4_5839093500171258366.mp3
9.53M
▪️فرمود:
«آن مصیبتی که هر صبح و شام بر آن خون گریه میکنم مصیبت اسارت عمهام زینب سلام الله علیها است»
#از_کربلا_تا_کربلا
👈 قسمت سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎼 آموزش مقامات 🎼
💎آموزش ابتدایی و ساده
"مقام شناسی" توسط استاد شاه میوه
1⃣ _🎵 مقام بیات
1-زمزمه. 2-ترتیل. 3-ابتهال. 4-تلاوت
🎧قاری؛ مرحوم شحات محمد أنور
🔰آشنایی با مقامات موسیقیایی (مجدد)
4_5839070693894918275.mp3
308.3K
🍏 قرار | جواب | جواب جواب صدا با صدای استاد محمد عمران
- از تلاوت سوره فصلت
🔸 فرازهای اول تا سوم بترتیب:
- قرار صدا، در بیات
- جواب صدا، در بیات
- جواب جواب صدا، در حجاز
🔰@eshragholqoran
4_5994321774391591056.mp3
7.28M
✳️ ابرشاهکار تاریخی و خیالی استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد
💠 سوره تکویر آیات 1 تا آخر
🕌 مسجد یلبغا دمشق ،کشور سوریه
🔰 1957 م
🔔 تلاوتی که دیوارهای مسجد را به لرزه در آورد ‼️
🔰@eshragholqoran
🔰صفحه 57/
#وقف #وصل و #ابتداء
✍پژوهش و تدبر از روی مصحف شریف قرآن #ان_شاءالله🥀
🥀موفّق باشید 🥀
✒️@eshragholqoran
▪️استاد محمد رضا حکیمی در 86 سالگی به دیدار حق شتافت.
▫️ وی انسانی عدالتخواه و آزاده و متصف به مکارم اخلاق بود.
🔰«الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، «تفسیر آفتاب» و «فریاد روزها» از جمله آثار معروف و مفید و ماندگار اوست.
🔹پیکر مرحوم علامه محمدرضا #حکیمی امروز به مشهد منتقل و فردا در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام به خاک سپرده خواهد شد.
🔳@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «قیاس اولویت» در حرمت تعدی به اموال یتیمان
🔹اسماعیل عاکفی، مدرس و پژوهشگر علوم قرآنی درباره تربیت از منظر قرآن کریم و مقایسه با نهضت کربلا، به «قیاس اولویت» در دستبرد به مال یتیم در نینوا اشاره کرد.
#شاخص_های_تربیتی_قرآن_کریم
🔰احتراماً تمامی قسمت های قبل در کانال موجود می باشد.
✅@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸مسابقه پیامکی طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵
🌐 https://qurantv.ir/qbesharat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تلاوت ابتکاری «محمود شحات انور» از سوره قریش
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ ﴿۱﴾
إِيلَافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتَاءِ وَالصَّيْفِ ﴿۲﴾
فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ هَذَا الْبَيْتِ ﴿۳﴾
الَّذِي أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَآمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ ﴿۴﴾
سوره قریش
#به_وقت_مغرب
🔰@eshragholqoran
✨اَمّن یجیبُ المُضطّراِذا دعاهُ و یَکشِفُ السوء
🏴 زینب سلاماللهعلیها همرده پیامبران الهی
✍رهبر انقلاب: در آن ساعت هاى بحرانى كه قوي ترين انسان ها نمىتوانند بفهمند چه بايد بكنند، او فهميد و امام خود را پشتيبانى كرد و او را براى شهيد شدن تجهيز نمود. بعد از شهادت حسينبنعلى هم كه دنيا ظلمانى شد و دل ها و جان ها و آفاق عالم تاريك گرديد، اين زن بزرگ يك نورى شد و درخشيد. زينب به جايى رسيد كه فقط والاترين انسان هاى تاريخ بشريت - يعنى پيامبران - مىتوانند به آنجا برسند.
۱۳۷۰/۰۸/۲۲
#اللهُمَّ_اَشفِ_کُلِّ_مَرِیض...
#روز_پزشک_را_گرامی_می_داریم🌹🌿
🔰@eshragholqoran
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُم
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُم
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّل فَرَجهُم
#اللهُمَّ_عَجِّل_لِوَلِیِّکَ_الفَرَج.....
🔳@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماندگارترین و زیباترین آهنگ
خوش طنین ترین و جاودانه ترین فراز استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد بی شک همین فرازه که 62 سال پیش در صحن مطهر کاظمین حرمین امام کاظم و امام جواد(علیهم السلام) اجرا شده و خود استاد عبدالباسط با این عظمتی که در دنیای تلاوت قرآن داشت، دو تلاوت را بهترین تلاوت عمر خود انتخاب کردند!
یکی تلاوت « حشر تکویر فجر » که در سال 1956 میلادی در صحن مطهر کاظمین اجرا شده و دیگری تلاوت « سوره مزمل » که در محراب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اجرا شده (در اینجا خود استاد گفتند در بهشت میخواندم نه در زمین). این تلاوت، فقط بهترین تلاوت از نظر خود استاد نیست بلکه به جرأت میتونم بگم تمام مردم ایران این نوا رو شنیدن چه در مراسم ترحیم چه در شبکه های تلویزیونی و فیلمها و سریال های ایرانی!!
این قطعه رو جزء بهترین موسیقی های دنیا در فضای یوتیوب ثبت کردن، و در سایت های ایرانی هم این فراز کوتاه بین اهنگ های پیشواز استاد عبدالباسط قرار داره!
📚🎼📚🎼📚🎼📚🎼📚🎼📚🎼📚🎼
💠آموزش مقامات
📌قسمت اوّل
🎼 مقام «بيات»
💢 درخصوص معنای لغوی اين مقام عده ای معتقدند، واژه ای ترکی و به معنای غم ياغمگين است. عده ای ديگر می گويند، طايفه و قبيله ای از ترکمن است و عده ای اصل اين کلمه را « به ياد » می دانند، مانند به ياد خداوندمتعال، به ياد پيامبر گرامی اسلام (ص) و به ياد حضرت فاطمه زهرا (س) و ...
🔅اين مقام، اولين مقامی است که عموم قاريان در آغاز تلاوت از آن استفاده می کنند و در ميان الحان، تنها مقامی است که در سه سطح، بيات شروع ( محدوده قرار )، توسط ( محدوده های جواب و جواب جواب ) و فرود ( پايان تلاوت ) اجرا می شود.
🔹مقام بيات که به "ام النّغمات" يا "ام المقامات" معروف است، زير شاخه ها ، فرعیات و گوشه های زیادی دارد که برخی از آنها عبارت اند از :
صافی، ابراهيمی، کرد، مصری، شور، حسينی، دشتی، نوا، محير، دوکا (یا دوگاه)، رمل و... .
🔸اساتید لحن در مورد تأثيرات اين مقام معتقدند، بيات آرامش همراه با غم را به تصوير می کشد، به آگاه ساختن شنونده گرايش دارد و از روزگاران گذشته صحبت می کند.
بيات ویژگی منحصر به فرد و به غايت پر سوز و تأثير گزاری دارد که ضمن ايجاد حزنی خاص در شنونده، وی را به تدبّر دعوت می کند.
🔹از ميان قاريان مشهورجهان، استاد مصطفی اسماعيل که به خاطر مهارت و تبحّر در اجرای نغمات و تجسّم عینی مفاهيم عميق قرآن در ذهن شنونده، از ديدگاه اهل فن به عنوان يگانه مُقرِئ قرآن معروف شده، استاد بلامنازع مقام بيات است.
🔰تطبیق مقام بیات با مضامین آیات قرآن:
مقام بیات چون از مقام های بسیار زیبا و دارای لطافتی خاص است، در بیشتر مضامین کاربرد دارد .
از جمله : لطافت و زیبایی اخلاق الهی ، حُزن از عدم تزکیه نفس، عشق به لقاء الله، محبت و عشق به ایمان ، حُزن از نبودن در زمره مؤمنین، عنایت حق تعالی نسبت به هدایت بندگانش، لطف و رحمت رسول اکرم ، زیبایی و لطافت توحید ، حُزن از عدم معرفت
و ... .
از بهترين محل های اجرای مقام بيات، علاوه بر ابتدا و انتهای تلاوت، آیاتی با مضامين دعا، حکايت و پند و اندرز هستند.
🔰مقاماتی که به بیات وصل می شوند :
🔸پس از بيات می توان مقامات صبا، رست، حجاز و نهاوند را اجرا کرد. می توان بيات را با رست و صبا ترکيب ساخت. اگر بيات در اوج اجرا شود، رفتن به صبا بهتر و اگر در گام پايين صوت اجرا شود، منتقل شدن به مقام رست ارجح است.
🔶يکي از مهم ترين مشخصات مقام بيات که گسترده ترينِ مقامات است، در حين اجراء اين است که مستمعين را به تشويق قاری قرآن وا می دارد.
🔷نحوه اجرای اين مقام در ميان قاريان مشهور متفاوت است.
عده ای هم چون استاد شحات محمد انوار، فقط بيات شروع را در ابتدای تلاوت به کار می گيرند و سپس وارد مقامات ديگر می شوند و در ميان يا پايان تلاوت خود، به اجرای ساير محدوده های اين مقام می پردازند.
گروه دوم همچون استاد مصطفی اسماعيل، تمامی محدوده های بيات را به صورت مبسوط در ابتدای تلاوت اجرا می کنند از طريق زير شاخه فرود بیات قرائت خود را به پايان می رساند.
گروه سوم همانند استاد عبدالباسط و استاد عبدالعزيز حصان، در هر موقعیتی از تلاوت که اراده کنند، به اين مقام منتقل می شوند و آن را اجراء می کنند.
✅ بطورکلی می توان گفت، مقام بيات، پايه و پيش درآمد ساير مقامات است و قاری ای که بتواند نسبت به اين مقام شناخت بيش تر کسب کند و هم چنين در اجراء مسلط تر عمل کند، به طور يقين تلاوت موفق تری خواهد داشت.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
صحبت پایانی این بخش :
💢 مقام بیات به طور معمول به عنوان اولین مقامی است که از آن در تلاوت قرآن استفاده می شود.قالب قراء بزرگ، ابتدا تلاوتشان از مقام بیات شروع می کنند. گرچه در این مورد استثنائاتی نیز وجود دارد.
🔸بنابراین به دلیل اینکه معمولاً شروع و پایان تلاوت با مقام بیات اجراء می شود، مهم ترین مقام به حساب می آید و بسیار کاربرد دارد. علی الخصوص در بعضی سبک ها مثل سبک مصطفی اسماعیل که این مقام بسیار اجراء شده است.
#مقام_بیات...
https://eitaa.com/joinchat/2077032465C8140a92dab
⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜
4_5861619310853619902.mp3
3.91M
⭐️🌙⭐️🌙
🕌 اذان زیبای استاد شهریار پرهیزگار
🎼 این اذان در مقام بیات اجرا شده
@eshragholqoran
☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️