🌷زن ،باعث آرامش ،بامحبت ورحمت برای خانواده
وَمِنْ آيَاتِهِٓ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوٓا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً.۲۱روم
🌷۱.ازدواج کنیدازفقرنترسیدخدا بی نیازتان میکند
وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَىٰ مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَآئِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَآءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ۳۲نور
🌷۲.فرزنددار بشویدونگران روزی نباشید
روزی شماوفرزندان تان باماست:
🌷وَلَا تَقْتُلُوٓا أَوْلَادَكُمْ مِنْ إِمْلَاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُكُمْ وَإِيَّاهُمْ.۱۵۱انعام
🌷.وَلَا تَقْتُلُوٓا أَوْلَادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُمْ.۳۱اسراء
🌷۳.بافضیلت ترین کار،تربیت فرزند:
من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا...مائده
تربیت یکنفر قدر تربیت همه انسانها پاداش دارد
💕❤️💕❤️
سه نفر هستند
که از هر دری بخواهند
وارد بهشت میشوند.
کسی که خوش اخلاق باشد.
کسی که هم در خلوت
هم در حضور مردم
از خدا بترسد.
کسی که جر و بحث
را رها کند
حتی اگر حق با او باشد
💕💙💕💙
🌠☫﷽☫🌠
🍃 حجاب زن، حق الهی است.
🔸 خدای سبحان، زن را با سرمایه عاطفه آفرید تا معلم رقت باشد و پیام عاطفه بیاورد. اگر جامعهای این درس رقت و عاطفه را ترک نمود و به دنبال غریزه و شهوت رفت به همان فسادی مبتلا میشود که در غرب ظهور کرده است.
🔸 زن به عنوان امین حق الله از نظر قرآن، مطرح است یعنی این مقام و این حرمت و حیثیت را خدای سبحان که حق خود اوست، به زن داده و فرموده: این حق مرا به عنوان امانت، حفظ کن.
🔸 جامعهای که قرآن در آن حاکم است، جامعه عاطفه و انسانیت است و سرش آن است که نیمی از جامعه را معلّمان عاطفه به عهده دارند که مادران هستند، بخواهیم یا نخواهیم، بدانیم یا ندانیم، در اصول خانواده، درس رأفت و رقت است که کارساز است.
🔸 مرد و زن در معیارهای اصلی، همتای یکدیگر هستند و برخی مسئولیتهای اجرایی بر عهده مرد است که اگر انجام ندهد باید عواقب دنیوی و اخروی آن را تحمل کند:
1️⃣ اولاً تهمتهایی که به اسلام زده و میگویند نیمی از جامعه را از بسیاری حقوق محروم نموده، نارواست.
2️⃣ ثانیاً این تعصبات و رسومات جاهلی که از دیر باز در فرهنگ جوامع ما رواج یافته که زن را بعنوان مظهر ضعف و زبونی یاد میکنند، باید زدوده بشود زیرا خلاف اسلام است.
3️⃣ ثالثاً اگر کسی گمان کند که زن نباید از علوم و مسئولیتهای اجتماعی که خدمات قابل عرضهای به جامعه ارائه میدهد استفاده کند، از این دیدگاه صرفنظر کند زیرا در نگاه اسلام، زن در این علوم و معارف، همتای مرد است و باید به جامعه خدمت کند مگر آنجا که بطور استثناء وظیفه مرد است.
4️⃣ رابعاً جمله ﴿عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ﴾ اختصاصی به مسائل داخل منزل ندارد بلکه در کل جامعه جاری است. رفتار نیکو با زنان، چنانکه شایسته و درست است.
5️⃣ خامساً وضعیت زن در مقابل مرد، غیر از وضعیت زن در مقابل شوهر است، زن در مقابل شوهر تمکین جنسی میکند اما در مقابل جامعه، فردی از افراد جامعه است و وظیفه ندارد از مردان اطاعت کند.
