eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
838 عکس
202 ویدیو
10 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است» • گروه #شعر و هنر ما : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed https://virasty.com/Taha_mojahed
مشاهده در ایتا
دانلود
هر جامعه و فرهنگی را با توجه به تعریفی که از علم دارد می‌توان شناخت. __ _ @ensani_islami
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
هر جامعه و فرهنگی را با توجه به تعریفی که از علم دارد می‌توان شناخت. __ #حمید_پارسانیا #علوم_اجتماع
هر جامعه و فرهنگی را با توجه به تعریفی که از علم دارد می‌توان شناخت. هر جامعه و فرهنگی یکسری مفاهیم کلیدی دارند که هویت آنها با آن مفاهیم شکل می‌گیرد. مفاهیم کلیدی و بنیادی قرآن، همان مفاهیمی است که بیشتر در آن بکار رفته است. محوری‌ترین مفهوم در قرآن حق سبحانه تعالی و کلمه جلاله الله است. مرحله بعد چند کلمه است که یکی از آنها علم است. علم به دانش حسی و تجربی محدود نمی‌شود. علم فراتر از این‌ها است. علم مسیر حرکت انسان به سوی خداوند و مسیر توسعه وجود انسان است. ما به سوی خدا می‌رویم به سوی وجودی که به ما نزدیک‌تر است. این مسافتِ گذر از زمین و زمان است. لذا مرگ آگاهی جدید است و از ابزارهای علم، مرگ است. مرگ، فوت نیست بلکه وفات است. ___ @ensani_islami
❇خیلی چیزها نقض شد! ♦️ماجرای تعیین رییس فدارسیون فوتبال، خیلی قابل تامل است. فردی که حداقل  به شکل خیلی آشکار و محرز میلیون ها یورو منابع عمومی و مالی جامعه ای  تحت فشار شدیدترین تحریم ها  را به هدر داده است، به اعتماد عمومی ضربه زده است، شایستگان و دلسوزان ورزش و فوتبال را دلسرد کرده است و  تصمیمات و سیاست های او، راهیابی تیم ملی پرطرفداراترین ورزش کشور به جام جهانی را به خطر انداخته است، مجدد رییس فدراسیون فوتبال می شود. ♦️اگر عدالت گفتمان غالب باشد، چنین چیزی ممکن است؟ اگر لیاقت و شایستگی شرط باشد، چنین چیزی ممکن است؟ اگر قانون در کشور مبنا باشد، چنین چیزی ممکن است؟ اگر شرم از افکار عمومی شرط باشد، چنین چیزی ممکن است؟ اگر عقل در حد متعارف اساس کار باشد، چنین چیزی ممکن است؟اگر سیستم ورزش و فوتبال کشور  در سطحی سالم باشد، چنین اتفاقی ممکن است؟ ♦️این اتفاق عدالت، قانون، شایستگی، عقل، سلامت و احترام به افکار عمومی را نقض کرده است. بنابراین مسئله موردی و فردی نیست بلکه نشان از عیوب ساختاری حکمرانی ماست. پرویز امینی ___ @ensani_islami
تاریخ ایران در چند مقاله یا سخنرانی نمیگنجد... _ _ 💠 @ensani_islami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خریدی خانه دل را دل آن توست می‌دانی هر آنچ هست در خانه از آن کدخدا باشد ____ _ @ensani_islami
اقتصاد دینی در مبنای شهید صدر _ از دینی کردن علوم انسانی میگوید... _____ _ @ensani_islami
▪️ از ضرورت اصلاح دینی میگوید... ____ @ensani_islami
🔹از نظر آدام اسمیت بانکداری زمانی مفید است که در خدمت تولید یک کشور باشد. ♦️صرف افزایش سرمایه دردی را در اقتصاد دوا نمیکند _ عملیات هوشیارانه بانک وقتی صنعت یک کشور را توسعه میدهد که قسمت اعظم سرمایه کشور که بدون وجود بانک در کارهای مختلف مشغول بود، به کارهای فعال و مولد اختصاص داده شود، و الا تنها افزایش میزان سرمایه کشور، برای توسعه صنعت دردی را دوا نمیکند‌ قسمتی از سرمایه ای که بازرگان اجباراً به صورت پول نقد و بیکار نزد خود نگه میدارد تا بتواند تقاضا های اتفاقی را جواب دهد، چنان سرمایه مرده ای تشکیل میدهد، که تا وقتی در این حالت باقی می ماند، چیزی برای وی یا کشورش تولید نمیکند، عملیات عاقلانه بانکداری سبب میشود که وی بتواند این سرمایه مرده را تبدیل به سرمایه فعال و مولد کند؛ یعنی آن را تبدیل به مواد خام کرده و روی آن کار کند یا تبدیل به ابزار تولید کند یا اینکه آذوقه و خواربار تهیه کند؛ خلاصه آن را تبدیل به سرمایه ای کند که چیزی برای او کشور تولید میکند. _ _ @ensani_islami | علوم انسانی اسلامی
اینکه قرآن هتک حرمت شد احساس وظیفه کردین بیانیه دادین خیلی خوب هست، اما بدونید نظام اسلامی ای که قبل از قرآن هتک حرمت شده بود حفظش از جان معصوم واجب تر بود‌ و شما ساکت بودین... در نگاه این جماعت ظاهر بین هنوزم خبری از دلسوزی برای دین نیست... ____ @ensani_islami | علوم انسانی اسلامی
با ما چه رفته است که ناگاه از دو سو گل گفتن و شنیدن‌مان، بی زبان شده ست؟ @ensani_islami
این حجم از خشونت علیه نیروی امنیتی فقط در اثر قصد و غرض عامدانه توجیه پذیر نیست. تضعیف جایگاه دولت در سال های اخیر در اثر بی کفایتی دولت و همچنین جنگ قبیله های سیاسی برای تضیعف طرف مقابل و تقویت حزب خود نتیجه ای جز تضعیف و بی اعتبار کردن دولت نداشت. عدم توانایی کنترل و اعمال تصمیمات دولتی در سال های اخیر دلیل (معلول) این ادعاست. ____ @ensani_islami | علوم انسانی اسلامی
قطعا اعتراضات موجود تمام خواهد شد اما باید یادمان باشد اصل اعتراض مردم وجود داشت و دارد و این تمام نشده است گرچه اغتشاش آن را به حاشیه برد شکاف و دو دستگی روز افزون جامعه فتنه اصلی ای هست که جمهوری اسلامی و ایران را در بلند مدت تهدید میکند بعد از چهل سال هنوز برای هیچ یک از مسائل فرهنگی کشور برنامه ای نداشته ایم و راه خروج از این بحران توجه حکومت به مسئله علوم انسانی است. تنها و تنها راه خروج از وضعیت فعلی تحول علمی در کشور است. مادامی که جمهوری اسلامی کل تمرکز خود را در توسعه سیاسی و تمرکز علمی خودش رو در علم به معنی صنعت بگذارد مدل پیشرفت اسلامی حاصل نخواهد شد. ____ 💠 @ensani_islami
پیشرفت اندک ایران در حوزه رسانه مدیون تحول در راهبرد بومی خودش نیست مدیون رسانه های بیگانه و ضد انقلاب هست، چون دقیقا همون مدل رو با اندکی تغیرات برای مقابله با جبهه مقابل داره به کار میبره... ___ 💠 @ensani_islami
اقتصاد مقاومتی گرچه در وضعیت فعلی مملکت نقش موثری نسبت به پیشرفت کشور دارد اما این ایده جایگزین نظام اقتصادی موجود نیست. حتی اگر وضعیت اقتصادی کشور با تمسک به اقتصاد مقاومتی به ثبات برسد باز هم سیستم مالی، بانکداری و نظام اقتصادی بر مبنای همان مدل های سوسیال لیبرال فعالیت خواهند کرد... __ ___ 💠 @ensani_islami
مناظره پیرامون بحران های اجتماعی ایران پینشهاد تماشای برنامه شیوه مناظره ابراهیم فیاض ۱ مهر http://www.telewebion.com/episode/0x299475c @ensani_islami
در نبود نظام مفهومی کارخانه تولید نفرت حکم فرما خواهد شد، در نبود اندیشه چیزی جز گرایش نمیتواند معیار تصمیم‌گیری آدمی باشد. چه حسن عباسی و چه هر مدل دفاع تهی از نظام‌مفهومی همان ریشه کارخانه تولید نفرت در جامعه‌ امروز است. خشم، نفرت و دو دستگی فعلی در جامعه ایرانی نتیجه این بحران است. ___ 💠 @ensani_islami
