eitaa logo
اسلام
222 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
897 ویدیو
100 فایل
الاسلام یعلوولایعلی علیه ارتباط با ادمین: @eslam_20 کانال فقط و فقط برای رضای خدا و اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 قرآن‌ بزرگترین‌مظهر ‌رحمت‌حق این کتابِ بزرگِ الهی، که از عالَم غیبِ الهی و قُرب ربوبی نازل شده و برای استفاده ی ما مهجوران و خلاصِ ما زندانیانِ سجنِ طبیعت و مغلولان زنجیرهای پیچ در پیچِ هوایِ نفس و آمال، به صورتِ لفظ و معنا در آمده، از بزرگترین مظاهر رحمت مطلقه ی الهیّه است که ما کور و کرها از آن هیچ استفاده نکردیم و نمیکنیم! 💌 @eslam20
عليه السلام: 🍀 مَن حَسُنَت خَليقَتُهُ طابَت عِشرَتُهُ؛ 🍃هر كس خوش اخلاق باشد، زندگى اش پاكيزه و گوارا مى گردد. @eslam20 اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
شکیبایی زیبا و قابل توجه با استقامت بدون جزع و فزع 🔰اگر انسان در مشكلات و مصائب ، خويشتن داري را از دست ندهد، يعني سخني و حركتي برخلاف رضاي خدا نگويد و نكند و پيمانه صبرش لبريز نگردد و سفره مشكلات و سختي‏ها را پيش اين و آن باز نكند👇👇👇 صبر نيكو دارد. ⚜خداي سبحان در قرآن كريم پيامبران را خصوصا مؤمنين را عموما به صبر دعوت مي‏كند. 💠اما راز و نياز با خداي بي‏نياز در مورد مشكلات و سختي‏ها ناصبوري نيست، بلكه استعانت از ذات متعال براي تحمل فشار و حل مشكلات است و اين يك نوع ثبات قدم و درخواست صبر جهت تحمل سختي‏ها از بارگاه ربوبي است. اما آنهايي كه به رسيده‏اند مشكلات خود را در محضر خداي متعال نيز به زبان نمي‏ آورند، چون كه به زبان آوردن هر چند كه شكوه از سختي نيست اما شائبه آن را دارد، اظهار درد، پيش خدا به نوعي تغيير وضع موجود را از خدا طلبيدن است و اين با مقام رضا سازگار نيست 🔅صبر جمیل سه بار در قرآن آمده است👇👇 1⃣ 🕋وَ جٰاؤُ عَلىٰ قَمِيصِهِ بِدَمٍ كَذِبٍ قٰالَ بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنْفُسُكُمْ أَمْراً 👈 فَصَبْرٌ جَمِيلٌ وَ اَللّٰهُ اَلْمُسْتَعٰانُ عَلىٰ مٰا تَصِفُونَ 🔰یوسف/۱۸ 2⃣🕋 قٰالَ بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنْفُسُكُمْ أَمْراً. 👈 فَصَبْرٌ جَمِيلٌ عَسَى اَللّٰهُ أَنْ يَأْتِيَنِي بِهِمْ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ اَلْعَلِيمُ اَلْحَكِيمُ 🔰یوسف/۸۳ 3⃣🕋 فَاصْبِر. 👈ْ صَبْراً جَمِيلاً 🔰معارج/۵ @eslam20
💌 رزق ▫️خداوند متعال در میفرماید: وَ فِی السَّماءِ رِزْقُکُمْ وَ ما تُوعَدُون‌‌‌‌‌‌‌، و روزى شما و آنچه وعده داده شده‌اید، در آسمان است. اگر بنا شد رزقِ انسان در آسمان باشد، یک تحلیل درست می‌خواهد که انسان با این قضیه، مبنایی برخورد کند و زیربنای افکار و قواعدش را درست کند. ما رزق را عموماً خوراک می‌‌‌‌‌‌‌دانیم؛ در حالی که رزق اعمّ است. فِی السَّماءِ رِزْقُکُم، به معنای مقدّرات است. ▫️در روایتی از امیرالمؤمنین علیه‌السّلام نقل شده است که، تعقیباتِ نماز صبح، انسان را به رزقش نزدیک‌تر می‌ کند تا دویدن به دنبال روزی! کانال ارتباطی افراد مختلف در همین آسمانی است که رزق انسان، در آن است فِی السَّماءِ رِزْقُکُمْ وَ ما تُوعَدُون انسانی که وقت سحر خواب باشد، آمادگی و ارتباط او کم و چه بسا قطع است! غیر از رزق مادّی، باید همه مجموعه رزق را با یک نگاه دید. وقتی انسان اهمال‌کار باشد، بی‌توجّه باشد، خواب باشد، مشغول معصیت باشد، به تدریج، رزق‌های او کم ‌می‌شود؛ تا جایی که باب رزق او مسدود ‌میشود! حجّت الاسلام و المسلمین @eslam20
❤️ عليه السلام فرمودند: 🍃 با خشم، ادبى نمى مانَد 🍀 لا أدَبَ مَعَ غَضَبٍ 📖 غررالحكم حدیث 10529 @eslam20 اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
💌 من خودم هستم! 🔸 خود را تِبیاناََ لِکُلِّ شَی معرفی میکند. یعنی من کتابی هستم که آمده ام تا همه چیز را برای شما بیان کنم. یک سوال اینجا مطرح میشود اینکه، در این دنیای جدیدی که ما در آن بزرگ شده ایم، دید و نسبتِ امروز ما با قرآن چگونه است؟ 🔸 دیدی که بعضاً ما نسبت به قرآن داریم این است که می‌گوییم: انگار قرآن چیز خاصّی هم بیان نکرده است! ما احساس نمیکنیم که قرآن آمده تا شناختی متفاوت از شناختِ مرسومِ ما از جهان به ما بدهد! 🔸 در نگاهِ امروزینِ ما، آن‌قدر که کتاب ریاضی و فیزیک میتواند شناختی نسبت به این جهان به ما بدهد، انگار قرآن نمی‌تواند این شناخت را انتقال دهد! 🔸 ما بررسی نمیکنیم که چرا قرآن کریم خود را تِبیاناً لِکُلِّ شَیئ بیان کرده است! این تعریف و بیانِ قرآن نسبتِ به خودش یعنی چه؟ خدای حکیم و علیم از این بیان چه مطلبی را اراده ای داشته است؟ 🔸 باید گفت: تِبیاناً لِکُل شَیئ یعنی اینکه قرآن آمده تا خودِ پدیده را آن طور که هست به ما نشان دهد، نه آن مفاهیمی که ما از جهان و پدیده های پیرامون در ذهنِ خود ساخته ایم! 🔸 ما در جهانی زندگی میکنیم که شناخت را همان مفاهیمِ مرسوم و ساخته ی ذهنیِ میداند و اینکه زبانِ قرآن آمده تا خودِ پدیده را به ما نشان دهد، برایمان عجیب و غریب و غیر علمی به نظر میرسد! 🔸 از طرفی دیگر عدّه ای هستند که تلاش میکنند بگویند که قرآن کتابی علمی است! در حالیکه باید دید آن علمی که قرآن از آن صحبت میکند چه نوع علمی است؟ و آن علمی که قرآن را به آن شبیه میکنند چه نوع علمی است؟! @eslam20
▫️بعضی راه را خَلط کرده‌ اند. خودش در عمرش ذکر نگفته، فقط شنيده که آقا ذکر خوب نيست! اين طرف و آن طرف می ‌نشيند ميگويد: نه آقا، ذکر آدم را چه کار ميکند؟! ▫️در حالی که اصلِ مساله ی ذکر را آيات تایید کرده اند و این حرف، خلاف حکمت و مصلحت است. شما اگر خودت تخصّص داری، نهايتاً بگو که آقا اين ذکر در فلان موقعيّت نبايد گفته شود و يا با اين عدد نباید گفته شود نه امّا اصلش را که نمیتوان منکر شد. ▫️خیلی سست و بی دلیل ميگويد که: راهِ ذکر راه خوبی نيست! اين حرف خيلی خام است. استفاده از اذکار راهی بوده که انبياء و اهلبيت علیهم‌السّلام ميرفتند و مشغول بودند. ▫️آقا امام‌باقر عليه‌السّلام دائم زبانشان به ذکرِ لا اله الّا الله تر بود. خود رسول خدا و اهلبيت علیهم‌السّلام، هر کدام اذکار و اوراد داشتند. ▫️کسی که هيچ در اين زمينه وارد نشده و هيچ درد شناسی و بيماری شناسی نميداند و خودش را نشناخته، نميتواند در اين زمينه‌ ها وارد شود. ‌ ‌ ‌ @eslam20
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۱۳۷ سوره انعام 🌸 وَكَذَٰلِكَ زَيَّنَ لِكَثِيرٍ مِنَ الْمُشْرِكِينَ قَتْلَ أَوْلَادِهِمْ شُرَكَآؤُهُمْ لِيُرْدُوهُمْ وَلِيَلْبِسُوا عَلَيْهِمْ دِينَهُمْ ۖ وَلَوْ شَآءَ اللَّهُ مَا فَعَلُوهُ ۖ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ 🍀 ترجمه: و اینگونه شریکان آنها برای بسیاری از مشرکان، كشتن فرزندانشان را در نظرشان زیبا جلوه دادند تا سرگردان و هلاكشان سازند و دینشان را بر آنان مُشتبه كنند؛ اگر خدا می‌خواست آن كار را نمی‌كردند پس آنان را با آنچه دروغ می‌ سازند واگذار. 🌷 : این چنین 🌷 : زینت داد 🌷 : بسیاری 🌷 : کشتن 🌷 : فرزندانشان 🌷 : شریکانشان 🌷 : تا سرگردان و هلاکشان سازند 🌷 : تا بر آنان مشتبه کنند 🌷 : پس آنان را واگذار 🌷 : دروغ می سازند 🌸 این آیه همانند سایر آیات سوره انعام در مکه نازل شده است. در اين آيه اشاره به يكى ديگر از زشت كاری هاى بت ‌پرستان و جنايت هاى شرم آور آنها نموده مى‌ فرمايد: «وَ كَذلِكَ زَيَّنَ لِكَثِيرٍ مِنَ الْمُشْرِكِينَ قَتْلَ أَوْلادِهِمْ شُرَكاؤُهُمْ: و اینگونه شریکان آنها برای بسیاری از مشرکان، کشتن فرزندانشان را در نظرشان زیبا جلوه دادند» تا آنجا كه كشتن بچّه ‌هاى خود را يک نوع افتخار و يا عبادت محسوب مى ‌داشتند. منظور از «شركاء» در اينجا بت ها هستند كه به خاطر آنان گاهى فرزندان خود را قربانى مى ‌نمودند و يا نذر مى ‌كردند كه اگر فرزندى نصيب آنها شد آن را براى بت قربانى كنند، همان طور كه در بت‌ پرستان قديم گفته شده است. 🌸 و بنابراين نسبت «تزيين» به بت ها به خاطر آن است كه علاقه و عشق به بت آنها را وادار به اين عمل جنايت بار مى ‌كرد. سپس مى‌ فرمايد: «لِيُرْدُوهُمْ وَ لِيَلْبِسُوا عَلَيْهِمْ دِينَهُمْ: تا سرگردان و هلاکشان سازند و دینشان را بر آنان مشتبه کنند» مى ‌فرمايد: «وَ لَوْ شاءَ اللّهُ ما فَعَلُوهُ: و اگر خدا می خواست آن کار را انجام نمی دادند» ولى اجبار بر خلاف سنّت خداست، خداوند خواسته بندگان، آزاد باشند تا راه تربيت و تكامل هموار گردد؛ زيرا در اجبار نه تربيت است و نه تكامل و در پايان آیه مى ‌فرمايد: «فَذَرْهُمْ وَ ما يَفْتَرُونَ: پس آنان را با آنچه دروغ می سازند واگذار» 🔹 پیام های آیه ۱۳۷ سوره انعام ✅ بینش غلط و خرافى، سبب مى ‏شود كه انسان، فرزند خود را پاى بت سنگى و چوبى قربانى كرده و به آن افتخار نماید. ✅ مجرمان، حتّى براى فرزندكشى هم توجیه درست مى‏ کنند تا روان و وجدان خود را آرام كنند. ✅ توجیه و آراستن زشتى‏ ها، عامل هلاكت و سقوط است. ✅ ، مسئول ابلاغ است نه اجبار، اگر مردم گوش نكردند، آنان را رها كرده و به سراغ دل‏ هاى آماده مى‏‌ رود. ✅ افكار و رفتار منحرفان، نباید حق ّ‏جویان را دلسرد كند. ✅ شریک پنداشتن براى ، افترا به اوست. @eslam20 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیات ۱۳۸ و ۱۳۹ سوره انعام 🌸 وَقَالُوا هَٰذِهِٓ أَنْعَامٌ وَحَرْثٌ حِجْرٌ لَا يَطْعَمُهَآ إِلَّا مَنْ نَشَآءُ بِزَعْمِهِمْ وَأَنْعَامٌ حُرِّمَتْ ظُهُورُهَا وَأَنْعَامٌ لَا يَذْكُرُونَ اسْمَ اللَّهِ عَلَيْهَا افْتِرَآءً عَلَيْهِ ۚ سَيَجْزِيهِمْ بِمَا كَانُوا يَفْتَرُونَ (۱۳۸) وَقَالُوا مَا فِي بُطُونِ هَٰذِهِ الْأَنْعَامِ خَالِصَةٌ لِذُكُورِنَا وَمُحَرَّمٌ عَلَىٰٓ أَزْوَاجِنَا ۖ وَإِنْ يَكُنْ مَيْتَةً فَهُمْ فِيهِ شُرَكَآءُ ۚ سَيَجْزِيهِمْ وَصْفَهُمْ ۚ إِنَّهُ حَكِيمٌ عَلِيمٌ (۱۳۹) 🍀 ترجمه: و به گمان بی اساس خود گفتند: این چهار پایان و زراعتی كه ممنوع است، فقط كسی كه ما بخواهیم باید از آنها بخورد، و چهارپایانی است كه سوار شدن بر آنان حرام است، و چهارپایانی كه [هنگام ذبح‌] نام خدا را بر آنها نمی ‌بردند، در حالی كه [این قوانین را به دروغ‌] به خدا نسبت می‌ دادند؛ به زودی خدا آنان را در برابر آنچه دروغ می ‌بستند، مجازات خواهد كرد‌ (۱۳۸) و گفتند: آنچه در شكم این چهارپایان است ویژه مردان ماست، و بر همسرانمان حرام است، و اگر مُرده باشد همگی در آن شریكند؛ به زودی خدا آنان را بر این فتوای بی ‌پایه و باطلشان جزا خواهد داد، زیرا خدا حكیم و داناست (۱۳۹) 🌷 : چهار پایان 🌷 : زراعت 🌷 : ممنوع 🌷 : بخورد 🌷 : به گمان بی اساس خود 🌷 : حرام شد 🌷 : نسبت دروغ دادن 🌷 : شکم ها 🌷 : برای مردان ما 🌷 : همسرانمان 🌷 : مرده 🌷 : دانا 🌸 این آیات در مکه نازل شده است. در اين آيات به چند قسمت از بت‌ پرستان كه حكايت از كوتاهى سطح فكر آنها مى‌ كند اشاره شده است. نخست مى‌ فرمايد: «وَ قالُوا هذِهِ أَنْعامٌ وَ حَرْثٌ حِجْرٌ لا يَطْعَمُها إِلاّ مَنْ نَشاءُ بِزَعْمِهِمْ: و به گمان بی اساس خود گفتند: این چهارپایان و زراعتی که ‌ممنوع است فقط کسی که ما بخواهیم باید از آنها بخورد» و منظورشان همان خدمتکاران و متولّيان و بتخانه بود، تنها اين دسته بودند كه به پندار آنها حقّ داشتند از سهم بت ها بخورند. سپس اشاره به دوّمين موردی مى ‌كند كه آنها ممنوع كرده بودند و مى ‌گويد: «وَ أَنْعامٌ حُرِّمَتْ ظُهُورُها: و چهارپایانی که سوار شدن بر آنان حرام است. 🌸 بعد سوّمين قسمت از نارواى آنها را بيان كرده مى ‌گويد: «وَ أَنْعامٌ لا يَذْكُرُونَ اسْمَ اللّهِ عَلَيْهَا: و چهارپایانی که نام خدا را بر آنها نمی بردند» اين جمله ممكن است اشاره به حيواناتى باشد كه به هنگام تنها نام بت را بر آنها مى ‌بردند و يا حيواناتى بوده است كه سوار شدن بر آنها را براى تحريم كرده بودند. عجيب اين است كه به اين احكام خرافى قناعت نمى ‌كردند، «افْتِراءً عَلَيْهِ: در حالی که این قوانین را به دروغ به خدا نسبت می دادند» سپس پس از ذكر اين احكام ساختگى مى‌ گويد: «سَيَجْزِيهِمْ بِما كانُوا يَفْتَرُونَ: به زودی خدا آنان را در برابر آنچه دروغ می بستند، مجازات خواهد کرد» 🌸 سپس به يكى ديگر از احكام خرافى بت‌ ‌پرستان در مورد گوشت اشاره كرده مى‌ فرمايد: «وَ قالُوا ما فِي بُطُونِ هذِهِ الْأَنْعامِ خالِصَةٌ لِذُكُورِنا وَ مُحَرَّمٌ عَلى أَزْواجِنا وَ إِنْ يَكُنْ مَيْتَةً فَهُمْ فِيهِ شُرَكاءُ: و گفتند: آنچه در شکم این چهارپایان است ویژه مردان ماست، و بر همسرانمان است و اگر مرده باشد همگی در آن شریکند» منظور جنین های در شکم این حیوانات است. سپس به دنبال اين حكم جاهلى، مى ‌فرمايد: «سَيَجْزِيهِمْ وَصْفَهُمْ: به زودی آنان را بر این فتوای بی پایه و‌باطلشان جزا خواهد داد» و در پايان آيه مى‌ فرمايد: «إِنَّهُ حَكِيمٌ عَلِيمٌ: زیرا او حکیم و داناست» هم از اعمال و گفتار و تهمت هاى نارواى آنان باخبر است و هم روى حساب، آنها را مجازات مى ‌كند. 🔹 پيام های آیات ۱۳۸ و ‌۱۳۹ سوره انعام ✅ باید منسوب به خدا باشد، نه بر پایه‏ ى گمان، خیال، قیاس ✅ مبارزه با ، یكى از وظایف اصلى پیامبران است. ✅ حلال‏ ها و تحلیل حرام‏ ها، افترا بر خداست. ✅ بدعت‏ گذاران، در انتظار كیفر قوانین موهوم خود باشند. ✅ تبعیض بی جا میان زن و مرد، عملی جاهلی است. ✅ در ، تحقیر زن تا آن حد بود که در بعضی موارد از حیوان سالم بهره ای نداشت و فقط در گوشت حیوان مرده شریک بود. ✅ جزا و کیفر الهی، بر اساس علم و حکمت اوست. @eslam20 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۱۴۰ سوره انعام 🌸 قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُوٓا أَوْلَادَهُمْ سَفَهًا بِغَيْرِ عِلْمٍ وَحَرَّمُوا مَا رَزَقَهُمُ اللَّهُ افْتِرَآءً عَلَى اللَّهِ ۚ قَدْ ضَلُّوا وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ 🍀 ترجمه: قطعاً كسانی كه فرزندان خود را از روی سبک مغزی و جهالت كشته ‌اند، و آنچه را خدا روزی آنان كرده بود بر پایه دروغ بستن به خدا حرام شمرده ‌اند، زیان كردند؛ به راستی كه گمراه شدند و هدایت یافته نبودند. 