eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
149 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
075.mp3
2.98M
🔰 ۷۵ – آيات ۱۱۱ تا ۲۲۷ ❣هديه بر حضرت امام حسین و شهدای_خدمت_ 🎼 :شهریار_پرهیزگار 🔶 " جزء ۱۹" 🔷 : از ابتدای صفحه : ۳۷۲//
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیارت حضرت امیر علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله،،،، 🌹🌿سلام علیکم باتحیّت وتعزیت و دعای سعادتمندی... 🌴یکشنبه ها روز تجدید میثاق با ولایت https://eitaa.com/eshragholqoran 🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌امام حسین(ع) و قرءَآن سیدالشهدا علیه السلام درباره قرآن می فرماید:  : ، ، ، . ، ، ،  ☆☆☆ 🔰کتاب خداوند ( قرآن) بر چهار چیز استوار است: عبارات و اشارات و لطایف و حقایق. عبارات قرآن برای عموم مردم است ( یعنی مردم الفاظ و ظواهر قرآن را می فهمند) و اشارات قرآن از آنِ خواص است و لطایف قرآن از آنِ اولیای الهی و حقایق آن، از آنِ انبیای الهی است. 🔰https://eitaa.com/eshragholqoran
076.mp3
3.14M
🔰 ۷۶ – آيات ۱ تا ۵۵ // ❣هديه بر حضرت امام حسین و شهدای(((_خدمت_ 🎼 :شهریار_پرهیزگار 🔶 " جزء ۱۹" 🔷 : از ابتدای صفحه ۳۷۷ : //
077.mp3
3M
🔰 ۷۷ – آيات ۵۶نمل تا ۱۱ ❣هديه بر حضرت امام حسین و شهدای(((_خدمت_ 🎼 :شهریار_پرهیزگار 🔶 " جزء ۱۹" 🔷 : از ابتدای صفحه۳۸۲//
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُ} ❇️ دکتر سید محسن موسوی بلده : 🔰سوره مبارک فتح .. ✨از بارگاه الهی برای استاد پیشکسوت علم تجوید و داور بین المللی قرآن عمری مستدام و سلامت را طلب می نماییم. .. 🌿🌹🌿 . .. 🎼تلاوت تحقیق https://eitaa.com/eshragholqoran
1_1306443694.pdf
21.31M
متن PDF کتاب حلیة القرآن سطح یک نوشته استاد سید محسن موسوی بلده
شکوه و اثرگذاری مجالس حسینی در تلفیق با تلاوت قرآن 🔹مهدی قره‌شیخلو، پیشکسوت قرآنی: متولیان حسینیه‌ها و تکایا همتشان در برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری است و چه خوب که این حساسیت از سوی ایشان در مورد دعوت از قاریان قرآن نیز وجود داشته باشد تا بر غنای این مراسم بیفزاید. iqna.ir/00Hjqs @iqnanews
078.mp3
3.08M
🔰حزب ۷۸ – آيات ۱۲ تا ۵۰ // ❣هديه بر حضرت امام حسین و شهدای(((_خدمت_ 🎼 :شهریار_پرهیزگار 🔶 " جزء ۲۰" 🔷 : از ابتدای صفحه۳۸۶/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀بر اسطوره صبر حضرت زینب كبری سلام الله علیها**صلواة... // با نام اسوه صبر و تقوا حضرت زینب کبری سلام الله و با نام شهدای والامقام در كربلا تا سردار سلیمانی و شهدای خدوم و خدمت... و همچنین در اين شب جمعه بر روان جمیع اموات مؤمنين و مؤمنات با ذکر فاتحه و صلواة و قرائت يك حمد و سه بار سوره توحيد 🏴🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘 ...
داور مطرح استاد شاهمیوه اصفهان و قاری ایرانی امید حسینی‌نژاد در مسابقات قرآن روسیه حضور دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 معرفی مقامات، نغمات، دستگاه های قرآنی ۱ علمای فن قرائت به مرور زمان، متوجه شدند که آیات قرآن با توجه به دوری و نزدیکی معنایشان، دارای وزن و آهنگ خاصی هستند. حتی در موسیقی ایرانی هم آهنگسازان مسلط و آشنا با توجه به شعر ملودی را دردستگاه خاص می‌سازند. هفت مقام اصلی تلاوت قرآن را در عبارت صُنِعَ بِسَحَر یعنی ساخته شده در سحرگاه خلاصه کرده اند: ص : مقام صباء ن : مقام نهاوند ع : مقام عجم ب : مقام بیات س : مقام سه گاه ح : مقام حجاز راء : مقام راست مقام بیات: وسیع‌ترین مقام در قرائت قرآن است و گوشه‌های بسیاری دارد قبل و بعد و حتی بین مقام‌های دیگر، قابل اجراست. معمولاً قرائت قرآن با این مقام آغاز می‌شود و با همین مقام پایان می یابد. وقار، عظمت، بزرگی، تسلط و سنگینی را القا می‌کند و آرامش همراه غم می‌آورد. این مقام برای اجرای دعاهای قرآنی،حکایات و اندرزها به کار می‌رود. مقام رست: اثر آن، برانگیختن حس مردانگی، جسارت و حرکت به سمت کشف حقیقت است و در آیاتی که داری تأکید و تحکم و امر است استفاده می‌شود. هرچند قابلیت تعمیم به انوع حالات مفهومی را دارد. مقام حجاز: مقام حجاز از مقام های اصیل عربی است که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد چه در تلاوت قرآن چه در اذان. اثر آن، شور و شعف همراه با احساسات عالی و حزین و دعوت به یکپارچگی و اتحاد و آرزو برای سعادت بشر است. از این مقام، در آیاتی که مربوط به بشارت وانذار، نعمت‌های خداوند، تذکر و یادآوری، امر و توصیه، خلقت جهان هستی و موجودات هستند، ‌استفاده می‌شود. مقام صبا: مقام صباء بسیار به مقام بیات نزدیک است ، اما از حزن بیشتری نسبت به مقام بیات برخوردار است. مقام صبا مجموعه‌ای از نغمات حزین است که گذشته از دست‌داده را به تصویر می‌کشد و ما را به خویشتن خویش دعوت می‌کند .در آیاتی با موضوع عبرت از حوادث گذشتگان،‌مقایسه عاقبت نیک مؤمنان و سرانجام بد گناهکاران، دعا و توبه و پشیمانی و ذکرنعمت‌ها و آیات الهی به کار می‌رود. مقام نهاوند: ماهیتی لطیف و منعطف از نظر لحنی دارد. نه خیلی خشن است و نه خیلی خفیف. یکی از کاربردهای آن بر اساس آنچه که مصطفی اسماعیل در یکی از مصاحبه هایش گفته بود ، در بیان داستان ها و قصص قرآنی است. معادل مقام نهاوند در دستگاه های فارسی ، دستگاه بیات اصفهان میباشد. مقام سه‌گاه: این مقام از مقاماتی است که از نظر عاطفی و روحی حالت شادی در انسان ایجاد میکند. برانگیزاننده حس محبت و عشق و سوز دل است و در آیاتی با مفاهیم عشق، وعده الهی، بشارت، مغفرت، صفات مؤمنان، پیروزی و اجابت دعا به کار می‌رود. مقام عجم یا چهارگاه: اثر این مقام‌ها، ایجاد شور و شوق جوانی است و در آیاتی بامضامین خدا، بهشت، توبه، معجزات پیامبران، دعا و درخواست و حرکت و مبارزه به کارمی‌رود. این مقام با ایجاد احساس،هیجان و شور ملی مناسبت دارد. بنابراین بسیاری از سرودهای کشور های مختلف در گام ماژور یا مقام عجم اجراء شده است. مثل سرود ملی کشور خودمان ایران ، که در مقام عجم اجراء شده است. اصطلاحات قرار ، جواب و جواب الجواب یعنی چه؟ اساتیدی که بنیان علم قرائت و تلاوت می باشند مقامات موسیقایی تلاوت را به سه بخش قرار ، جواب و جواب الجواب تقسیم می کنند. پایین ترین درجه اجرا نت های موسیقایی به قرار ارتباط دارد. در موسیقی مقامی عرب به اصوات بم، اصولاً قرار گفته می شود و لذا اگر کسی با صدای بم تلاوت خود را آغاز کند گفته می شود که وی با قرار شروع کرده است. قرار نیز به معنی آرام گرفتن است. بعد از قرار به یک اکتاو بالاتر یعنی درجه دوم و متوسط نت ها میرسیم که اصطلاحاً به آن جواب گفته شود. سومین و بالاترین درجه اجرا نت ها را به جواب الجواب نسبت می دهند. جواب الجواب می بایست حداقل ارتباط را نسبت به قرار یعنی همان نت پایه را داشته باشد. بعضی قاریان مانند استاد عبدالباسط و منشاوی نه اینکه اصلا جواب الجواب ندارند اما بسیار انگشت شمار از جواب الجواب در تلاوت های خود استفاده کرده اند و آن هم به دلیل اجرای بالای جواب می باشد که نیاز را از شنونده دور می کند. شکل کلی : قرار —–> یک اکتاو بالاتر —–> جواب ——– یک اکتاو بالاتر ——> جواب الجواب