«اگر فقط احساسات مردم را رشد بدهید، پس فردا خودتان‌را هم لعن میکنند» 🔹 ما در عصر خودمان دیدیم که در نوسانهای اجتماعی با قدرت تهییج احساسات و تبلیغاتی که بتواند مردمی را که بر ذوقیات و احساسات تکیه دارند به این طرف و آنطرف بکشاند، در فاصله ای کوتاه برای دو چیز ضد هم زنده باد یا مرده باد می گفتنند. فکر رشد نیافته همین است. لذا بالاترین خدمت به جامعه انسانها و محکمترین و استوارترین پایه برای بهتر زندگی کردن انسانها، این است که درست اندیشدین را به آنها بیاموزیم و نه فقط بیاموزیم، یعنی برایشان درس بگوییم، بلکه تربیتشان کنیم که درست فکر کنند. شهید آیت الله دکتر بهشتی حج از دیدگاه قرآن _____ ___ 💠 @ensani_islami | علوم انسانی اسلامی
آرمانخواهی انسان مستلزم صبر بر رنجهاست. و باید یادگرفت صبورترین انسان بود... ____ _ 💠 @ensani_islami | علم اجتماعی اسلامی
▪ما در زمینه‌ی احتیاج داریم به . بسیاری از حوادث دنیا حتّی در زمینه‌های و و غیره، محکومِ نظرات صاحبنظران در علوم انسانی است؛ در ، در روان‌شناسی، در ؛ آنها هستند که شاخصها را مشخص میکنند. در این زمینه‌ها ما باید نظریه‌پردازیهای خودمان را داشته باشیم و باید کار کنیم؛ باید کنیم. ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ •• _ در حوادث اخیر ریشه مشکل یعنی نبود ، مشکلات اقتصادی و نبود راهبرد امینتی همه از سنخ مسائل علوم انسانی بود. _ دشمن تمام راهبرد خود و برنامه را نیز بر اساس مبانی و روش های علوم انسانی انجام میدهد. _ با همه این فریاد ها‌و اتفاقات هنوز دم از علوم انسانی زدن به عنوان مشکل ریشه ای هیچ همراهی اجتماعی از سمت بدنه حوزه و دانشگاه و دولت را در پی نداشته است. گویی که تحول در علوم انسانی ربطی به حوزه و دانشگاه ندارد. _ تا وقتی که تحولی در عرصه علوم انسانی صورت نگیرد راهبرد بخصوصی در زمینه تحول فرهنگی ارائه نخواهد شد و این نگاه امینتی به فرهنگ در نهایت چیزی جز ایجاد مشکل امنیتی ایجاد نمیکند. ___ _ 💠 @ensani_islami | علوم انسانی اسلامی
یک روز عقیده بود که اگر ما صدا و سیما را به کنترل خود در بیاوریم تحول فرهنگی به راحتی ممکن خواهد بود. اینک طرفداران ایجاد نیز همینقدر نگاه غیر واقع بینانه به مسئله تحول مجازی دارند. بله باید دولت تمام توان خود را برای ارتقای بستر داخلی برای یک رقابت عادلانه با امپراتوری رسانه جهانی ایجاد کند اما ترس مردم از عدم اجازه آزادی بیان از سمت احزاب سیاسی، عدم وجود ایده فلسفی پشت ایده صنعتی پیام رسان ها، بی اعتمادی عمومی نسبت به امنیت اطلاعاتی در پیام رسان های داخلی و ضعف جدی در خدمات از جمله مشکلات استفاده از پلتفرم های داخلی هست که نمیشود آن را نادیده گرفت. _ @ensani_islami | علوم انسانی اسلامی
ز شراب لعل نوشین من رند بی نوا را مددی که چشم مستت به خمار کشت ما را ز وجود خود ملولم قدحی بیار ساقی برهان مرا زمانی ز خودی خود خدا را به خدا که خون رز را به دو عالم ار فروشیم بخریم هر دو عالم بدهیم خون بها را پسرا ز ره ببردی به نوای نی دل من به سرت که بار دیگر بسرا همین نوا را من از آن نیم که چون نی اگرم زنی بنالم که نوازشی است هر دم زدن تو بینوا را دل من به یارب آمد ز شکنج بند زلفت مشکن که در دل شب اثری بود دعا را طرف عذار گلگون ز نقاب زلف مشکین بنمای تا ملامت نکنند مبتلا را همه شب خیال رویت گذرد به چشم سلمان که خیال دوست داند شب تیره آشنا را ___ ___ @ensani_islami