eitaa logo
سلسله🌴🔥
993 دنبال‌کننده
99.1هزار عکس
124.4هزار ویدیو
396 فایل
سلسله: آل، دودمان، طایفه، قبیله، گروه، دسته، فرقه، حلقه، زنجیر، رشته، سری، ردیف، صف، اتصال، پیوند. با«سلسله» باشید تا بهترین ها را از دنیای اطلاعات ایران و جهان دریافت کنید. جهت ارتباط با مدیر کانال (انتقاد و پیشنهاد) https://eitaa.com/wahed_14
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ اینجا «خر» داغ میکنند⁉️ 🔥در باغ سبز نشانت میدهند. بشتابید که عرصه عرصه «جهاد» و «شهادت» است! دعوت رسمی و علنی از «یوسف» ها برای ضیافت گناه «کاخ مجلل زلیخا» اما زهی خیال باطل. 🔥 نه تو در ایمان و تقوا و اخلاص و بندگی«یوسف نبی» هستی و نه این «زلیخا» آن «زلیخا» و نه این «کاخ» آن «کاخ» است. آن کاخ قرار بود قتلگاه یوسف شود آن هم مخفیانه و فقط برای یوسف نبی آراسته شده بود و تنها لطف خدا بود که می توانست در دام شیطانی زلیخا به داد یوسف برسد. شبکه های اجتماعی آمریکایی فحشاخانه است و دقیقا برای «من و تو» تدارک دیده اند نه دقیقا برای مردم عادی. 🔥اینجا قتلگاه است نه عرصه «جهاد و شهادت». کشته یا زخمی شوی «دین و ایمان»ت را می بازی نه جان و مالت را. تو دیگر مفتخر به مدال زیبای «جانبازی» نمیشوی، باختن دین و ایمان و اخلاق عنوان دیگری دارد! اینجا مرگ مساوی، «ایثار» و «شهادت» نیست، فساد و تباهی است. پایانش دوزخ است نه بهشت. اینجا اسارت،مساوی خلع آزادی نیست که از تو بگیرند و تو به آسانی بازپس بگیری، اینجا معرکه غارت سرمایه باورها و اعتقادات توست. مسافری را می مانی که در دیار غربت «هست و نیست‌» اش را به تاراج ببرند. 🔥اینجا با تیر و نیزه و گلوله طرف نیستی، با آماج بنیان کن تیرهای زهرآگین و مرگبار گناه و فساد مواجه هستی. روی میدان بزرگی از مینهای خزنده شبهه گام گذاشته ای. وارد شدن همان و غرق شدن همان. نه راه پس داری نه راه پیش. نه راه فراری داری و نه فریادرسی. اینگونه طراحی کرده اند تا پای «من و تو» به این دام خوشرنگ عسل باز شود. باتلاق بی انتهای گناه و فساد و تباهی. @esalat14
♨️ تو یوسف نبی نیستی برادر! 🔥 شیطان برای فریب من و تو قسم نخورده است: «قَالَ فَبِعِزَّتِکَ لَاُغْوِیَنَّهُمْ اَجْمَعینَ * اِلَّا عِبَادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ» من و تو ضعیف تر از آنیم که ابلیس لعین در عهد قدیم برای فریبمان قسم یاد کند. 🔥اما ابلیس عهد جدید «آمریکا»ست. به مراتب خطرناکتر و به مراتب فریبکارتر. نه ما آن قله های ایمان و تقوا و عصمت هستیم و نه این ابلیس آن ابلیس. ابلیس عهد جدید «آمریکا» خود را به پیچیده ترین فناوری های ارتباطی مجهز کرده است برای شکار «من و تو» با سلاح فساد و فحشا. با این تفاوت که ما برای ابلیس عهد جدید «آمریکا» در کارزار شبکه های اجتماعی، قله نیستیم، لقمه ای کوچکیم: «وَ لَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَ هَمَّ بِهَا لَولا اَن رَءَا بُرْهَانَ رَبِّهِ کَذَلِکِ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَ الْفَحْشَاءَ اِنَّهُ مِن عِبَادِنَا الْمُخْلَصِینَ» 🔥یوسف پیامبر را با همه بزرگی و عظمت و ایمانش، خداوند خود نجات داد هم از چاه هم از کاخ. پس بهتر است اگر هم قدم در چنین چاه و کاخی می گذاریم با احتیاط کامل باشد و آن هم نه برای همه و نه تبلیغ علنی و سراسری. چرا که اینجا محل قرار نیست محل فرار است ای برادر: «فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ ۖ إِنِّي لَكُمْ مِنْهُ نَذِيرٌ مُبِينٌ» «أعوذ بالله من الشيطان الرجیم» به خدا پناه ببریم از دام وسوسه شیطان. @esalat14
🔰 مقام معظم رهبری برای رفع کرونا چه دعایی را توصیه کردند؟ 🤲 ✅«البته این بلا آنچنان بزرگ نیست و بزرگ‌تر از آن نیز وجود داشته است، اما بنده به دعای برخاسته از دل پاک و صاف جوانان و افراد پرهیزگار برای دفع بلا‌های بزرگ بسیار امیدوارم، چرا که توسل به درگاه خداوند و طلب شفاعت از نبی مکرم اسلام و ائمه بزرگوار می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت.» ✅ فرازهایی نورانی از دعای هفتم صحیفه سجادیه امام سجاد (ع): «یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ، وَ یَا مَنْ یَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ یَا مَنْ یُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِکَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِکَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِکَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِکَ الْأَشْیَاءُ. فَهِیَ بِمَشِیَّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِکَ دُونَ نَهْیِکَ مُنْزَجِرَةٌ...» @esalat14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 غفلت علمای صدر مشروطه از دشمنان داخلی و غربزدگان 🔻 : باید دشمنیها را شناخت. مشکل ما این است. اینکه بنده مسئله‌ی بصیرت را برای خواص تکرار میکنم، به خاطر این است. گاهی اوقات غفلت میشود از دشمنیهائی که با اساس دارد میشود؛ اینها را حمل میکنند به مسائل جزئی. ما در صدر مشروطه هم متأسفانه همین معنا را داشتیم. 🔻 در صدر مشروطه هم علمای بزرگی بودند - که من اسم نمیآورم؛ همه میشناسید، معروفند - که اینها ندیدند توطئه‌ای را که آن روز غربزدگان و به اصطلاح روشنفکرانی که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحی میکردند؛ توجه نکردند که حرفهائی که اینها دارند در مجلس شورای ملىِ آن زمان میزنند، یا در مطبوعاتشان مینویسند، مبارزه‌ی با اسلام است؛ این را توجه نکردند، مماشات کردند. 🔻نتیجه این شد که کسی که میدانست و میفهمید - مثل مرحوم شیخ فضل‌اللَّه نوری - جلوی چشم آنها به دار زده شد و اینها حساسیتی پیدا نکردند؛ بعد خود آنهائی هم که به این حساسیت اهمیت و بها نداده بودند، بعد از شیخ فضل‌اللَّه مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند و سیلی آنها را خوردند؛ بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند. این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛ این اشتباه را ما نباید انجام بدهیم. 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @esalat14