📚 برگرفته از کتاب زن در آئینه جلال و جمال/ آیتالله جوادی آملی
#ایران_عفیف ایران #امام_زمان #حجاب
💕💙💕💙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸ﺯﻥ ﻣﺤﺒﺖ ﺭﺍ ﺗﻼﻓﯽ ﻣﯽﻛﻨﺪ
💞ﺧﺴﺘﮕﯽ ﺭﺍ ﺗﺮﻣﻪ ﺑﺎﻓﯽ ﻣﯽﻛﻨﺪ
🌸ﺯﻥ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ ﻣﯽﻛﻨﺪ ﺍﻟﻤﺎﺱ ﺭﺍ
💞ﺯﻥ ﺗﺠﻠﯽ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺭﺍ
🌸ﺯﻥ، ﮔﻞ ﻭ اﻭﺍﺯ ﺷﺒﻨﻢ، ﺑﺎ ﻫﻢ ﺍﺳﺖ
💞ﺩﺳﺘﺮﻧﺞِ ﺟﺴﻢ ﻣﺎ، ﺟﺎﻥِ ﺯﻥ ﺍﺳﺖ
🌸ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ اﯾﯿﻨﻪﯼ ﻋﺮﻓﺎﻥ، ﺯﻥ ﺍﺳﺖ
💞ﺑﻠﺒﻼﻥ، ﺁﻭﺍﺯ ﺩﺭ ﮔُﻞ ﯾﺎﻓﺘﻨﺪ
🌸ﺷﺎﻋﺮﺍﻥ، ﺩﺭ ﺯﻥ، ﺗﻜﺎﻣﻞ ﯾﺎﻓﺘﻨﺪ
🌸ﺗﻘﺪﻳﻢ ﺑﻪ ﺑﺎﻧﻮان ﺳﺮﺯﻣﻴﻨﻢ🌸
🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیایش صبحگاهی 🌷
✨"الهی"...
🌷گاهی حجم دنیای درونمان
💫ازوجودت تهی میشود؛
🌷آنوقت ما می مانیم و تنهایی و ترس،
💫درها دیوار میشوند به رویمان ؛
🌷و امیدهایمان یک آرزوی
💫دور از دسترس
🌷تنها نور وجود توست که
💫دل ما را آرام نگه می دارد؛
🌷نورت را هر روزبه دلمان بتابان
💫ای روشنی بخش درتاریکیهای سخت
✨"خداوندا"...
🌷اراده مان را به زمان کودکی باز گردان،
💫همان زمان که برای یکبار ایستادن
🌷هزار بار می افتادیم....
💫اما ناامید نمیشدیم!
🌷یا رب العالمین
💫ما را دریاب ،،،،
آمیـن...🙏
🌸🍃
🔴درخشش دانشآموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی
🔹تیم ۶ نفره ایران در المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۲۲ با کسب ۳ طلا و ۳ نقره در بین ۱۰۴ کشور در جایگاه هشتم قرار گرفت. مهران طلایی، سینا عزیزالدین و پوریا محمودخان مدال طلا و امیرمحمد بندری، دانیال پرنیان و مبین رضوی مدال نقره گرفتند.
🔴چند نکته در مورد نماز جمعه امروز مقتدی صدر...
🔹مقتدی صدر در نماز جمعه ای که خود نام وحدت بر آن نهاده بود سخنان تندی را بیان کرد؛ همانگونه که پیش بینی میشد، رهبر جریان صدر با کناره گرفتن از روند تشکیل دولت، راهکارهای خیابانی را برای تحمیل منویات مدنظرش در پیش خواهد گرفت و امروز نیز با فراخوان عمومی هوادارانش به نماز جمعه تلاش کرد هشداری به جناح های رقیب شیعی خود بدهد...
🔹نکته جالب اینجا بود که مقتدی از مرجعیت نجف هزینه کرد و برای پیشبرد مقاصد سیاسی اش به صورت گزینشی به سخنان آیت الله العظمی سیستانی استناد کرد؛ در حالی که اول کسی که در عراق حرمت مرجعیت را شکست و آیت الله سیستانی را مرجع صامت معرفی می کرد جریان صدر بود...
🔹از ماجرای قتل سید عبدالمجید خویی فرزند آیت الله العطمی خویی توسط هواداران مقتدی نیز که بگذریم او امروز از قانون و لزوم تمکین گروههای سیاسی و نظامی به قانون اساسی سخن راند؛ در حالی که در سال ۲۰۰۸ همو بود که بدون مجوز دولت عراق و مرجعیت در شهر بصره به صورت خودسرانه اعلام حکومت اسلامی کرد و شبه نظامیانش با خشونت تمام مردم را به اجرای فرایض دینی ملزم می نمودند که البته توسط دولت وقت در عملیات صولة الفرسان سرکوب شدند...
🔹اما نکته جالب عدد اعلام شده از حضور طرفداران مقتدی در نماز جمعه امروز برگزار شده در خیابان فلاح شهرک صدر بغداد بود که رسانه های وابسته به آنان ادعا می کنند ۲ میلیون نفر در آن حاضر شده اند؛ طول این خیابان ۵۸۰۰ متر و عرض آن خوشبینانه ۴۰ متر است...
🔹اگر خیابان را صاف و بدون هیچ عارضه و امکاناتی در نظر بگیریم نماز گزاران در فضای ۲۳۲/۰۰۰ متر مربعی نماز را برگزار کرده اند؛ همچنین اگر در هر مربع به طور فشرده ۲ نفر نماز بخوانند در حالت بسیار خوشبینانه عددی حدود ۴۵۰/۰۰۰ به دعوت مقتدی لبیک گفته اند....
🔹جریان صدر روز به روز در حال رادیکال کردن فضای سیاسی عراق است و بعید نیست اختلافات شیعی-شیعی به نبرد خیابانی تبدیل شود مگر این که عقلای عراق در این خصوص هوشمندانه عمل نمایند؛ نباید فراموش کرد اعتراضات اکتبر سال ۲۰۱۹ نیز که مقتدی صدر روی موج آن سوار شد توسط برخی از شیعیان انجام گرفت و دولت نسبتا موفق عادل عبدالمهدی را سرنگون ساخت!
✍تقوی نیا
🌸مهربانی
تفسیر صدای خداست....
🌸مهربانی
تفسیر آیات الهی است...
🌸مهربانی
بوسه صادقانه ای است بر پیشانی مادر
و دستان پدر...
🌸مهربانی
تقدیم لبخند به خسته ای است که
امید را میجوید
🌸مهربانی
هدیه آبنبات به کودکی است که
مهر خـدا را
در نگاه تو به نظاره نشسته است
🌸مهربانی
تکثیر خداست در تمام لحظه ها...
🌸با مهربانی
لحظه ها ماندگار می شود
دلتون شاد و سرزنده
و روزگارتون پر از مهربونی 💗
💕❤️💕❤️
🌷باکفار ، دوست نشویدواعتمادنکنید:
🌷۱. لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ...١١٨آل عمران
🌷۲... فَلَا تَتَّخِذُوا مِنْهُمْ أَوْلِيَآءَ... (٨٩)نساء
🌷۳. لَا تَتَّخِذُوا الْكَافِرِينَ أَوْلِيَآءَ...١٤٤نساء
🌷۴. لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰٓ أَوْلِيَآءَ..۵۱مائده
🌷۵... لَا تَتَّخِذُوا الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَكُمْ هُزُوًا وَلَعِبًا مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَالْكُفَّارَ أَوْلِيَآءَ... (٥٧)مائده
🌷۶.يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوٓا آبَآءَكُمْ وَإِخْوَانَكُمْ أَوْلِيَآءَ إِنِ اسْتَحَبُّوا الْكُفْرَ عَلَى الْإِيمَانِ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَأُولَٰٓئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ (٢٣)توبه
🌷۷.. لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَآءَ.۱ممتحنه
🌷۸.مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُٓ أَشِدَّآءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَآءُ بَيْنَهُمْ... (٢٩)فتح
🌷۹.يَآ أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ... (٧٣)توبه
🌷۱۰.يَآ أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ... (٩)تحریم
🌷۱۱.لَا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَآدُّونَ مَنْ حَآدَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوٓا آبَآءَهُمْ أَوْ أَبْنَآءَهُمْ أَوْإِخْوَانَهُمْ أَوْعشیرتهم...(٢٢)مجادله
💕💙💕💙
🌙🔴🌍🌹روایتی که تن انسان را میلرزاند
♦️امام موسی کاظم (ع) در گلایه از شیعیان فرمودند: لَوْ مَيَّزتُ شِيعَتِی لَمْ أَجِدهُمْ إلَّا وَاصِفَةٌ وَ لَوْ اِمْتَحَنتُهُمْ لَما وَجَدتُهُمْ إِلَّا مُرْتَدِّين وَ لَوْ تَمَحَّصْتُهُمْ لَما خَلَصَ مِنَ الْاَلفِ وَاحِدٍ وَ لَوْ غَرْبَلتُهُمْ غَرْبَلَةً لَمْ يَبْقَ مِنهُمْ إلَّا مَا كَانَ لِی، إنَّهُمْ طَالَ مَا اتَّكَوا عَلَى الْأرَائِِک، فَقَالُوا نَحْنُ شِيعَةُ عَلِيٍّ عَلَیْهِ السِّلَام، إنَّمَا شِيعَةُ عَلِيٍّ عَلَیْهِ السَّلَام مَنْ صَدَّقَ قَوْلَهُ فِعْلُه.
♦️اگر شيعيان خود را جدا و مشخص کنم، در میان آنان جز حراف نیابم. اگر آنان را امتحان کنم،همگی مرتد از کار در آیند.اگر آنان را در بوته آزمایش گذارم،از هزار نفر يک نفر خالص پیدا نشود.
♦️اگر آنان را غربال كنم،جز آنچه نزد من است، در غربال نماند. آنان مدت هاست، بر اریکهها لمیدهاند،و میگویند؛ ما شيعه على ع هستيم.
♦️ درصورتی که شيعه على ع فقط كسى ست،كه اعمال او گفتارش را تصديق كند.
📚الكافی، ج ۸، ص ۲۲۸