eitaa logo
عرفانهای نوظهور
24هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1هزار ویدیو
62 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ یک !! ویژه ماه مبارک رمضان... | جلسه ۴ ▫️بزرگ شدن در دنیا به بزرگ شدن روح و حقیقت ماست! ▫️روح ما مثل یک طفل است و باید حساب شده آن را پرورش دهیم ▫️ممکن است سن بالارفته باشد اما روح رشد نکرده باشد. ▫️بزرگ شدن روح به نحوه تفکر، نوع رفتار و زندگی و بهره گیری از تجربه هاست ▫️از فرمول هایی استفاده کنیم که مردهای بزرگ به ما آموختند ▫️اگر فقط به دنبال منفعت مادی هستیم بدانیم هنوز بزرگ نشدیم 🎙 حجت الاسلام میثم قاسمی 💠 شب های ماه مبارک رمضان 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
16.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علاوه بر ترویج ، تجاوز، و .. باعث ایجاد 🔹 عمل جراحی پلاستیک 🔹 ( نوعی اعتیاد است که فرد به جزئیات زندگی افراد مشهور بیش از حد توجه میکند.) و... میشوند. @erfanhay_nozohor
💎 امیرالمومنین (ع): «اَلجَلسةُ فی‌الجامع‌‌ِ خَیرٌلی مِنَ ‌الجَلسةِ‌ فی‌الجَنّةِ‌، لأَنَّ الجنَّةَ فیها رِضی نَفسی وَ الجامِعُ فیهِ ر‌ِضی ربّی» «جلوس من در مسجد از سکونت در بهشت برایم بهتر است، زیرا اقامت من در بهشت موجب خوشنودی من است، اما بودن من در مسجد موجب رضا و خوشنودی خداست» 📚 وسائل‌الشيعه، ج‏٣، ص۴٨٢ 📚 @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 💐سـ💛ــلام 🕊روزتـــون 💐پر از خیر و برکت @erfanhay_nozohor
👇
🔺مبانی آئین هندوئیسم ♦️ درباره‌ی هندوئیسم شاید پیدا کردن یک مبنای اصلی که بتوان انواع گرایش‌های فرعی این آئین را در آن تحلیل کرد دشوار باشد. 🔷 اما از نگاه پژوهشگرانی که در زمینه‌ی دین و عرفان هندویی تحقیق نسبتاً خوبی نموده‌اند می‌توان این مبانی را چنین توصیف کرد. مثلاً میشل مالرب می‌نویسد: «نزدیک شدن به دین هندویی بسیار گمراه کننده است». 🔶 در نخستین ورود، خدایان فراوان می‌بینیم با شکل‌های عجیب و غریب که روشن نیست به چه کار می‌آیند و در اسطوره‌های بی‌پایان در هم می‌آمیزند...». 🔷 آنگاه مالرب در زمینه مبانی نظری هندوئیسم می‌نویسد: «مانند بیشتر دین‌ها، افکار دین هندو از جهان هستی به پیروی از تراز فرهیختگی پیروان آن گونه‌گون است... در دین هندو آنچه بنیادی است چیز دیگری است. 🔶 تنها این را بگوییم که بنابر متون کهن مرکز کیهان یک کوه است، کوه مرو و سه جهان وجود دارد: زمین، آسمان و یک فضای میانگین بین زمین و آسمان. 🔷 نکته‌ی مهم‌تر این است که هندویسم کیهان را به آن معنا که مسیحیت و اسلام باور دارند، آفریده نمی‌شناسد. به واجب‌الوجودی باور دارد که چون یک ذات مطلق که در زمان و مکان نمی‌گنجد، از دایره‌ی احساس بیرون است و نام او «برهما» است. کیهان برآمده از اوست همچو هوا که از دم برآوردن در فضا می‌پراکند. 🔶 با این همه براهما که در زمان و مکان نمی‌گنجد و از دایره‌ی احساس بیرون است دو، تن در ایزد دیگر در می‌آید که مردم به آن‌ها دسترسی دارند. 🔷 یکی از این دو «شیوا» نام دارد که خدایی است پر جنب‌وجوش که چون زندگی ما پی‌درپی می‌سازد و ویران می‌کند. 🔶 نام ایزد دوم «ویشنو» است. او بر خلاف ایزد نخست ایستا است. از جا نمی‌جنبد و سامان جهان را نگهدارنده است».[1] 🔷 در کتاب هندوئیسم آمده است: «در اساطیر بعدی هندو سه خدا: براهما، ویشنو و شیوا با هم نشان‌دهنده‌ی سه جلوه‌ی برترین‌اند. براهما آفریننده و ویشنو نگهدارنده و شیوا ویران کننده‌ی جهان‌اند. 🔶 ما این سه فعالیت را در دور و بر خود می‌بینیم و تصور می‌شود که این سه خدا نشان دهنده‌ی «برترین» در این نقش‌های متفاوت باشند. از این سه خدا، شاید پرستش برهما کهن‌تر باشد».[2] 🔷 همچنین در کتاب ادیان جهان باستان آمده است، نخست باید از مفهوم «برهمن» یا مطلق متافیزیک نام برد. همه چیز از برهمن سرچشمه می‌گیرد و همه‌چیز به او باز می‌گردد. 🔶 برهمن فی‌نفسه ناشناخته و ناشناختنی است. اما انسان می‌تواند او را در شکل chit ,sat , anahda تجربه کند یعنی به صورت منشاء و تجسم واقعیت و سعادت. 🔷 دومین مورد مفهوم «آتمان» روح یا نفس است. معنای این مفهوم در اعتقاد هندوها در این حقیقت نهفته است که نفس واقعی همه آدمیان با برهمن یکی است و هنگامی که این تطابق و وحدت تحقق یابد جستجو برای رستگاری به پایان می‌رسد. اما روح فردی که هنوز وحدت خود را با برهمن درنیافته است، تحت عنوان «جیوآتمان» مورد بحث قرار می‌گیرد. 🔶 مرحله حیاتی در فرآیند کسب آگاهی از وحدت، «موکشا» نامیده می‌شود که به معنای رهایی و نجات است. 🔷 مفهوم اصلی این فرآیند آزاد ساختن نفس از بند خواهش‌هایی است که نفس را به نیازهای تن مقید می‌سازد و این خود راه تحقق وحدت با برهمن است . 🔶 اما آدمی در طی زندگی خویش تنها در موارد معدودی موفق به تزکیه‌ی کامل نفس می‌شود و در نتیجه فقط شماری ناچیز از آدمیان می‌توانند به حصول موکشا بیش از مرگ جسمی که خانه روح آنان است امیدوار باشند. 🔷 اما روح باقی است و به هستی خود در اشکال جدید ادامه می‌دهد و این حرکت تا زمان رسیدن به تزکیه کامل قطع نمی‌گردد. 🔶 در واقع روح پیش از این در اشکال بی‌شماری تولد و مرگ را تجربه کرده است. 🔷 این نتایج پیوسته یا این اقیانوس تولد و مرگ تا زمانی که نشانی از خواهش‌های نفسانی کور باقی مانده است ادامه خواهد یافت. ♦️ هندویان این سیر پیوسته تولد و مرگ را «سامسارا» می‌نامند.[3] 🔻 پی‌نوشت: [1] . میشل مالرب، انسان و ادیان، ترجمه مهران توکلی، تهران: نشر نی، ۱۳۹۰، ص ۱۵۰، ۱۴۹. [2] . ک.م.سن، هندوئیسم، ترجمه: ع. پاشایی، تهران:نشر فکر روز، ۱۳۷۵، ص ۷۵. [3] . اسماعیل منصوری لاریجانی، عرفان اسلامی، تهران: نشر بین‌الملل، ۱۳۸۸، ص ۲۷۹. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مردم همچنان دنبال معنویت هستند و یک عده از همین حس درونی سوء استفاده میکنند و با چنبن همایش هایی دنبال کاسبی هستند. 