🔴 ۱۳۰۹؛میرزای شیرازی در نهضت تنباکو به انگلیس سیلی میزند! ۱۳۲۷؛شیخ فضل‌الله بدست اعضای لژ فراماسونری بیداری ایرانیان محاکمه و اعدام می‌شود! یعنی کمتر از ۲۰سال بعد،انگلیس با اعدام شیخ از ایران انتقام گرفت! امروز هم علت کینه دشمن از روحانیت استقلال ایران است ولی؛توان انتقام ندارد. 👤 علیرضا گرائی ✍️بیداری ملت @bidariymelat @esalat14
🔰 ریسمان منفی تفکر 🔻انسان ها گنج های بیکران استعداد و معادن خلاقیتند. این معادن بیکران، جز با نیروی ایمان و انرژی مثبت نخواهد جوشید.🔺 🔻استعمارگر جماعت که قرنها مفت خوری از دیگر ملتها زیر زبانش مزه کرده است در حسرت آن دوران طلایی دوشیدن افسوس می خورد. تمام هنرش این است. باور کنی تو نمی توانی. آنقدر تکرار میکند تا عضله های اراده و پشت کارت فلج شود. 🔺 🔻 افکار منفی موریانه درخت تفکر هستند. مراقب باشیم در چه هوایی تنفس می کنیم. شاید هوای اندیشه هایمان به دست دشمنان مسموم شده است.🔺 🔻این روزها از فضای رسانه های بیگانه بوی بمب های شیمیایی نا امیدی به مشام میرسد. تنگی ریه های افکارمان منشأ خارجی دارد. رسانه هایمان را که عوض کنیم آب و هوای تفکرمان نیز عوض خواهد شد و مسیر اکسیژن اندیشه ها باز خواهد شد و دوباره درهای خلاقیت و موفقیت و امید به رویمان باز خواهد شد.🔺 🔻 استعمارگر جماعت، قرنهاست نان غرب زدگی ما را می خورد. غرب زدگی مانند زالوست نیش تفکرش را که وارد اندیشه ات میکند سست و ناتوان و کرخت می شوی. آن وقت است که تسلیم می شوی تا این نژاد زالو صفت خونت را بمکد. سیر که شد رهایت میکند. خیال می‌کنی تمام شد نجات پیدا کرده ای اما تازه آغاز راه است. انگل غرب زدگی و روشنفکری درون باورت تخم گذاری میکند زاد و ولد میکند و همان با تو میکند که استعمارگر می خواست انجام دهد. باید ریشه این تفکر فاسد و گندیده را دور انداخت تا جانی دوباره به این سرزمین دمیده شود🔺 🏆«و من کلام له صلّی اللَّه علیه و ءاله: النّاس معادن کمعادن الذّهب و الفضّة»🏆 @esalat14
🔰 چشم بادامی داریم تا چشم بادامی❗️ ♻️«ژاپن»، «کره» جنوبی، «چین» هر سه شرقی هستند و چشم بادامی اما ... 🔸...اما زمانی نه چندان دور «ژاپن» که می گفتیم همه ایرانیها یاد الگوهای انسان دوستی «ژاپنی»، «اوشین» ، «هانیکو»، «تاناکورا»، «ای کیوسان»، ... والگوهای اقتصادی موفقی چون شرکت «سونی» می افتادند. 🔸 اما «کره» جنوبی که می گوییم همه ایرانیها یاد الگوهای انسان دوستی «کره»، «یانگوم»، «سوسانو»، «جومونگ» و ....الگوهای اقتصادی موفقی چون شرکت «ال جی» و «سامسوسگ» می افتند. با شنیدن نام «ژاپن» و «کره» جنوبی قلب های برخی ایرانی ها از شدت شوق به تپش می افتد و خاطراتی زیبا و تصاویری رویایی در خیالشان به پرواز در می آید! 🔸اما وقتی می گوییم «چین» کسی یاد چیزی نمی افتد بلکه در مخاطب احساسی منفی دست میدهد! آیا «ژاپن» و «کره» آرمان شهرهای گم شده هستند و به کشورمان خدمات تاریخی و ارزنده و حیاتی ارائه کرده اند یا چینی ها دشمنی تاریخی با ملت ایران دارند؟ 🔻 معادله ساده ایست. پاسخ سریال های «ژاپنی» و «کره»ایست! زمانی که تحریم های کشنده دولت آمریکا و بریتانیا و اروپا، علیه ایران جریان داشت و دارد، دولتهای مطبوع این دو کشور از همراهان همیشگی سیاستهای استعماری آمریکا علیه ایران بوده و هستند به عبارتی دشمنی «ژاپن» و «کره» جنوبی، دست کمی از هم پیمان و اربابشان، آمریکا نداشته و ندارد اما در همان ایام سریال های استراتژیک «ژاپنی» و «کره» جنوبی، مشغول تصویر سازی و محبوبیت سازی از این دو کشور دشمن بودند آن هم به دست صدا و سیمای جمهوری اسلامی تا محصولاتشان در کشورمان بهتر بفروش برسد! شاید برخی یادشان نباشد که در بهبوبه 8 سال جنگ نابرابر تحمیلی، در اوج نیاز کشور به نیروی ماهر کارگر در پشت جبهه و رزمنده تازه نفس در خط مقدم، خیل عظیمی از جوانان کشورمان، سراسیمه عازم ژاپن شدند تا افتخار پادویی ژاپنیها را (کارگری در مراکز بدنام و مشاغل پست) در کارنامه خود داشته باشند! کار آنقدر بالا گرفت که مردم برای خریدن لباسهای آلوده و دست دوم ژاپنی با نام « تاناکورا» صف می کشیدند و سر و دست می شکستند! 🔻 «کره» جنوبی و «ژاپن» دو مستعمره و هم پیمان قدیمی و سنتی آمریکا و مجری مو به موی سیاستهای استعماری آمریکا علیه ملتهای مسلمان منطقه خصوصا ایران بوده و هستند. سفر نخست وزیر «ژاپن» به ایران به عنوان نماینده و پیک مخصوص! آن هم به دستور «ترامپ» یادتان هست؟! به همین خاطر رسانه های آمریکایی و صهیونیستی از این کشورها الگوهای پیشرفت و موفقیت ساخته اند اما چین نه تنها مستعمره آمریکا نبوده بلکه قدرتی مستقل بوده که سابقه استعماری ندارد و خود قرنها مستعمره دولتهای غربی و ژاپن بوده است بلکه تهدیدی جدی برای سیاست جهانی وطنی و دنیای تک قطبی انحصاری آمریکاست. 🔻 سریال های «ژاپنی» و «کره ای» آن زمان که تمدن و تکنولوژی و فرهنگ برتر خود را در حافظه و روح و روان ایرانیان تثبیت میکردند همین کشورها ایران را تحریم کرده بودند و از ارائه فناوریهای مهم و حیاتی به کشورمان امتناع میکردند در عوض با پشتوانه فیلم ها و سریال هایشان، کشورمان را هدف بازار کالاهای مصرفی خود قرار دادند! «ژاپن» قرار داد ساخت «نیروگاه» هسته ای کشورمان را با پیروزی انقلاب یک طرفه لغو کرد در عوض بازار تولیدات چادر مشکی و سیگار کشورمان را در قبضه خود در آورد! 🔻 این روزها همه از خباثت و دشمنی عمیق «چینی» ها می گویند که در اوج تحریم ها حاضر شدند با ایران تفاهم نامه بلند مدت همکاری امضا بکنند! راستی چرا هنوز صدا و سیمای جمهوری اسلامی سریال های کره ای پخش میکند؟ چرا چینی ها سهمی در آنتن صدا و سیما ندارند؟ @esalat14
🔰تبلیغ مسیحیت در رسانه ملی❗️ 🔞 مشغول تماشای آخرین قسمت سریال پر بیننده «دخترم نرگس» هستیم که دختر کوچکم با تعجبی کودکانه می پرسد: « بابا! چرا این کارو میکنه؟ اینها کین؟» دختری جوان در کلیسا و در برابر صلیب زانو زده و با حالی معنوی در حال مناجات با خدای خود است! تحریک حس کنجکاوی کودکان معصوم مسلمان با تصاویر جذاب ،به مسیحیت می تواند زنگ خطری جدی برای آئین اسلام باشد. 🔞جا دارد از مسئولین فرهنگی، رسانه ملی، مسئولین سینما و وزارت ارشاد پرسید: « انگیزه شما از تبلیغ مسیحیت چیست؟» اینکه در کشورم عده ای هموطن اقلیت مسیحی داریم چرا باید سینما و تلویزیون کشورم به عرصه معرفی و تبلیغ این اقلیت باشد که درصد بسیار ناچیزی ازجمعیت کشور را دارند؟ در حال حاضر ترویج مسیحیت در دستور کار تهاجم فرهنگی دولتهای غربی خصوصا آمریکا و ژاپن قرار دارد ( در انیمیشن های ژاپنی رویکرد اصلی ترویج فرهنگ و اخلاق اروپایی مسیحی است و این با سانسور هم بر طرف نمیشود) 🔞گرایش به مسیحیت در میان نوجوانان کشورم به صورت نگران کننده ای رو به افزایش گذاشته ( مراجعات مکرر دانش آموزان به مبلغین و معلمین و پرسش درباره مسیحی شدن!) این گرایش در نتیجه نمایش فیلمهای هالیوودی یا انیمیشن های ژاپنی است که مضمونی غالبا مثبت نسبت به فرهنگ و اخلاقی مسیحی به نمایش می گذارند! جای تاسف است که رسانه ملی و سینما که اثری درخور درباره اسلام و آئین تشیع نساخته و اکثر آثار نمایشی آن نسبت اسلام سکولار است اینگونه مسیحیت را عرضه میکند! 🚨👈«وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم» (بقره/120) @esalat14
❌ تک فرزندی و رها کردن کودکان در فضای مجازی، آنها را از دنیای واقعی دور کرده و خیالپردازی، خشونت، افسردگی و... را برای آنها به ارمغان می آورد. 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
❎ نیل پستمن و نقد فرهنگ تکنولوژی نسبت فرهنگ انسان با ابزار در سه دوره دچار تحولات عمده‌ای شده است که می‌توان آن را در سیر تاریخی بشر از یک‌دیگر متمایز کرد. یعنی ارتباط انسان با ابزار در دوره‌های نخستین پیدایش ابزار، موجب ایجاد "فرهنگ ابزار" شد؛ سپس این فرهنگ با شکل‌گیری دستگاه چاپ به "فرهنگ تکنوکراسی" تغییر صورت داد. امروزه پیدایش وسایل ارتباط جمعی و کامپیوتر از فرهنگ جدید به اسم "تکنوپولی" خبر می‌دهد. الف) فرهنگ ابزار اصطلاح فرهنگ ابزار، رابطه انسان‌های آن جامعه را با مبانی اعتقادی و سیستم اجتماعی و این ابزار مشخص می‌کند. جوامع دارای فرهنگ ابزار می‌توانند مقادیر زیاد و متنوعی از این ابزار را دارا باشند؛ امّا تعالیم مذهبی و جهان‌بینی دینی، ایدئولوژی هدایت‌کننده و کنترل کننده‌ای است که کاربرد ابزارآلات و کم و کیف استفاده از آن‌ها را تعیین می‌کند. این فرهنگ، وحدت و همگانی‌بودن خود را از مبانی متافیزیکی (غیرمادّی) گرفته است. این، "تفکر" است که به هستی معنا می‌بخشد و مانع آن می‌شود که تکنیک (فن) خود را بر انسان‌ها و نیازهای آنان تحمیل کند. مهم‌ترین ابزاری که در این دوره، ابداع شده، آسیاب، دوربین نجومی، باروت و ساعت بوده است. ب) فرهنگ تکنوکراسی در یک جامعه تکنوکرات، ابزارآلات، نقش کلیدی‌ای را در جهان اندیشه‌های فرهنگی آن جامعه برعهده دارند. همه شرایط، تحوّلات و خواسته‌ها و تمام ویژگی‌های اجتماعی باید تا حدود زیادی، تابع خواسته‌ها و ضوابطی باشد که رشد این تکنیک و سیر تکاملی آن ایجاب می‌کند؛ امّا نقش تکنیک هنوز به آن حدی نرسیده است که موجب تغییر در ساختار فرهنگی و تحوّل آن شود. هنوز مبانی ماورایی و اهداف، جای خود را در فرهنگ‌ها حفظ کرده‌اند و هنوز افراد، بر این باورند که ماشین و ابزار صنعتی، هم‌چنان در استخدام بشریت خواهند بود و هرگز به قدرت حاکم مبدّل نخواهند شد. مهم ترین وسیله‌ای که در این دوران ابداع شد، "دستگاه چاپ" است. با این اختراع، یک تحوّل عظیم در ساخت فرهنگ، رخ داد و آن، تبدیل فرهنگ شفاهی به فرهنگ مکتوب بود. از این پس، عنان ارابه فرهنگ، به دست "کتاب" افتاد. کتاب، به‌عنوان مهم‌ترین محصول تکنیک، ویژگی‌هایی داشت و مربوط به متنی می‌شد که در چارچوب آن به چاپ رسیده است. این خصوصیت باعث تمییز "مفهوم نوشتاری" از "مفهوم شفاهی" می‌شود. ج) فرهنگ تکنوپولی وجه بارز این فرهنگ، قراردادن تکنولوژی به‌جای خداست و لذا شاخصه‌ی آن، "خدای‌گونه"بودن آن است. یعنی فرهنگ، اعتبار خود را در تکنولوژی جست‌وجو می‌کند و دستورالعمل‌های خود را از تکنولوژی می‌گیرد. این راه، الزاماً به فروپاشی و نابودی باورها و عقاید سنّتی منتهی می‌شود. نظام تکنوپولی را این چنین می‌توان تعریف کرد: "نظامی که در آن، جامعه‌ی انسانی سیستم ایمنی و قدرت دفاعی خود را در برابر تهاجم سیل اطلاعات از دست داده است». در این فرهنگ با کاهش اعتقاد به اهداف و کم‌رنگ‌شدن "ماورا" در زندگی مواجهیم. در این فرهنگ، «وسیله» با «هدف»، یکی می‌شود و دیگر بدان‌معنا هدفی وجود ندارد که بتواند مانع استفاده‌ی بی‌مورد از تکنیک شود. خصلت نظام تکنوپولی، انبوه اطلاعات است که در قالب ابزاری چون کامپیوتر و تلویزیون ایفای نقش می‌کند. نيل پستمن در اثری با همین نام با رد خنثي‌بودن تكنولوژي، به تأثيرات و پيامدهاي ورود و گسترش تكنولوژي در عصر جديد پرداخته و جامعه‌ي آمريكا و فرهنگ حاكم بر آن را مورد نقد و بررسي قرار داده است. ويليام ملودي نیز "جامعه‌ی اطلاعاتي" را از محصولات تکنولوژی جدید می‌داند و به توصیف آن می‌پردازد. @doranejadid
🔰 رسانه و تعلیم بدون تربیت(1) 🔻 مدیر رسانه نقش کشاورز را دارد. کشاورزی که هم زمین را بشناسد و زمان را و اقتضائات آن را. 🔻 هر زمینی برای کشاورزی مناسب نیست. پس جنس زمین مهم است. باید زیر و رو شود تا آماده پذیرش بذر مرغوب باشد. 🔻نهاد تعلیم و تربیت از خانواده تا مسجد و آموزش و پرورش و حوزه علمیه وظیفه آماده کردن زمین و زمینه پذیرش بذر تربیت دینی را دارند آن هم بر اساس معیارهای دینی. 🔻با آمدن رسانه این زنجیره گسست و حالا همه این نقش ها را رسانه ها بر عهده دارند هم تعلیم و هم تربیت. 🔻آیا رسانه ها و صاحبان رسانه می توانند بدون ایجاد زمینه تربیت دینی، و اتکاء به تعالیم سکولار غربی (علوم انسانی غربی، با ریاضی و فزیک و شیمی و...) انسان دیندار مسلمان تربیت کنند؟ 🔻 آیا با تصویری که رسانه ملی از انسان و زیست او ارائه میدهد و با الگوهایی که معرفی میکند می توان انسانی الهی و معنوی تربیت کرد؟ 🔻 رسانه ملی باید پیشتاز باشد. خط شکن باشد. چابک باشد. نه ضعیف و سست و منفعل. به مبانی دشمن هنرمندانه حمله کند نه اینکه منتظر حمله دشمن باشد تا شاید پاسخی درخور بدهد. رسانه ملی خط مقدم آفند و پدافند فرهنگی نظام را دارد. بیشتر باید گل بزند تا گل بخورد. 🔻متاسفانه رسانه ملی خصوصا با آمدن شبکه های اجتماعی، قافیه را به رسانه های دشمن باخته است. هر روز مشغول پاسخ به شبهه هاست. کسی که همیشه دفاع میکند محکوم به شکست است. 👈ادامه یادداشت در قسمت دوم @esalat14
