eitaa logo
سلسله🌴🔥
1.1هزار دنبال‌کننده
100.5هزار عکس
127.9هزار ویدیو
400 فایل
سلسله: آل، دودمان، طایفه، قبیله، گروه، دسته، فرقه، حلقه، زنجیر، رشته، سری، ردیف، صف، اتصال، پیوند. با«سلسله» باشید تا بهترین ها را از دنیای اطلاعات ایران و جهان دریافت کنید. جهت ارتباط با مدیر کانال (انتقاد و پیشنهاد) https://eitaa.com/wahed_14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 چشم بادامی داریم تا چشم بادامی❗️ ♻️«ژاپن»، «کره» جنوبی، «چین» هر سه شرقی هستند و چشم بادامی اما ... 🔸...اما زمانی نه چندان دور «ژاپن» که می گفتیم همه ایرانیها یاد الگوهای انسان دوستی «ژاپنی»، «اوشین» ، «هانیکو»، «تاناکورا»، «ای کیوسان»، ... والگوهای اقتصادی موفقی چون شرکت «سونی» می افتادند. 🔸 اما «کره» جنوبی که می گوییم همه ایرانیها یاد الگوهای انسان دوستی «کره»، «یانگوم»، «سوسانو»، «جومونگ» و ....الگوهای اقتصادی موفقی چون شرکت «ال جی» و «سامسوسگ» می افتند. با شنیدن نام «ژاپن» و «کره» جنوبی قلب های برخی ایرانی ها از شدت شوق به تپش می افتد و خاطراتی زیبا و تصاویری رویایی در خیالشان به پرواز در می آید! 🔸اما وقتی می گوییم «چین» کسی یاد چیزی نمی افتد بلکه در مخاطب احساسی منفی دست میدهد! آیا «ژاپن» و «کره» آرمان شهرهای گم شده هستند و به کشورمان خدمات تاریخی و ارزنده و حیاتی ارائه کرده اند یا چینی ها دشمنی تاریخی با ملت ایران دارند؟ 🔻 معادله ساده ایست. پاسخ سریال های «ژاپنی» و «کره»ایست! زمانی که تحریم های کشنده دولت آمریکا و بریتانیا و اروپا، علیه ایران جریان داشت و دارد، دولتهای مطبوع این دو کشور از همراهان همیشگی سیاستهای استعماری آمریکا علیه ایران بوده و هستند به عبارتی دشمنی «ژاپن» و «کره» جنوبی، دست کمی از هم پیمان و اربابشان، آمریکا نداشته و ندارد اما در همان ایام سریال های استراتژیک «ژاپنی» و «کره» جنوبی، مشغول تصویر سازی و محبوبیت سازی از این دو کشور دشمن بودند آن هم به دست صدا و سیمای جمهوری اسلامی تا محصولاتشان در کشورمان بهتر بفروش برسد! شاید برخی یادشان نباشد که در بهبوبه 8 سال جنگ نابرابر تحمیلی، در اوج نیاز کشور به نیروی ماهر کارگر در پشت جبهه و رزمنده تازه نفس در خط مقدم، خیل عظیمی از جوانان کشورمان، سراسیمه عازم ژاپن شدند تا افتخار پادویی ژاپنیها را (کارگری در مراکز بدنام و مشاغل پست) در کارنامه خود داشته باشند! کار آنقدر بالا گرفت که مردم برای خریدن لباسهای آلوده و دست دوم ژاپنی با نام « تاناکورا» صف می کشیدند و سر و دست می شکستند! 🔻 «کره» جنوبی و «ژاپن» دو مستعمره و هم پیمان قدیمی و سنتی آمریکا و مجری مو به موی سیاستهای استعماری آمریکا علیه ملتهای مسلمان منطقه خصوصا ایران بوده و هستند. سفر نخست وزیر «ژاپن» به ایران به عنوان نماینده و پیک مخصوص! آن هم به دستور «ترامپ» یادتان هست؟! به همین خاطر رسانه های آمریکایی و صهیونیستی از این کشورها الگوهای پیشرفت و موفقیت ساخته اند اما چین نه تنها مستعمره آمریکا نبوده بلکه قدرتی مستقل بوده که سابقه استعماری ندارد و خود قرنها مستعمره دولتهای غربی و ژاپن بوده است بلکه تهدیدی جدی برای سیاست جهانی وطنی و دنیای تک قطبی انحصاری آمریکاست. 🔻 سریال های «ژاپنی» و «کره ای» آن زمان که تمدن و تکنولوژی و فرهنگ برتر خود را در حافظه و روح و روان ایرانیان تثبیت میکردند همین کشورها ایران را تحریم کرده بودند و از ارائه فناوریهای مهم و حیاتی به کشورمان امتناع میکردند در عوض با پشتوانه فیلم ها و سریال هایشان، کشورمان را هدف بازار کالاهای مصرفی خود قرار دادند! «ژاپن» قرار داد ساخت «نیروگاه» هسته ای کشورمان را با پیروزی انقلاب یک طرفه لغو کرد در عوض بازار تولیدات چادر مشکی و سیگار کشورمان را در قبضه خود در آورد! 🔻 این روزها همه از خباثت و دشمنی عمیق «چینی» ها می گویند که در اوج تحریم ها حاضر شدند با ایران تفاهم نامه بلند مدت همکاری امضا بکنند! راستی چرا هنوز صدا و سیمای جمهوری اسلامی سریال های کره ای پخش میکند؟ چرا چینی ها سهمی در آنتن صدا و سیما ندارند؟ @esalat14
🔰تبلیغ مسیحیت در رسانه ملی❗️ 🔞 مشغول تماشای آخرین قسمت سریال پر بیننده «دخترم نرگس» هستیم که دختر کوچکم با تعجبی کودکانه می پرسد: « بابا! چرا این کارو میکنه؟ اینها کین؟» دختری جوان در کلیسا و در برابر صلیب زانو زده و با حالی معنوی در حال مناجات با خدای خود است! تحریک حس کنجکاوی کودکان معصوم مسلمان با تصاویر جذاب ،به مسیحیت می تواند زنگ خطری جدی برای آئین اسلام باشد. 🔞جا دارد از مسئولین فرهنگی، رسانه ملی، مسئولین سینما و وزارت ارشاد پرسید: « انگیزه شما از تبلیغ مسیحیت چیست؟» اینکه در کشورم عده ای هموطن اقلیت مسیحی داریم چرا باید سینما و تلویزیون کشورم به عرصه معرفی و تبلیغ این اقلیت باشد که درصد بسیار ناچیزی ازجمعیت کشور را دارند؟ در حال حاضر ترویج مسیحیت در دستور کار تهاجم فرهنگی دولتهای غربی خصوصا آمریکا و ژاپن قرار دارد ( در انیمیشن های ژاپنی رویکرد اصلی ترویج فرهنگ و اخلاق اروپایی مسیحی است و این با سانسور هم بر طرف نمیشود) 🔞گرایش به مسیحیت در میان نوجوانان کشورم به صورت نگران کننده ای رو به افزایش گذاشته ( مراجعات مکرر دانش آموزان به مبلغین و معلمین و پرسش درباره مسیحی شدن!) این گرایش در نتیجه نمایش فیلمهای هالیوودی یا انیمیشن های ژاپنی است که مضمونی غالبا مثبت نسبت به فرهنگ و اخلاقی مسیحی به نمایش می گذارند! جای تاسف است که رسانه ملی و سینما که اثری درخور درباره اسلام و آئین تشیع نساخته و اکثر آثار نمایشی آن نسبت اسلام سکولار است اینگونه مسیحیت را عرضه میکند! 🚨👈«وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم» (بقره/120) @esalat14
❌ تک فرزندی و رها کردن کودکان در فضای مجازی، آنها را از دنیای واقعی دور کرده و خیالپردازی، خشونت، افسردگی و... را برای آنها به ارمغان می آورد. 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
❎ نیل پستمن و نقد فرهنگ تکنولوژی نسبت فرهنگ انسان با ابزار در سه دوره دچار تحولات عمده‌ای شده است که می‌توان آن را در سیر تاریخی بشر از یک‌دیگر متمایز کرد. یعنی ارتباط انسان با ابزار در دوره‌های نخستین پیدایش ابزار، موجب ایجاد "فرهنگ ابزار" شد؛ سپس این فرهنگ با شکل‌گیری دستگاه چاپ به "فرهنگ تکنوکراسی" تغییر صورت داد. امروزه پیدایش وسایل ارتباط جمعی و کامپیوتر از فرهنگ جدید به اسم "تکنوپولی" خبر می‌دهد. الف) فرهنگ ابزار اصطلاح فرهنگ ابزار، رابطه انسان‌های آن جامعه را با مبانی اعتقادی و سیستم اجتماعی و این ابزار مشخص می‌کند. جوامع دارای فرهنگ ابزار می‌توانند مقادیر زیاد و متنوعی از این ابزار را دارا باشند؛ امّا تعالیم مذهبی و جهان‌بینی دینی، ایدئولوژی هدایت‌کننده و کنترل کننده‌ای است که کاربرد ابزارآلات و کم و کیف استفاده از آن‌ها را تعیین می‌کند. این فرهنگ، وحدت و همگانی‌بودن خود را از مبانی متافیزیکی (غیرمادّی) گرفته است. این، "تفکر" است که به هستی معنا می‌بخشد و مانع آن می‌شود که تکنیک (فن) خود را بر انسان‌ها و نیازهای آنان تحمیل کند. مهم‌ترین ابزاری که در این دوره، ابداع شده، آسیاب، دوربین نجومی، باروت و ساعت بوده است. ب) فرهنگ تکنوکراسی در یک جامعه تکنوکرات، ابزارآلات، نقش کلیدی‌ای را در جهان اندیشه‌های فرهنگی آن جامعه برعهده دارند. همه