eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 کیدِ محیط 🔸 خدای سبحان فرمود ﴿إِنَّهُمْ یكِیدُونَ كَیداً ٭ وَأَكِیدُ كَیداً﴾؛ دیگران كید دارند ما هم كید داریم ولی كید ما پیروز است. حیله، كید، مكر عبارت از آن كاری است كه نگذارد چیزی به هدف برسد؛ حیله را حیله گفتند برای اینكه حیلوله است حائل است مانع است نمی‌ گذارد این وسیله به آن هدف برسد. 🔸 خیلی ها حیله می ‌كنند كه نمی ‌گذارند این به مقصد برسد این وسیله به هدف برسد و خدا هم حیله می ‌كند، خیلی ها مكر می‌ كنند و خدا هم مكر می ‌كند، خیلی ها كید دارند خدا هم كید دارد؛ لكن می ‌فرماید كید ما پیروز است. این معنایش این نیست كه كید آنها در مقابل كید ماست و كید ما در مقابل كید آنهاست و اینها به مصاف هم می ‌روند ولی كید ما بزرگ ‌تر و بیشتر و پیروز است؛ نه این طور نیست، بلکه كید آنها زیر مجموعه كار ماست! 🔸 فرمود: ﴿وَعِندَ اللَّهِ مَكْرُهُمْ وَإِن كَانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ﴾؛ نه اینكه اینها در قبال قدرت خدای سبحان موضع گیری بكنند منتها خدا قادرتر باشد، چون فرض ندارد كه ﴿لِلَّهِ جُنُودُ السَّماوَاتِ والْأَرْضِ﴾ باشد و سراسر نظام هستی سپاهیان و سربازان خدا باشند اما مع ذلك در مقابل سربازان خدا عده ‌ای هم موضع بگیرند، این فرض ندارد! این معنایش محدود و متناهی فرض كردن قدرت خداست. فرمود قدرت ما نامتناهی است، آن کارهایی هم كه آنها دارند انجام می ‌دهند سربازان ما هستند، ما با سربازان خودمان همان ها را می‌ گیریم. 🔸 فرمود ﴿وَعِندَ اللَّهِ مَكْرُهُمْ﴾؛ تمام نقشه‌ هایی كه می ‌كشند اینها سربازان مایند، اینها مأموران ما هستند كه دارند آنجا كار می ‌كنند، با همان مأموران اینها را می‌ گیریم، لذا فرمود: ﴿إِنَّهُمْ یكِیدُونَ كَیداً ٭ وَأَكِیدُ كَیداً﴾ بعد ﴿أَمْهِلْهُمْ رُوَیداً﴾ تا معلوم بشود كه چه كسی پیروز می ‌شود، بعد آنها دفعتاً می ‌بینند كه با دست و پای خودشان به چاه افتادند. 📚 سوره مبارکه یوسف جلسه 57 🆔https://eitaa.com/faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 514 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... أ. حمایت‌های مادی هدیه دادن به مؤمن پذیرش هدیه: ابراهیم كرخی گوید: از امام صادق (ع) پرسیدم: مردی كه باغ بزرگی دارد و هرگاه جشن یا نوروز می ‌شود مردم برای جلب توجه او، [به طمع آنكه از باغ او استفاده كنند] برایش هدایایی می ‌برند كه بر عهده آنان نیست. امام پرسید: آیا آن‌ها نماز می ‌گزارند؟ گفتم: آری. فرمود: پس هدیه آن‌ها را بپذیرد و به آنان پاداش دهد، زیرا رسول خدا (ص) فرمود: اگر پاچه گوسفندی به من هدیه شود می ‌پذیرم[1] و این از دین به شمار می ‌آید؛ ولی اگر كافر یا منافقی برای من بار شتری هدیه آورد نمی‌ پذیرم و این هم از دین است، زیرا خدا پذیرش هدیه مشركان و منافقان و غذای آنان را برایم نمی ‌پسندد.[2] [1] . گفتنی است: در دوران رسول خدا، پاچه حیوان حلال گوشت ،كالای كم‌ارزشی بود. [2] . (الكافى، ج5، ص141ـ142). 📚 مفاتیح الحیات ص 313 🆔https://eitaa.com/faezoon110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلم آرامش می‌خواد، آقای من کِی میاد... 💔 👤 زیبای «دلم آرامش می‌خواد» باصدای کربلایی‌محمدحسین تقدیم نگاهتان ◽ 🆔https://eitaa.com/faezoon110
زیارت آل یاسین - سید حجت بحرالعلومی.mp3
19.46M
صوت قرائت زیارت با سرعت مناسب برای قرائت 🆔https://eitaa.com/faezoon110
🖼 ؛ 📝 مثل شب! 🔅 شب چرا به صبح می‌رسد؟ چرا به روشنی می‌رسد؟ چون سیر می‌کند، چون حرکت می‌کند. ما هم... 🔹 سيرُوا ▫️ 🆔https://eitaa.com/faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 شکستن یک چرخه باطل؛ اینکه در اسلام به دلایل موجه حق طلاق با مرد است، نباید باعث سوء استفاده مردان از این حق شود. به طور مثال یکی از اتفاقاتی که می تواند بیفتد، این است که مرد با اندک مسئله ای برای آزار و یا تحقیر زن او را طلاق بدهد و بار دیگر برای بهره مندی از منافع ازدواج با او رجوع کند. در این شرایط آسیب قابل توجهی به روحیه و حتی شخصیت زن وارد مي گردد. بنابراین خداوند این چرخه باطل را به سود زنان می شکند. به طوری که پس از طلاق سوم، زن و مرد بر هم حرام ابدی می شوند. یعنی دیگر نمی توانند با هم ازدواج کنند، مگر اینکه زن ازدواج دیگری را به طور حقیقی تجربه کند. آنگاه در صورت طلاق، زن می تواند به شوهر قبلی خود رجوع نماید. این هم فرصتی برای زن است برای فرار از زندگی ناموفق قبلی و هم تحقیری است برای مردی دمدمی مزاج که مرتب بنیان زناشویی اش را ویران می کند. 🔷 آیه روز: فَإِنْ طَلَّقَهَا فَلَا تَحِلُّ لَهُ مِنْ بَعْدُ حَتَّى تَنْكِحَ زَوْجًا غَيْرَهُ فَإِنْ طَلَّقَهَا فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِمَا أَنْ يَتَرَاجَعَا إِنْ ظَنَّا أَنْ يُقِيمَا حُدُودَ اللَّهِ وَ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ يُبَيِّنُهَا لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ (بقره / آیه 230) 🔶 ترجمه: اگر (بعد از دو طلاق و رجوع، بار ديگر) او را طلاق داد، از آن به بعد، زن بر او حلال نخواهد بود، مگر اينكه همسر ديگري انتخاب كند . (در اين صورت،) اگر (همسر دوم) او را طلاق گفت، گناهي ندارد كه بازگشت كنند، (و با همسر اول، دوباره ازدواج نمايد،) در صورتي كه اميد داشته باشند كه حدود الهي را محترم مي‏شمرند. اينها حدود الهي است كه (خدا) آن را براي گروهي كه آگاهند، بيان مي‏نمايد. 📅 شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 باز آدم نشدم! باز تو نیامدی 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/faezoon110