#عشق یعنی:
خدا با اینکه این
همه گناه کردیم بازم
مثلِ همیشه،
انقدر آبرومون رو حفظ کرد
که همه بهمون میگن↓
#التماسدعا🍃💔
عادت داشت اگر یک روز
خانه نمیآمد
حتماً فردا با یک دسته گل
به دیدن همسرش میرفت..
به همسرش گفته بود..
تو عشقِ اولم نیستی
اول خُدا
بعد سیدُالشهدا
بعد شُما...❤️🍃
#شهید_حمیدسیاهكالیمرادی🌹
🔴 خیلی این جمله رو شنیدیم که زمان شاه باحجاب و بی حجاب آزاد بودن!
این هم یه دروغ دیگه ماشینهای دروغ پرداز پهلوی☝️
#بی_حجابی_اجباری
VID_20190909_141221-mc.mp3
2.44M
معروف است که مادر اباالفضل یعنی #امّالبنین مادرِ پسران؛ چهار برادرند... بعد از آنکه چهار پسر را یکجا از دست داد -قربان شهامت این زن! قربان بزرگواری این زن- خیال میکنید بنا کرد شیون و ناله کردن، بنا کرد دشمن را بر خود جری کردن، ابدا !
به مناسبت سالروز وفات حضرت #امالبنین
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•
🕊🕊🕊🕊
#چند_کلمه_دردودل💔
هزاربار از خودم پرسیدهام
مفهوم زندگیام قبلِ قدم گذاشتن
در راه شما چه بود..؟!
وهزاربار فهمیدهام
هیـچ... :) 🥀
به خدا قسم هیچی نبود
#شبتون_شهدایی🌙✨
•••••••••••••••••••••••••••••••
#قرآن_نور_است.
💠هر صبح در چشمه سار نور الهی، نورانی شویم.
صفحه ۵۹۷
@fadayiane_banoye_damshgh
🔘
#خدا_باهات_حرف_داره
📎 آیات ۱_۵ سوره علق به بحث تربیت انسان پرداخته است.
🍃پیامبر فرمود: اولین بار که جبرئیل بر من ظاهر شد، فرمود: بخوان، گفتم: نمی توانم، بعد از سه بار مرا فشار داد، دیدم می توانم بخوانم.
در تفسیر نوین می خوانیم: آنجا که به مسئله آفرینش انسان نظر دارد، خداوند، خود را کریم خوانده: «ما غرّک بربّک الکریم الّذى خلقک» ولى آنجا که موضوع خواندن و یادگیرى و قلم مطرح است، خود را اکرم خوانده است. «اقرأ و ربّک الاکرم الّذى علّم بالقلم»
🍃از افتخارات اسلام این است که کارش را با قرائت و علم و قلم شروع کرد و اولین فرمان خداوند به پیامبرش فرمان فرهنگى بود. خواندن لوحى که براى اولین بار در برابر پیامبر باز شد، منظم و مکتوب بود.
🍃در فرمان اقرء این نکته نهفته است که آنچه بر تو نازل خواهد شد، خواندنى است، نه فقط دانستنى.
👈براى کلمه «علق» چند معنا شده است:
الف) چسبنده و مراد آن است که حضرت آدم از گل چسبنده آفریده شد و یا نطفه مرد شبیه زالو به نطفه زن می چسبد.
ب) به معناى خون غلیظ و بسته باشد که معمولاً این معنا مطرح است.
آنکه از خون بسته انسان می سازد، بر شخص درس ناخوانده فرمان اقرء می دهد.
آغاز تحصیل علم باید با نام خدا باشد. «اقرء باسم ربّک» فارغ التحصیلان نیز باید در راه او باشند. «فاذا فرغت فانصب و الى ربّک فارغب»
📝پیام ها
۱- قرائت قرآن باید با نام خداوند آغاز شود. «اقرء باسم ربّک»
۲- اولین فرمان اسلام، فرمان فرهنگى است. «اقرء»
۳- خواندن باید جهت الهى داشته باشد. «اقرء باسم ربّک»
۴- خواندن قرآن وسیله رشد است. «اقرء و ربّک»
۵ - پرورش الهى هم مادّى است، «ربک الّذى خلق - خلق الانسان من علق» هم معنوى. «ربّک الاکرم - الّذى علّم بالقلم»
۶- پروردگار، همان آفریننده است. (بنابراین سخن مشرکان که خالق بودن خدا را پذیرفته بودند ولى بتها را ربّ می دانستند باطل است.) «ربّک الّذى خلق»
۷- بیان آفرینش انسان از خون بسته شده، هم یک پیشگوئى علمى است و هم راهى براى تربیت انسان که بداند مبدء او از چیست و گرفتار غرور نشود. «خلق الانسان من علق»
۸ - آفرینش همه هستى در یکسو «الّذى خلق» و آفرینش انسان در یک سوى دیگر. «خلق الانسان من علق»
۹- معلم اصلى انسان خداست. «علّم الانسان ما لم یعلم»
۱۰- قلم، بهترین وسیله انتقال دانش است. «علّم بالقلم»
۱۱- وحى الهى سرچشمه علوم بشرى است. «علّم الانسان ما لم یعلم»
۱۲- خالقیّت، ربوبیّت، کریم بودن و معلم بودن خداوند، مستلزم قرائت کتاب اوست. «اقرء باسم ربّک... خلق... الاکرم... علّم...»
۱۳- خداوند کارهاى خود را از طریق اسباب انجام می دهد. «علّم بالقلم»
۱۴- رهائى از جهل با استفاده از قلم، جلوه اى از کرم و ربوبیّت اوست و نویسندگى هنر مطلوب و مورد ترغیب اسلام است. «علّم بالقلم»
۱۵- خداوند هم جسم انسان را رشد مى دهد و هم روح او را. (کلمه «ربّک» میان دو کلمه «خَلَق» و «اِقرء» آمده است.) «اقرء باسم ربّک الّذى خلق»
💠 پیام صفحه ۵۹۷ قرآن
❣ #سلام_امام_زمانم❣
مینویسم ز #تو که داروندارم شده ای
بی قرارت شدم و صبر و قرارم شده ای
من که بی تاب #توأم ای همه تاب و تبم
تو همه دلخوشی لیل و نهارم شده ای☺️
#اللهم_عجل_لولیڪ_الفرج 🌸🍃
🔰رهبر انقلاب: در ماجرای بیعت همافران با امام، رژیم طاغوت از جایی ضربه خورد که انتظار آن را نداشت؛ این برای ما یک درس است
🔻رهبر انقلاب، صبح امروز: نیروی هوایی در دوران پهلوی، یکی از نزدیکترین نیروها به مرکز قدرت و به دربار و به آمریکاییها بود. خب ما از این حادثه باید عبرت بگیریم؛ درسهایی دارد، عبرتهایی دارد.
🔹اوّلین درسی که خوب است ما به آن توجّه داشته باشیم این است که رژیم طاغوت از جایی ضربه خورد که انتظار آن را نداشت؛ همچنانی که خداوند در قرآن راجع به یهود بنیالنّضیر میفرماید که «فَاَتاهُمُ اللّهُ مِن حَيثُ لَم يَحتَسِبُوا»؛ از جایی خدای متعال به سمت اینها هجوم آورد که انتظارش را نداشتند. نیروی هوایی با فرماندهان آنچنانیِ وابسته، با شرایط ویژهای که این نیرو همیشه در آن دوره داشته است ــ [یعنی] ارتباط و اتّصال شدید به آمریکاییها و مدیران آمریکایی و آموزشگاههای آمریکا و مانند اینها ــ ناگهان در حسّاسترین موقع به نفع انقلاب وارد میدان میشود که اوّلش روز نوزدهم بهمن بود که آمدند با امام دیدار کردند و بیعت کردند؛ بعد هم ایستادگی در مقابل بخش دیگری از ارتش بود که به آنها حمله کرده بودند و آن قضایای عجیب آن روزها که من نمیدانم اصلاً جزئیّات این مسائل در جایی برای خود نیرو ثبت شده یا نشده؛ واقعاً اگر نشده، باید [ثبت] بشود که چه اتّفاقی در پایگاه تهران افتاد و هجومی که {به اینها} شد و دفاعی که مردم از اینها کردند. این یک مسئله است که خدای متعال از جایی به دشمن ضربه وارد آورد که انتظار نداشت. این، یک طرف قضیّه است.
🔸نقطهی مقابل این ،آن است که مؤمنین از نقطهای تقویت شدند که انتظار نداشتند؛ این در تعریف اسلامی و در فرهنگ اسلامی و در ادبیات دینی ما اسمش «رزق لایُحتَسَب» است.
۱۳۹۸/۱۱/۱۹