eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
149 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5908982273163657387.mp3
13.56M
💠تلاوتی ماندگار از سوره مریم 🔸استاد محمد صدیق منشاوی 🔹لیبی سال 1962
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴صلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ 🍃درود خدا بر تو باد یا ابا عبدالله. 🌿السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ ابْنَ حُجَّتِهِ 🍃سلام بر تو اى حجت خدا و فرزند حجت خدا و درود و صلوات خداوندی بر شما باد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
#ادامه_بحث_شناخت_الحان_و_مقامات_و_الحان_برای_قاریان: ✅جلسۀ پانزدهم :👇 #انواع_سبک_از_لحاظ_ردیف_مقام
✅جلسۀ شانزدهم: تغییر متناسب مقامات موسیقی قرآن را «ترکیب مقامات» (مرکب خوانی) گویند. بعنوان مثال در یک نفس، از مقام بیات به مقام رست منتقل شدن. گذشته از جنبه فنی مرکب خوانی، فایده مهم آن ابلاغ مفاهیم آیات است. مثلاً در آیه شریفه « وَ هُوَ الَّذی اَنْشَأَلَکُم السَّمْعَ وَ الْاَبْصارَ وَ الْاَفئِدةَ قَلیلاً ما تَشْکُرونَ!... » ❇️اگر بخواهیم هر دو قسمت این آیه شریفه را با یک مقام تلاوت کنیم، القای معنا حاصل نمی شود. برای احتراز از این امر دو راه وجود دارد: ✍تعویض مقامات (به هنگام قطع صوت) یعنی از ابتدای آیه شریفه تا کلمه الاْفئِدةَ مثلاً با نهاوند و قَلیلاً ما تَشکُرونَ ... را با صبا خواند. ❇️ترکیب مقامات که راه زیباتری است. ✍بدین طریق که مثلاً از ابتدای آیه شریفه با نهاوند شروع کنیم و در ابتدای جمله قلیلاً ما تَشکُرون وارد صبا شویم (بدون قطع صوت(. ❇️ترکیب مقامات اگر بدون توجه به معانی آیات شریفه و صرفاً برای هنرنمایی باشد، جایز نیست. در اینجا چند نمونه از ترکیب مقامات را بیان می کنیم: 💠1- ترکیب مقامات سه گاه و صبا. 💠2- ترکیب مقامات چهارگاه و صبا. 💠3- ترکیب مقامات نهاوند و صبا. 💠4- ترکیب مقامات سه گاه و نهاوند. 💠5- ترکیب مقامات سه گاه و رست. 💠6- ترکیب مقامات حجاز و صبا. 💠7- ترکیب مقامات حجاز و صبا. 8- ترکیب مقامات نهاوند و صبا. 💠9- ترکیب مقامات رست و بیات. ✍لازم به ذکر است که برخی از گوشه های مقامات از ترکیب مقامات به دست می آید که انشاء الله در جلد دوم کتاب به آن اشاره می کنیم. @eshragholqoran 💠جلسۀ هفدهم: به تغییر بدون تناسب مقامات و نغمات قرآنی «خارج لحنی» گویند؛ که دو حالت دارد: خارج لحنی در حین تلاوت: یعنی خروج بدون تناسب از یک مقام به مقام دیگر، در اثنای تلاوت یک قسمت. خارج لحنی در فواصل تلاوت: یعنی شروع بدون تناسب یک مقام، پس از قطع تلاوت در مقام دیگر. تأکید عدم تناسب بدین جهت است که فرق بین خارج لحنی و ترکیب مقامات (مرکب خوانی) که نشان دهنده مهارت قاری قرآن است و حسن تلاوت را می رساند، روشن شود. خارج لحنی از نقائص جدی تلاوت می باشد و چون باید قرآن را زیبا تلاوت کرد، همیشه بایستی از آن احتراز نمود. پس قاریان باید با تمرین و سعی جدی و اراده قوی بکوشند تا تلاوتشان از خارج لحنی مصون بماند.🌸🌿 🔰همه قسمتهای قبل پیوست می باشد و شما بزرگواران می توانید <> قسمتهای قبل را به راحتی مطالعه فرمایید. .. 🌈🔰 🌙شبتان سراسر نور و امنیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️تلاوت سوره مبارکه کوثر در سه مقام مختلف توسط استاد شحات محمد انور 🎼مقامات به ترتیب اجراء : بیات ، نهاوند ، رست 🔺 🔰 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 المقامات الصوتیه بصوت الشیخ عبدالباسط عبدالصمد ✅ مقامات صوتی قرآن باصدای ملکوتی عبدالباسط 🔹مقام صبا 🔹مقام نهاوند 🔹مقام عجم 🔹مقام بیات 🔹مقام سگاه 🔹مقام حجاز 🔹مقام رست https://eitaa.com/joinchat/2077032465C8140a92dab