eitaa logo
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
129 دنبال‌کننده
286 عکس
109 ویدیو
11 فایل
جایی از نسل زد برای گفتن از مسائل فرهنگی،نقداجتماعی،علمی،ادبی و خلاصه روایتی از تجربه زندگی! 👤[ایده های یک #دهه_هشتادی]: @Mojshik کست باکس: https://castbox.fm/va/6100095 شنوتو: https://shenoto.com/channel/podcast/Engasht آیدی تلگرام و سروش: engasht_ir@
مشاهده در ایتا
دانلود
بدون شرح از تدبیر لیبرال ها
با سلام با توجه به اشکال پیش آمده و حذف برخی آرشیو ها احتمالا چند روزی از ارائه مطالب و ادامه مقالات معذوریم. امیدواریم در این مدت با ما همراه بوده و به خاطر این اختلال پیش‌آمده عذر ما را پذیرا باشید.
مقاله📃 ادامه.... لازمه پاسخ گویی در مقام رد یا قبول الاهیات رهایی بخش توضیح اصطلاح، بیان اصول و امتداد های اجتماعی این خوانش است. رهایی طلبی در اصطلاح نجات خود و دیگران از هر گونه استکبار عامل و ساختار ستم و تحقق انسان توحیدی است. این الاهیات مبتنی بر آگاهی بر رهایی بخشی و انگیزه بخشی موافق آن آگاهی، فرصت سازی و اقدام معطوف به آگاهی مذکور به ظهور در متن خارج می انجامد. اما فرض در کیفیت آگاهی بر اساس این اصول است: توحید در تمام شئون، تفسیر آدم و عالم و تغییر آن معطوف به غایت فهم شده از آن تفسیر، تقدم اندیشه بر عمل، ربوبیت تامه خداوند در خلقت و احاطه وی بر تمام هستی، شریان عدالت الهی در نظام احسن آفرینش و غلبه نهایی خیر بر شر، تحقق عدالت توسط انسان توحیدی در جهت غایت انسانی علیه ظلم، آرمان ولایت الهی و حکومت صالحان (معصومین روات نائب از ایشان)، نجات انسان در بستر توحید در امر سیاسی، گناه پنداری ظلم فردی تا شئون سیاسی_ اجتماعی و ساختار های سرکوب گر بر آمده از آن، اطلاق دین در نسبتش با سیاست و تعریف سیاست در امتداد حیات دینی، تقوا محوری در ارزش گذاری انسان و نفی هرگونه سیستم طبقاتی و جنسیتی برساخته سوداگران، تحدید رفتار های انسانی در دایره حقوق و تکالیف الهی با فهم نسبت دو سویه انسان و پروردگار. موجّه بر این فروض است که می توان دست به خوانی رهایی بخش از الاهیات؛ با تعمیق در تراث دینی و مواجهه انتقادی با هم‌تراز کاتولیکی اش زده، این شاخه را در ادامه خداشناسی اسلامی به حساب آورد. (۲) @enegasht_ir
13.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶🔹 سخنان ناب و کم‌نظیر ، شاگرد طراز علامه ذوالفنون حسن‌زاده‌ آملی و شارح آثار ایشان؛ در باب ضعف‌های مدیریت کرونا و اشکالات بنیادین علمی این حوزه: 1⃣ شما [مسئولان وزارت بهداشت و ستاد کرونا] به عقبه‌ی دینی و علمی خودمون رجوع نکردید و رفتید از ترامپ، رمدسیویر گرفتید! 2⃣ چرا سالیان سال بر اثر عینی و تجربه شده‌ی تربت امام حسین در درمان بیماری‌ها مطالعه و تحقیق نکردید؟! 3⃣ مقلد بودن هنر نیست، محقق بودن هنر است! 4⃣ راه، برای حل وجود داشت و شما راه‌ها رو بستید! 5⃣ به احترام اینکه رهبر بزرگوار فرمودند «هر چه شما تصمیم گرفتید، ما در مقابل تصمیم شما خاضعیم»؛ به احترام ایشان، مردم دست از شما کشیده‌اند وگرنه هم در دنیا باید مؤاخذه شوید، هم در آخرت! ✍️مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
مقاله📃 ادامه..... قرائت رهایی بخش از اسلام، با نگاهی که به انسان مسلمان عرضه داشته او را به سمت حرکت های رهایی بخش سوق می دهد. این خوانش مبتنی بر غایت انسان_ یعنی بُعد توحیدی اش_ بودن او را معنا یابی کرده و در همان جهت سعی بر نجات وی از وضع موجود به وضع مطلوب دارد؛ چرا که اساس هرگونه آرمان خواهی در همان وضع مطلوبی است که بر تارک اندیشه او می درخشد. او با تلقی که از مطلوب خود دارد در برابر ظلم سر به زیر نمی آورد. حال این ظلم به هر نحوی که می خواهد باشد خواه ظلم عامل و خواه ظلم ساختار. انسان معتقد به نجات و رهایی، شان الهی انسان و رضایت و مرضیت شارع را از هر چیزی بالاتر می انگارد. این دقیقا همان توجیهی است که انسان را از نهیلیسم سایه افکنده بر مارکسیسم و روزمرگی (ابزودیسم) ناشی از لیبرالیسم دور می کند. انسان رهایی طلب آموخته که معنایی در زندگی خود دارد که با هیچ فلسفه و ایدئولوژی مادی و سکولاری قابل جمع نیست. با این حساب این معنا او را از رکود در آورده، وادار به حرکت معطوف به معنای خود می کند که با تحقق عدل و زمینه رشد هر انسان و نفی ظلمه؛ رَهنمای سیر صیرورت ابدی در حقیقت مقوم آدم و عالم می شود. (۳) @enegasht_ir
🔸 نشست علمی فلسفه تکنولوژی و علامه طباطبایی(ره) 🔰 به مناسبت چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی توسط گروه و با همکاری قطب علمی فلسفه دین برگزار می‌‌شود: ▪️حجت‌الاسلام دکتر به عنوان ارائه‌دهنده و حجت‌الاسلام ابوالحسن غفاری به عنوان دبیر علمی در این نشست حضور خواهند داشت. ⏰ چهارشنبه 26 آبان ماه، ساعت 13:00 🆔 @iictchannel
متاسفانه با خبر شدیم که ساعتی پیش آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بیمارستانی در تهران به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
نشست تخصصى «بومى‌سازى علوم انسانى» با حضور: ١-حجت الاسلام و المسلمين دكتر عبدالحسين خسروپناه، استاد فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامى و رييس هيأت مديره مجمع ٢-دکتر نايف بن نهار، رييس مركز ابن خلدون دانشگاه قطر زمان: شنبه (امروز) ٢٩ آبان، ساعت ١٧:٠٠ الى ١٩:٠٠ لينك پخش زنده: https://www.aparat.com/iaomup/live لينك پخش زنده اينستاگرام: https://www.Instagram.com/iaomup2
مقاله📃 ادامه..... پرسش از سابقه تاریخی این مبانی مفروض و جوانه های آن در جهان اسلام؛ نقطه ثقل پذیرش این امتداد الاهیاتی است. ما در مبانی مذکور با برشمردن توحید تامه الهی، ولایت الهی (امامت) و عدل می توانیم فرق یا گرایش های های پسا پیامبر (صل الله) از اسلام را که تطابق با این اصول دارند را به این مفهوم تفسیر کنیم. تخصیص مدنظر با زدودن نگاه های کلامی عامه؛ شیعه را در این حیث معتبر کرده و وجهه رهایی بخشی آن مکاتب را فرو می‌کاهد. در تطور تاریخی شیعه بر واگرایی از ظلمه و تعمیق اجتماعی_ سیاسی خود با اصالت انگاری خوانش خاصه از صدر اسلام تا کنون، بی شک شیعه عاشورا را نماد نجات بخشی انسان در سلوک حیات توحیدی اش می داند. شهادت سبط نبوی و سیر وقایع پیش و پس از عاشورا، رجعتی در پای فشاری بر ارزش های سال های دعوت رسول گرامی بود. حادثه کربلا در ظاهر هر چند که به قتال فجیع امام و اصحاب و غلبه حکومت جبار انجامید اما شریان عدالت خواهی نهضت حسینی؛ سلسله حرکت های مجانسی را رقم زد که در کمتر از سده ای پایه های ملک عربی بنی امیه را فروپاشید. (۴) @enegasht_ir
تظاهر به دانایی هرگز جایگزین دانایی نمی شود. 👤شهید سید مرتضی آوینی
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انقلاب : افتخار به هخامنشیان توهم است 🔹 قابل توجه عزیزانی مانند آقای رائفی پور که با ماستمالیزاسیون دارن دوران هخامنشی رو برجسته میکنن 🆔 @darseenghelab