eitaa logo
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
3.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
839 ویدیو
60 فایل
بازخوانی انقلاب مردم
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 گام بعدی جنبش مردمی ✅ آنچه رهبر انقلاب، تصمیم گرفتن مردم و جوانان به تحقیر نشدن نامیدند، تبیینی از واقعیتی موجود و فراخوانی مردمی به سامان دادن جنبش مردمی بود که از یکسو حاضر به دنباله‌روی قدرت‌های بیگانه و دشمن نیست، از سویی دیگر به‌دنبال رساندن ایران به اوج عزت و افتخار است. هم استقلال‌خواهانه است، هم پیشرفت‌خواهانه. ⛔️ در سمت مقابل، محافظه‌کاران و غرب‌گرایان که به دنبال حفظ وضع موجود و تن دادن به نسخه‌های بیگانه برای اداره و پیشرفت کشور و حل مشکلات هستند؛ از ناتوانی اداره کشور، ضرورت تغییر در سیاست خارجی، ریاضت اقتصادی در داخل، خطر ابرتورم در آینده و در توهماتشان سست شدن پایه‌های نظام میگویند و برای توجیه این حماقت، از تابلو عقلانیت و منطق استفاده می‌کنند. 🔺جنبش از ابتدای دهه نود از یکسو با تعاملات ذلت‌بار خارجی مخالفت کرده، در مقابل خربرفت‌های مستانه در برجام و پسابرجام ایستاده، با شکل‌گیری برجام منطقه‌ای، موشکی و حقوق‌بشر، گره زدن مسائل کشور به خارج، توافقات ذلت‌بار مثل IPC و یونیت و پاریس، دادن اطلاعات به خارج و... مخالفت کرده و درگیری کنونی آن اعتراض به FATF است. 🔺از سویی دیگر برای اداره کشور در شرایط جنگ اقتصادی و غلبه بر مشکلات و رشد کشور نسخه فراهم کرده و به تعبیر رهبر انقلاب به جهاد فکری و جهاد عملی برای گشودن گره‌های اقتصادی پرداخته است؛ نسخه‌های گره‌گشا داده و برای تحقق آن‌ها تحرک انجام داده است. گام مهم بعدی پیگیری اجرا و تن دادن به نسخه‌های ممکن برای مقابله با جنگ اقتصادی و مشخصاً اقتصاد مقاومتی از نهادهای مسئول است. ✅در FATF غلبه کارشناسی با جریان انقلابی بود، غربگراها و محافظه اران پاسخ قانع کننده‌ای برای ایرادات انقلابیها نداشتند و تنها به توهم ترس از آینده توسل جستند. .در برابر ادعای عقلانیت محافظه‌کاران و غرب‌گراها، باید منطق محکم و دست پر جنبش نشان داده شود. فضای مباحث کارشناسی و مطقی ادامه پیدا کند. ⛔️در این راه حرکتهای احساسی و هنجارشکن تکمیل کننده پازل غرب‌گرایان و محافظه کاران برای لاپوشانی این منطق است؛ لذا حرکات تند، افتادن در بازی سیاسی و تقلیل دعوا به خیانت چندنفر مسئول یا تنها وجهه همت قرار دادن استعفای چند مسئول، تجمعات غیرضروری مقابل نهادهایی مثل شورای نگهبان و... پازل محافظه‌کاران و غرب‌گرایان برای نمایش عدم عقلانیت جنبش است که نباید در آن افتاد. نمونه آن استقبال جریان حاکم از هیاهوها برای برکناری دولت بود. 🔺استقلال‌خواهی و پیشرفت‌خواهی بدون عدالت‌خواهی ابتر است و به ثمر نمی‌نشیند. مردم باید ببینند که همان جریان معترض به برجام و FATF هم به دنبال دردهای آن‌هاست هم برای اداره کشور راه‌حل دارد: ✅هم باید مردم ببینند انقلابی‌ها تریبون دردها و مشکلات آنان هستند. ✅هم باید توجه کرد دادخواهی و استقلال‌خواهی بدون نشان دادن افق روشن نیز به ناامیدی می‌انجامد و مردم را همراه نمی‌کند. باید نسخه‌های مقابله با جنگ اقتصادی و مشکلات مردم، به‌ویژه بخش‌های همه‌فهم آن مطالبه و پیگیری شود: گذاشتن مالیات بر دلالی، حذف دلار و در گام بعد یورو از مبادلات خارجی کشور، احیای برنامه ملی ساخت مسکن کم‌هزینه (نظیر مسکن مهر)، شفافیت و خلاصه بخش‌های همه‌فهم‌تر اقتصاد مقاومتی باید پیگیری شود. غرب‌گرایان و محافظه‌کاران به‌خاطر عدم تن دادن به آن‌ها باید در افکار عمومی مورد پرسش واقع شوند و از مقام رهنموددهنده به مقام متهم بازگردند. 👈 در ماجرای خاص FATF: 1️⃣ باید کسانی که رأی مثبت داده‌اند افشاشده و نمایندگان در مورد موضعشان در شهرها مورد سؤال، قرار گیرند. این مطالبه باید محترمانه اما پیگیرانه باشد و بهانه از دست مدعیان بگیرد. 2️⃣ از شورای نگهبان، رد کردن کنوانسیون استعماری CFT به‌صورت محترمانه و تبیینی و با استناد به قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام مطالبه شود. شورای نگهبان نباید مانند برجام، بدون ورود محتوایی و به‌صرف تصمیم چند نهاد و مقام در مورد FATF سکوت کند. نگارش نامه و بیانیه، جلسات متعدد، دعوت به موضع‌گیری نخبگان، علما، چهره‌ها و... باید موردتوجه قرار شود. ⛔️ شورای نگبهان نماد و ضامن اسلامیت نظام و مورد حمله دشمن و ضد انقلاب است و در مطالبه از آن باید شأن این نهاد رعایت شود 3️⃣اعتراف مسئولین غرب‌گرا به عدم تضمین برای حل مشکل با fatf باید مورد پیگیری و مطالبه قرار گیرد که چگونه بدون هیچ تضمین و افق روشن می‌خواهید امنیت کشور را بازیچه دست نهادهای استعماری قرار دهند. https://eitaa.com/enghelabemardom/73
هدایت شده از حوزه انقلابی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵سخنان انقلابی محمدصادق شهبازی دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی دربرنامه ثریا شبکه 1: طلاب درفیضیه تجمع کردندبرای دفاع ازمردم،یک کسی هم تابلویی گرفته که گفته به فکرقبر وقیامتتان باشید. آمدن پنج تاطلبه راگرفتند باچشم بسته،دست بسته،انفرادی! انگاراین ها مجرم امنیتی هستند! بایددادگاه ویژه روحانیت،ضابط قضایی این هابایدجواب بدن این یعنی چی؟توبایددست آن طلبه راببوسی! که طلبه اومده دنبال احقاق حق مردم
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
رسم جهاد
📚 رسم جهاد: الگوی محرومیت‌زدایی و ساختار غیربروکراتیک انقلاب اسلامی 🔺 رسم جهاد، تجربه‌های کار جمعی در جهادسازندگی به‌روایت مهندس حسینعلی عظیمی از بنیان‌گذاران جهاد است. کتاب نه خاطرات فردی نگارنده که گامی در جهت تبیین مدل عمل جهادسازندگی است. ✅ کتاب نشان داده: 🔺 چگونه جهادی بودن نه صرفاً یک روحیه که می‌تواند یک سازمان باشد. 🔺 چگونه الگوی انقلاب کبیر اسلامی، رفع محرومیت، نه با کار خیریه‌ای که با رفع استضعاف و نه با ساختاری دستوری و فرماندهی، که پایین به بالا و منطقه‌ای و نه کارمندی، که داوطلبانه و با محوریت مشارکت خود مستضعف و دیگران شکل می‌گیرد و به‌جای بخشنامه از بالا، نیازهای افراد از پایین پیگیری می‌شود. 