eitaa logo
فداییان بانوی دمشق
903 دنبال‌کننده
28هزار عکس
11.3هزار ویدیو
151 فایل
#شهدا_علمداران_سپاه_عشق با مطالب شهدایی، مهدویت، تحلیلی_بصیرتی و فرهنگی🌷 با ما همراه باشید 🌸ارتباط با خادم کانال🌸 @tasnim2060
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجاب ابزار عفت است حجت الاسلام #پیشاهنگ #حجاب #پویش_حجاب_فاطمے
12.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ شبهه ۶۳۴ دیدی آخرش دعا و توسل جواب نداد، مسلمون‌ها دست به دامن زکریای رازی شدند و با نجس حرم را ضدعفونی کردند؟! ✅ پاسخ استفاده از صنعتی برای ضدعفونی تاکنون هیچ اشکال و منعی نداشته است و نجس هم نیست، اگرچه خوردنش حرام است. ثانیاً الحاد و کفر اتهامی بود که فرقه اسماعیلیه به زکریای رازی زدند
15.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥قطعه تصویری ۲ دقیقه و ۳۷ ثانیه ای 👌مداحی حماسی،انقلابی وَ ضد استکباری در مدیحه و مصائب علیه السلام و شهدای مقاومت و شهید با زیر نویس اشعار @fadayiane_banoye_damshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶هر کس بهت گفت عقب مونده اس و و و فقط تو و س! همین تصویرو بهش نشون بده👆 ایران در صدر کارآمدان جهان.. تعداد در ایران بیشتر از تمامی کشورهای غربی است👌 قبل از انقلاب پزشک عمومی ما را از هند وبنگلادش و پاکستان میاوردن😐 👌دست پزشکان و کادر درمانی ایرانی را می بوسیم
🕊🕊🕊🕊 : 🌷شب عید نوروز بود و هنوز کلی در خانه مانده بود. عصر بود که پویا از خانه بیرون رفت. 🌷نمی دانستم کجا می رود اما خواستم برگردد. ساعت 12 شب به خانه برگشت. 🌷بعد از شهادتش بود که فهمیدم آن شب بسته ها و اقلامی را بر در خانه ی و فقرای شهر برده، تا آنان هم با دلی سال جدید را آغاز کنند. 🌷 🌙✨
✨ بسم قاصم الجبارین ✨ بنام خدایی که است و یادش روشنایی دلهای تاریک💔 روزم بنامت الهی به امید تو ❤️
. 💠هر صبح در چشمه سار نور الهی، نورانی شویم. 🍃صفحه ۴۱، هدیه به 🌷 @fadayiane_banoye_damshgh
🌺 🔅 آیه ۲۴۹ سوره بقره به بحث طالوت و سپاهش پرداخته است. 📌کلمه «جنود» جمع «جُند» به معناى لشکر است و حضور چندین لشکر بعد از اعراض گروه ‏هایى از مردم، نشانه کثرت جمعیّت آنان است.  این آیه خبر از مردودى گروه زیادى از بنى ‏اسرائیل مى ‏دهد که از صحنه آزمایش نوشیدن آب و تحمل تشنگى، سربلند بیرون نیامدند. امّا این گروه باقیمانده، آزمایش دیگرى داشتند که آزمایش روحى و معنوى بود. 📌وقتى آنان با سپاه انبوه جالوت مواجه شدند، گفتند: ما توانایى مقابله با این سپاه مسلح را نداریم. ولى آنهایى که به روز قیامت ایمان داشتند، گفتند: پیروزى به دست خداست، اى بسا گروه‏ هاى اندک که به اذن خداوند بر سپاهیان بزرگ پیروز مى‏ شوند.  📌پیروزى در یک مرحله از آزمایش، کافى نیست. افرادى در بعضى از مراحل موفق مى ‏شوند، ولى در مرحله‏ اى دیگر شکست مى‏ خورند. در این داستان گروهى رهبر را به خاطر فقر نپذیرفتند، گروهى در آزمایش شکم، شکست خوردند و گروهى در برخورد با دشمن خود را باختند.  