4_6017049289623078749.pdf
734K
﷽؛
😳 #کتاب انتشار ترجمه کلمات قصار #حضرت_علی (ع) به زبان انگلیسی در #لندن در دوره #صفویه
👈 سیمون اوکلی، استاد مطالعات عربی در دانشگاه کمبریج انگلستان و #کشیش، در سال ۱۷۱۷ میلادی (۱۰۹۶ هجری خورشیدی)، یعنی در اواخر دوره صفویه و پنج سال قبل از سقوط اصفهان، برخی از کلمات قصار حضرت علی (ع) را به انگلیسی ترجمه و در انگلستان منتشر کرده است.
👈 این کلمات قصار برگرفته از یک نسخه خطی محفوظ در کتابخانه بادلین دانشگاه آکسفورد است. اوکلی این کتاب را در چاپخانه ای در فلیت لندن به انتشار رسانده. قیمت این کتاب در زمان خود شش پنس بوده است. اوکلی کتاب حاضر را به توماس فرکه، نماینده مجلس عوام بریتانیا از شهر هانینگتون تقدیم کرده است.
👈 انتشار این کتاب برگی تازه و جالب از دفتر ترجمه آثار شیعی به زبانهای اروپایی را می گشاید. بنابر این بایسته است که پژوهشی دقیق درباره این ترجمه صورت بگیرد و نشان داده شود که این ترجمه در چه زمینه ای، با چه ذهنیتی و با چه کیفیتی صورت گرفته است.
👈 متن اسکن شده این کتاب در پیوست قابل مشاهده است.
☪️✝️ eitaa.com/Debate
7.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛
⭕️ ما برای جنگ با مهدی به خاورمیانه آمدیم!
♨️ این بخشی از صحبت های #کشیش #مسیحی است؛ او در این خصوص توضیح میدهد که خاورمیانه محلّ ظهور منجی خواهد بود.
#مسیحیان #صهیونیست که امروز در حاکمیتِ کشورهای غربی نفوذ دارند، بیشتر از چیزی که تصوّر می کنید اِنتظار منجی را کشیده و خود را برای جنگ با او آماده می کنند؛ خیلی از نبردهای این تفکّر نیز با همین انگیزه آغاز میشود.
☪️✝️ eitaa.com/Debate
🔴توییتر، توییتهای صفحات رهبر انقلاب به زبانهای عربی، انگلیسی و فرانسوی درباره ابهامات واکسنهای آمریکایی و انگلیسی را حذف کرد!/ مهر
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
نه توییتر دست ماست نه تلگرام و نه گوگل، در هنگام آشوب اجبارا این شبکهها قطع میشوند،اما در #آمریکا به محض شلوغکاری خارج از چارچوب، خود این شبکهها حتی صدای رئیسجمهور آمریکا را هم در نطفه خفه و تمام محتواهای خشن را از بستر خود حذف میکنند.
آشوبهای آمریکا پشتیبانی چون آمریکا نداشت وگرنه...
🇮🇷 @voinews
طرح تشویقی مجلس برای افزایش نرخ فرزندآوری🎯
🎢یارانه نقدی فرزندان چه کسانی سه برابر می شود؟
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیاتی از طرح تشویق زاد و ولد گفت که بر این اساس از زمان تولد فرزند سوم خانوارها یارانهای به اندازه مبلغ یارانه خود دریافت میکنند. سیدعلی موسوی با اشاره به طرح تشویق افزایش جمعیت و زاد و ولد گفت: ما در این طرح پیشبینی کردیم سه دهک پایین جامعه اگر فرزند دوم به بعد را بیاورند به محض تولد فرزند سوم از سهام آیندگان به آنها تعلق میگیرد که به اندازه مبلغ یارانه آن خانوار است و ماهانه پرداخت خواهد شد.
کارگر آنلاین : با گذر از دوران کنترل جمعیت از اواخر دهه 60 تا اواخر دهه 80، با کاهش شدید نرخ رشد جمعیت، سیاستهای جمعیتی جمهوری اسلامی ایران بر افزایش موالید قرار گرفته است؛ موضوعی که فارغ از دشواری جا انداختن شرایط جدید بعد از سالها تشویق به کنترل جمعیت، در شرایط روز کشور به ویژه از نظر اقتصادی کار دشواری است. در سالهای گذشته، سیاستهای دولت و مجلس در فراهم نساختن زمینه سند کلان جمعیتی مصوب رهبر انقلاب اسلامی با انتقادهای فراوانی از سوی چهرههای موافق این طرح مواجه شده است. حال به نظر میرسد مجلس یازدهم برای جامه عمل پوشاندن به این سیاستها، طرحی را در نظر گرفته است.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیاتی از طرح تشویق زاد و ولد گفت که بر این اساس از زمان تولد فرزند سوم خانوارها یارانهای به اندازه مبلغ یارانه خود دریافت میکنند. سیدعلی موسوی با اشاره به طرح تشویق افزایش جمعیت و زاد و ولد گفت: ما در این طرح پیشبینی کردیم سه دهک پایین جامعه اگر فرزند دوم به بعد را بیاورند به محض تولد فرزند سوم از سهام آیندگان به آنها تعلق میگیرد که به اندازه مبلغ یارانه آن خانوار است و ماهانه پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه سهام آیندگان از محل ۵ درصد سهام شرکتهای دولتی است که در اختیار بنیاد ملی جمعیت قرار میگیرد، گفت: اگر این سهام به فروش نرسید به اندازه همان مبلغ به خانوارها سهام تعلق میگیرد. موسوی با بیان اینکه یارانههای پرداختی برای تشویق فرزندآوری با هماهنگی سازمان هدفمندی یارانهها خواهد بود، گفت: ما درباره این طرح با رئیس کمیسیون فرهنگی مشورت کردیم و قرار شد پس از ارائه نظر کارشناسی مرکز پژوهشها این طرح در صحن مجلس مطرح شود. منبع/افکار نیوز
🔰@esalat14🇮🇷
مؤمن نبايد به نحوی عمل كند كه تمام همّ و غمّ وى بدست آوردن رضايت مردم و خشنودى آنها باشد و هميشه تلاش كند تا مردم وى را دوست بدارند؛ بلكه باید پيوسته در پى كسب رضايت خداوند متعال باشد و این خداوند است که دلهای مردم را بسوی انسان معطوف میدارد.
از آن طرف نيز مؤمن نبايد كارى كند كه مردم نسبت به او بدبين شوند و نبايد خود را در معرض اتهام و سوء ظن و تهمت قرار دهد.
غفلت از ظرافت اين كلام روشنگر و بيان الهى باعث شده است كه برخى افراد و بعضى از طوايف اهل تصوف دچار لغزش و انحراف شوند.
آنها مىپندارند كشتن نفس و مبارزه با آن، انجام اعمال و رفتارى است كه باعث بدبينى و سرزنش مردم شود. از آنجا كه اين گروه مبارزه با نفس را در تحمل ملامت ديگران مىدانند، به آنها «ملامتيّه» مىگويند.
اين گروه كه طوايفى از اهل تسنن هستند، مىپندارند راه مبارزه با نفس آن است كه آدمى خود را نزد مردم بد و ناپسند جلوه دهد تا به او بدبين شوند و اين نوع قضاوت و بينشِ مردم را موجب تقرب به خداوند مىدانند.
بهيقين اين راه اصلاح نفس، روشى ابداعى (بدعت) است نه الهى و هرگز خداوند سبحان دوست ندارد كه مؤمن در جامعه مورد اتهام واقع شود.
مصالح زندگى اجتماعى و شؤون مسلمانى اقتضا مىكند كه مردم نسبت به يكديگر خوشبين باشند و تعاليم الهى و آموزههاى آسمانى به شخص مؤمن اجازه نمىدهد تا به دست خويش آبروى خود را ببرد و موجبات بدبينى ديگران را فراهم سازد.
پند جاوید، مصباح یزدی، جلد دوم ص ۱۸۰
#نقد_تصوف
🔈https://www.instagram.com/p/CJyhH4CnmDH/?igshid=1sooqd3if0l0s
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff