eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 تلاقی وحی و فطرت 🔹 ... جمع بین جوششِ دل و كوشش گوش مطلوب برین است كه جوان بر اثر خویش توان چنین جمع مباركی را دارد كه هم نغمه دل ‌انگیز فطرت را بشنود، هم آهنگ دلنواز وحی خدا را استماع كند... . 🆔https://eitaa.com/faezoon110
💠 تلاقی وحی و فطرت 🔹 گرچه هر موجودی به نوبه خود در صدد وصال كوی خداست؛ ﴿أَلَا إِلَى اللَّهِ تَصِیرُ الْأُمُورُ﴾ و این سیر جوهری با صیرورت گوهر هستی او همراه می باشد، لیكن در این راه انسان سالك، به ویژه جوان صالح، كامیاب ‏تر از دیگر پویندگان راه الهی است؛ زیرا صبغه ‏ی: ﴿أَحْسَنِ تَقْوِیم﴾ را او در بر دارد و نغمه ‏ی: ﴿فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ﴾ با آفرینش او شنیده شده است، لیكن برای رهایی از رهزنِ درون و بیرون، باید ره نوردان درون و بیرون را پالایش كند و آنان را با سِلاحِ صَلاح و فلاح مجهّز نماید تا در مصاف اهریمنان داخلی و خارجی پیروز گردد و فاتح فتوحات سه گانه «فَتحِ قریبْ» و «فتحِ مبین» و سرانجام «فتحِ مطلق» شود. برای چنین پیروزی، دو بال نیرومند به انسان داده شد كه یكی از درون آوای فطرت را بشنود و با او هماهنگ گردد و دیگری از بیرون ندای پیك حقیقت را استماع نماید و با او هم آوا گردد: ﴿إِنَّ فِی ذلِكَ لَذِكْرى‌ لِمَنْ كانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَ هُوَ شَهِیدٌ﴾. 🔹 البته جمع بین جوششِ دل و كوشش گوش مطلوب برین است كه جوان بر اثر خویش توان چنین جمع مباركی را دارد كه هم نغمه دل ‌انگیز فطرت را بشنود، هم آهنگ دلنواز وحی خدا را استماع كند. در كنار قلبِ فطری، تسویل و تأمیر نَفْسِ مُسَوّله و امّاره بالسوء رهزنی درون و در قبالِ گوش شنوای پیام وحی، وسوسه شیاطینِ جن و انس از بیرون هماره انسان سالك را به همایش و چالش فرا می خوانند. اگر شعار مشئوم و گوش خراشِ: ﴿أَنَا خَیرٌ مِنْهُ﴾ شنیده شود، یا عمل طالح و تباه با اتكا به ‌قدرت موهوم خویش، فرعون گونه به صورتِ: ﴿فَتَوَلّٰى بِرُكْنِهِ﴾ مشاهده گردد، معلوم خواهد ‌شد كه در این مصاف، دیو خشم بر فرشته مهر پیروز آمد و اهرمن جهل بر مَلَك عقل فاتح‌ شد و گوهر ایمان به غارت رفت و نَقْد عمر به غرامت گرفته شد و جز خسران چیزی نماند.‌ 🔹 ولی اگر در پرتو عنایت ازلی و ظلّ لطف ابدی حضرت دوست صدای دلاویز: «سُبوُحٌ‌قُدّوس» شنیده شد و غبار اغیار زدوده گشت و سرّ سویدای دل، حَرَم امن توحید ناب‌ شد‌ و‌ نه در مرحله نظر و نه در مقام عمل، چیزی جز خواسته خدا از جان سالك بر نخاست و لعل ‌ملكوت را به نَعل مُلك معامله نكند، معلوم خواهد شد كه در این پیكار فرشته مِهر و عقل ‌بر‌دیو قَهْر و جهل فائق آمد، گوهر دین مغتنَم شد، نَقْد عمر بهای وصال محبوب گشت،‌ تجارت رابِح و بَیعِ رَبیحْ بهره چنین سالكِ نوسال و شابِّ خاشع و جوانِ متعبّد و خردپیشه شد. 📚 پیام به چهارمین اردوی آموزشی فرهنگی دانشجویی مشهد مقدس تاریخ : تابستان 1377 🆔https://eitaa.com/faezoon110
فاطمیه‌ها به من نگید روضه بخون... - کربلایی‌سجاد محمدی.mp3
4.2M
🔊 📝 فاطمیه‌ها به من نگید روضه بخون 👤 کربلایی‌‌‌سجاد ؛ ؛ ۱۴۰۱ 🆔https://eitaa.com/faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 بحث جاهلانه! ؛ خداوند در این آیه یهودیان و مسیحیان را به خاطر رفتاری نقد می فرماید که این روزها بسیار در سطح جامعه بشری فراوان دیده می شود. اینکه انسان نسبت به چیزی آگاه نباشد. ولی در مورد آن نظریه پردازی و بحث کند! اینجا سخن از حضرت ابراهیم علیه السلام است و سخنانی که اهل کتاب درباره اش می زنند. اینکه یهودیان او را یهودی و مسیحیان او را نصرانی می دانستند! و البته خدا تفکرات آن ها را رد می کند. ولی حرف آیه این است. اول علم و آگاهی پیدا کنید، بعد شروع به نظریه پردازی درباره موضوعی کنید! 🔷 آیه روز: هَا أَنْتُمْ هَؤُلَاءِ حَاجَجْتُمْ فِيمَا لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ فَلِمَ تُحَاجُّونَ فِيمَا لَيْسَ لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (آل عمران / آیه 66) 🔶 ترجمه: شما كساني هستيد كه درباره آنچه نسبت به آن آگاه بوديد، گفتگو و ستيز كرديد، چرا درباره آنچه آگاه نيستيد، گفتگو مي‏كنيد؟! و خدا مي‏داند، و شما نمي دانيد. 📅 چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ، ، ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/faezoon110
دعای عهد - سیدحجت بحرالعلومی.mp3
8.5M
📝 کِی و کجا وعده دیدار ما... این نبودنت، بد بودنم را به رخم می‌کشد!!! 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/faezoon110
نور علم - آیت الله العظمی جوادی آملی.mp3
2.55M
💠 نور علم 🔸 به ما گفتند علم فرا بگیرید و علم شما را بالا می ‌برد؛ اینكه وجود مبارك رسول گرامی فرمود: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَةٌ»، برای آن است كه این . ما اگر خواستیم ببینیم، عالم شدیم یا نه، دو راه دارد: یك راه عادی دارد كه خیلی مهم نیست و آن این است كه در امتحان ها موفق شویم و نمره ‌ای بیاوریم تا ما را بپذیرند، این به دردِ همین زمان و زمین می‌ خورد؛ دوم آن است که آن‌ کسی كه به ما فرمود طلب علم واجب است و خدایی كه علم را ایجاد كرده است و علم را به ما عطا كرده است که فرمود: ﴿عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ یعْلَمْ﴾، به ما فرمودند که علم نور است و اگر كسی عالم شد، نورانی است؛ این نه بی راهه می ‌رود و نه راه كسی را می ‌بندد، چون خاصیت نور این است كه راه را نشان می ‌دهد. 🔸 در قرآن كریم فرمود، عالِم برجسته است؛ مؤمنِ غیر عالِم، یك درجه دارد و مؤمن عالِم، چندین درجه: ﴿یرْفَعِ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ﴾. اگر آن علم نصیب ما شد، خدا را شاكر باشیم، که این علم، آدم را بالا می‌برد و آدمِ بالا هرگز فكر پستی ندارد! تمام گناهان، پَستی است، تمام ، پستی است, تمام و جهالت ‌ها، پستی است! به ما گفتند عالِم شوید که هم راه خود را بیابید و هم به دیگران راه نشان دهید. 📚 دیدار جمعی از دانشجویان استان فارس با حضرت استاد تاریخ: 1393/11/13 🆔https://eitaa.com/faezoon110
