eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
149 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
#وَدَانِيَةً_عَلَيْهِم_ظِلَالُهَا_وَذُلِّلَتْ_قُطُوفُهَا_تَذْلِيلًا_ و سايه ها[ى درختان] به آنان نز
❇️ تجزیه ے حروف در علم تجوید : لًا_ ♦️وَدَانِيَةً وَ =حرف واو از جمع شدن لبها و از بین دو لب همراه با ارتعاش تارهای صوتی تلفظ می گردد. . و بهترین واو واوی است که در مرحله لبها جمع شود .. 🌷🌿 وَدَانِيَةً /دَا : حرف دال یک حرف نطعی از حروف مستفله و جهری می باشد ؛ در تولید حرف دال سرِ زبان به چین و شکنهای لثه ے بالا برخورد و همچنین مماس شدن لبه های دو طرف زبان باا دندانهای آرواره بالا ؛ همراه با ارتعاش تارهای صوتی تلفظ می شود. 🔻وَدَانِيَةً /وَدَا دَا / الف مدی طابع حرف ماقبل و ترقیق است و فتحه دال و الف مدی هم تلفظ ن) می گردد و تنها تفاوت در میزان کشش دارند یعنی تنها (کمیّت) دارند .🌿 /نِيَ حرف نون که حرفی غنّوی یای مدی : نِيَ فتحه یَ عاضی (در واقع یای ساکن ما قبل مکسور همراه با ارتعاش تارهای صوتی و حرفی جهری است. با نزدیک شدن ے زبان و کسره --ِ--⬅️ و ⬅️ یای مدی مانند هم (یعنی کسره اگر کشیده شود یای مدی تولید می شود "۲" و بر عکس نصف کشش یای مدی کسره می گردد(پس تنها کمیت دارند) 🌿 اما در زبان فارسی اِ --ِ-- ⬇️ حرکت زیر الف اِ⬇️ هرچقدر کشیده شود ؛ ⬅️ یای مدی تولید نمی شود و اگر حرف ی❗️ را هم کم بکشیم هرگز کسره نمی شود❗️ و نامش کیّفیّت است / ودر میزان کشش حرکات کوتاه یک حرکت و حرکات بلند "۲" حرکت (کمیّت) /ةً ♦️وَدَانِيَةً تاء تأنیث(نشان از مٶنث بودن) و --ٌ--رفع رسیده به حرف حلقی عَ *عَین* قانون نون ساکن نزد حروف حلقی بود و رعایت ♦️سه نکته عدم مکث ؛عدم سیر ؛ و عدم قلقله نون ساکن نزد حروف حلقی لهاذ می شود ۸(همین قانون برای تنوینها --ً---ٍ----ٌ--- نیز نزد حروف حلقی صادق می باشد) 👌پس نتیجه :اینکه تنوین رفع نزد حرف عین نیز می گردد. 🔻حرف نیز در از نزدیک شدن دیواره های حلق و در نتیجه تنگ شدن مسیر ارتعاش تارهای صوتی با سایش هوا بر دیواره های وسط الحلق تولید و تلفظ می گردد. 🔷/عَلَيْ : حرف لین💤 به آرامی و نرم تلفظ می گردد. : باید کمال دقت شود که فتحه لَی لِی❌نشود. /عَلَیهِمْ /هِ : هاء ضمیر برای چهامین شخص مفرد در فعل ماضی(زمان گذشته) و برای مٶنث می باشد هِ ♦️ظِلَالُهَا /ظِ حرف ظاء : از حروف استعلاء حالت تفخیم دارد ؛ حرفی جهری می باشد و از برخورد نوک زبان با لبه ی دندانهای ثنایای بالا در حالی که ریشه زبان بزرگ به سمت سخت کام بالا آمده و وسط زبان به سمت کف دهان گود می شود و شکل زبان در دهان با قسمت مقابل خود سخت کام که گنبدی شکل است تولید و هم طبق می گردد (یعنی را در مرحله ے تولید می کند🍃 [ انطباق یکی از صفات چهار حرف : ص _ض_ ط_ ظ _ می باشد ]🍃 و زمانی که به آرامی نوک زبان از دندانهای ثنایا جدا و یا بر داشته می شود حرف ظاء همراه با ارتعاش تارهای صوتی تلفظ و شنید ه می گردد. در این آیه حرف ظاء در پایین ترین مرحله تفخیم است زیرا می باشد🍃 /لَا/لُ/هَا حروف لام ترقیق و جهری _ هاءضمیر برای مٶنث 🍃 ♦️وَ ذُلِّلَت : حرف ذال از حروف مستفله ؛ رقیق و کم حجم و همانند ظاء از برخورد نوک زبان با دندانهای ثنایای بالا تولید و تلفظ می گردد /لِ/لَتْ لَ تْ از حروف مستفله ؛ بسیار کم حجم و رقیق و حرفی است (صدایش واضح بگوش نمی رسد) و در محل تولید از حروف نطعی می باشد .🍃 ♦️قُطُوفُهَا /قُ : از حروف استعلاء و حرفی جهری همراه با ارتعاش تارهای صوتی و از برخورد نوک (زبان کوچک) با ریشه ے زبان بزرگ تولید و خارج می گردد و حرف در سوّمین مرحله تفخیم می باشد 🍃 /طُو :حرف نیز از حروف استعلاء و حرفی نطعی ؛ جهری و مفخم است و از برخورد نوک زبان به چین و شکنهای لثه بالا و بالا آمدن ریشه زبان و منطبق شدن زبان با سخت کام درمرحله ے گیرش تولید و تلفظ = رهِش می کردد. طُ در سومین مرحله تفخیم است 🍃طُو : ضمّه و واو مدی مانند هم تلفظ و تفاوتشان در میزان کشش می باشد. (کمیّت دارد) /فُ حرف حرفی شفوی :/ کم حجم و از حروف # همسی می باشد. و از برخورد لب پایین با لبه دندان های بالا تولید و در مرحله رهش با گیرش همراه می باشد فشار روی این حرف مجاز نمی باشد زیرا آنرا به واو فارسی شبیه می کند❌❌ /هَا : ضمیر دوم شخص مفرد در فعل ماضی و برای مٶنث است. ♦️ تَذْلِيلًا: تَذْ حرف تاء نیز حرفی نطعی کم ححم و از حروف می باشد. تَذْ/لِي/لًا/ مابقی حروف شرح داده شده .. ًا_ https://eitaa.com/eshragholqoran ❇️ اینگونه تجوید را فرا گیرید تا ماندگار بماند .
43.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥یادواره علامه طباطبایی گرامی باد🌹🌿 🔻آیت‌الله سید محمدحسین طباطبایی(ره)، مفسر، فیلسوف، فقیه و عارف معاصر 🔹از ایشان با عنوان احیاگر علوم عقلی و در حوزه علمیه قم نام می‌برند. https://iqna.ir/00HCK6👌لمس بفرمایید
2701463_194.mp3
18.93M
🔊 توجه به سرعت در صوت هنگام تلاوت قرآن 🔻کارشناس: احمد ابوالقاسمی، مدرس و قاری بین‌المللی 🔗 I لینک خبر I
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺شاهکار تلاوت سوره حمد🌺 # قرائت من سوره: الفاتحه # القاری: الاستاد: عبدالباسط محمدعبدالصمد 25/8/1401
15-abdolbaset_haj_23-41_balad_1-18(www.rasekhoon.net) (1).mp3
10.76M
عبدالباسط محمد عبدالصمد - تلاوت مجلسی سوره های مبارکه حج آیات 23-41 و بلد آیات 1-18
35.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰زیارت به دعای بعد از آن. . { اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُم { اَللّٰهُمَّ عَجِّلْ لولیک الفَرَجَ} .. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اََللّهُمَّ اَنتَ السَّلام وَ مِنکَ السَّلام وَ لَکَ السَّلام وَ اِلَیکَ یَعُودُ السَّلام سُبحانَ رَبِّکَ رَبِّ العِزةِ عَمَّا یَصِفُون وَ سَّلامُ علی المُرسلِین وَالحَمدَلِلهِ رَبِّ العَلَمین .. .. اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهاٌالنَّبِیُّ وَ رَحمة اللهِ وَ بَرَکاتُه وسلام علیکم و تعالی الله الملک الحقّ مُبِین .. وتَحِیَتّکم. . . .. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَءَالِ مُحَمَّدوَعَجِّل فَرَحَهُم... 🍃🌸🍃 🌿🌸 @eshragholqoran
4_5783061807799208180.mp3
8.39M
جمعه شب بهارصلواه و شب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) )🌴و قرائت دعای عظیم کمیل ... با صدای مهدی سماواتی اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬تصویری👆 💠تلاوتی زیبا و کوتاه از استاد عبدالباسط عبدالصمد 📖تلاوت سوره:قدر 🎼مقام:رست_بیات ⏰مدت زمان:۲دقیقه 🗃حجم تلاوت:۵.۱مگابایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا