✍️ 27 خرداد روز جهاد کشاورزی
👈روز شجاع ترین مردان ایثارگر؛ سنگرسازان بی سنگر..جهادگران خستگی ناپذیر بر همه امت انقلابی و شهیدپرور مبارک باد..
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «غدیر»
۱- عید غدیر عیداللهالاکبر و از همهی اعیاد بالاتر است. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۲- تکلیف امت اسلامی در زمینهی هدایت و حکومت، در حادثهی غدیر معیّن شده است. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
۳- حادثه و واقعهی غدیر نشانهی عظمت و جامعیت اسلام است. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸
۴- عید مبارک غدیر، عید بزرگ خداوند و یکی از مقاطع بسیار مهم و تعیینکننده در تاریخ اسلام است. ۱۳۸۳/۱۱/۱۰
۵- غدیر یک مسالهی اسلامی است؛ یک مسالهی فقط شیعی نیست. ۱۳۷۹/۰۱/۰۶
۶- مسالهی غدیر با این مضمون والا متعلق به همهی مسلمانهاست، چون به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایتالله است. ۱۳۸۱/۱۲/۰۱
۷- غدیر روزی است که دشمنان از دین شما مایوس شدند. چه چیزی مگر بر دین اضافه شد که دشمن را مایوس کرد؟ قضیهی رهبری جامعهی اسلامی؛ قضیهی نظام حکومت و امامت در جامعهی اسلامی. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۸- ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. یک قاعدهای در اسلام درست شد؛ پیغمبر اکرم در ماههای آخر عمر، قاعدهی امامت و ولایت را وضع کرد. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۹- بشر انواع و اقسام حکومتها را تجربه کرده است؛ اسلام این حکومتها، قدرتمندیها و قدرتمداریها را قبول ندارد؛ امامت را قبول دارد. این قاعدهی اسلام است؛ غدیر این را بیان میکند. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۱۰- پیغمبر ۲۳ سال مجاهدت میکند، این چه حادثه و عارضهای است که اگر نباشد، همهی اینها [گویی] نیست «و ان لم تفعل فما بلغت رسالته»، این نمیتواند چند حکم فرعی باشد؛ این یک چیزی فراتر از اینها است؛ آن چیست؟ امامت است. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۱۱- اینکه در آیهی مبارکهی سورهی مائده میفرماید: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»، تصریح به همین معناست که این نعمت - نعمت اسلام، نعمت هدایت، نعمت نشان دادن صراط مستقیم به جامعهی بشریت - آن وقتی تمام و کامل میشد که نقشهی راه برای بعد از پیغمبر هم معین باشد. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸
۱۲- دو حقیقت، یعنى حقیقت نصب امیرالمومنین بهعنوان امامت بعد از پیغمبر، و مسئلهى پرداختن به حکومت و سیاست و امامت و ادارهى امت بعد از پیغمبر، در مسئلهى غدیر وجود دارد. ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
۱۳- اعتقاد به غدیر، ولایت و امامت، که رکن اصلی مذهب شیعه است، باید مثل بقیه مباحث مهم کلامی، مایهی اختلاف بین مسلمانان نشود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸
۱۴- حقیقتاً مسلمین عالم میتوانند از همین حادثه غدیر، وسیلهای برای رشد و هدایت وافی و کامل همهی جهان اسلام پیدا کنند. هیچ کس هم وقوع این حادثه و صدور آن کلمات را از نبی مکرم اسلام منکر نشده است. ۱۳۷۵/۰۲/۱۸
۱۵- در نگاه تاریخی به اسلام و در تحلیل تاریخی حوادث صدر اسلام، موضوع غدیر یک ضرورتی بود که اگر آنچنان که تدبیر شده بود؛ عمل میشد، بدون تردید مسیر تاریخ بشر عوض میشد. ۱۳۸۴/۱۰/۲۹
۱۶ مسئلهی غدیر جزو مسائلی است که در پیرامون آن فکر کردن، امروز به جامعهی اسلامی و بخصوص به مردم و کشور ما خیلی کمک میکند برای اینکه راه درست حرکت را گم نکنند. ۱۳۸۷/۰۹/۲۷
۱۷- مسئلهی غدیر، مسئلهی ایجاد یک شاخص و معیار و میزان است. تا آخر دنیا مسلمانان میتوانند این شاخص و معیار را جلوی خودشان قرار بدهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین کنند. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
۱۸- شیعه باید به ولایت افتخار کند و غیر شیعه هم سعی کند آن را بشناسد. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸
۱۹- اگر ما میگوییم «اتّحاد اسلامی» و پایش هم میایستیم نباید تصوّر شود که این مفهومِ مهم، مترقّی، اصلی و نجاتبخش اسلامی، یعنی مفهوم ولایت و غدیر را فراموش خواهیم کرد. موضوع غدیر نباید فراموش شود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸
۲۰- آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جوابشان مسئلهى غدیر است. ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
#عید_غدیر
#عید_ولایت
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌱پيامبر خدا صلى الله عليه و آله
پايدارترين شما بر صراط ، كسى است كه محبّتش به اهل بيت من بيشتر باشد .
فضائل الشيعة : 48/3 .🌱
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
💠 #اینفوگرافی | نحوه دریافت وام فرزندآوری
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📚✋پای درس امیرالمومنین علیه السلام
👌سیره حکومتی حضرت علی علیه السلام دربرابر مخالفین فکری و سیاسی
🔻امير المؤمنين با خوارج - که آن حضرت را تکفیر می کردند- در منتهى درجه آزادى و دموكراسى رفتار كرد.
🔻او خليفه است و آنها -شهروندش-؛ هر گونه اعمال سياستى برايش مقدور بود
اما او زندانشان نكرد و شلاقشان نزد و حتى سهميه آنان را از بيت المال قطع نكرد،
به آنها نيز همچون ساير افراد مى نگريست .
🔻اين مطلب در تاريخ زندگى على عجيب نيست.
اما چيزى است كه در دنيا كمتر نمونه دارد-این بود که : -
آنها در همه جا در اظهار عقيده آزاد بودند و حضرت خودش و اصحابش با عقيده آزاد با آنان روبرو مى شدند و صحبت مى كردند،
طرفين استدلال مى كردند، استدلال يكديگر را جواب مى گفتند.
🔻شايد اين مقدار آزادى در دنيا بى سابقه باشد كه حكومتى با مخالفين خود تا اين درجه با دموكراسى رفتار كرده باشد.
🔻مى آمدند در مسجد و در سخنرانى و خطابه على ، پارازيت ايجاد مى كردند .
🔻روزى امير المؤمنين بر منبر بود. مردى آمد و سؤالى كرد. على بالبديهه جواب گفت.
يكى از خارجيها از بين مردم فرياد زد: «قاتَلَهُ اللَّهُ ما افْقَهَهُ»
(خدا بكشد اين را، چقدر دانشمند است!).
🔻ديگران خواستند متعرضش شوند اما على فرمود: رهايش كنيد، او به من تنها فحش داد .
🔻خارجيها - مخالفین فکری و سیاسی امام علیه السلام - در ابتدا آرام بودند و فقط به انتقاد و بحثهاى آزاد اكتفا مى كردند.
رفتار على نيز درباره آنان همانطور بود كه گفتيم؛
يعنى به هيچ وجه مزاحم آنها نمى شد و حتى حقوق آنها را از بيت المال قطع نكرد.
🔻اما كم كم كه از توبه على(ع) مأيوس گشتند روششان را عوض كردند و تصميم گرفتند دست به انقلاب بزنند...امنيت راهها را سلب كردند،
غارتگرى و آشوب را پيشه كردند . مى خواستند با اين وضع دولت را تضعيف كنند و حكومت وقت را از پاى درآورند.
🔻اينجا ديگر جاى گذشت و آزاد گذاشتن نبود،
زيرا مسأله اظهار عقيده نيست بلكه اخلال به امنيت اجتماعى و قيام مسلحانه عليه حكومت شرعى است.
🔻لذا على آنان را تعقيب كرد و در كنار نهروان با آنان رودررو قرار گرفت.
خطابه خواند و نصيحت كرد و اتمام حجت نمود.
آنگاه پرچم امان را به دست ابو ايوب انصارى داد كه هركس در سايه آن قرار گرفت در امان است.
🔻از دوازده هزار نفر، هشت هزارشان برگشتند و بقيه سرسختى نشان دادند. به سختى شكست خوردند و جز معدودى از آنان باقى نماند .
📕منبع: مجموعه آثارشهيدمطهرى
✋سلام و درود خدا برآن دُردانه هستی باد
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
واقعیت مجازی
🔸پیامهای مهندسی شده در فضای مجازی را تحلیل کنیم. امان از کلیپهای یک دقیقهای، فغان از جملات کوتاه بیمبنا، آه از کارنشناسانی که خودشان را در فضای مجازی کارشناس جا میزنند. وامصیبتا از لایکهای بیتوجه و غافلانه و عضویت در پیجها و کانالهای زاویهدار و مغرضانه.
🔸اهل مطالعه و تحلیل باشیم فورا تحت تاثیر واقع نشویم، آدم منفعل نباشیم، از ریشهها و انگیزههای انتشار پیامها در فضای مجازی اطلاع حاصل کنیم. بسیاری از پیامها در پلتفرمهای خارجی یا دین ما را نشانه میگیرند و یا ارزشهای انقلاب اسلامی را !