🔺 چگونه می‌توان فرآیند مشارکت را ساده کرد و ظرفیت‌های معطل مردم و نهادها را به خدمت گرفت. 🔺 چگونه می‌توان کارهای متعددی را با یکی کردن هدف رفع محرومیت و وابستگی سامان داد و همه‌باهم و با مردم و نه‌تنها برای مردم کار کرد و هدف مشترک را ضامن آزادی عمل، برای فکر و تقسیم‌کار به جریان انداخت. 🔺 چگونه می‌توان براساس نیاز؛ ساختارها را شکل داد و به انسان اصالت داد و ایمان، رفتار، دانش، بصیرت و همت او را محور گرفت و برای کشور بدون ساختارهای قدرت‌محور مدیر ساخت، بدون آنکه باندی شکل بگیرد. کارها را از نفر نه از ساختار شکل داد و به نیروهای واقعی درگیر در عرصه عمل اصالت داد نه ساختار و بروکراسی و بخش‌نامه. 🔺 چگونه می‌توان شورایی تصمیم گرفت و تقوا، دلسوزی و تخصص را عامل رشد کرد، نوآوری و ورود به عرصه‌های مختلف را ارزش کرد و تقوا و سپس تخصص و درنهایت مدیریت را ملاک رشد نیرو گرفت و مسئولیت را براساس توانایی و داوطلبی توزیع کرد و از آسیب‌های رایج دموکراسی نیز دور ماند. 🔺 چگونه می‌توان مواظبت جمعی کرد و سوءاستفاده‌چی‌ها را کنار زد و با رویکرد انقلابی و نه مزایای مالی ساختارسازی کرد و مزایای مالی را نه براساس طبقه‌بندی مشاغل و مسئولیت بالاتر که براساس ملاک‌هایی مثل درس، سابقه، عیالواری و نیازواقعی مثل ازدواج تقسیم کرد و ضمن حساب‌کشی دقیق حسابدارها را محور ساختار نکرد تا خروجی افزایش پیدا کند نه بروکراسی. 🔺 چگونه می‌توان وقت نیرو را گران‌ترین سرمایه گرفت و همه کارها را با مشورت و اقناع جلو برد. خود را مسئول مشکلات دانست و با خدمت، مردم را جذب دین و انقلاب کرد. 🔺 چگونه می‌توان نیازهای بزرگ ملی مثل مهندسی جنگ را در همه کشور توزیع کرد. 👈 رسم جهاد تصویری دقیق نه از یک طرح روی کاغذ که یک راه طی شده در انقلاب اسلامی است که به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (راه) و با تحقیق علی مشایخی و محمدرضا حسینی راهی بازار نشر شده است. https://eitaa.com/enghelabemardom/76
حاج خلیل موحد
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
حاج خلیل موحد
حاج خلیل موحد یکی از پابرهنگان مغضوب دیکتاتورهاست جرم او نهی از منکر است جرم او یاداوری وظیفه نمایندگان مجلس برای حفاظت از حقوق مردم است جرم او ارسال پیامک اعتراضی به نمایندگان در اعتراض به fatf است جرم او اینست که گفته جرم او دفاع از حقوق مردم است جرم او اینست که اشرافی زندگی نمیکند و از عضویت شورای شهر برای خود کیسه ندوخته و جای شاسی بلند، موتور دارد و مخالف اشرافیت است جرم او اگاه کردن مردم است او یکی از میلیونها بسیجی خمینی است، مغضوبان دیکتاتورهایی که خمینی وعده داده بود به یاری انها خواب راحت را از چشم جهانخواران سلب خواهد کرد https://eitaa.com/enghelabemardom/78
تغییر در راه خدا مجموعه سخنرانی عاشورایی شیخ زهیر عاشور، زندانی حبس ابد بحرینی است. سخنرانیها و مکتوباتی که در سلوکی عاشورایی از درون زندان مخاطبین را به قیام در راه خدا فرامیخواند.
هدایت شده از خط ۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رهبری حمایت می کند، شما چرا مخالفید؟! عضویت در رسانه مردم 👇 ✔️ @khat57 🔸 sapp.ir/khat57 🔹 eitaa.com/Khat57 ▪️ Gap.im/khat57
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
عمان، دیکتاتورترین رژیم منطقه بعد از مثلث عربستان-امارات-بحرین دست دوستی با نخست وزیر اسراییل داده و تلاش کرده به عنوان میانجی دور جدید سازش عمل کند دستگاه دیپلماسی، بجای برخورد قاطع نظیر برخورد امام با انورسادات بعد معاهده کمپ دیوید ابتدای دهه هشتاد م و تودهنی رهبر انقلاب به عرفات بعد از مذاکرات اسلو در دهه نود، موضعی خنثی علیه اسراییل و نه عمان گرفته تشکلهای مردمی و دانشجویی و نخبگان ما نیز سکوت کرده اند اینگونه میتوانیم جهان اسلام و مستضعفین دنیا را رهبری کنیم؟ انهم وقتی فلسطینیها مستقیم مقابل گلوله ایستاده اند! آیا این همه انفعال تنها بخاطر حفظ کانال مخفی معاملات بینتیجه با شیطان بزرگ است؟ https://eitaa.com/enghelabemardom/85
هدایت شده از خط ۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ماجرای مداکره امام علی (ع) و معاویه عضویت در رسانه مردم 👇 ✔️ @khat57 🔸 sapp.ir/khat57 🔹 eitaa.com/Khat57 ▪️ instagram.com/khat57_official
📝تقلیل مشکلات به رهبری و ولایت‌بسندگی: دو روی سکه محافظه‌کاری و اسلام سلطنتی! ⛔️جریانی، در توهم دفاع از ولایت، هرگونه نقد، پاسخ‌خواهی، دادخواهی و اصلاح سیستم را ضدیت می‌شمارد و اگر از سوپور سر کوچه هم انتقاد شود، می‌گوید سوپور زیرمجموعه سرسوپورهاست، او ذیل شهرداری و... تا رهبری و امام زمان جلو می‌رود؛ لذا انتقاد از نحوه جمع‌آوری زباله در فلان کوچه، در حکم محاربه با امام زمان است! از تقدم ولایت بر عدالت ، ولایت‌بسندگی، تسری ولایت و... سخن گفته و در نهایت اشکالات را توجیه می‌کنند. ⛔️جریان دیگر، همه ناکارآمدی‌ها و عقب‌گردها را به رهبری و نظام نسبت می‌دهد. ⛔️هر دو نگاه یک پایه و نتیجه دارند؛ انگار شأن و سیره رهبری دخالت در تمام امور کشور است یا رهبری مستقل از اراده مردم و مسئولین در تمامی تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند دخالت ‌کند. مردم، نخبگان و مسئولین عناصری منفعل‌اند و مانند ربات به‌وسیله رهبر هدایت می‌شوند. در یک کلمه تعریف سلطنتی از حکومت اسلامی و ولایت ارائه می‌دهند. ⛔️هر دو جریان، با منفعل انگاشتن مردم، مسئولین و نخبگان، مسئولیت را از خود سلب، عافیت‌طلبی را توجیه، امکان نقد و اصلاح را منتفی می‌کنند. غیرواقع‌بینانه در توجیه/ نفی کارنامه رهبری و نظام سخن می‌گویند، بدون آنکه برای اصلاح وضعیت موجود و اصلاح لایه‌های مختلف نظام تلاش کنند. درنهایت تنها به حفظ وضع موجود کمک کرده و نارضایتی مردم را افزایش می‌دهند. ✅ولایت نه یک سیستم سلطنتی بالا به پایین که نظامی دوطرفه است، رهبری جهت‌گیری‌های کلی را مبتنی بر آموزه‌های دینی اعلام کرده و بر اساس ظرفیتی که مردم، نخبگان و مسئولین از خود نشان می‌دهند، جمع‌بندی کرده و نظام را پیش می‌برد. زمانی‌که ظرفیت عمومی هست مثلاً انرژی هسته‌ای حق مسلم می‌شود و زمانی‌که ناکارآمدی اقتصادی و درگیری در بحث‌های سیاسی مردم را خسته کرده، نرمش قهرمانانه و حتی اجازه به اصرار مسئولین به عقب‌نشینی از بعضی خط قرمزها. مردم و نخبگان در این چارچوب، وظیفه ظرفیت‌سازی، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و دادخواهی مظلوم را برعهده دارند. 🔺رهبری کنونی جمهوری اسلامی، ضمن حمایت از مسئولین حاکم در دوره‌های مختلف (که تغییرات 180 درجه‌ای داشتند)، خود جهت‌گیری‌های اصلاحی را در هر دوره طرح کرده و پی‌گرفته است. طرح و پیگیری عدالت‌خواهی و مقابله با فقر و فساد و تبعیض، مقابله با جنگ نرم دشمن برای تغییر محاسبات مردم و مسئولین، پیگیری آرمان‌های بزرگ رو به جلویی مانند پیشرفت، تمدن اسلامی و نهضت تولید علم؛ آن‌هم در دوره‌هایی که این گفتمان‌ها موردتوجه نبوده نمونه آن است. 🔺از سوی دیگر آیت‌الله خامنه‌ای پیشتاز مسئولین در ارتباط‌گیری با مردم و نخبگان بوده و نه‌تنها خود مستقیماً پای صحبت‌های مردم و نخبگان نشسته، بلکه آزادترین و تندترین جلسات جمهوری اسلامی را آن‌هم در ملتهب‌ترین دوران‌ها با جوانان و نخبگان داشته است؛ نظیر جلسات جنجالی پرسش و پاسخ با گردانندگان نشریات دانشجویی و دانشجویان دانشگاه‌های تربیت مدرس و شهید بهشتی. متعدد هم سخنرانان دیدارهای دانشجویی و نخبگان یا افرادی خودجوش از درون جمعیت بلند شده‌اند و رهبری ضمن تحمل نقد تلخ طلبکارانه و بعضاً نفی آنان، منطقی و مستدل تندترین نقدهای آنان را پاسخ گفته و خود رأسا در بسیاری موارد در سخنرانی‌های عادی دیگر خود، با شبهاتی ازاین‌دست در افکار عمومی مواجه شده است و حتی از اشتباه خود و نظام در مواردی سخن گفته است. 🔺پرسش و نقد رهبری و نظام ممنوع نیست و حتی خود رهبری در موارد متعدد آن را تجویز کرده است؛ اما مسئله و اولویت اصلی پیگیری عملکرد مسئولینی است که جهت‌گیری‌های درست نظام و رهبری را پیگیری نمی‌کنند، اقدامات اصلاحی انجام نمی‌دهند، حتی علناً خلاف جهت آن حرکت می‌کنند. بعضاً در موضع اپوزیسیون قرار می‌گیرند یا انتساب خویش به رهبری یا منصوب بودن از جانب رهبری و... را دستاویزی برای فرار از پاسخگویی و توجیه عدم انجام حرکات اصلاحی قرار می‌دهند، یا با طرح مسائل دسته دوم و حاشیه‌ای از هر اقدام اصلاحی شانه خالی می‌کنند یا راه آن را می‌بندند. ⛔️بدنه منفعل متدین و حزب‌اللهی نیز به‌جای پیگیری این جهت‌گیری‌ها از مسئولین و فعالیت در این مسیر منفعلانه عمل کرده و برای خوبش توجیهاتی از این جنس می‌تراشد و در یکی از دولبه قیچی می‌نشیند. ✅بجای آنکه چون بنی‌اسرائیل به رهبری بگوییم تو و خدایت با هم بجنگید و ما سر جای خودمان هستیم (فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّک فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُون) این پرسش را از مسئولین و از خود بپرسیم که ما برای این جهت‌گیری‌ها و مشکلات چه کرده‌ایم؟ آیا جهت‌گیری‌های درست را پیگیری کرده‌ایم؟ آیا برای رهبری ظرفیت ساخته‌ایم که بتواند ورود مؤثرتری بکند؟ که یکی از این موارد اصلاح، شفافیت و نظارت عمومی بر نهادهای ذیل رهبری و سایر نهادهای عمومی غیردولتی است.
زحمت خوبی کشیده اند ولی کاش کسی مینشست و مجموعه ای از سوژه های ملی، دینی، امتی، تاریخی و.... ما در می اورد که ظرفیت بازتولید از انیمیشن تا نرم افزار و بازی و... دارند چند هفته پیش با جمعی از متولیان فرهنگی کودکان اتاق فکر داشتیم همه امار کا های خارجی را داشتند اما چیز مدونی برای سوژه های خودمان نبود