شرایط، تحوّلات و خواسته‌ها و تمام ویژگی‌های اجتماعی باید تا حدود زیادی، تابع خواسته‌ها و ضوابطی باشد که رشد این تکنیک و سیر تکاملی آن ایجاب می‌کند؛ امّا نقش تکنیک هنوز به آن حدی نرسیده است که موجب تغییر در ساختار فرهنگی و تحوّل آن شود. هنوز مبانی ماورایی و اهداف، جای خود را در فرهنگ‌ها حفظ کرده‌اند و هنوز افراد، بر این باورند که ماشین و ابزار صنعتی، هم‌چنان در استخدام بشریت خواهند بود و هرگز به قدرت حاکم مبدّل نخواهند شد. مهم ترین وسیله‌ای که در این دوران ابداع شد، "دستگاه چاپ" است. با این اختراع، یک تحوّل عظیم در ساخت فرهنگ، رخ داد و آن، تبدیل فرهنگ شفاهی به فرهنگ مکتوب بود. از این پس، عنان ارابه فرهنگ، به دست "کتاب" افتاد. کتاب، به‌عنوان مهم‌ترین محصول تکنیک، ویژگی‌هایی داشت و مربوط به متنی می‌شد که در چارچوب آن به چاپ رسیده است. این خصوصیت باعث تمییز "مفهوم نوشتاری" از "مفهوم شفاهی" می‌شود. ج) فرهنگ تکنوپولی وجه بارز این فرهنگ، قراردادن تکنولوژی به‌جای خداست و لذا شاخصه‌ی آن، "خدای‌گونه"بودن آن است. یعنی فرهنگ، اعتبار خود را در تکنولوژی جست‌وجو می‌کند و دستورالعمل‌های خود را از تکنولوژی می‌گیرد. این راه، الزاماً به فروپاشی و نابودی باورها و عقاید سنّتی منتهی می‌شود. نظام تکنوپولی را این چنین می‌توان تعریف کرد: "نظامی که در آن، جامعه‌ی انسانی سیستم ایمنی و قدرت دفاعی خود را در برابر تهاجم سیل اطلاعات از دست داده است». در این فرهنگ با کاهش اعتقاد به اهداف و کم‌رنگ‌شدن "ماورا" در زندگی مواجهیم. در این فرهنگ، «وسیله» با «هدف»، یکی می‌شود و دیگر بدان‌معنا هدفی وجود ندارد که بتواند مانع استفاده‌ی بی‌مورد از تکنیک شود. خصلت نظام تکنوپولی، انبوه اطلاعات است که در قالب ابزاری چون کامپیوتر و تلویزیون ایفای نقش می‌کند. نيل پستمن در اثری با همین نام با رد خنثي‌بودن تكنولوژي، به تأثيرات و پيامدهاي ورود و گسترش تكنولوژي در عصر جديد پرداخته و جامعه‌ي آمريكا و فرهنگ حاكم بر آن را مورد نقد و بررسي قرار داده است. ويليام ملودي نیز "جامعه‌ی اطلاعاتي" را از محصولات تکنولوژی جدید می‌داند و به توصیف آن می‌پردازد. @doranejadid
🔰 رسانه و تعلیم بدون تربیت(1) 🔻 مدیر رسانه نقش کشاورز را دارد. کشاورزی که هم زمین را بشناسد و زمان را و اقتضائات آن را. 🔻 هر زمینی برای کشاورزی مناسب نیست. پس جنس زمین مهم است. باید زیر و رو شود تا آماده پذیرش بذر مرغوب باشد. 🔻نهاد تعلیم و تربیت از خانواده تا مسجد و آموزش و پرورش و حوزه علمیه وظیفه آماده کردن زمین و زمینه پذیرش بذر تربیت دینی را دارند آن هم بر اساس معیارهای دینی. 🔻با آمدن رسانه این زنجیره گسست و حالا همه این نقش ها را رسانه ها بر عهده دارند هم تعلیم و هم تربیت. 🔻آیا رسانه ها و صاحبان رسانه می توانند بدون ایجاد زمینه تربیت دینی، و اتکاء به تعالیم سکولار غربی (علوم انسانی غربی، با ریاضی و فزیک و شیمی و...) انسان دیندار مسلمان تربیت کنند؟ 🔻 آیا با تصویری که رسانه ملی از انسان و زیست او ارائه میدهد و با الگوهایی که معرفی میکند می توان انسانی الهی و معنوی تربیت کرد؟ 🔻 رسانه ملی باید پیشتاز باشد. خط شکن باشد. چابک باشد. نه ضعیف و سست و منفعل. به مبانی دشمن هنرمندانه حمله کند نه اینکه منتظر حمله دشمن باشد تا شاید پاسخی درخور بدهد. رسانه ملی خط مقدم آفند و پدافند فرهنگی نظام را دارد. بیشتر باید گل بزند تا گل بخورد. 🔻متاسفانه رسانه ملی خصوصا با آمدن شبکه های اجتماعی، قافیه را به رسانه های دشمن باخته است. هر روز مشغول پاسخ به شبهه هاست. کسی که همیشه دفاع میکند محکوم به شکست است. 👈ادامه یادداشت در قسمت دوم @esalat14