eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
867 عکس
210 ویدیو
11 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است » • گروه #شعر و هنر چامه : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed تبادل نداریم🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
بگذارید به خاطر شعار شما، بعضی ها از شما اجتناب کنند. من این را میخواهم که عده ای حریم انقلابی را حفظ کنند... ______ 💠 @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
• برخی کانال ها از دیروز خبری پخش کردن که امسال ورودی حوزه ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و بابت این پیشرفت خوشحالن، هیچ بعید نیست چنین خبرسازی های محصول سازمان هایی عریض و طویل بودجه بگیر برای سرپوش گذاشتن به بی کفایتی هاشون باشه. - سوال اینکه بیست درصد چند نفر ؟چند درصد توی این سال ها افت داشته که حالا بیست درصد رشد داشته؟ چرا جرات اعلام آمار شفاف ورودی حوزه رو ندارید ؟ از این ورودی هایی که دارید چند درصدشون تا پایه ۶ توی حوزه میمونن؟ چند درصد طلاب سطوح عالی فعالیت طلبگیشون باقی مونده؟ بدیهی ترین سوال هایی که هر ارگان آموزشی باید در عوض عملکرد مدیریتی خودش پاسخگو باشه. نه اینکه بیاید جلوی حضرت آقا یه گزارشی بدین که ما احساس کنیم دارید راجع به یه دنیای دیگه صحبت میکنید. - طبیعتا از گفتن این حرفا نمیخوایم از حوزه ناامید بشیم که با وجود همه این مشکلات بهترین و قوی ترین نهاد علمی کشور که میتونه مشکلات مارو حل کنه حوزه هست اما نه این حوزه سازمانی که آقایون ساختنش، بلکه نهاد حوزه که ریشه تاریخی و فرهنگی بزرگی داره.
- دانشگاهی که نمیگم اکثر ولی تعداد قابل توجهی دانشجوی مخالف نظام داره که میاد آزادانه جلوی آقا صحبت میکنند نقد میکنن حواب میشنون • توی بیست سال گذشته چند بار اجازه صحبت بی واسطه رسانه ای همین طلبه هایی که کل عمرشونو برای این دین و انقلاب میخوان بگذارن گذاشتین؟ یعنی بیت رهبری که برای دانشجو و هر قشری اجازه صحبت میده به طلاب میرسه میگه فقط باید مسئولینش صحبت کنن؟
❖ من بعد از عمری تحقیق در فلسفه و منطق هنوز ادعای فهم بوعلی سینا را ندارم. 📝 ... اين بنده كه يك كار عمده‏اش تحقيق در منطق و فلسفه بو على است، مجهولاتى در منطق و فلسفه بو على دارد، اگر كسى را بيابد كه واقعاً منطق و فلسفه بو على را مى‏شناسد حاضر است با نهايت از محضرش بهره‏مند گردد... . . . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ من بعد از عمری تحقیق در فلسفه و منطق هنوز ادعای فهم بوعلی سینا را ندارم. 📝 #شهید_مطهری ... اين ب
❖ نمیتوان بین بزرگی شخصیت بوعلی سینا و ابوریحان قضاوتی کرد چرا که کسی در طول تاریخ این دو را نشناخته است. 📝 • برخى از شرق شناسان ابو ريحان را بزرگ‏ترين شخصيت علمى جهان اسلام و لااقل بزرگ‏ترين شخصيت علمى عصر خودش مى‏دانند و او را بر بو على مقدم مى‏شمارند. مقايسه ميان اين دو شخصيت بزرگ كار آسانى و بلكه كار صحيحى نيست زيرا اين دو شخصيت در يك ميدان مركب نرانده ‏اند، رشته تخصصى هر يك با ديگرى متفاوت است. • بعلاوه، مقايسه ميان اين‏چنين دو شخصيت، موقوف به اين است كه مقايسه كننده هم ابو ريحان را به درستى بشناسد و هم بو على را. من گمان نمى‏كنم چنين شخصى وجود داشته باشد. در گذشته نيز شايد افراد معدودى نظير خواجه نصير الدين طوسى بوده ‏اند كه واقعاً می توانسته ‏اند هم ابو ريحان را به درستى بشناسند و هم بو على را، هم به افكار و انديشه ‏هاى ابو ريحان احاطه يابند و هم به انديشه ‏هاى بو على؛ اما اينكه آنها عملًا روى هر دو نفر كار كرده‏اند يا نه، محل ترديد است. كسانى كه امروز مقايسه مى‏كنند، يا ابو ريحان را نمى‏شناسند و يا بو على را و يا هيچكدام را. • غالباً می پندارند كه اگر ابو ريحان ناشناخته است بو على كه اين همه بر سر زبانها بوده و كنگره ‏ها برايش تشكيل داده ‏اند ديگر نقطه ناشناخته ندارد، در صورتى كه بو على نيز ناشناخته است. اين بنده كه يك كار عمده‏اش تحقيق در منطق و فلسفه بو على است، مجهولاتى در منطق و فلسفه بو على دارد، اگر كسى را بيابد كه واقعاً منطق و فلسفه بو على را مى‏شناسد حاضر است با نهايت فروتنى از محضرش بهره‏مند گردد مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مقالات فلسفى)، ج‏13، ص: 84 . . . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ من بعد از عمری تحقیق در فلسفه و منطق هنوز ادعای فهم بوعلی سینا را ندارم. 📝 #شهید_مطهری ... اين ب
• یکی از تجربیاتی که من توی مدت تحصیل خودم داشتم این هست که اساتیدی که راحت تر کلمه "نمیدانم" رو به کار میبرن قابل اعتماد تر هستند. منظورم این نیست که طرف هرچی میپرسی بگه بلد نیستم و بی سواد هستما که طبیعتا این فرد اصلا استاد نیست، منظورم اینکه انسان ها هرچقدر پخته تر و عمق علمی بیشتری داشته باشن با احتیاط بیشتر و در مسایل کمتر نظر تخصصی و قاطعانه میدن .
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
• یکی از تجربیاتی که من توی مدت تحصیل خودم داشتم این هست که اساتیدی که راحت تر کلمه "نمیدانم" رو به
- یادمه چند وقت پیش بعد از یک نشستی با آقای پارسانیا یکی از بانوان اصرار کردن که ایشون راجع به موضوع زن در یک سخنرانی شرکت کنن، ایشون بدون اینکه حرفشون جنبه تواضع داشته باشه گفتن من تخصصی توی زمینه مسایل بانوان ندارم و شاید از فرد دیگه ای دعوت کنید بیشتر استفاده کنید با اینکه ایشون کل عمرشون رو توی زمینه علوم انسانی گذاشتن اما صرفا در حوزه ای که تخصص دارن به خودشون اجازه نظر دادن میدادن و همین روحیه و رفتار ایشون برای من خیلی آموزنده بود.
برخی از اساتید محترم و فعال در حوزه فلسفه یا علوم انسانی رو وقتی نگاه میکنم میبینم طرف توی ده سال گذشته حداقل توی ده تا مسئله اجتماعی یا فلسفی و علمی ادعا داره و وقتی درسشون رو گوش میدی میبینی به طور کلی ایده های خوبی ممکنه داشته باشه ولی هیچکدوم از پروژه هاشون سر و ته نداره. همین مسئله هم باعث میشه خود تحول علوم انسانی رو ما ذبح کنیم، چون بالاخره مخاطب تا یه روزی پشت سر ما می افته و بعدش می فهمه که ما سروصدامون فقط زیاد بوده
فلک به مردمِ نادان دهد زمامِ مراد تو اهلِ فضلی و دانش، همین گناهت بس "حافظ"
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ مگر گفتیم به جنگل آمازون برای تبلیغ بروید که نمی روید؟ والله من کار شما را الهی نمیدانم. 📝 #سید_ع
• من میتونم به جرات بگم همه مطالبات سخنرانی های اخیر رهبری از حوزه رو حداقل سی سال پیش هم عینا گفتن منتهی کسی گوشش بدهکار نبوده. برای نمونه بازم مثل همین پستی که گذاشتم، یه بخش دیگه ای از سخنرانی ایشون که سی و چهار سال پیش توی جمع مسئولین حوزه گفتن رو براتون قرار میدم.
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ مگر گفتیم به جنگل آمازون برای تبلیغ بروید که نمی روید؟ والله من کار شما را الهی نمیدانم. 📝 #سید_ع
❖ سی و چهار سال گوش بدهکار حوزه... • مطالبه سال ۱۳۶۸/۰۹/۰۷: - مثلاً فرض بفرمایید که ما الان به رادیو میگوییم شما براى مسائل اسلامىِ منتشرشونده‌ی در رادیو چرا این‌قدر ضعیفید؟ خود من به خودم جواب دادم، در دلم البتّه، که خب اینها چه‌کار کنند؟ به چه کسى مراجعه کنند؟ از چه کسى بخواهند؟ تا من بگویم چرا، میگوید خیلى خب، بنویس تا من برایت بخوانم. من چه جوابش را بدهم؟ ببینید، وضع ما این است! و حوزه‌ی علمیّه در این زمینه‌ها موظّف است. • مطالبه سال ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ : - یک وقتی چند سال قبل از این، تعداد زیادی، شاید پنجاه شصت نفر یا بیشتر از سینماگرهای کشور آمدند اینجا، در بالای این حسینیّه با بنده ملاقات داشتند؛ حرفهایی میزدند، گله‌هایی داشتند. من به این نتیجه رسیدم که ما گاهی توقّع زیادی میکنیم از اینها؛ ما کِی معارف لازم را در اختیار اینها گذاشتیم که حالا گله کنیم که چرا بر اساس این معارف شما فیلم نساختید؟ مواد را ما باید بدهیم 📝 . . . . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef