eitaa logo
عرفانهای نوظهور
25.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
66 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کی‌پاپ؛ سبک موسیقی یا یک جریان فرقه‌ای؟ 🔸شباهت‌های میان گروه‌های کی‌پاپ و فرقه‌ها عمدتاً به دلیل شدت تعلق عاطفی، استفاده از تکنیک‌های روانشناسی، و ساختارهای اجتماعی و سازمان‌یافته است. با این حال، این شباهت‌ها نباید به معنای یکسان دانستن آن‌ها با یکدیگر باشد. ماهیت تجاری و آنارشیک گروه‌های کی‌پاپ در ضمن اینکه آن‌ها را از گروه تعریف فرقه به شکل سنتی خارج می‌کند اما می‌تواند به شکل جدیدی از جریانات فرقه‌ای همانند جنبش تفکر نوین و عصر جدید تشبیه کند... 🔗 متن کامل یادداشت را در سایت فرقه نیوز بخوانید @erfanhay_nozohor
ای خواهرم قبل از هرچیز استعمار از سیاهی چادر تو می‌ترسد تا خون من! شهید محمد حسن جعفر زاده @sarbaz_qasem @erfanhay_nozohor
سلام خسته نباشید امسال پیامهایی در کانالها پخش میشه مبنی بر اینکه لیله الرغائب سندیت نداره. لطفا میشه در گروه جواب کاملی به ما بدهید. ممنون از کانال اموزشی عالیتون. یاعلی علیه السلام ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ شنیده‌ام لیله الرغایب و نماز آن مستند شرعی ندارد و جایز نیستیم اعمال این شب را انجام دهیم؟ لطفاً توضیح دهید. ✍️ پاسخ: 🔶نکته اول : نماز لیله الرغایب و اعمال آن را، مرحوم مجلسی رحمه‌الله علیه با ذکر سندی که قابل‌اعتماد نیست و راویان مجهول و ضعیف در آن وجود دارد ، نقل فرموده است .(1) البته قبل از ایشان در بعضی از کتب ادعیه و زیارات به‌صورت مرسل و بدون ذکر سند بیان‌شده است. پس این نماز و ذکر فضایل آن سند قوی و قابل‌اعتمادی ندارد. 🔶نکته دوم : نداشتن سند صحیح در مستحبات (سنن)، با استناد به‌قاعده تسامح در ادله سنن ، مانع از عمل به آن‌ها نمی‌شود . بسیاری از فقها بر اساس اخبار «من بلغ» در سند روایاتی که اعمال مستحبی و نکات اخلاقی ، از لسان پیامبر اکرم و اهل‌بیت علیهم‌السلام ، نقل شده، تسامح داشته و عمل به آن‌ها را بلامانع می‌دانند. 🔶نکته سوم : با توضیحاتی که تقدیم شد ، انجام اعمال لیلة الرغایب به‌قصد رجاء و امید ثواب ، هیچ اشکالی ندارد . اما اینکه این اعمال را به‌قصد استحباب انجام دهیم ، با توجه به فقهی بودن مسئله ، هر شخصی باید نظر مرجع تقلید خود را در این مورد جویا شود. 🔶نکته چهارم : مرحوم شیخ حر عاملی در وسایل الشیعه بابی با عنوان «اسْتِحْبَابِ صَلَاةِ الرَّغَائِبِ لَيْلَةَ أَوَّلِ جُمُعَةٍ مِنْ رَجَب» باز کرده و نظر مبارکشان ، استحباب این اعمال هست.(2) پی‌نوشت: 1. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج104، ص: 123 2. وسائل الشيعة، ج8، ص: 98 ✍️ جواد حیدری 🔰به نقل از کانال اذکار ماثوره(اذکار وارد شده در روایات)
مرحوم آیت الله حائری شیرازی: هیچ کس نباید شاگرد را جوری به خودش وابسته کند که هر چه گفت او هم قبول کند. آدم باید فرزند خودش را هم از خودش آزاد کند؛ بهترین پدرها پدرانی هستند که اگر پدر خطائی کرد، فرزند درک کند و به بابا ایراد بگیرد! گروهک‌ها جوری با طرفدارانشان رفتار می‌کردند که اگر آنها می‌گفتند الآن شب است، همه تایید می‌کردند! مرید و مرادی بنحوی که مرید همه چیز را از زاویه چشم مراد ببیند، خوب نیست. مشکل دراویش همین مراد و مرید بازی است که هر چه مراد گفت می‌گوید درست است و مرید برای خودش استقلال فهم و درک ندارد. @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰چیستی جنبش های نوپدید دینی ادیان جدید یا جنبشهای دینی نوپدید به طور مشخص از عصر روشنگری به تدریج از گوشه و کنار قلمرو تمدن غرب یا مناطقی که مهاجمان ومهاجران غربی قدم گذاشته اند، این روند ادامه داشت تا این که بعد از جنگ جهانی دوم و از نیمه قرن بیستم دانشمندان و محققان در رشته های روانشناسی علوم اجتماعی و فلسفه متوجه شدند که بحران های انسان معاصر بدون بازگشت به دین یا چیزی شبیه به آن که آموزه هایی از ماورا عالم ماده را در برداشته باشد، امکان پذیر نیست از همان زمان بود که زمینه برای پیدایش ادیان جدید به منظور حفظ وضع موجود و تحکیم و تداوم نظام سلطه جهانی آغاز شد. در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ این موج به شدت گسترش یافت (جامعه شناسی دین ص۳۶۸) و با حمایت کانون های ثروت و قدرت و تلاش بی وقفه مراکز علمی و مؤسسات فرهنگی به پدیده ای جهانی تبدیل شد. گزارش تحلیلی از پنجمین اجلاس پارلمان ادیان جهان در ملبورن استرالیا ص (۲۰) پس از سال ۱۹۷۹ میلادی برابر با ۱۳۵۷ هجری شمسی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نیروهای سلطه گر در نظام جهانی به قابلیت استراتژیک فرهنگ دینی مردم ایران پی بردند، کوشیدند که با گستردن دامنه جنبش های معنوی نوپدید در ایران با جنگ نرم منافع از دست رفته خود را باز یابند. 📜برشی از کتاب نقش جنبش های نوظهورمعنوی در جنگ، صفحه 17 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat @erfanhay_nozohor
الهی دلم انتهای نگاه تورا می‌خواهد.... و انتهای نگاه تو یعنی شهادت..... @sarbaz_qasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از نشانه های عامه‌پسند شدن دینداری توصیه‌های مکرر بر گزاره‌های روانشناختی و به اصطلاح "حال خوب کن" و "مثبت" با تعابیری مانند "شاد زیستن"، "در حال زندگی کردن" است. برداشتهای بسیط و کلی از این مفاهیم بدون توجه به معانی مفاهیم اِتیمولوژی و ترمینولوژی، نظام معرفتی، مصادیق، نحوه تحصیل و ... ما را گرفتار یک سطحی نگری احساسی می‌کند. تبلیغ‌های نوآور دینی در مواجهه با اقبال مردم به تجویزهای روانشناختی طبق ذائقه مخاطب، بخش عظیمی از محتوای سخنرانی هایشان را با مفاهیم کلی بی ضابطه همچون "حال دلت خوب باشد" و "بدون دلیل شاد باش" را بر دیگر مواعظ ترجیح میدهند. سخنران که به زعم خود در جذب مخاطب توفیق پیدا کرده غافلانه مخاطب را در یک گرداب معرفتی رها می کند و او نیز تنها سنجه را حال خوب خودش قرار می‌دهد و گرفتار در یک سرمستی مسرت‌جویانه دنبال معنویت می‌گردد. ✍ رسول حسن زاده @erfanhay_nozohor
8.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیرمرد پر حاشیه آقای آزمندیان پدر شومن های ایرانی سالها قبل که با ادعای عرفان مدرن به نام "تکنولوژی فکر" از آمریکا به ایران بازگشت شاید فکرش را نمیکرد برای حفظ بازارش، پکیج موفقیت در دیت بفروشد ... رسول حسن‌زاده @erfanhay_nozohor
🔹الإمام الهادی(علیه السلام) : اُذکرْ حَسَراتِ التَّفریطِ بأخذِ تَقدیمِ الحَزمِ. امام هادی(علیه السلام): افسوسهای ناشی از کوتاهی نمودن در کار را به یاد آر و دوراندیشی را در پیش گیر. 📗بحار الأنوار: ۷۸ / ۳۷۰ /۴. میزان الحکمه جلد ۹ صفحه: ۱۱۱
می‌نشینم‌اینجاوبه‌لحن‌ِ خنده‌هایت‌فکرمی‌کنم!🌱 @sarbaz_qasem
🏴 عن الإمام الهادی علیه‌السلام: 🟩 «مَن أطاعَ الخالِقَ لَم یبالِ بسَخَطِ المَخلوقِ.» 🟧 هر که آفریدگار را فرمان برد، از خشم و ناخشنودی مخلوق پروایی به دل راه ندهد. 📖 بحارالأنوار | ج۷۸ | ص۳۶۶ | ح۲