🔰 رسانه و تعلیم بدون تربیت(۲) 🔻انقلاب اسلامی اتفاق بزرگ و پر برکتی بود. آغازی مبارک اما حفظ تداوم آن نیز نیاز به اقدامی انقلابی داشت.با کمال تأسف ۶۰ سال حکومت پهلوی آنقدر فرصت داشت تا زیربنا و زیرساختهایی محکم تدارک ببیند که حتی انقلاب بهمن ۵۷ نیز نتوانست آنچنان که باید در آن تحولی انقلابی رقم زند‌. وزارت فرهنگ، سازمان آموزش و پرورش، ادبیات داستانی، سینما و از همه مهم تر رسانه ملی. 🔻 عوامل متعددی را می توان در برابر مقاومت این نهادها در برابر انقلاب می توان برشمرد که مهمترین آن را می توان تربیت یافتگان رژیم پهلوی(مستقیم و یا غیر مستقیم) دانست که ابتدا و اوایل انقلاب مخفیانه و بعدها آشکارا سرسپردگی خود به رژیم گذشته با ساخت و تولید آثار هنری و رسانه ای هنجار شکن ثابت کردند و از طرف دیگر در شکست انقلاب در حوزه فرهنگ تاثیر گذار و نقش آفرین بودند. هنر پیشه ها، کارگردانان، نویسندگان(فیلمنامه و داستان)، عوامل فنی،..‌.این افراد و تربیت شدگان آنها پس از انقلاب به مبارزه ای پنهان و آشکار برای ایجاد تحول انقلابی در نهادهای آموزشب و فرهنگی کشور دست زدند. در این میان رسانه ملی و سینما بیشترین آسیب را از حضور و نفوز این عناصر دلباخته رژیم پهلوی خورد (و کم هم نبودند) 🔻 حوزه نمایشی رسانه های عمومی (فیلم و سریال) شاهد بیشترین حضور تربیت شدگان دوره پهلوی ( به جز عده ای معدود ) بود و همین ها بیشترین اصطکاک را در برابر ریل گذاری رسانه ملی و سینما در مسیر انقلاب را بوجود آوردند. مقاومت این عناصر در برابر موضوعات دینی و انقلابی را می توان در ساخت کم جان و کم تعداد این نوع آثار در میان خیل آثار سینمایی و تلویزیونی مشاهده کرد. هر چند به تازگی بر تعداد این آثار از نظر کمی و کیفی با همه کارشکنیها افزوده شده ( که جای امیدواری دارد) اما این تعداد در برابر آثار پر شمار و بی ارزش و کم ارزش رسانه ملی و سینما (که در بهترین حالت فرصت سوزی میکنند) به حاشیه می روند و فرصت تاثیر گذاری را از دست میدهند. 🔻 نظام و ملت انقلابی، نیازمند رسانه انقلابی است تا آینه تمام نمای انقلاب ۵۷ باشد کاری که شهید آوینی آغاز کرد اما ناتمام ماند. از مسئولین باید پرسید اگر قرار بود این انقلاب انسانی آرمانی و ایده آل رسانه تربیت کند آیا متفکری بهتر از شهید آوینی ( و مرحوم سلحشور و مرحوم ملاقلی پور و...) وجود داشت؟ پس تفکر آوینی در کجای سیاست گذاری و تصمیم گیری و برنامه سازی این رسانه عریض و طویل قرار دارد؟ باید گفت هنوز رسانه ملی با آرمان های انقلاب فاصله دارد. تداوم انقلاب نیازمند انقلابی عمیق و پایدار در رسانه ملی است. 👈 ادامه یادداشت در قسمت سوم @esalat14
امام على عليه السلام: با عقل ها، قله های دانش فتح می شود بِالعُقولِ تُنالُ ذُروَةُ العُلومِ غررالحكم، حدیث 4275