انسان شناسی ۱۳۷ - استاد شجاعی.mp3
11.35M
🔊 سلسله 📝 ۱۳۷ 👤 استاد 🌱 منظور از انرژی، و قُوای عالَم چیست؟ - نیروهای اداره‌کننده عالم را چگونه می‌توان شناخت؟ - این نیروها چگونه رابطه‌ی بین عالم ماده، با عوالم بالاتر را تنظیم می‌کنند؟ 🆔https://eitaa.com/faezoon110
MakaremAkhlaq-49_14010912-20221203 - @ShiaTowhid.mp3
9.49M
حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه ۴۹ ۱۴۰۱/۹/۱۲ ~ ۲۴ دقیقه ۹ مگابایت ـــــــــــــــــــــــــ فهرست زمانی مطالب؛ • 00:44 فرار از کینه‌ورزی با دعا برای ایجاد محبت • 07:31 نیازهای متفاوت انسان در عوالم و مراحل آفرینش • 10:24 بُعد مطلق‌طلبی و بی‌انتهاخواهی انسان • 17:39 بی‌انتهایی و اطلاق، حقیقتِ نوریِ وجودِ انسانی •• 21:11 فاش شدن حقایقِ نوری با فرا رسیدن مرگ •• 23:54 تکامل اخروی با تلاش برای پاک‌شدگی از رذائل ‎ ‌‎ 🆔https://eitaa.com/faezoon110
🖼 ؛ 🖤 پناه قلب من تویی مادر ▪️ ؛ 🆔https://eitaa.com/faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 519 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی ترك دوستی با دشمنان مؤمن: امیرموٴمنان (ع) می‌ فرماید: دشمن دوست خود را دوست مگیر كه با دوست خود دشمنی می‌ كنی[1] و فرمود: دوستان و دشمنانت سه دسته ‌اند؛ امّا دوستانت عبارت ‌اند از دوستت و دوست دوستت و دشمن دشمنت؛ امّا دشمنانت نیز عبارت‌اند از دشمنت و دشمن دوستت و دوست دشمنت.[2] [1] . لا تَتَّخِذَنَّ عَدُوَّ صَدِیقِكَ صَدِیقاً فَتُعَادِىَ صَدِیقَك (الفقیه، ج4، ص390). [2] . أَصْدِقَاؤُكَ ثَلاثَةٌ وَ أَعْدَاؤُكَ ثَلاثَةٌ فَأَصْدِقَاؤُكَ صَدِیقُكَ وَ صَدِیقُ صَدِیقِكَ وَ عَدُوُّ عَدُوِّكَ وَ أَعْدَاؤُكَ عَدُوُّكَ وَ عَدُوُّ صَدِیقِكَ وَ صَدِیقُ عَدُوِّك (نهج البلاغة، حكمت 295). 📚 مفاتیح الحیات ص 316 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/faezoon110
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در قرآن ▫️ با توجه به این كه رسالت وجود مبارك نبی اكرم جهان‏ شمول است و تمام جوامع بشری قوم او هستند، باید او به زبان همه حرف بزند، هم به زبان صاحبان علوم حسّی و از تجارب، سخن گوید، و هم به زبان صاحبان علوم عقلی صرف، و از برهان حكایت كند، و هم به زبان شاهدان عارف، و از وجدان سخن گوید. نیز وقتی موضوع زن را مطرح می‏ كند از همین سه راه وارد می ‏شود، یعنی هم از راه تجربی سخن می‏ گوید، و هم راه عقلی را طی می ‏كند، و هم راه عرفان و شهود را می ‏پیماید... . 🆔https://eitaa.com/faezoon110