📌طالوت در ابتدا جمعیّت را به خود نسبت نداد و نفرمود: «جنوده»، بلکه فرمود: «بالجنود» گرچه لشکریان انبوه بودند و فرمانده او را پذیرفته‏ اند، ولى هنوز میزان فرمانبرى آنان را آزمایش نکرده است، ولى بعد از آزمایش، به خود نسبت مى‏ دهد. «فانّه منّى»  🍃امام باقر (ع) مى‏ فرماید: افرادى که تا آخر کار به طالوت وفادار ماندند، سیصد و سیزده نفر بودند.  📌حساب دو گروه روشن است، هر کس ننوشد قطعاً خودى است و هر کس بنوشد قطعاً بیگانه است، ولى کسانى که با مشت نوشیدند، نه خودى هستند و نه بیگانه. باید آنان را نه مأیوس کرد و نه مشمول الطاف. لذا براى «من اغترف غرفة بیده» نه کلمه «منّى» بکار رفته ونه «لیس منّى».  📌کسانى که دستشان به اموال مردم یا اموال دولتى رسید، ولى با کرامت و زهد از کنارش گذشتند و حرص و طمع آنان را آلوده نکرد، حزب اللّهى هستند و کسانى که پشت خود را با ذخیره اموال مى‏ بندند، مؤمن واقعى نیستند. «فمن شرب منه فلیس منّى و من لم یطعمه فانّه منّى»  📝پیام ها ۱- یکى از وظایف فرمانده نظامى آن است که نیروهاى رزمى را از تماشاچیان جدا سازد. «فصل طالوت بالجنود»  ۲- یکى از راه هاى آزمایش، ممنوعیّت‏ هاى موسمى است. راحت طلبى و عدم تحمل فشارها و سختى ‏هاى موسمى و موقّتى، با سلحشورى سازگارى ندارد. «انّ اللّه مبتلیکم بنهر»  ۳- قبل از برخورد و مقابله با دشمن، باید تمرین مقاومت کرد. «مبتلیکم بنهر»  ۴- مدیر باید نیروهاى غیر مفید را طرد کند. «فمن شرب منه فلیس منّى»  ۵ - تسلیم فرمانده بودن، رمز موفقیّت است. «من لم یطعمه فانّه منّى»  ۶- حسابِ نیازِ ضرورى، از حسابِ رفاه کامل جداست. «الاّ من اغترف غرفةً بیده»  ۷- کسانى که از میدان امتحان پیروز بیرون آیند، اندک هستند. «الا قلیلاً»  ۸ - انقلابى بودن مهم نیست، انقلابى ماندن مهم است. در این ماجرا شعار دهنده بسیار بود، ولى آنان که در آزمایشات موفق شدند، اندک بودند. «الاّقلیلاًمنهم»  ۹- ایمان به معاد و وعده‏ هاى الهى، توانایى ایستادگى در برابر سختى‏ها و مشکلات را ایجاد مى‏ کند. «ملاقوا اللّه»  ۱۰- ایمان، درجاتى دارد. با اینکه گروهى همراه با طالوت بودند و به او ایمان داشتند و از نوشیدن آب هم گذشتند؛ «آمنوا معه» ولى هر مؤمنى رزمنده نیست، تنها مؤمنانى رزمنده هستند که به لقاء اللّه ایمان داشته باشند. «یظنّون انّهم ملاقوا اللّه»  ۱۱- فراوانى عِدّه و عُدّه‏ دشمن در برابر اراده‏ خداوند چیزى نیست. «کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن اللّه»  ۱۲- نیروهاى کیفى بر نیروهاى کمّى برترى دارند. «کم من فئة قلیلة غلبت...»  ۱۳- مؤمن مخلص، پیروزى را از خدا مى‏ داند. «باذن اللّه»  ۱۴- مسلمانان اگر صبور و پایدار باشند، نباید از تعداد زیاد دشمن هراس داشته باشند. زیرا خداوند با صابران است. «واللّه مع الصابرین»  💠 پیام صفحه ۴۱ قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فداییان بانوی دمشق
Dua-Nodbeh-Farahmand(1).mp3
25.23M
🍃 🎵نوای استاد محسن فرهمند التماس دعا💔 🌺