در كتاب «مناقب» مى نويسد : شخصى از امير مؤمنان على عليه السلام پرسيد: چگونه صبح كردى ؟
✨حضرت فرمود :
أصبحت وأنا الصدّيق الأكبر والفاروق الأعظم ، وأنا وصيّ خير البشر ، وأنا الأوّل ، وأنا الآخر ، وأنا الباطن ، وأنا الظاهر ، وأنا بكلّ شيء عليم ، وأنا عين اللَّه ، وأنا جنب اللَّه وأنا أمين اللَّه على المرسلين ، بنا عبد اللَّه ، ونحن خزّان اللَّه في أرضه وسمائه ، وأنا اُحيي واُميت ، وأنا حيّ لا أموت .
✨صبح را آغاز نمودم در حالى كه من صدّيق اكبر و فاروق اعظم هستم ، من جانشين بهترين انسانم، منم اوّل ، منم آخر ، منم باطن ، منم ظاهر ، به همه چيز آگاهم ، منم عين اللَّه ، منم جنب اللَّه و من امين خدا بر پيامبرانم .
به وسيله ما خداوند پرستش مى شود، گنجينه داران خدا در زمين و آسمان ما هستيم ، منم كه زنده مى كنم ، منم كه مى ميرانم ، و من زنده اى هستم كه هرگز نمى ميرم .
چون حضرت اين سخنان فرمود ، اعرابى از سخنان حضرتش در شگفت شد،‼️
امير مؤمنان على عليه السلام در توضيح سخنان خود فرمود :
✨منم اوّل يعنى : نخستين كسى كه به رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم ايمان آورد .
✨منم آخر يعنى: در آن هنگام كه بدن شريف رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم در لحد گذاشته شد آخرين كسى بودم كه به او نگاه كردم .
✨منم ظاهر يعنى: آشكار كننده اسلام .
✨منم باطن يعنى : پر از علم و دانش .
به همه چيز آگاهم يعنى: علم و دانش من به همه چيز احاطه دارد كه خداوند متعال دانش همه آنها را به پيامبرش داده و او نيز مرا آگاه فرموده است .
✨و اين كه من «عين اللَّه» هستم يعنى: من چشم خدا بر مؤمنان و كفّارم .
و اين كه من «جنب اللَّه» هستم ، خداوند تبارك و تعالى مى فرمايد :
«أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يا حَسْرَتى عَلى ما فَرَّطْتُ في جَنْبِ اللَّهِ »
📖سوره زمر ، آيه 56 .
«اين كه (فرداى قيامت) كسى بگويد : افسوس بر من از كوتاهى هايى كه در «جنب اللَّه» ؛ (اطاعت از فرمان خدا) كردم» .
⭕️كسى كه در مورد من كوتاهى نمايد در واقع در مورد خداوند كوتاهى نموده است .
⭕️هيچ پيامبرى به پيامبرى نمى رسد جز آنكه مُهر و امضائى از حضرت محمّد صلى الله عليه وآله وسلم بگيرد . به همين جهت ، آن حضرت خاتم پيامبران ناميده شد ، حضرت محمّد صلى الله عليه وآله وسلم آقا و سرور پيامبران و من آقا و سرور اوصيا و جانشينان هستم .✨
✨و اين كه ما گنجينه داران خدا در زمين هستيم يعنى : به راستى كه ما آنچه را كه رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم با گفتار راست به ما آموخت ، فرا گرفتيم .
✨و اين كه من زنده مى كنم يعنى: سنّت و روش رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم را زنده مى نمايم .
✨و اين كه مى ميرانم يعنى: بدعت و نوآورى در دين را از بين مى برم .
✨و اين كه من زنده اى هستم كه هرگز نمى ميرم، اشاره به آيه شريفه اى است كه مى فرمايد:
«وَلاتَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»
📖سوره آل عمران ، آيه 169 .
«هرگز گمان مبر كسانى كه در راه خدا كشته شدند ، مردگانند ، بلكه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند» .
📕مناقب ابن شهراشوب : 385/2 ،
📗بحار الأنوار : 347/39 ح 20 ،
📘القطره،ج2،ص300،ح39/856
21.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #نماهنگ
📌شعری که اشکِ رهبر انقلاب را جاری کرد!
به مناسبت هشتادوچهارمین سالگرد #کشتار_مسجد_گوهرشاد 😔🌹
⭕️«هیچکس بیش از زنان دلش نمیخواد انگلیس برنده شه»
این شعار درجام جهانی قبل درشبکههای اجتماعی انگلیس خلق شد
دلیلش نه ورزشدوستی زنان بلکه اوج گرفتن خشونت خانگی در زمان باخت تیمشون بود
براساس گزارشهای معتبر، #خشونت_خانگی درانگلستان زمان بازی تیم ملی۲۶% وزمان باخت۳۸% بیشترمیشه
🔴 اولین تصاویر لو رفته از سوله های یگان سایبری منافقین خلق در آلبانی
ببینید #شایعه ها، #اکانت های فیک و جعلی، پست های ضدّنظام و ضدّاسلامی، انواع #شبهات، گمراه کردن سلبریتی ها با کامنت های انحرافی در تمجید از پستهای ساختارشکن و حمله زامبی وار به پستهای مفید و انقلابی و.. از کجا آب میخوره👆
آنها که روزی جسم مردم #ایران را کشتند، الان پشت کیبورد به مغز و روح مردم ایران شلیک میکنند..🎳
👆این بخشی از تصاویر پخش شده در مستند سناریو بود.
📌جلادهای هشتگ ساز روزی ۱۴ ساعت در حال سمپاشی علیه کشورمان هستند.
🎞📽در بخشی دیگر اخباری از زنده بودن مسعود رجوی و ارتباط منافقین با عربستان پخش شد.
#منافقین
#تحلیل
12.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺مستند سناریو
🔺نفس های آخر تروریست های فرتوت گروهک منافقین
در این مستند برای اولین درباره اطلاعاتی تازه از زندگی مریم و مسعود رجوی و تعامل منافقین و غرب و نقش آنها در حادثه انفجار بندر فجیره منتشر شده است.
🔴شاید خیلی جالب باشه که شراب 17سال بعد از بعثت پیامبر(ص) حرام شد. بصورت کاملا تدریجی
فرض کنید مسلمین سر سفره افطارشون مشروب هم میزدن تو رگ. یا مثلا سحری همراه با غذا آبشنگولی میزدن بر بدن. بعد سر نماز صبح تلوتلو میخوردن. که آیه ۴۳سوره نساء نازل شد که میفرماید:
ای کسانی که ایمان آوردید، درهنگام مستی نماز نخونید.
یعنی همون اول نگفت شراب حرامه، گفت هنگام مستی نماز نخونید
بعد از مدتی دوباره آیه دیگری درباره شراب نازل شد. که بازم بصورت قطعی شراب رو حرام اعلام نکرد. درآیه ۲۱۹ سوره بقره فرمود:
(ای پیغمبر) از تو درباره شراب و قمار میپرسن، بگو به آنها این دو گناه(زیان) زیادی دارن. منافعی هم دارن ولی مضراتش بیشتر از منافعشه
بعضیا وقتی بهشون میگیم شراب حرامه، میگن کجا حرامه، قرآن میگه هم نفع داره، هم ضرر. اینجا باید بهشون گفت که این آیه تحریم شراب نیست. این داره آروم آروم مردم رو از لحاظ روانی آماده میکنه
سرانجام در آیه ۹۰ سوره مائده نازل شد که حکم تحریم هستش که میفرماید:
(شراب و قمار پلید از عمل شیطانن، اجتناب کنید)
شاید سوال بشه قبل این آیه یعنی حلال بوده؟ شراب در زمان همهی انبیاء قبل حرام بوده. از اونجایی که بعد از پیامبرِالوالعزم قبلی که حضرت عیسی بود پیامبر صاحب شریعت دیگهای مبعوث نشده بود. حدود 600سال مردم خیلی انحطاط پیدا کرده بودن. حلالها حرام شد و حرامها، حلال. و شراب هم مرسوم شده بود. پیامبر(ص) هم نمیتونست دفعتا شراب رو حرام اعلام کنه. چون جامعه پذیرشش رو نداشت
بعضیا میگن آقا زکریای رازی چند قرن بعد از پیامبر الکل رو کشف کرد. چهجوری صدراسلام که الکلی نبوده تو قرآن حرام شده؟ باید گفت که تو قرآن که لفظ الکحول نیومده😁. قرآن هرآنچه باعث سُکر و مستی بشه حرام اعلام کرده. یعنی شما دوروز دیگه دوغ هم خوردی مست شدی، اونم حرومه.
خلاصه آیات احکام بصورت تدریجی نازل شد. آیه حجاب هم همینطور. 18سال بعد از بعثت پیامبر، یعنی 5سال بعد از هجرت پیامبر به مدینه که حکومت اسلامی تشکیل شده بود، حجاب واجب شد. یعنی یک سال بعد از تحریم شراب.
حجاب اول بر زنان پیامبر واجب شد که تبرج نکنن، تو حرف زدنهاشون دقت کنن. حریمهارو رعایت کنن. مردا هم حریم اونارو رعایت کنن. بعد برای مردم عادی حجاب واجب شد، که آیات سوره نور و احزاب بود
نقل هست که وقتی آیه حجاب نازل شد، زنان انصار خیلی در انجام این حکم، اهتمام داشتن. و روسریهای سیاه رو سرشون میکشیدن و همگی این حکم رو انجام دادن
"حسین دارابی"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ
🔻حقانیت دین اسلام از زبان استاد اسرائیلی
🔹موشیه شارون استاد دانشگاه بن گدریو رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی از حقانیت دین اسلام می گوید.
فداییان بانوی دمشق
🎯 دولت سازندگی و طبقه متوسط جدید (3) ✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 31) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سر
✡️ «هفتهنامه بیان»، «روزنامه سلام»، «ماهنامه کیان» و «فصلنامه نگاه نو»؛ تریبونهای ترویج اندیشههای سکولار.
❌❌❌❌❌
فداییان بانوی دمشق
✡️ «هفتهنامه بیان»، «روزنامه سلام»، «ماهنامه کیان» و «فصلنامه نگاه نو»؛ تریبونهای ترویج اندیشههای
🎯 دولت سازندگی و طبقه متوسط جدید (4)
✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 31)
🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایهداری (7)
1️⃣ #هاشمی_رفسنجانی بنا به سرشت #عملگرایی خود برای پیشبرد سیاستهایش دست به ائتلافهای سیاسی جدیدی میزد و کوشید تا بخشی از منتقدانش را یا با خود همراه کند یا در حاشیه نگه دارد.
2️⃣ اولین رگههای پیوند نیروهایی که خیلی زود به نامهای #حلقه_کیان و #حزب_کارگزاران_سازندگی شناخته شدند را میتوان در زمان آغاز انتشار روزنامه همشهری دید؛ وقتی غلامحسین کرباسچی در سال 1371 انتشار روزنامه شهرداری تهران را به ماشاالله شمسالواعظین سپرد.
3️⃣ شهردار تهران، #بهروز_غریبپور را نیز به سمت رئیس #فرهنگسرای_بهمن منصوب کرد و بدینترتیب پس از پیوند با روشنفکران دینیِ حامی عبدالکریم سروش، اینبار هنرمندان لائیک را به صحنهی مدیریت فرهنگی پایتخت برگرداند. اغلب چهرههای فرهنگی و مطبوعاتی مورد حمایت «کارگزاران سازندگی» (مانند غریبپور) در دههی 1380 بهنحوی علنی بخشهایی از پروژه #کودتای_مخملی را پیش بردند.
4️⃣ سپس قرعه به نام منتقدان شدیدِ سابق هاشمی رفسنجانی افتاد که در پایان دههی 1360 در قامت یکی از مخالفان سرسخت سیاستهای تعدیل اقتصادی دولت ظاهر شدند و روزگاری در نقد رئیس جدید دولت در #روزنامه_سلام به عنوان ارگان #مجمع_روحانیون مبارز مینوشتند: ما نمیتوانیم «گرسنگان» خود را با تکه نانی که «غرب» به ما قرض میدهد، «راضی» کنیم.
5️⃣ چندی نگذشت همین منتقدان که سر از «مرکز بررسیهای استراتژیک ریاستجمهوری» یا برخی از بخشهای #وزارت_اطلاعات درآوردند، دیگر به هزینههای زیانبار «توسعه اقتصادی لیبرالیستی» اعتراضی نمیکردند، بلکه برای دورهی زمانیِ پس از آن هم پشبرد فاز جدیدی از #دموکراتیزاسیون را در سر داشتند!!
6️⃣ هفتهنامه بیان و روزنامه سلام نیز مواضع «ضد سرمایهداری» و «ضد آمریکایی» خود را فراموش کردند و به تریبونی برای ترویج اندیشههای #سکولار تغییر مسیر دادند. این تغییر موضع که جناح موسوم به #روشنفکران_دینی مانند عبدالکریم سروش نیز آن را میپسندیدند، از قضاء توسط برخی از اعضاء بلندپایهی حلقههای سیاسی سکولار و بالاخص حلقهی ماهنامه کیان و فصلنامه نگاه نو مدیریت میشد.
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️