🔸کار دشمنان، جریانسازی ، فرقهسازی و اتهامزنی علیه دین الهی و آرمانها و شخصیتهای تراز انقلاب اسلامی است. دشمنان با تکرار و تلقین شبانهروزی پیامهای صد من یه غازشان، در ذهن افرادی که سواد رسانهای ندارند، باورسازی میکنند، آتش کینه از شخصیتها و ارزشهای الهی و انقلابی را شعلهورتر میکنند. از افراد ساده و کماطلاع و بیاطلاع باروت میسازند.
🔸آنها با تراکم اطلاعات غلط و بیمبنا، دنبال بیهویتسازیاند. قبح گناه و معصیت الهی را در جامعه میشکنند. مدلهای بیدینی و مظاهر غربی و انحطاطی را با تمام زیرکی به جامعه ارائه میدهند. سگ بازی در منزل و صرف کلی هزینه برای آن، ترویج بیحجابی و ایجاد خودتحقیری و.... همه و همه دنبال خنثیسازی مردم و گرفتن عِرق ملی و دینی از آنها هستند. مراقب باشیم.
#سواد_رسانه
#جنگ_نرم
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔻 طولانیترین بمباران هوایی در تاریخ ایران
✍️ این بمباران به مدت یک ساعت و 45 دقیقه طول کشید و علیرغم تأکیدات حقوق بینالملل بر عدم بمباران مناطق مسکونی، رژیم بعثی اقدام به این حملات با 54 فروند جنگنده کرد که خسارتهای زیادی را بر جای گذاشت و بیش از 300 نفر از شهروندان شهید و حدود 700 نفر مجروح شدند. شدت حمله به گونهای بود که از آن با عنوان طولانیترین بمباران هوایی پس از جنگ جهانی دوم یاد میکنند
📜 مروری بر تاریخ
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
توهین به #آیت_الله_اراکی هم توهین به #فقاهت و #حوزه_علمیه است و هم توهين به #جريان_انقلابی ؛
#قوه_قضائیه برخورد قاطع و پشیمانکننده داشته باشد
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
✅عیسی مهری رئیس شورای اسلامی شهر گرگان شد
مهندس عیسی مهری، در یکصد و سی و هشتمین جلسهٔ رسمی و فوقالعادهٔ شورای اسلامی شهر گرگان به عنوان رئیس تا پایان سال دوم این دوره انتخاب شد.
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔻درس مهم کیسینجر به غربگرایان ایرانی
هنری کیسینجر استراتژیست مشهور امریکایی اخیرا مصاحبهای با بلومبرگ انجام داده که بخشی از آن بسیار مهم است. او با اشاره به نزدیک بودن انتخابات امریکا، به ترویج تئوری «اول آمریکا» اشاره کرده و گفته: «این دیدگاه تمرکز بسیار زیادی روی منافع آمریکا دارد و توجه چندانی به منافع جهانی ندارد... در این صورت آمریکا منزوی خواهد شد.»
حرف اصلی کیسینجر یک چیز است و آن اینکه اگر دولتهای بعدی امریکا به خاطر مشکلاتی که این کشور در درون دارد، آنقدر به داخل امریکا مشغول شوند که از ایفای نقش امریکا در سطح بین الملل کاسته شود، امریکا منزوی خواهد شد. در واقع منطق کیسینجر این است که امریکا به یک ابرقدرت تبدیل شده، چون در سطح جهان یک بازیگر موثر و فعال بوده و روزی که نقش امریکا در معادلات خارجی و بین المللی کم شود، قدرت امریکا هم کم شده و منزوی خواهد شد.
حالا از زوایه نگاه کیسینجر به مساله ایران نگاه کنید. یعنی با این پیشفرض که یک کشور قوی و اثرگذار، کشوری است که بتواند در معادلات منطقه ای و جهانی تاثیر گذار باشد. اما چه کسانی در ایران مخالف نقش آفرینی های ایران در سطح بین الملل هستند؟ کدام افراد و جریان های سیاسی در سالهای گذشته سعی کرده اند نقش و تاثیرگذاری ایران در معادلات جهانی را کمرنگ کنند و کدام به دنبال تقویت و پر رنگ کردن آن بوده اند؟ کدام جریان ها با شعار «نه غزه نه لبنان»، «سوریه را رها کن»، تمسخر اثرگذاری ایران بر معادلات امریکای لاتین و... سعی کرده اند یکی از مهمترین مولفه های قدرت ایران را از بین ببرند؟
چه نتیجه ای می خواهم از این بحث بگیرم؟ کسانی که در این سالها این حرفها را زده اند اگر منطق دینی درستی داشتند هیچ وقت چنین خبطی را مرتکب نمی شدند چون اثرگذاری ایران در سطح منطقه و جبهه مقاومت فقط یک سیاست رئالیستی و معطوف به قدرت نبوده و کاملا ریشه در مبانی دینی دارد، اما اگر از منظر غیر ایدئولوژیک و فقط و فقط بر اساس محاسبات دو دو تا چهارتا نیز به مساله نگاه می کردند، می فهمیدند که اتفاقا تامین قدرت کشور نیز در همین مدل سیاست ورزی در خارج از مرزهای ایران است. این دیگر حرف خودی ها یا سران جمهوری اسلامی نیست؛ این هنری کیسینجر است که نقش افرینی و اثرگذاری خارجی را بخش مهمی از قدرت یک نظام سیاسی می داند و تضعیف این رویکرد را مترادف با منزوی شدن یک کشور قلمداد می کند.
امیرحسین ثابتی
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حوزه علمیه امام صادق علیهالسلام
برگی از داستان #استعمار قسمت سی و هشتم شیر آفریقا مبلغان کلیسا، درمان بیماران و کاستن از درد و
📜برگی از داستان #استعمار
📝قسمت سی و نهم
💎مسیحیان کوچک
مبلغان کلیسـا توجـه مخصوصی به کودکان داشتند.
آنهـا بـه سـراغ کودکان رنجدیده یا بیمار میرفتنـد از آنها مراقبت میکردند و سپس ایـن کـودکان را با مسیحیت آشـنـا کـرده، غسل تعمید میدادند.
یکی از مشهورترین کشیشانی که تعداد بی شماری کودکان سیاهپوست را مسیحی کرد «پدرو کلاور» بود که در قرن هفدهم میلادی در اسپانیا زندگی میکرد.
در آن سالها کشتیهای اسپانیایی که در سواحل آفریقا پر از برده شده بودند، پی درپی در بندر «کارتاجنا» لنگر میانداختند و صدها برده را روانه بازار برده فروشان میکردند.
پدر کلاور در این بندر ساکن شد و تمام تلاش خود را برای تغییر مذهب بردههای کودک و نوجوان به کار برد.
هر وقت که یک کشتی حمل برده به بندر وارد میشد، پدر کلاور با مقداری غذا و نوشیدنی خود را به کشتی میرساند و به سراغ بردههای کودک میرفت.
بین آنها غذا و نوشیدنی تقسیم میکرد، از آنها دلجویی میکرد و در همان جا آنها را غسل تعمید میداد و نام مسیحی برایشان انتخاب میکرد.
پدر کلاور این مسیحیان کوچک را به حال خودشان رها نمیکرد.
همراه آنها بـه بـازار برده فروشان میرفت و در مدتی هم که آنها در بازار منتظر اربابان جدید خود بودند برایشان سخنرانی میکرد.
هنگامیکه این بردههای کوچک به صاحبان کشتزارها و معادن فروخته میشدند، کلاور باز هم به آنها سرکشی میکرد، با آنها درباره دین و نام جدیدشان صحبت میکرد و از آنها میخواست رنجهای بردگی را تحمل کنند و در زندگی صبر بیشتری داشته باشند.
گفته میشود که او حدود سیصد هزار برده را که بسیاری از آنها کودک و نوجوان بودند، غسل تعمید داد و مسیحی کرد.
در سالهای بعـد کـه بـرده داری لغـو شـده بـود و دست مبلغان مسیحیت به کودکان برده نمیرسید، راههای بهتری را برای آموزش کودکان آفریقایی در پیش گرفتند.
در سنگال کشیشان فرانسوی به سراغ خانوادههای بیشماری میرفتند که از گرسنگی رنج میبردند.
این کشیشها با این خانوادهها قرار میگذاشتند که هر ماه مقداری مواد غذایی به آنها بدهند و در عوض یکی از بچههای آنها را برای تربیت مسیحی در اختیار بگیرند.
سن این بچهها کمتر از پنج سال بود.
کشیشها با خانوادهها قرارمیگذاشتند که اگر بخواهند پس از مدتی به خود را پس بگیرند باید هزینههایی را که مبلغین برای آنها خرج کرده بودند بپردازند.
پس از یک دوره آموزش، بچهها به فرانسـه اعـزام میشدند، تا در مدارس کلیسا در دورههای بالاتر ادامه تحصیل دهند.
آنها در فرانسه تابعیت فرانسوی میگرفتند هنگامیکه به سنگال برمیگشتند، مانند یک مسیحی فرانسوی و یک مامور دولت فرانسه برای حفظ منافع این فعالیت میکردند.
📚سرگذشت استعمار ، ج ۴ فصل صلیب خونین ص ۹۳
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir