eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
867 عکس
210 ویدیو
11 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است » • گروه #شعر و هنر چامه : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed تبادل نداریم🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
یکی از حزب اللهی ترین نهاد های رسمی کشور که سپاه هست سنخ کارایی که به اسم فرهنگی داره انجام میده چقد
• ما هنوز در مرحله تولید علم نیستیم بلکه در بهترین حالت برای بخشی از ساختار های نظام سوال هایی ایجاد میشه که غالبا به دلیل فرورفتن در ساختار ها و چالش های فعلیشون حتی بعد از مواجهه هم فرصت اندیشه و سرمایه گذاری برای تفکر رو ندارن وفقط از بودن موجودشون زجر میکشن در واقع همگی به دنبال عبور از مشکل اجرایی و عینی فعلی هستن.
- دیگه از این بیشتر بنویسم کسی حوصله خوندنشو نداره. همین
ﺳﺮﮔﺸﺘﻪ ﭼﻮ ﭘﺮﮔﺎﺭ ﻫﻤﻪ ﻋﻤﺮ ﺩﻭﯾﺪﯾﻢ ﺁﺧﺮ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻧﻘﻄﻪ ﮐﻪ ﺑﻮﺩﯾﻢ، ﺭﺳﯿﺪﯾﻢ... " فخر رازی "
♦️ جدایی فسلفه از اسلام تهمت به دین بود. 🔷 انکار عقلانیت در دین مانند انکار خورشید است.... ____ 💠 @ensani_islami |زندگی برای علوم انسانی
• مقام معظم رهبری امروز گفتن اولویت اول طلبه اینکه کار تبلیغی کنه، خوب مبلغ توی منظومه فکری ایشون کیه؟ شهید مطهری یه روحانی مبلغ بود؟ 👥 @taha_mojahed
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
• مقام معظم رهبری امروز گفتن اولویت اول طلبه اینکه کار تبلیغی کنه، خوب مبلغ توی منظومه فکری ایشون کی
• بعدش گفتن حمله به مبانی فکری جبهه مقابل مصداق تبلیغ هست، این حمله چه طوری میشه؟ بدون کار علمی عمیق میشه؟ مبانی فکری جبهه مقبال بدون فلسفه هست؟
- تا حضرت آقا میاد از تبلیغ حرف میزنه ذهن ما میره به اینکه حالا یه کانال بزنیم شبهه جواب بدیم یا احکام رساله و اینا رو بریم پا یه منبر بگیم یا مثلا با مردم بحث سیاسی کنیم قانعشون کنیم.. • ولی نکته اساسی اینکه تبلیغ دین توی نظر ایشون نیست و تبلیغ دین اجتماعی و اعم هست، تبلیغ دین حداکثری فرع بر شناخت مبانی این دین و امتدادش توی مسائل اجتماعی هست.یعنی باید رابطه مسائل دینی و مسائل اجتماعی جامعه رو بفهمیم و بعد مبلغش باشیم مقدم بودن فهم بر ابلاغ خیلی بدیهی هست. به صرف تبلیغ و پخش احکام حداقلی نمیشه ادعای تبلیغ دین اجتماعی رو داشت.
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
- تا حضرت آقا میاد از تبلیغ حرف میزنه ذهن ما میره به اینکه حالا یه کانال بزنیم شبهه جواب بدیم یا احک
- میدونستین الان حوزه خودش نیاز به مبلغ داره؟ • در وضعیتی که حوزه های علمیه توان پاسخگویی برای طلاب خودش رو نداره و از حیث آموزشی و برنامه ریزی عقب افتاده خود حوزه می‌تونه مخاطب تبلیغ باشه. - اصلاح وضعیت موجود حوزه ها بدون جریان سازی و گفتمان سازی امکان نداره،امیدی هم به این مسئولینش و نظام رسمی حوزه وجود نداره. نشون دادن راهکار برای عموم طلاب ناامید و سرخورده و گفتمان سازی علمی توی نهاد حوزه علمیه برای جریان سازی گفتمان انقلاب یکی از مصادیق عالی تبلیغ هست ‌.
- گفتمان سازی اصل ضرورت فلسفه و علوم انسانی خودش مصداق تبلیغ هست.
❖علمای دین تا وقتی که برای خدا کار جمعی نکنند و کار فردی انجام دهند اختلاف میان عرفا و فلاسفه و اهل ظاهر را نمیشود جمع کرد. 📝 ...و شما خواننده عزيز به عيان مى‏بينى كه اهل هر فنى از اين فنون اهل فن ديگر را جاهل يا بى دين يا سفيه و ابله مى‏خواند، و عامه مردم را مى‏بينى كه هر سه طائفه را منحرف مى‏دانند. همه اين بدبختى‏ها در آن روزى گريبان مسلمانان را گرفت كه از دعوت كتاب به تفكر دسته جمعى تخلف كردند، براى فهم حقائق و معارف دينى تشكيل ندادند، هر كسى براى خود راهى پيش گرفت ... . . . . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖علمای دین تا وقتی که برای خدا کار جمعی نکنند و کار فردی انجام دهند اختلاف میان عرفا و فلاسفه و اهل
❖ كوشش‏هايى كه براى آشتى دادن و جمع بين ظواهر دينى، فلسفه و عرفان به عمل آمده است‏ هیچکدام فایده ای نداشته 📝 - و به همين جهت است كه جمعى از علما در صدد بر آمده‏اند به مقدار بضاعت علمى كه‏ داشته‏اند و در عين اختلافى كه در مشرب داشته‏اند، بين ظواهر دينى و بين مسائل عرفانى نوعى آشتى و توافق بر قرار كنند، مانند محيى الدين عربى، و عبد الرزاق كاشانى، و ابن فهد، و شهيد ثانى، و فيض كاشانى. - بعضى ديگر در صدد بر آمده‏اند بين فلسفه و عرفان صلح و آشتى بر قرار سازند، مانند ابى نصر فارابى و شيخ سهروردى صاحب اشراق، و شيخ صائن الدين محمد تركه. - بعضى ديگر در اين مقام بر آمده‏اند تا بين" ظواهر دينى" و" فلسفه" آشتى بر قرار سازند، چون قاضى سعيد و غيره. - بعضى ديگر خواسته‏اند بين هر سه مشرب و مرام توافق دهند، چون ابن سينا كه در تفسيرها و ساير كتبش دارد، و صدر المتالهين شيرازى در كتابها و رساله‏هايش و جمعى ديگر كه بعد از وى بودند. - ولى با همه اين احوال اختلاف اين سه مشرب آن قدر عميق و ريشه‏دار است كه اين بزرگان نيز كارى در رفع آن صورت دهند، بلكه هر چه در قطع ريشه اختلاف بيشتر كوشيدند ريشه را ريشه‏دارتر كردند، و هر چه در صدد خاموش كردن اختلاف بر آمده‏اند دامنه اين آتش را شعله‏ورتر ساختند. - و شما خواننده عزيز به عيان مى‏بينى كه اهل هر فنى از اين فنون اهل فن ديگر را جاهل يا بى دين يا سفيه و ابله مى‏خواند، و عامه مردم را مى‏بينى كه هر سه طائفه را منحرف مى‏دانند. - همه اين بدبختى‏ها در آن روزى گريبان مسلمانان را گرفت كه از دعوت كتاب به تفكر دسته جمعى تخلف كردند، براى فهم حقائق و معارف دينى لجنه تشكيل ندادند، هر كسى براى خود راهى پيش گرفت با اينكه قرآن كريم فرموده بود:" وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا" ، البته اين يك علت تفرقه مسلمين بود علتهاى ديگرى براى اين وضع هست. ترجمه تفسير الميزان، ج‏۵، ص: ۴۶۰ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef