eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 موهبت وحی 🔸 در جریان توحید فرمود , تأمین رزق مردم است. رزق اعم از است كه خوراكی و پوشاكی و مانند آن است و كه وحی و نبوّت و علوم آسمانی است، لذا جریان ارسال انبیا جزء رزق مردم است و ذات اقدس الهی از آن جهت كه رازق است برای مردم پیامبر می‌فرستد و لازمهٴ ربوبیت, ارسال رسول است. 🔸 همان بیانات نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) كه برای فرزندش نامه نوشتند كه اگر خدا ـ معاذ الله ـ شریك می ‌داشت, آن شریك هم پیامبری می ‌فرستاد، از همین باب است، زیرا لازمه ربوبیت, پروراندن بشر است و بشر با رزق روحی كه وحی و نبوّت است پرورش می ‌یابد. اگر خدا رازق است باید رزق ارواح بشر را هم بدهد؛ تنها رزقِ روحی بشر, وحی الهی است, دستور الهی است، لذا مسئله را در كنار ذكر می ‌كند. 📚 سوره مبارکه سبأ جلسه 13 تاریخ: 1392/07/15 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 588 1. موحّدان (اهل كتاب) قانون عمومی ارتباط‌ 🔸 ج. برخورد محتاطانه با اهل كتاب نهي از آغاز سلام به اهل كتاب: امام علي (علیه السلام) فرمود: در ديدار با اهل كتاب آغاز به سلام نكنيد و هرگاه آنان به شما سلام كردند در پاسخ بگوييد: و عليكم.[1] [1]. لا تَبْدَءُوا أَهْلَ الْكِتَابِ بِالتَّسْلِيمِ، وَ إِذَا سَلَّمُوا عَلَيْكُمْ فَقُولُوا: وَ عَلَيْكُمْ‏ (الكافى، ج2، ص649). 📚 مفاتیح الحیات ص 318. مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
💠 جلوه اعظم 🔸 مبعث رسول گرامی (عَلَیهِ وَ عَلَی آلِه‏ آلَافُ التَّحِیةِ وَ الثَّنَاء) در دعای شب بیست و هفتم رجب به صورت نام برده شد. دعای شب بیست و هفتم ماه رجب این بود که ما خدا را قَسم می ‌دهیم و از او مسئلت می ‌کنیم «بِالتَّجَلِّی الْأَعْظَمِ فِی هَذِهِ اللَّیلَة»؛ این اصل اول. 🔸 مطابق این دعای نورانی شب بیست و هفتم، معلوم می ‌شود که کل صحنه خلقت، است، این هم درست است، چون در نهج البلاغه چنین آمده است: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الْمُتَجَلِّی لِخَلْقِهِ بِخَلْقِه‏»؛ یعنی هر چه که مصداق خلق خداست، معلوم می‌ شود که جلوه الهی است، آیت الهی است «جلوه» عبارت دیگری از «آیت» است؛ آیت یعنی نشانه؛ اما آنکه نشانه ضعیفی است، آیت صغری است و آنکه نشانه أعظم است، است. 🔸 مطلب سوم یک بیان نورانی از وجود مبارک حضرت امیر (سَلامُ الله عَلَیه) است که این را مرحوم مجلسی در بحارالانوار و بزرگان دیگر هم نقل کردند و آن این است که فرمود: «مَا لِلَّهِ آیةٌ أَكْبَرُ مِنِّی»؛ وجود مبارک امیرالمومنین فرمود به استثنای وجود مبارک پیغمبر هیچ آیتی از من بزرگ‌تر نیست؛ یا مثل من است یا کوچک‌تر است. این همه ملائکه که هستند، اینها در برابر انسان کامل به اذن خدا سجده کردند؛ امروز مصداق کامل آن «خلیفة الله»، وجود مبارک است. این جریان خلافت حضرت آدم که «قَضِیةٌ فِی وَاقِعَة» نبود، كه یک قضیه تاریخی باشد که در گذشته اتفاق افتاده باشد! این ﴿إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً﴾، جمله اسمیه است، یک؛ این ﴿جَاعِلٌ﴾ اسم فاعل نیست، صفت مشبهه است، دو؛ دیگر اینکه نفرمود «خلیف»، فرمود: ﴿خَلِیفَةً﴾، خب آدم که مؤنث نبود، پس این «تاء» تای تأنیث نیست، این «تاء» تای مبالغه است. خیلی از موجودات خلیفه هستند؛ اما آن خلیفه کامل که علامه باشد در خلافت، آن است و این گاهی به صورت حضرت آدم (سَلامُ الله عَلَیه) است و امروز وجود مبارک حضرت حجت (سَلامُ الله عَلَیه) است؛ او است! : 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1396/02/05 🆔 @faezoon110