🌷 : فرزندانشان 🌷 : جهالت 🌷َ : حرام شمرده اند 🌷 : دروغ بستن 🌷 : گمراه شدند 🌷 : نبودند 🌷 : هدایت یافتگان 🌸 به دنبال آیات قبلی كه سخن از قسمتى از احكام خرافى و آداب زشت و ننگين بت پرستان به ميان آورد، در اين آيه به شدّت همه اين اعمال و را محكوم كرده و در جمله ‌هايى كوتاه امّا بسيار رسا و جالب، وضع آنها را روشن مى ‌سازد. نخست مى‌گويد: «قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُوا أَوْلادَهُمْ سَفَهاً بِغَيْرِ عِلْمٍ: قطعا کسانی که فرزندان خود را از روی سبک مغزی و جهالت کشته اند زیان کردند» 🌸 هم از نظر انسانى و اخلاقى، و هم از نظر عاطفى، و هم از نظر اجتماعى گرفتار خسارت و زيان گشتند و از همه بالاتر خسارت معنوى در ديگر! هر يک‌‌ از اين تعبيرها به تنهايى براى معرّفى زشتى عمل آنها كافى است. كدام علم و دانش اجازه مى ‌دهد كه چنين عملى را به عنوان يک سنّت و يا قانون در جامعه خود بپذيرد؟ اينجاست كه به ياد گفتار «ابن عباس» مى ‌افتيم كه مى ‌گفت: اگر كسى بخواهد ميزان عقب ماندگى اقوام جاهلى را بداند آيات سوره انعام را بخواند. 🌸 سپس مى ‌گويد: «وَ حَرَّمُوا ما رَزَقَهُمُ اللّهُ افْتِراءً عَلَى اللّهِ: و آنچه را خدا روزی آنان کرده بود بر پایه دروغ بستن به خدا حرام شمرده اند» در اين جمله با تعبير ديگر، اعمال آنها محكوم شده است، زيرا آنها نعمتى را كه به آنان «روزى» داده بود و حتّى براى ادامه حياتشان لازم و ضرورى بود بر خود تحريم كردند و قانون خدا را زير پا گذاشتند و ديگر اين كه به «افترا» بستند كه او چنين دستورى داده است، با آن كه ابداً چنين نبود. و در پايان آيه با دو تعبير ديگر آنان را محكوم مى‌سازد، نخست مى‌گويد: «قَدْ ضَلُّوا: به راستی که گمراه شدند» سپس اضافه مى ‌كند «وَ ما كانُوا مُهْتَدِينَ: و هدایت یافته نبودند» 🔹 پيام های آیه ۱۴۰ سوره انعام 🔹 ✅ جهالت و سفاهت، عامل خسارت است. خسارت ‏هایى مانند: از دست دادن فرزند، از دست دادن عاطفه، فقدان نعمت‏هاى حلال، كسب دوزخ و كیفر الهی ✅ ، فدا شدن انسان در راه باطل است. چه قربانى بت شدن، چه فداى خیال نابجا ✅ نابجاى حلال‏ ها، افترا بر خدا است. ✅ انجام هر كارى و تحریم هر چیزى، یا دلیل شرعى مى‏ خواهد یا عقلى ✅ با ، با شدیدترین وجه مقابله و برخورد كنیم. @eslam20 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا