eitaa logo
شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
250 دنبال‌کننده
738 عکس
163 ویدیو
165 فایل
🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی رسایی.گام دوم.بابل.mp3
12.81M
🔈 | سخنرانی حجت الاسلام 🔹 همایش مردمی انقلاب / بابل 📚 چه کسانی نمی‌توانند انقلاب را بردارند 📖 در این سخنرانی با اشاره به محتوای پیام رهبر انقلاب تشریح می شود که ناامیدها، پشیمانها، غیرانقلابیها، سکولارها، لیبرالها و ... نمی‌توانند انقلاب اسلامی را در گام دوم همراهی کنند. 🔹 منبع 👈 کانال حجت‌الاسلام حمید رسایی 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
| 💎 دو هدیه الهی ⭐️ دو نعمت که باید حسابی مراقبشان باشیم 🕊جایگاه آزادی واستقلال در 💥 و ایران اسلامی، دستاورد، بلکه صدهاهزار انسان شجاع و فداکار... 🌱 @nojavan_khamenei 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
✅ #نکته | 💎 دو هدیه الهی ⭐️ دو نعمت که باید حسابی مراقبشان باشیم 🕊جایگاه آزادی واستقلال در #گام_دو
🔶 و ، صدها هزار ایرانی شجاع و فداکار 🔹 شعار بنیادین انقلاب شکوهمند اسلامی، مشتمل بر این سه بخش بود: «استقلال، آزادی، » شعاری که به تصریح ، محور اصلی به ثمر نشستن نهال انقلاب در سال 1357 بود.[1] همانطور که از ظاهر شعار نیز بر می‌آید، دو مفهوم بنیادین «آزادی» و «استقلال» از اهمیت به‌سزایی در ایجاد، استمرار و ثمردهیِ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) برخوردار است. 🔹 و دانستن قدر و آن، برای ملت‌هایی که بهای سنگینی برای تحصیل آن پرداخته‌اند، ارزش بیشتری می‌یابد؛ به بیان دیگر، هرقدر ملتی در این راه بیشتر کرده و بهای بیشتری پرداخته باشد، به همان را بیشتر و بهتر درک خواهد کرد. ملتی که سالیان سال و پیش از ظهور اسلام، با استبداد شاهنشاهان ایران و قرن‌های متمادی پس از ظهور اسلام، با قهر و غلبه‌ی مطلق‌العنان سلاطینِ به ظاهر مسلمان روبرو بوده، ظرفیت بالقوه‌ی زیادی برای درک آزادی و دارد. برای چنین ملتی، نهضت ، بارقه‌ی امیدی‌ست تا برای نخستین‌بار، کمی از شیرینیِ طعم را بچشد؛ اگرچه انحرافاتِ پیش‌آمده در این نهضت، شیرینی اولیه را به تلخی کشاند، اما تجربه‌ای تاریخی را پیش روی ملتی رنجدیده گذاشت تا این تجربه‌ی شکست‌خورده را بار دیگر و با نهضت (ره)، با موفقیت پشت سر گذارد. چنین ملتی، در نسبت با ملت‌های دیگر، قطعاً شیرینیِ طعم آزادی را بهتر درک خواهد کرد. 🔹 همین ماجرا، برای «استقلال ملی» یا همان «آزادی در مقیاس یک ملت» نیز صادق است. لذت ، برای ملت‌هایی که روزگاران طولانی طعم را چشیده‌اند، قابل لمس‌تر خواهد بود. ملتی که در دویست سال اخیر، بارها و بارها نفوذ اجانب را به انحاء مختلف در میان صفوف خود دیده، تجربه شیرین و موفق را پشت سر گذاشته، را با عاقبتی نه‌چندان خوش سپری کرده، جنگی 8ساله و خانمان‌سوز را با تمام وجود لمس کرده و از آن سربلند بیرون آمده و برای هرکدام از این فقرات، مرارت‌های بسیار کشیده، طبعاً ارزش و اعتبار برایش دوچندان خواهد بود. 🔹 شدت مبارزات ملی مردم ایران طی قرون متمادی، به ویژه از اخیر تا به امروز، به حدی بوده که برکاتِ تلخ و شیرین آن را باید نه «دست‌آورد» بلکه «خون‌آورد» هزاران انسان متعهد، شجاع، فداکار و میهن‌دوستی دانست که هرکدام در برهه‌ای از تاریخ این مرزوبوم، حماسه‌ها آفریدند؛ همانگونه که اسلامی نیز در _گام_دوم_انقلاب، به این موضوع اشاره کرده، فرمودند: 💬 «منزلت و را کسانی بیشتر میدانند که برای آن . با خود از جمله‌ی آنها است. و کنونی ایران اسلامی، دستاورد، بلکه صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار است؛ غالباً جوان، ولی همه در رتبه‌های رفیع انسانیّت.»[2] goo.gl/ZjqSaz 📚 پی‌نوشت‌ها: 1. متن کامل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بخش «بهایی که ملت پرداخت». 2. بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران، منتشرشده در 24 بهمن 1397. ✨ نوشتاری از اندیشکده برهان 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🔆 سخنان مهم علامه مصباح در دیدار با جمعی از انقلابیون استان قم: 🔰 وظیفه مهم انقلابیون در گام دوم انقلاب مقابله با جهل و منافقان عصر است 🔻 تفاوت اوایل انقلاب با امروز این است که در زمان امام (ره) به خاطر جو به وجود آمده و محبوبیت امام (ره)، سخنان امام (ره) به خاطر علاقه مردم به ایشان پذیرفته می شد و کسی دلیلی برای آن مطالبه نمی کرد؛ به سخن امام (ره) اعتماد داشتند و حتی منافقان نیز جرأت اظهار مخالفت نداشتند.اما امروز چنین نیست. 🔻 شبیه به فتنه های صدر اسلام، در انقلاب اسلامی نیز رخ داد ؛ همان چیزی که در زمان امام (ره) بدون دلیل پذیرفته می شد، امروز باید با دلایل متقن، برای همگان تبیین شود؛ همان گونه که زمانی که پیامبر (ص)، در روز غدیر دست علی (ع) را بالا برد، کسی اعتراض نکرد و همه قبول کردند؛ اما هفتاد روز بعد، نزدیک ترین یاران پیامبر (ص) در حالی که هنوز جنازه پیامبر دفن نشده، به دنبال تعیین جانشین برآمدند! شیاطین به واسطه هواپرستی و عده ای هم به خاطر جهل فریب خورده و منحرف شدند. کسانی زیر سایه امام (ره) رشد کردند و به محبوبیتی هم رسیدند، اما امتحان خوبی پس ندادند 🔻طبیعتا وقتی ارزش های انقلاب فراموش می شود، جوانی که با دیدن برخی مشکلات اقتصادی، اصل انقلاب را زیر سئوال می برد، قابل ملامت نیست؛ وی گمان می کند رهبران انقلاب اشتباه کرده اند که به چنین روزی افتادیم. 🔻امروز خطر عظیم این است که نسل آینده چگونه و بر اساس چه مبانی و اعتقاداتی تربیت خواهند شد. 🔻ولایت فقیه را محور انقلاب و نظام اسلامی است ؛ اگر این محور را بزنند، چه چیزی برای این انقلاب باقی می ماند؟ 🔻 وظیفه ما در گام دوم این است که اولا با جهل مقابله کنیم و حقایق را روشن کنیم و اجازه ندهیم تشکیک در آن راه یابد و ثانیا اجازه ندهیم هواپرستان در جامعه، اوج بگیرند؛ اگر در هر کدام از این وظایف، کوتاهی کنیم به شهدا و خون های آن ها، خیانت کرده ایم. 🔻🔻 باید با هواپرستان فرصت طلب که به دنبال منافع شخصی خودشان هستند و البته گاهی به اسم امام (ره) و انقلاب هم فعالیت می کنند، مقابله کرد. این ها منافقین این زمانند. 🔻باید سران فتنه و منافقان پشت پرده و کسانی که با آمریکا سر و سری دارند را شناخت و نگذاشت این ها در جامعه، یکه تاز شوند. 🔻🔻البته این مقابله باید به شیوه معقول انجام بگیرد و نه با داد و بیداد و ایجاد اختلاف در جامعه. تبیین مسائل اساسی با سخنانی آرام و متین از جمله راه های کم هزینه، بی سر و صدا و مؤثر در مقابله با منافقین است. این کار در گام دوم باید با جدیت دنبال شود؛ وگرنه به حسب اسباب ظاهری خطر افول انقلاب وجود دارد. 🔻 چهل سال دوم، وظیفه سنگین تری بر عهده داریم؛ برای انجام این وظیفه و حفظ انقلاب و دستاوردهایش باید از جان و مال و آبرو، گذشت تا مصالح اسلام و انقلاب تأمین شود. 10/فروردین/98 http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 |استاد حسن 💥 به آینده انقلاب... 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
⚠️اطلاع نگاشت ۲۸ سوال درباره 🔺مطرح شده توسط رهبرانقلاب در سفر استانی خراسان شمالی 🖨چاپ👇🏻 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=22373#i 💠 بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب ✅ ترویج در ایران، _زیانهای_بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم در آن به شما جوانها است. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
💎 بعثت ما ؟! 👌 جوانان مومن و پرانگیزه می‌توانند با اراده و ابتکار کشور را به اوج برسانند. ⭐️ سختی‌های تاسیس بنای اسلامی 🔰 بیانیه گام دوم انقلاب 🌱 در خود و دیگران به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این و شما است. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
📋 یادداشتی از عباس سلیمی نمین 📌 «شناخت تاریخی» و جبران عقب‌ماندگی‌ها 💠 عباس سلیمی نمین پژوهشگر تاریخ و کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی به تحلیل از زاویه‌ی شناختِ تاریخی و چارچوب‌گذاری کلان برای پرداخته است. متن یادداشت را در لینک زیر بخوانید👇 http://farhangesadid.ir/fa/news/1405 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
حجت‌ الاسلام‌ محمد جواد حاج علی‌ اکبری 📌 نکات کلیدی در تحلیل بیانیه گام دوم 💠 حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در یادداشتی به تحلیل مهم‌ترین مفاهیم و نکاتِ بیانیه‌ی گام دوم انقلاب پرداخته است. متن یادداشت را در لینک زیر بخوانید http://farhangesadid.ir/fa/news/1406 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🚩 «بند به بند با گام دوم»‌| انقلاب اسلامی و ۴ دهه حمایت از مستضعفان؛ از فلسطین تا بوسنی 🔹انقلاب اسلامی ایران در چهل سال گذشته از فلسطینیان، مسلمانان بوسنی و هرزگوین، مسلمانان میانمار، مردم لبنان، یمن، سوریه و عراق، شیعیان نیجریه، مردم افغانستان و شیعیان پاراچنار حمایت کرده است. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🔗 hamandishi.ir/news/406164/ 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
آقای رامین طیاری نژاد کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در یادداشتی به بررسی بند هفتم توصیه‌های رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی پرداخته است. طرحِ «سبکِ زندگی» به عنوان توصیه‌ی هفتم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانیه‌ی گامِ دومِ انقلاب، تفاوتِ محسوسی با سایر توصیه‌ها داشت؛ آن اینکه شرحی مفصلی مانند بندهای قبل ارائه نشد و تنها به خطر و زیان‌های ناشی از ترویج سبکِ زندگیِ غربی و لزوم مقابله‌ی جهادی، همه‌جانبه و هوشمندانه با آن پرداختند. ایشان تشریح این توصیه را به دلیل اینکه «سخن لازم در این باره بسیار است»، به فرصت دیگری موکول کرده‌اند. از این رو، بنظر می‌رسد بحث و تبادل نظر درباره این آسیب‌شناسی، باید اولویت پیدا کند و شروع بحث‌های مفید در این باره، بهتر است با بررسی مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی ایرانی در اندیشه و بیانات رهبر انقلاب اسلامی باشد. مطلب زیر به این مروری بر این مسأله خواهد پرداخت. ۱. سبک زندگی صحیح؛ عاملِ تداومِ انقلاب قبل از انقلاب اسلامی، تمرکز اصلیِ آیت‌الله خامنه‌ای بر «تجدید انقلاب اسلامی» پیامبراسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله و تلاش علمی و عملی برای برانگیختنِ آگاهانه‌ی مردم در جهت تحقق همین اصل بوده است.[۱] با وقوع انقلاب اسلامی ایران، طرح اساسی ایشان با توجه به عبرت‌های تاریخ اسلام و وقایعِ رخداده برای انقلاب اسلامی پیامبراسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله و ائمه هدی علیهم‌السلام، بر «تداوم انقلاب» به عنوان مهمترین مسئولیتِ پس از انقلاب تمرکز یافت. انقلاب اسلامی در ساحتِ ایجاد خود، همچنانکه از اسلام منشأ یافته است، در عین حال متّکی به مردم بوده و از آنجا که عاملِ بقای آن همان عاملِ ایجاد کننده‌ی آن خواهد بود،[۲] لذا برخورداریِ مردم از سبکِ زندگیِ دینی و رواج ارزش‌های اخلاقیِ اسلام در جامعه به نحوی که ارزش‌هایِ اصلیِ جامعه محسوب شود، یکی از ارکانِ تداومِ انقلاب اسلامی است.[۳] در این میان، سبکِ زندگی در ارتباط با جوانان از اهمیّت مضاعفی برخوردار است. چه آنکه «پیشرانِ حرکتِ انقلاب، جوانها هستند».[۴] همّت گماشتن آیت‌الله خامنه‌ای قبل و حتی بعد از انقلاب اسلامی به تربیتِ نسل‌های نوجوان و جوان با تکیه بر قرآن کریم، نشان میدهد ایشان از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی، به آینده‌ی انقلاب و تداومِ آن می‌اندیشیدند. ۲. بیّنه؛ حجّتِ ورود به وادی دینداری در اندیشه رهبر انقلاب، ورود به وادیِ دینداری از طریق «معرفت ایمانی» امکان‌پذیر و کفایت‌کننده است بلکه این نوع معرفت از «معرفت استدلالی» کاراتر و برانگیزاننده‌تر به عمل هم هست.[۵] به همین دلیل «وقتی که ابوذر مسلمان شد، پیامبر اسلام نرفته بود برهان نظم و برهان خلف و برهان علّت اُولی را برای او بیان کند و بگوید به این دلیل خدایی هست و خدا یکی است و این بتها خدا نیستند. نخیر؛ با آن بیان پُرجاذبه خودش، ایمانی را در دل ابوذر انداخته بود. میدانید، آن بیانی که بر اثر نورانیّتِ ایمان در دل انسان به وجود می‌آید چقدر ارزشمند است.»[۶] تحقق چنین معرفت ایمانی که ظرف آن دل انسان است[۷]، میتواند از راه‌های مختلفی صورت بگیرد؛ یعنی «چه آن را پدر و مادر به انسان بدهند، چه یک بزرگتر دیگر، چه یک حادثه که گاهی آن ایمان ناب را به انسان میبخشد»،[۸] در هر صورت، «آن [معرفت ایمانی] برای انسان، خیلی بیشتر به کار می‌آید، تا آن استدلالها.»