🔺انسانها دنبال آرامشند ولی نمیدانند تنها راه رسیدن به آرامش حقیقی ، خودشناسی از طریق معارف اسلامی است نه چنین روش هایی. 📌این تلنگری به حوزه های علمیه و روحانیون است تا بدانیم مردم آمادگی دارند ولی ما باید در روش های خودمان تجدید نظر کنیم تا بتوانیم با انسان معاصر که ویژگی هایش با انسان گذشته متفاوت است، ارتباط بگیریم. 🔘روش های قدیمی در دنیای مدرن محکوم به شکست است و اگر ما بیدار نشویم ، این افراد کار خودشان را میکنند و به مردم، معنویت تقلبی ارائه میکنند و آسیب این معنویت تقلبی از بی دینی بدتر است. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆👆 کلیپی از رسوایی اخلاقی سرکرده فرقه ابرآگاهی و فرقه وناکی @erfanhay_nozohor
خرافات و کاسبی به اسم دین! 📌بررسی فعالیت و تحلیل عملکرد یکی از مدعیان جذب ثروت با قرآن و معنویت را در این یادداشت بخوانید. 🔺مدعی است که برای پذیرفتن حرف‌هاش باید منطقی بودن رو کنار گذاشت و تا شهودی نباشی نمی‌تونی با این حرف‌ها کنار بیایی! و این یعنی بستن در استدلال. البته اگر سؤالی داشته باشی باید بسته‌های ایشون رو بخری تا کاملاً به جوابت برسی! 🔗 متن کامل یادداشت را در سایت فرقه نیوز بخوانید 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
🔻جذابیت‌های جنسی در تبلیغ یوگا 💢یوگا یک صنعت برای کسب درآمد بالا است؛ مروجان یوگا با استفاده از تصاویر زنانه و تهییج هیجان و شهوت، به ترویج و نشر عمومی یوگا می‌پردازند. یوگا با ابزار جذابیت زنانه به ترویج مکتب عرفانی بت پرستی می‌پردازد. 💢استفاده از جذابیت‌های تهییج کننده جنسی، چشم‌ها را خیره جذابیت زنانه‌ کرده و ناخودآگاه خواهان موضوع این تبلیغ می‌شوند و چون هیجان غلیان پیدا کرده تفکر و تأمل جایگاهی ندارد و ناخودآگاه بیننده حکم می‌کند که این چیزی که مشاهده می‌شود خوب است و ترغیب می‌شود آن را به‌دست بیاورد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/44217 📎 📎 ✍️محمد جواد نصیری 🌐 معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
🌹پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله): 🔹«مَنْ تلا فِیه آیَهً مِنْ القرآن کَانَ به مثل أجر من خَتَمَ الْقُرْآنَ فِی غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُور». اگر کسی در ماه رمضان یک آیه از قرآن را تلاوت کند، ثوابش مثل کسی است که در ماه های دیگر قرآن را ختم کرده است. 📚بحارالانوار، ج۹۶، ص۱۵۷ 📚 @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نتیجه بی کفایتی برخی مسئولین این نوجوانان و جوانان اهل دین و معنویت هستند، مسئولان فرهنگی و دینی نتوانستند متناسب عصر مدرن، به آنان حقیقت دین و را معرفی کنند. شهید باکری، سردار سلیمانی و... همه در مکتب رشد کرده اند. ✍️محمد جواد نصیری 🌐 معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
•اتحاد با خدا در عرفان مسیحی، به معنای فراگیری مطلق انسان در مقایسه با خدا نیست؛ بلکه یک تمایز در آن باقی می‌ماند. «براساس تصوف مسیحی خدای سبحان به طور هم‌زمان متعالی و حاضر است.» •این جنبه‌ی متعالی که از حضور انسان غایب است، موجب می‌شود که وحدت انسان با خداوند، خدا را از مقامش فرو نکشد، یا انسان را به مقام خدایی مطلق نرساند. •عارفان مسیحی با همه‌ی اصراری که بر اتحاد و وحدت با خدای مهربان دارند، بر تعالی و تمایز او با خلق تأکید می‌کنند. دیوید نالد درباره‌ی اکهارت، معروف‌ترین عارف مسیحی می‌نویسد: «با آن‌که مهم‌ترین دیدگاه اکهارت وحدت خدا و بشر است؛ لیکن در عین حال هیچ‌کس به اندازه‌ی او تمایز حق و خلق را بیان نکرده است». از نظر اکهارت، ذات نه می‌تواند متعلق علم باشد و نه متعلق پرستش؛ چراکه تاریکی و بی‌صورتی است. •غایت سیر در عرفان مسیحی، رسیدن به اتحاد با خدا از عشق و جذبه است که به آثاری، نظیر حیات جاودان، مشارکت در عشق و عظمت الهی و ملکوت خداوند می‌انجامد. •به نظر می‌رسد که مسیحیان با یک اشتباه تاریخی، دچار انحراف در عقاید شدند و به آموزه‌ای عقل‌ناپذیر (توحید در تثلیث) اعتقاد پیدا کردند. البته در این باره عده‌ای از مسیحیان اساساً منکر بودند و معتقدان نیز آرای گوناگونی دارند. •این اعتقاد شگفت‌انگیز، نیاز به توجیه و علت داشت؛ از این رو آموزه‌ی گناه نخستین یا گناه ذاتی نیز در مجموع عقاید وارد شد؛ به نحوی که به‌طور اساسی و ذاتی، لیاقت و شایستگی انسان برای رسیدن به خداوند و سیر عرفانی را باور نداشته، بلکه منکر بود و با زدن این نهر، درخت تثلیث آبیاری و تحکیم گردید. 🔻 ویژگی بسیار ارزشمند عرفان مسیحی که آن را در رتبه‌ای فرادست در مقایسه با عرفان‌های انسان‌گرا می‌نشاند آن است که خداوند حقیقت و هویتی مستقل از انسان و متعالی و متمایز از اوست. • به همین دلیل، راه سیر عرفانی به انسان ختم نمی‌شود؛ بلکه با این که بر صورت نامتناهی خدا آفریده شده است، او در سیر عرفانی راهی فراتر از نفس خود را پش رو داشته و غایتی برتر و متعالی‌تر از خویشتن را می‌جوید که هر چه به آن نزدیک‌تر می‌شود، هنوز هم برای ادامه راه، سفر‌ه‌ی سیر گشوده و توشه‌ی عشق و امید مهیاست و نفس، غایت بن‌بست گونه‌ی سیر عرفانی نیست. × اما جنبه‌های منفی این غایت، یکی گناه ذاتی است که به‌شدت هرگونه ربط و لیاقت انسان با خدا را در مقام سیر، وصول و اتحاد با او انکار می‌کند. -دیگری، تثلیث است که سالک را دچار حیرت می‌کند و آن مرتبه‌ی متعالی الهی را به صورت انسانی که حد، جسم، صورت و نام دارد، مجسم می‌سازد. •تأکید عرفان مسیحی به عشق بر مردم که به همدردی و کمک به محرومان و ضعفا می‌انجامد. در دنیای ستم‌زده و سیاه امروز بسیار جذاب جلوه کرده، که در اقصا نقاط جهان حتی آفریقا نهضنت‌های معنوی‌گرای مسیحی به راه افتاده است. @erfanhay_nozohor
4_5800751137413922825.mp3
15.31M
📌 نشست علمی معیار شناخت عرفان های کاذب 💠استاد رحیم پور ازغدی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐دستکاری در خلقت‌🌐 🔴وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ ۚ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِينًا نساء ۱۱۹ (شیطان:) سخت گمراهشان کنم و به آرزو (های باطل و دور و دراز) درافکنم و دستور دهم تا گوش حیوانات ببرند (که اینها نصیب بتهاست) و امر کنم تا خلقت خدا را تغییر دهند، و (ای بندگان بدانید) هر کس شیطان را دوست گیرد نه خدا را، سخت زیان کرده زیانی آشکار. @erfanhay_nozohor
15.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬حتما ببینید 🎤بیانات درباره شرط ورود به ضیافت الهی 🔶همه مهمان خدا هستيد و مهمانى به ترک است.🔶 📛اگر ذره ‏اى هواى نفس در انسان باشد، اين به مهمانى وارد نشده است يا اگر وارد شده است استفاده نكرده است. ، ج‏21، ص45-46 ✔️@erfanhay_nozohor
امام صادق (علیه السلام): 🔹إذا صُمتَ فَلْيَصُمْ سَمعُكَ و بَصَرُكَ و شَعرُكَ و جِلدُكَ و عَدَّدَ أشياءَ غَيرَ هذا، و قالَ : لا يكونُ يومُ صَومِكَ كَيَومِ فِطرِكَ. 🔸هرگاه روزه گرفتى بايد گوش و چشم و مو و پوست و سایر اعضایت روزه دار باشند و نباید روزى كه روزه دار هستی با روزى كه روزه ندارى يكسان باشد. 📚 اصول کافی (باب ادب الصائم) جلد ۴ صفحه ۸۷ 📚 @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ یک !! ویژه ماه مبارک رمضان... | جلسه ۵ ▫️ما باید با طفلِ جانمان کار کنیم ▫️ قلب ما هم باید بتواند ذکر بگوید ▫️زبان بدن، تابع زبان روح میشود ▫️روح ما اهل ذکر میشود ▫️تنهایی، گوشه نشینی، عبادت، نمازشب و قرائت قرآن، فرایندهایی برای سخن گفتن روح هستند. ▫️در اولین طلیعه های ملاقات با خود، صدای ذکر و یاد خدا و اهل بیت را از درون جانمان میشنویم ▫️این حقیقت با هیچ چیز در دنیا قابل معاوضه نیست 🎙 حجت الاسلام میثم قاسمی 💠 شب های ماه مبارک رمضان 🌐 معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ یک !! ویژه ماه مبارک رمضان... | جلسه ۶ ▫️زندگی ما در دنیا مانند جنین است ولی رابطه عمیق تری بین ما و عالم برزخ است ▫️صفر تا صدِ شکل گیری حقیقت ما در عالم برزخ، برعهده ماست و اشتباهاتمان ممکن است جبران پذیر نباشد! ▫️حقیقت وجودی انسان گوش و چشم و قلب دارد ▫️باید با تمرین، ذکر، توجه، مراقبه و تقوا، چشم و گوش و زبان حقیقتمان را فعال کنیم ▫️آیه ای از قرآن که به این چشم و گوش و و زبان اشاره میکند 🎙 حجت الاسلام میثم قاسمی @erfanhay_nozohor
1400-03-1-Shobahat-OstadJafari.mp3
2.43M
🖋 باز نشر 🔹پاسخ به شبهات مربوط به برنامه زندگی پس از زندگی 🔹تجربه‌هاي نزديک به مرگ تا چه حد اعتبار داشته و قابل اطمينان هستند؟ 🔹اين تجربه‌ها تا چه ميزان با حقايق ديني در مورد مرگ تطبيق دارند؟ 🎧 حجت الاسلام و المسلمين جعفري @erfanhay_nozohor
file0088.mp3
12.36M
🖋 باز نشر 🔹پاسخ به شبهات مربوط به برنامه زندگی پس از زندگی 🔹تجربیات نزدیک به مرگ تا چه حد می تواند مورد تایید دین باشد؟ 🎧 حجت الاسلام و المسلمين دکتر جعفري @erfanhay_nozohor
اینجا هنوز یک ساعت قبل از اذان، صف نانوایی‌ها طویل می شود. 🔸 هنوز ماه رمضان که می شود، در ویترین شیرینی‌فروشی‌ها زولبیا بامیه‌های زعفرانی دلبری می کنند. 🔸 در کوچه ما هنوز موقع سحری، چراغ خانه‌ها یکی‌یکی روشن میشود. 🔸 هنوز در مهمانی‌های خانوادگی، درباره «زندگی پس از زندگی» بحث می کنند. 🔸 هنوز همه به دختربچه‌های روزه‌اولی فامیل، ماشاءلله می گویند. 🔸 اینجا هنوز رمضان که می شود جلوی رستوران‌ها، نوشته‌ای عَلَم می شود که «حلیم داغ موجود است» 🔸 هنوز از ارگ صدای «مولای یا مولا» حاج‌منصور به گوش می رسد. 🔸 هنوز مرحمت‌ خانوم، روی شله‌زردهایی که برایمان می‌آورد با دارچین می نویسد «یاعلی» 🔸 هنوز دختر سه‌چهار ساله‌ای که با مادرش در تاکسی کنارم نشسته، میپرسد که «مامان توت‌فرنگی هم روزه‌م رو باطل میکنه؟» و مادر مهربانانه می گوید «نه مامان‌جون، بخور» 🔸 هنوز نزدیک اذان که می شود، پیرمردهای پارک سرکوچه، صندلی‌های تاشو خودشان را جمع می کنند و به سمت خانه‌هاشان پراکنده می شوند. 🔸 هنوز در رمضان، رفیق‌هایم هر روز دعای مخصوص همان‌روز را اِستوری میکنند. انقدر زیاد که اگر نخوانده رد بشوم عذاب وجدان می گیرم. 🔸 هنوز صدای اذان از مأذنه‌ها بلند است. هنوز ناامیدی گناه کبیره است. 🔸 من به حرف آنهایی که می خواهند دین را مرده و فراموش شده جلوه دهند، حرف‌ آنها که می خواهند بگویند رمضان دیگر تمام شده و مردم روزه نمی گیرند باور ندارم... 🔸 هنوز بی‌دین‌ها پویش روزه‌خواریِ علنی راه می‌اندازند تا با رمضان مبارزه کنند. پس رمضان هست. ده‌ها میلیون‌ نفر روزه‌دارند. 🔸 صدای «اللهم لک صمنا» از تلوزیون‌ها بلند است. ✅ مبادا هوچی‌گری و سروصدای بلند روزه‌خوارها نا امیدت کند. مبادا «برو بابا کی دیگه روزه میگیره» گفتن‌های چند نفر، عصبی‌ات کند و جامعه را کافر بپنداری. خطای‌ شناختی دست و پایت را نبندد. 🔸 شب‌قدر که جمعیت فوق‌العاده شب‌زنده‌داران را ببینی می فهمی که تو تنها روزه‌دار شهر نبوده‌ای. زیر پوست شهر، پر است از روزه‌دار هایی که لب‌هایشان ترک خورده. اینجا همه ما روزه‌ایم. نماز و روزه هات قبول بچه مسلمون...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ یک !! ویژه ماه مبارک رمضان... | جلسه ۷ ▫️چرا خداوند به اینها چهارپا میگوید؟ ▫️غافل یعنی کسی که به حقایق برتر عالم توجه نمیکند ▫️اگر بتوانیم غفلت را از وجودمان ریشه کن کنیم با حقایق بزرگی آشنا خواهیم شد ▫️غفلت فقط در خوشی ها نیست، در رنج ها و بلاها هم هست ▫️دستوراتی که خداوند برای ما در نظرگرفته است غفلت زدا هستند ▫️این سختی ها باعث میشود نسبت به خود حقیقی مان آگاه تر شویم * رمز عبور از غفلتِ دنیا چیست؟ 🎙 حجت الاسلام میثم قاسمی 💠 شب های ماه مبارک رمضان @erfanhay_nozohor