eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
گوهرِ مقصود سوره مبارکه یس جلسه 22 تاریخ: 1392 11 14 - آیت الله العظمی جوادی آملی.mp3
1.3M
💠 گوهرِ مقصود 🔸 علم، است نه خواندن و نوشتن؛ خواندن و نوشتن، ابزار است. اگر كسی ناخوانا باشد و نانویسا باشد ولی مطلب را بداند، نقصی نیست. اگر كسی بداند كه در این كتاب چه نوشته است، این كمال است؛ لازم نیست كه بخواند. آدم چشم را باز كند یا در را باز كند ببیند پشت دیوار چه كسی است، این كمال نیست، كمال این است كه آدم بداند پشت دیوار كیست، حالا یا به طور عادی می ‌رود بیرون می‌ بیند كیست یا به طور غیر عادی، «من وراء حجاب» باخبر است. آنچه كمال است، علم است اما ابزار كار كه حالا كتاب بیاورند باز كنند و بخوانند، این مقدمه كمال است نه اینکه خودش كمال باشد. 🔸 اگر كسی از كلّ كتاب با خبر است ولو نتواند بخواند، خب نتواند بخواند! ولو نتواند بنویسد، خب نتواند بنویسد! نوشتن و خواندن، مقدمه كمال است كه انسان بفهمد چیست. 📚 سوره مبارکه یس جلسه 22 تاریخ: 1392/11/14 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 567 3. تعامل با متظاهران به اسلام برخی اوصاف منافق 🔸 عیاشی‌گری: رسول گرامی (ص) فرمود: ای پسر مسعود! پس از من اقوامی خواهند آمد كه غذاهای خوب و رنگارنگ می‌ خورند و بر مركب سوار می ‌شوند در حالی كه خود را به آرایش ویژه زنان برای شوهر، می ‌آرایند و همچون زنان جلوه ‌گری می ‌كنند و همانند شاهان ستمكار زندگی می ‌كنند. آنان منافقان این امّت در آخر الزمان‌ اند كه شراب می ‌نوشند و در پی بازی با دوشیزگانند و بر مركب شهوت سوار می ‌شوند و نمازهای جماعت را ترك می ‌گویند و به سبب خواب از نماز عشا باز می ‌مانند و در خوردن زیاده ‌روی می ‌كنند. آن‌گاه بخشی از قرآن را قرائت كردند كه ترجمه آن این است: پس از آنان مردمی ناشایسته به جای ایشان آمدند كه نماز را تباه ساختند و از خواهش ‌های نفسانی پیروی كردند، و به زودی گمراهی خود را خواهند دید.[1] [1]. (مكارم الاخلاق، ص448ـ 449). 📚 مفاتیح الحیات ص 308 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
💠 لیلة الرغائب 🔸 امیدواریم که در ، رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشیم، هم به مِهر و جمال خدا راغب باشیم؛ رغبت یعنی میل نه آرزو، لیلة الرغائب به معنای شب آرزوها نیست بلکه و گرایش‌ ها و مجذوب‌ شدن‌ هاست لذا آن انجذاب و گرایش و میل و شوق را می ‌گویند رغبت، در برابر رهبت... . 🆔 @faezoon110
💠 لیلة الرغائب 🔸 امیدواریم که در ، رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشیم، هم به مِهر و جمال خدا راغب باشیم؛ رغبت یعنی میل نه آرزو، لیلة الرغائب به معنای شب آرزوها نیست بلکه و گرایش‌ ها و مجذوب‌ شدن‌ هاست لذا آن انجذاب و گرایش و میل و شوق را می ‌گویند رغبت، در برابر رهبت... . 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🌸 پنج شنبه است و یادی کنیم از اموات(فاتحه) 🌸 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 نقطه اشتراک با چارپایان؛ در آیات مبارکه سوره عبس، خداوند اشاره به هشت نوع مواد غذایی می کند که همگی از نوع گیاهی است. سپس می فرماید اینها متاعی برای شما و چارپایانتان است. متاع یعنی چیزی که به طور موقت از آن بهره مند می شوند. نکته جالب این است که این بهره مندی ها در حوزه خوراک، میان انسان و چارپایان مشترک است. نعمت های زمینی هر چند لازم و ارزشمند هستند، اما اگر تمام هم و غم انسان را تشکیل دهد، انسان را از رسیدن به کمال و مقام انسانی باز می دارد. 🔷 آیه روز : مَتَاعًا لَكُمْ وَ لِأَنْعَامِكُمْ (عبس / آیه 32) 🔶 ترجمه : تا {این خوراکی ها} وسيله‏ اي براي بهره گيري و چهارپايانتان باشد. 🗓 پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔 @faezoon110
8.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ثمره وارستگی 🔸 ... پیوندی است بین و ؛ یعنی روح اگر طیّب و طاهر بود، مطالب عمیق را اولاً و خالص را ثانیاً خوب درک می کند... . 🆔 @faezoon110
💠 ثمره وارستگی 🔸﴿اتَّقُوا اللهَ وَ یُعَلِّمُکُمُ الله﴾ این یک آیه، ﴿إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا﴾ این دو آیه. 🔸 در آیه اول شرط و جزایی در کار نیست، ولی شبیه شرط و جزاست، فرمود: ﴿اتَّقُوا اللهَ وَ یُعَلِّمُکُمُ الله﴾ یک پیوندی است بین و ؛ یعنی روح اگر طیّب و طاهر بود، مطالب عمیق را اولاً و خالص را ثانیاً خوب درک می کند. 🔸 اما آیه دوم به صورت شرط وجزاست که ﴿إِن تَتَّقُوا اللَّهَ﴾ اگر بودید، خیلی از مطالبی که مربوط به فهمیدن بود و نبود، چه چیزی در عالم هست و چه چیزی در عالم نیست و فهمیدن باید و نباید که چه باید کرد و چه نباید کرد یاد می گیریم ﴿إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا﴾ بین بود و نبود، ﴿يَجعَل لَكُم فُرقانًا﴾ بین باید و نباید؛ این راهی است که فقط فراسوی انسان گذاشته است. 📚 برش از پیام به سومین دوره سراسری طرح نظام جامع اندیشه اسلامی تاریخ: 1401/04/16 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 بیا که منتظران تواند چشم‌ به راه 🌱 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
💠 هوای غالب 🔸 علی بن ابی‌حمزه بطائنی 545 حدیث نقل کرد، محدّث نامی است! از امام صادق، از امام کاظم و از امام رضا، به عنوان «عن الصادق»، به عنوان «عن ابی الحسن الاوّل» که امام کاظم است، به عنوان «عن ابی الحسن الرضا»، 545 روایت همین علی بن ابی‌حمزه بطائنی نقل کرد. وجوهات هم می ‌بردند نزد ایشان که به خدمت امام هفتم برساند، همین که امام هفتم رحلت کرد نوبت به امام هشتم رسید، برای اینکه این وجوهات را ندهد، برای اینکه مستقل باشد، گفت ما هفت امامی هستیم! واقفیه همین ‌ها هستند. 🔸 ما ندادیم، آنها که آزمون داده ‌اند هنر کرده‌اند! خیلی از ما مشکل جدّی داریم؛ هیچ کس نیست که بین خود و خدای خود، خودش را نشناسد. 📚 سوره مبارکه جمعه جلسه 9 تاریخ: 1397/01/27 🆔 @faezoon110