[۹] البته اهمیت و کارکرد معرفت استدلالی نفی نمیشود. معرفت استدلالی به‌لحاظ استحکام ایمان و مقابله با شبهات و وسوسه‌ها و خاصیت تردیدزدایی‌اش هم لازم است.[۱۰] دقت در قرآن کریم، همین معنا را تأیید میکند؛ در فرهنگ قرآن به موجب آیات متعدد از جمله آیه «إِذْ أَنْتُمْ بِالْعُدْوَةِ الدُّنْیا وَ هُمْ بِالْعُدْوَةِ الْقُصْوى‌ وَ الرَّکْبُ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَ لَوْ تَواعَدْتُمْ لاخْتَلَفْتُمْ فِی الْمِیعادِ وَ لکِنْ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْراً کانَ مَفْعُولاً لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ یَحْیى‌ مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ إِنَّ اللَّهَ لَسَمِیعٌ عَلِیمٌ»[۱۱] اگر منظور از هلاکت و حیات یافتن را همان گراییدن به کفر و پذیرش ایمان بدانیم[۱۲]، آنچه در پذیرش دین و ورود به وادی دینداری معیار و حجت است، «بَیِّنه» است. بیّنه به معنای دلالت و راهنمایی آشکار است؛ و هر آنچه که موجب آشکار شدن حق از باطل گردد و بوسیله آن بتوان به آسانی و بدون مشقت به حق آگاهی پیدا کرد، بیّنه نامیده میشود.[۱۳] این بیّنه منحصر به براهین مشهور کلامی و فلسفی نیست، مشاهده یک کرامت و اعجاز از اولیاء الهی[۱۴] یا دریافت فطری[۱۵] یا مشاهده حادثه غلبه غیرعادی[۱۶] سپاه اسلام بر سپاه دشمن[۱۷] و یا حتی مشاهده تحقق وعده‌ای از وعده‌های الهی[۱۸] نیز مصادیق بیّنه هستند. بر این اساس اصلِ تحقق انقلاب اسلامی یا پیروزی در هشت‌سال دفاع مقدس، خود مصادیق و مظاهری از بیّنات الهی هستند
شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
آقای رامین طیاری نژاد کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در یادداشتی به بررسی بند هفتم توصیه‌های رهبر انق
۳. دلالتِ سبک زندگی بر نوع رفتارها عبارت سبک زندگی را باید أخصّ از زندگی دید. با دقت در معنای واژه‌ی «سَبک»، می‌توان مراد از سبکِ زندگی را دقیق‌تر یافت. سَبک مترادف واژه‌ی «سیره» بر وزن «فِعلَه» در زبان عرب است. در این وزن، واژه نه بر نفْس عمل که بر نوعِ عمل دلالت دارد و اهل لغت آن را همان طریقه، هیئت، رفتار و روش و حالتی دانسته‌اند که انسان و غیر انسان بر آن حالت باشند.[۱۹] شهید مطهری نیز «سیره» را نوع و سبک رفتار دانسته است.[۲۰] حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آنجایی که سخن از سبک زندگی به میان آورده‌اند، هم‌ردیف آن عبارات «روشِ زندگی» و «عاداتِ زندگی» را نیز به کار برده‌اند[۲۱] که میتواند حکایت از دلالتِ سبکِ زندگی بر رفتارهایی داشته باشد که به عادتِ یک فرد یا جامعه تبدیل شده‌اند و از آنجا که در توضیح سبک زندگی، از عبارت «چگونگیِ مشیِ زندگی»[۲۲] استفاده نموده‌اند، استفاده میشود که اساساً سبک زندگی، نه بر نَفس عمل و رفتار، بلکه بر کیفیت، شیوه و چگونگی رفتارها دلالت دارد. بر این اساس در سبک زندگی، چگونگی آن دسته از رفتارهای فردی و اجتماعی مورد نظر است که برای انسان به یک عادت یا حالتِ پایا تبدیل شده باشند و از نوعی تداوم برخوردار باشند. ۴. اثرِ قطعیِ سبک زندگی بر تلقیّات و تعلّقات یکی از اصول تربیتی در نظام فکری آیت‌الله خامنه‌ای، اصل تأثیرِ متقابلِ رفتارها، باورها و گرایش‌ها است. بر این اساس، تعلّقات و تلقیّات انسان از رفتارهای خوب و بد او اثر می‌پذیرد. کار اگر بد باشد، «...روی دل ما اثر می‌گذارد، روی اخلاق ما اثر می‌گذارد، گاهی روی برداشت‌ها و تلقی‌های ما اثر می‌گذارد. دلبستگی که پیدا می‌کنیم، این دلبستگی روی ذهنیات ما اثر می‌گذارد» (رهبر انقاب: ۳ تیرماه ۱۳۸۸). در باب عملِ خوب هم همین اصل وجود دارد. چنانکه ایمان «انسان را مى‌کشاند و به عمل صالح دلالت مى‌کند...عمل صالح هم انسان را به ایمان دلالت مى‌کند. یعنى یک تأثیر و تأثر متقابل‌ وجود دارد»[۲۳]. این اصل ما را به یک راهبرد مهم میرساند و آن اینکه اصلاح و تغییر تمایلات و اندیشه‌ها میتواند بواسطه‌ی همین رفتارهای ظاهری صورت بگیرد؛ پس باید مراقب عملِ جامعه و سبک زندگی جامعه بود. تأثیرِ عمل بر باور، قطعی و اجتناب‌ناپذیر است: «عمل بد، به تغییر باورها منتهی میشود»[۲۴]. البته در منظومه‌ی فکری معظم‌له، آنچه میتواند «ماده‌ی خام» وجود انسان را به «شکلهای برتر» تبدیل بکند، استمرارِ عمل است[۲۵] و همین استمرار عمل است که می‌تواند ادراک و آگاهی را به ایمان که همان باورِ قلبی است تبدیل کند.[۲۶] در منطق قرآن نیز عملِ بد می‌تواند باور را ایجاد، متأثر و حتی متحول نماید: «ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذِینَ أَساؤُا السُّواى‌ أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ»[۲۷] همین اصل در سبکِ زندگی نیز جاری است. در سبک زندگیِ دینی، تداوم عمل با معرفت دینی توأم است: «مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ...»[۲۸] در این آیه، منظور از کلام طیّب همان عقاید حقّ است. علامه طباطبایی با عنایت به عبارت «الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ»، مرجع ضمیر در «یرفعهُ» را عقاید حقّ می‌داند و معتقد است به میزانی که عمل مکرر شود، اعتقاد راسخ‌تر، روشن‌تر و در تاثیرش قوى‌تر مى‌گردد.[۲۹] بر این اساس، سبکِ زندگی به عنوان راهبردی برای تغییر نگرش‌ها و باورها مطرح است. ۵. راهبردِ مروّجان سبک زندگی غربی خطرِ ترویجِ سبکِ زندگیِ غربی در توصیه‌ی هفتم از بیانیه‌ی گام دوم انقلاب گوشزد شد. آیت‌الله خامنه‌ای قبلاً تصریح کرده بودند که عده‌ای در داخلِ کشور درصدد ترویج اخلاق و سبک زندگی غربی با هدفِ به انحراف کشاندنِ انقلاب اسلامی هستند.[۳۰] مروّجان سبک زندگیِ غربی تحت عناوینی چون «تحولِ شخصیّت ایرانی»، به هدفِ خود تصریح کرده‌اند. آنها با هدفِ پیوستن به جهانی‌شدن به عنوان یک فرایندِ غربی ـ آمریکایی، درصدد اصلاحِ حاکمیت ایران و تغییر مسیرِ انقلاب هستند. معتقدند راهِ اصلاحِ حاکمیت از تغییر باورها و تغییر باورها از طریقِ تغییر سبکِ زندگی و مطابقتِ نظمِ رفتاریِ مردم با نظمِ غربی میگذرد. در این صورت خواستِ مردم با خواستِ انقلاب متفاوت میشود و در نتیجه انقلاب اسلامی تابع خواستِ جامعه تغییر مسیر خواهد داد. واقعیت این است که دشمن فهمیده که راهِ اثرگذاری بر باورهای مردم، تغییر نظمِ رفتاریِ ظاهری و به اصطلاح تغییر سبکِ زندگی است. تدوین أسناد بین‌المللی همچون سندِ آموزش ۲۰۳۰ و تولیدات و تبلیغاتِ بیشمار رسانه‌ای را میتوان در همین چهارچوب تحلیل کرد.