فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری
✅ #گناه مساوی است با فاصله ما با اهلبیت علیهم السلام ... ⁉️
🎤 #استاد_عالی✅
🆔 @ostad_aali110
Panahian-Clip-MakrEblis-48k.mp3
1.25M
🎵👈 یه مشکلی برام پیش اومده؛ از کجا بفهمم این بلاست یا اینکه امتحان خداست برای رشد من؟
🔸میخوام بدونم خیالم راحت بشه ...
👌حتماً گوش کنید...
#کلیپ_صوتی
@Panahian_ir
👌 نکته
✍عارفی به شاگردانش گفت:
بر سر دنیا کلاه بگذارید
(دنیا را فریب دهید)
پرسیدند : چگونه؟
فرمود:
نان دنیا را بخورید
ولی برای آخرت کار کنید.
@mezahotollab
پیامی برای همه معلمین،طلاب،مربیان عقیدتی وتربیتی و همه والدین...
💢امام خمینی(رحمهالله):
🏝👌انسان تا خودش را نسازد؛
نمیتواند دیگران را بسازد
@mezahotollab
📌 شماره شبهه : ۳۰۳۴
🔆 متن شبهه :
مگر امیر المومنین ( ع ) فرمودند: در عفو لذتیست که در انتقام نیست، پس چرا قاتل امام علي علیه السلام عفو نشد؟ ، مگر ائمه ( ع ) مظهر بخشش نیستند؟ پس چرا امام حسن ( ع ) ابن ملجم را عفو نکرد ؟
🔆 پاسخ شبهه :
1⃣ قاتل در زمانی بخشیده میشود که از کرده خود پشیمان باشد توبه کرده باشد و عذر خواهی کند در صورتی که ابن ملجم اینگونه نبود بلکه از جنایت خود راضی و خوشحال بود. به تعبیر دیگر #مفسد_الارض بود که اگر عفو میشد به جنایات دیگری دست میزد.
2⃣ ام کلثوم نزد ابن ملجم ملعون رفت و فرمود: «ای دشمن خدا امیرالمؤمنین علیه السلام را کشتی؟» ابن ملجم گفت: «من امیرالمومنین علیه السلام را نکشتم بلکه پدر تو را کشتم.» ام کلثوم گفت: «امیدوارم که این ضربت به پدرم ضرری نرساند.» ابن ملجم گفت: «گویا می بینم که بر مرگ پدرت شیون و زاری می کنی زیرا به خدا قسم ضربتی بر او زدم که اگر این ضربت بر همه اهل زمین فرود آمده بود هیچ یک از آنان را زنده نمی گذاشت.
3⃣ در نقلی امده است او خواهان صحبت درگوشی با امام مجتبی بود که حضرت نپذیرفت و فرمود غرضش آن است که گوش مرا به دندان بگیرد. پس آن ملعون گفت: واللَّه که اگر می گذاشت، گوشش را از سرش جدا می کردم.(2) پس مشخص است که او نه توبه کرد نه پشیمان بود.
4⃣ قصاص حقی است که بر ولی دم مفروض است و این حق از هیچ کس برداشته نمیشود. ولی دم حقی دارد که برای او ثابت است. اما اگر حضرت علی علیه السلام زنده میماند شاید قصه فرق میکرد همانگونه که حضرت فرمود اگر ماندم خودم میدانم که چه رفتاری با او داشته باشم و اگراز دنیا رفتم فقط یک ضربه به او بزنید.
5⃣ امام هم حق الله است و هم حق الناس و یک موضوع شخصی نیست و نمیشود به سادگی از کنار ان عبور کرد. پیامبر فرمود انا و علی ابوا هذه الامه (3) .بنابر این امت فرزند او هستند و فرزند از حق پدرش نمیگذرد .
پی نوشت:
1. فتال نیشابوری، محمد بن حسن؛ روضة الواعظین، قم، انتشارات رضی، بیتا، ج 1 ص 134
2. فرحة القری، ترجمه، مجلسی، ص 59
3. مجلسی، بحارالانوار ج 16 ص 95
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🔻نگاهی به فاجعه قتل دختر تالشی
🚨حامیان نجفی خونخواه «رومینا» شدند
🔹عوامل موثر در وقوع این جنایت چه بودند؟
🔹کسانی که با رابطه شرعی و قانونی ازدواج مشکل دارند و با برچسبهایی مثل کودک همسری سعی در دامن زدن به روابط نامشروع و غیراخلاقی کنند بهتر است در این باره پاسخگو باشند و خود را در وقوع فجایع این چنینی سهیم بدانند.
🔹گزینشی برخورد کردن بسیاری از رسانه های اصلاحات با بحران های این چنینی در نوع خود جالب توجه است؛ به عنوان مثال واکنشی که این رسانه های زنجیره ای نسبت به خودکشی دختر بچه ایلامی به دلیل مسائل اقتصادی داشتند با واکنش آن ها نسبت به قتل رومینا بسیار متفاوت است.
🔹همان رسانه هایی که روزی هم قطارشان در روز روشن همسرش را با اسلحه غیرمجاز به قتل رساند و در آخر انگ پرستو بودن به مرحومه «میترا استاد» زدند، حالا داعیه ی مهربان تر از مادر برای دختر نوجوان تالشی شده اند و سعی دارند خونش را بهانه ای برای حمله به قانون و سنت های درست جامعه قرار دهند.
⬅️ در لینک زیر بخوانید:
🌐 Rajanews.com/node/336977
🔴
@bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آذری جهرمی: "به فرزند خودم اجازه استفاده از شبکههای اجتماعی رو نمیدم، ولی معنا نداره من برای تمام مردم ایران این نسخه رو تجویز کنم!"
🔻آقای جهرمی! اولا چطور شما دلتون برای فرزند خودتون میسوزه که در این فضای مجازی گمراه نشه، اما برای صدها هزار بچههای مردم که به راحتی به محتوای ضد اخلاقی دسترسی دارن، دلسوزی نمیکنید؟!
دوما شما موظف به ایجاد یک فضای امن برای استفاده همه مردم هستید؛ چرا کوتاهی میکنید؟!
✍️
@bidariymelat
⭕️جناب نخست وزیر از ۶۱ تا ۸۸
🔹وقتی در قدرت باشی و نخست وزیر دوران جنگ (میرحسین موسوی) میگی: در تصور ما هیچ فرقی بین خونین شهر و جنوب لبنان نیست! (۲۰ خرداد ۶۱)
🔹وقتی هم که بخوای به منصب و جایگاهی برسی(ریاست جمهوری ۸۸) برای رای آوردن، شعارِ« نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» رو سَر می دی!
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
نخور! آقای عبدی نخور!
✍️ عباس عبدی درباره رای منفی به اعتبار نامه تاجگردون نوشته "برایم هم مهم نیست او رای بیاورد یا نیاورد. در جامعهای که در بالاترین سطح دستگاه قضایی آن سالهای متمادی وضعیتی بوده که گوشهای از آن را در دادگاه اکبر طبری دیدیم، پرداختن به این که فلان نماینده کسی را برای شغل معرفی کرده نوعی شوخی و اتلاف وقت است.
او می افزاید: مشکل مجلس، وجود نماینده زیر ده درصدی است! مشکل مجلس، رقابتی نبودن است... مشکل، منع ورود نمایندگانی است که بتوانند نقش مدرس را ایفا کنند و الا نمایندگانی که نقش تَدَیُّنها را بازی کنند زیاد پیدا میشوند.
عبدی سرانجام می نویسد: "پیشنهاد میکنم جمله عیسی مسیح را هنگامی که دید بدکارهای را میخواهند سنگسار کنند در ابتدای رایگیری برای هر کسی که اعتبارنامهاش مورد اعتراض است تکرار کنند. "نخستین سنگ را کسی پرتاب کند که خود شرمسار گناهی نباشد." در پی این سخن همه سنگ های خودشان را به زمین انداختند و رفتند. کسانی رای منفی دهند که از هیچ رانتی بهرهمند نشده باشند از جمله رد صلاحیت رقبای قدرتمند".
♦️درباره این استدلال گفتنی است:
تاجگردون، برکشیده دولت اصلاحات است. او سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۰، رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی فارس بود. سپس از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ معاونت پارلمانی و پس از آن تا ۱۳۸۴، معاونت امور اقتصادی سازمان مدیریت دولت خاتمی را برعهده داشت. در مجلس دهم نیز عضو فراکسیون امید و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بود. بنابراین پرونده او برای مدعیان اصلاح طلبی مهم است.
🔹ثانیا تخلف و فساد در هر دستگاهی ممکن است رخ دهد. مهم این است که اراده بر لاپوشانی و حمایت است یا برخورد با وجود هزینه برای نظام؟ اهتمام به محاکمه امثال طبری و قاسم زاده، حسین فریدون و پوری حسینی و مهدی هاشمی و نمایندگان متخلف مجلس، حاکی از سلامت و اراده مبارزه با فساد است. همین، حامیان سیاسی و گفتمانی فساد را هراسان می کند.
♦️ثالثا امثال عبدی به اعتبار جاده صاف کنی و توجیه گری رویکرد دولت های مدعی اصلاحات و اعتدال (و ائتلاف با مدعیان مفسد سازندگی) در مظان اتهام تدلیس و تلبیس با مردمند.
از امثال عبدی چند نوشته در اعتراض به زمینه چینی مدیران دولت های مذکور برای مفاسد شهرام جزایری و بابک زنجانی و رسول دانیال زاده و سلاطین سکه و ارز و قاچاق و... منتشر شده، در حالی که عبدی ها در نوع انتخابات، پوستر چسبان های اشرافیت بوده اند؟!
🔹رابعا در انتخابات اخیر، اصلاح طلبان چند لیست داشتند و ادعای رقابتی نبودن مسموع نیست. همچنین در انتخابات پارلمانی برخلاف ریاست جمهوری، به اعتبار عدد نامزدها، پراکندگی رای وجود دارد و درصد آرا عموما پایین است.
اما هیچ جا ثابت نشده که تعداد رای، موجب سلامت یا فساد نمایندگان باشد. نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم در تهران و برخی شهرها که اتفاقا رای های بالایی هم کسب کرده بودند، طرف اصلی رشوه های شهرام جزایری بودند و جالب این که عبدی، سرمقاله نویس دائمی روزنامه یکی از همین نمایندگان است!
♦️خامسا، عبدی به درستی از "شهید مدرس" و "تدین"نام برده، اما به قول معروف سوراخ دعا را گم کرده! مدرس برخلاف مدعیان اصلاح طلبی، مغضوب انگلیسی ها بود و توسط گماشته همان ها به شهادت رسید، نه این که تحت الحمایه وزارت خارجه و بنگاه های رسانه ای و اطلاعاتی انگلیس باشد. اگر تدین به صورت مدرس سیلی زد، برخی نمایندگان آلوده در مجلس نهم و دهم، به صورت ارزش ها و آرمان ها پنجه کشیدند. اشک آقای علی اصغر زارعی از خیانت تصویب عجولانه برجام، کم از صورت سرخ مدرس ندارد.
در فراکسیون امید نمایندگانی را دیدیم که برای عکس یادگاری با مسئول سیاست خارجی اروپا، نزدیک بود همدیگر را زیر پا بگذارند. دها تن از همین ها به خاطر اسناد فساد، رد صلاحیت شدند اما عبدی ها به جای سرافکندگی، از شورای نگهبان طلبکاری می کنند!
🔹و بالاخره این که کار مجلس در بررسی اعتبار نامه ها سنگسار کردن نیست. بر عهده آنهاست که در صورت احراز تخلف اشخاص، رای منفی بدهند. اما ژست پارسایی و استناد به کلام حضرت عیسی (ع) از امثال عبدی عجیب است. آنها دائما توسط رسانه های فاسد بیگانه شارژ و دوپینگ می شوند؛ و سر سفره نشریات آلوده حاضرند. نشریاتی که مدیران آن، از ادامه رفاقت با مفسدانی چون جزایری (در حد رفاقت بساط کله پاچه) پرهیز ندارند.
عبدی پای چنین بساط متعفنی چگونه رویش می شود علیه فساد قلم بزند و به دیگران سنگ بیندازد؟ چرا؟ به رندی که دزدانه وارد زمین مردم شده بود و هنوانه می خورد، گفتند نخور! حرام است. گفت من برای شیرینی و خنکی اش می خورم نه برای حلال و حرام آن!
@IMANI_mohammad