل اصلی این است که ما بیشتر باید در اندیشۀ این باشیم که آیا آن امتِ لازم برای این امام، شکل پیدا کرده است یا نه؟ باید بیشتر در اینباره فکر کنیم، نه دربارۀ شخصِ خود حضرت.
پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز همان اول در جریان دعوت از خویشان، فرمودند: «چه کسی میآید به من کمک کند؟» یعنی پیامبر خدا(ص) هم که باشد، بالاخره کمک میخواهد و مسألۀ امت مطرح است. ما وقتی میخواهیم دربارۀ امام زمان(ع) صحبت کنیم، در واقع باید دربارۀ خودمان صحبت کنیم؛ این ما هستیم که به دوران غیبت، پایان خواهیم داد.
💠 مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
✅تحلیل انتخاباتی از نتایج عصرجدید
نتایج آرای مردم در فینال عصرجدید را تامل بیشتری فرمائید. ترکیب و جهت آرا به جهات شناخت مردم بسیار حائز اهمیت است و می تواند درسی بزرگی برای اهل سیاست باشد. این نتایج برای کسانی که تصور می کنند سبک انتخاب مردم ما از سر هوی و هوس و یا خدای نکرده جاهلانه است بسیار کلیدی است.
نتایج عصرجدید به این فهم، گوشه ای از یک مردم سالاری معنادار بود؛ توضیح خواهم داد.
هر 5 نامزد تلاش جدی داشتند و دارای ویژگی های ممتاز بودند، اما سبک انتخاب مردم از حیث گرایش و اراده شان عالمانه ترین و هوشمندانه ترین ترکیب را از منتخبین رقم زد و شاید هر ترکیب دیگری این زیبایی از درایت اجتماعی را نداشت.
انتخاب مردم از بین چند هنرمند با ویژگی های متنوع صورت گرفت. از انتها شروع کنیم. مردم به کدام هنرمند کمتر رای دادند؟ اگر هنرنمایی دختران نینجا با آقای زارع را نزدیک هم بدانیم، رای مردم به هنری تعلق گرفت که دارای خلاقیت بیشتر و محتوای غنی تری (باتاکید بر اجرای نهایی) بود. مضاف بر اینکه خود هنرمند را نیز احتمالا صادق تر و با ویژگی های شخصیتی برتری فهم کردند.
آقای فتحی نیز نزدیک به آخر قرار گرفت و دلیل ادبار مردم نیز مرموزی و ناشناخته بودن این هنر بود. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که مردم نسبت به فرد یا جریانی که جهل دارند اقبال نشان نمی دهند.
پارسا خائف نازنین و خانم فاطمه عبادی را هم شاید بتوان در یک گروه قرار داد؛ با یک تفاوت کلیدی؛ پارسا خائف بروز یک هنر اصیل بود. اما هنر فاطمه عبادی در نسبت با هنر پارساخائف یک امتیاز جدی داشت و آن اینکه هنر خانم عبادی دارای یک محتوای دردمندانه و دغدغه مند بود. مردم ذهن و قلب مسئولانه خانم عبادی را از آثارش فهم کردند. با این توضیح رای مردم فراتر از هنر بلکه به جهتگیری این هنر تعلق داشت. هنر برای هنر نبود؛ هنری که در خدمت آلودگی خوزستان و آسیب کودکان کار و حرمت و شان مادرانه قرار گرفت. شعری که خانم عبادی ذیل امضای شان گذاشتند نشان از همین جهت گیری فاخر داشت. مازنده برآنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ماست.
فینال عصرجدید را دوست داشتم چون فراتر از هنر قهرمانان برنامه، نمایشی از گرایش و بلوغ مردم داشت. مردم سالاری برآمده از ایمان مردم، جهتش همواره عمیق و انسانی است. اگر انتخابات توسط اهل سیاست به دوقطبی های کاذب و رهزن و تدلیس گونه منحرف نشود، انتخاب مردم از سر شناخت و دارای عقلانیت و جهات آرمانی است.
محسن مهدیان
✅ eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
مرحوم شیخ جعفر کاشف الغطاء (رضوان الله تعالی علیه) به گمان زیاد آنطور که از مقدمهی کتاب برمیآید کتاب کشف الغطاء را برای ادارهی دستگاه فتحعلی شاه نوشته و در کتاب جهاد خود، از فتحعلی شاه به عنوان سلطان مسلمین اسم میآورد و مسائلی را ذکر میکند؛ این، ناظر به حکومت زمان بوده است.
مرحوم میرزای قمی (رضوان اللّه علیه) برای جنگهای ایران و روس در زمان فتحعلی شاه، رسالهی جهادش رسالهی عباسیه را به اسم عباس میرزا نوشت؛ چون مسائلی بود که دولت در آن زمان با آنها سروکار داشت. البته میرزای قمی در این قضیه خیلی زیرکانهتر از مرحوم کاشف الغطاء با آن دستگاه برخورد کرده است؛ چون در اینجا بوده و از نزدیک اوضاع را میدیده و میدانسته که چگونه باید با آنها رفتار کند؛
اما مرحوم کاشف الغطاء (رضوان اللّه علیه) دستگاه را قدری بهتر از واقعیت آن دیده است؛ که حالا خود این بحث دیگری است. بنابراین، آن روزی هم که علما از دستگاه جدا بودند، اینطور نبود که بکلی بیتفاوت باشند؛ آن هم وضع امروز نمیتواند باشد؛ امکان ندارد باشد.
۱۳۷۰/۱۱/۳۰
بیانات امام خامنهای در دیدار جمعی از فضلای حوزهی علمیهی قم
هدایت شده از حوزه انقلابی
آسید حسن چطوری؟😳
مرحوم آقای آسیّد حسن تهامی که از علمای بزرگ کشور ما و ساکن بیرجند بود، رفته بود در بیرجند مانده بود؛ ملّای خیلی بزرگی بود، اگر در قم یا نجف میماند، حتماً مرجع تقلید میشد؛ مرد بسیار دانایی بود. ا
یشان خودش برای من نقل کرد؛ گفت آنوقتی که عراقیها با انگلیسها میجنگیدند -در [سال] ۱۹۱۸؛ قریب صد سال پیش- یکی از مراجع وقت، یک نوکری داشت که خیلی مرد خوبی بود، با طلبهها گرم میگرفت، صحبت میکرد، با همه آشنا بود، با همه رفیق بود؛ اسمش را هم ایشان میگفت؛ من یادم نیست.
گفت بعد که انگلیسها غلبه پیدا کردند و عراق را تصرّف کردند و آخرین جا نجف بود که وارد نجف شدند، خبر رسید به طلبهها که این نوکر فلان آقا، یک افسر انگلیسی است! گفت من باور نکردم؛ گفتم مگر میشود چنین چیزی؟
بعد میگفت در بازار حُوِیش -بازار معروفی است در نجف- داشتم میرفتم، دیدم هفت هشت ده نفر افسر انگلیسی و نظامی انگلیسی سوار اسب دارند میآیند -آنوقت با اسب رفتوآمد میکردند- یک افسری هم جلویشان است؛ خب، من کنار واایستادم که اینها بیایند رد شوند؛
وقتی رسیدند به من، دیدم آن افسری که جلو بود، از آن بالا گفت: آقای آسیّد حسن، حالت چطور است! نگاه کردم دیدم بله، همان آقایی است که نوکر فلان مرجع بود؛ سالها ما این را میدیدیم....
رهبرمعظم انقلاب، ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
بیانات در دیدار فرماندهان گردانهای بسیج
امام خامنهای :
#حافظه_تاریخی/۲۳-۹-۷۳
🔹خانمها و آقایان! گذشته از ۲۵۰۰ سال پادشاهی ایران - که ادّعایش را میکردند و ما خبر درستی از آن نداریم؛ خودشان هم خبر نداشتند و حرفی میزدند - آنچه در طول یکی دو قرن اخیر، زیر سایهی سنگین و شوم پادشاهان پهلوی و قاجار بر این مملکت گذشت، پدر ملّت را درآورد! ایران از عظمت و عزّت تاریخی خود ساقط شد؛ از کاروان علم عقب افتاد؛ از کاروان تمدّن عقب افتاد؛ در سیاست عقب افتاد؛ در اقتصاد عقب افتاد و منابع حیاتیاش را از دست داد.
مردم اینها را از سلطنت دیدند.
چه کسی آنها را نجات داد؟ چه کسی آنها را بیدار کرد؟ آن مرد روحانىِ بزرگ [امام خمینی ره].
🔹مردم، پیشکسوتی و پیشقدمی روحانیون را دیدهاند. مردم علمای واقعىِ دین را دوست دارند. هر وقت در این مملکت یک نغمهی آزادىِ واقعی بوده است، رهبرش روحانیون بودهاند. این تاریخ است. تاریخی که روحانیون ننوشتهاند؛ تاریخی که دشمنان روحانیون نوشتهاند، امّا در آن به این حقیقت اعتراف کردهاند.
پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیةالله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف
به مناسبت روز بزرگ مباهله – ذی الحجة ۱۴۴۰ه.ق
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله الذي جعلنا من المتمسکين بولاية اميرالمؤمنين و الائمة المعصومين عليهمالسلام لاسيما مولانا بقية الله المهدي عجل الله تعالى فرجه الشريف و رزقنا الفوز بلقائه
السلام عليکم و رحمة الله
با تبريک ایام مبارک ماه شریف ذیالحجة به خصوص گرامیداشت روز بزرگ و جاودانی مباهله، عيد معرّفی امیرالمؤمنین علی علیهالسلام به عنوان نفس نفیس پیغمبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم، اين چند کلمه را به حضور عزیزان تقدیم میدارم:
نصوص صريحه بر ولايت و خلافت بلافصل حضرت اميرالمؤمنين علی بن ابی طالب عليه السلام در قرآن کریم، بر دو بخش ميباشد: نصوص جليّه و نصوص خفيّه.
نصوص جليّه قرآنيه، مثل آيه شريفه «إِنَّمَا وَلِيُّکُمُ اللهُ» و سائر آياتی که شماري از آنها را دانشمند بزرگ ابن بِطریق در کتاب شريف "خصائص الوحي المبين في مناقب اميرالمؤمنين عليه السلام"، با سندهاي معتبر از محدّثان و ارباب جوامع و صحاح و مسانيد عامه روايت نموده است.
و نصوص خفیّه قرآنیه، که در کنار نصوص جليه، موقعيتي بسيار محکم دارند، و ولايت و خلافت بلافصل اميرالمؤمنين عليه السلام و سائر ائمه طاهرين عليهم السلام را اثبات مينمايند، آيات قرآنيهاي است که: با استفهام، همه را مخاطب قرار داده است، مثل «أَ فَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لاَ يَهِدِّي إِلا أَنْ يُهْدَى فَمَا لَکُمْ کَيْفَ تَحْکُمُونَ» و از اين آيات، به وضوح، از نظر اظهر مصاديق، بر حقّبودن اميرالمؤمنين عليه السلام و اهل بیت علیهمالسلام به امر خلافت و امامت و هدايت استفاده ميشود.
یکی از نصوص جلیّه قرآنیه، آیه شریفه مباهله است. قال الله تعالی: «فَمَنْ حاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْد مَا جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوا نَدْعُ ابْناءَنَا وَ ابْناءَكُم وَ نِسَاءَنا وَ نِسَاءَكُمْ وَ انْفُسَنا وَ انْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللّه عَلَي الْكاذِبينَ»
این آیه، از جمله آياتى است كه بر فضيلت و بلندى رتبه و مقام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، به اتّفاق مسلمانان، رسا و ناطق است.
شركتدادن على و حسن و حسين و فاطمه زهرا سلام الله عليهم اجمعین در مباهله كه به تعيين و دستور خداوند متعال بود، دليل بر آن است كه اين چهار نور مقدّس و عظیم، كه با پيامبر در مباهله حاضر شدند، شايستهترين و گرامىترين خلق در نزد خدا، و عزيزترين اشخاص در نزد پيامبر رحمت بودند.
اين فضيلت بسیار با عظمتی براى این چهار نور مطهّر میباشد كه در چنين واقعه با اهميت و تاريخى، همدوش و همراه پيامبر شوند، و از ميان تمام امّت، از صغير و كبير و زن و مرد، فقط آنها را خداوند انتخاب نمايد.
آری، بیست و چهارم ذیالحجة که به عنوان روز بزرگ مباهله در تاریخ اسلام ثبت شده و سندی مهمّ بر حقّانیت اهل بیت علیهمالسلام است، باید از آن مانند عید سعید غدیر، تجلیل شود و در این روز بزرگ، شیعیان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهمالسلام، مجالس و محافل باشکوهی برپا کنند و درباره این موضوع مهم، سخنرانان، نویسندگان و مادحان، بگویند و بنویسند و سخنسرائی نمایند.
در پايان، با عرض خاکساري و عجز و ناتواني از اظهار وجود در عرصهاي که عرض وجود در آن شأن اوليا و بزرگان و اعاظم است پوزش ميطلبم؛ اميد است اين عرایض کمترین در بارگاه ملکوتي و ملائکپاسبان اهل بیت صلوات الله عليهم اجمعین به شرف قبول نايل شود
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
لطف الله صافي
۲۳ ذی الحجة الحرام ۱۴۴۰ه.ق
چرا اولین اقدام قضایی برعلیه فساد مدیران گلستان به بازی گرفته شد؟
در حالی که قوهی قضائیه در برخورد
با مفسدان در سراسر کشور با عزم
راسخ وارد شده است و هیچ خائنی
احساس امنیت نمیکند، در استان
گلستان نیز دستگاه قضایی وارد عمل گردید و مدیر اداره غله شهرستان گنبد و تعدادی از همکاران وی را به جرم تحول گندمهایی که مخلوط به ماسه و فضولات حیوانی شده است بازداشت و روانه زندان میکنند. اما کمتر از ۲۴ساعت مدیر مجرم ادارهی غله گنبد در مراسم جشن گندم در کمال تعجب مورد تجلیل قرار میگیرد.
لذا از مدیرکل دادگستری استان باید سوال شود چه کسانی پشت
صحنهی این دهنکجی به دستگاه
قضا بودند؟ که با خیالی آسوده با آبروی قوهی قضاییه و مردم ولایتمدار شهرستان گنبد کاووس بازی کردهاند.
لذا مسئولیت مدیرکل دادگستری
استان در پیگیری این پرونده بسیار حساس میباشد. همچنین برخورد قاطع با عوامل این حرکت برنامهریزی شده باعث میشود که دیگر هیچکس جرات به تمسخرگرفتن قانون را نکند زیرا عواقب سختی در پی خواهد داشت.
دکتر کریمی اول