10.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جلوه اعظم 🔸 مبعث رسول گرامی (عَلَیهِ وَ عَلَی آلِه‏ آلَافُ التَّحِیةِ وَ الثَّنَاء) در دعای شب بیست و هفتم رجب به صورت نام برده شد. دعای شب بیست و هفتم ماه رجب این بود که ما خدا را قَسم می ‌دهیم و از او مسئلت می ‌کنیم «بِالتَّجَلِّی الْأَعْظَمِ فِی هَذِهِ اللَّیلَة»؛ این اصل اول... . 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 بازآی دلبرا که دلم بی‌قرار توست 🌱 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 🌷عید مبعث مبارک باد🌷 📋 محوریت علم در بعثت پیامبر و ظهور اسلام ؛ در عين اينكه پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) امى و درس نخوانده بـود، و مـحـيـط حـجـاز را یکپارچه محیط جهل و نادانى فرا گرفته بود، در نخستين آيات وحى تكيه بر مساءله (علم ) و (قلم) است كه بلافاصله بعد از نعمت بزرگ خلقت و آفرينش در اين آيات ذكر شده است. محیط جهل بـود كـسى ارزشى براى قلم قائل نبود در دنياى متمدن آن زمان نيز قلم از اهميت كمى برخوردار بود. اما امـروز مى دانيم كه تمام تمدنها و علوم و دانشها و پيشرفتهائى كه در هر زمينه نصيب بـشـر شـده بـر مـحـور قـلم دور مـى زنـد. اين آيه از تكامل روح انسان به وسيله تعليم و تعلم مخصوصا از طريق قلم سخن مى گويد. 🔷 آیه روز: الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ (علق / آیه ۴) 🔶 ترجمه: {خدا} همان كسي كه به وسيله قلم تعليم نمود. 📅 شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔 @faezoon110
💠 منّت بعثت 🔸 ذات اقدس الهی در جریان مبعث رسول گرامی ‌اش به اسم «منّان» ظهور كرده است. یكی از اسمای حسنای خداوند، منّان است؛ منّان آن مبدأ بزرگی است كه حمد نعمت های او آسان نیست. هر نعمتی را «منّت» نمی ‌گویند، آن كه حملش بسیار مشكل است، از آن به عنوان «منّت» یاد می ‌شود: «المنة هی النعمة العظمی». 🔸 خداوند درباره آفرینش آسمان و زمین و آنچه در آسمان و زمین است، به «منّت» تعبیر نكرد؛ ولی جریان را به عنوان «منّت» یاد فرمود و در سوره مباركه «آل عمران» چنین نازل كرد: ﴿لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَی الْمُؤْمِنینَ إِذْ بَعَثَ فیهِمْ رَسُولاً﴾. این نعمت به قدری بزرگ است كه هیچ عاملی آن را از پا در نمی ‌آورد نه از درون و نه از بیرون. غیر از این‌گونه از نعمت های غیبی هر چه فرض شود یا از درون فرسوده خواهد شد یا از بیرون آسیب پذیر است. 🔸 چیزی كه از بین رفتنی است كوچك است نه بزرگ، لذا ذات اقدس الهی از نظام دنیا به عنوان متاع بزرگ یاد نكرده است؛ رفتنی و ناپایدار، كوچك است و ماندنی و پایدار، بزرگ است. نعمت بزرگ را می ‌گویند: «منّت» و خدای منّان با این نام پربركت ظهور كرد و رسول گرامی را به رسالت مبعوث كرد و فرمود: ﴿لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَی الْمُؤْمِنینَ إِذْ بَعَثَ فیهِمْ رَسُولاً﴾. 📚 سخنرانی در عید مبعث ــ شهر مدینه النبی تاریخ: 1374/09/29 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 589 1. موحّدان (اهل كتاب) قانون عمومی ارتباط‌ 🔸 ج. برخورد محتاطانه با اهل كتاب نهی از شبیه شدن به اهل كتاب: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: شارب خود را كوتاه كنید و ریش را كوتاه نكنید و خود را شبیه یهود نسازید.[1] [1]. حُفُّوا الشَّوَارِبَ وَ أَعْفُوا اللِّحَی وَ لا تَشَبَّهُوا بِالْیهُود (الفقیه، ج1، ص130). 📚 مفاتیح الحیات ص 318. مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
💠 مراتب صلوات 🔸 این صلواتی كه ما بر وجود مبارك پیامبر اعظم می ‌فرستیم و می ‌گوییم: «اللهم صلّ علی محمد و آل محمد»، این صلوات، است. خدای سبحان خودش بر پیامبر می ‌فرستد، ملائكه خدا بر پیامبر صلوات می‌ فرستند، خدا به ما هم دستور داد كه بر پیامبر صلوات بفرستیم؛ این در سوره مباركه «احزاب» است كه فرمود: ﴿إِنَّ اللَّهَ وَمَلاَئِكَتَهُ یصَلُّونَ عَلَی النَّبِی یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلَّوا عَلَیهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیماً﴾. 🔸 صلوات در قرآن كریم به سه قسم تقسیم شده: یك صلوات عمومی یك صلوات خصوصی یك صلوات خاص الخاص. آن ، مخصوص رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) است که همین آیه سوره «احزاب» است كه اشاره شد. صلوات عمومی مربوط به همه مؤمنین است که آن هم در سوره مباركه «احزاب» اشاره شد كه فرمود: ﴿هُوَ الَّذِی یصَلِّی عَلَیكُمْ وَمَلاَئِكَتُهُ لِیخْرِجَكُم مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ﴾؛ ذات اقدس الهی بر شما صلوات می‌ فرستد و ملائكه خدا هم بر مؤمنین صلوات می ‌فرستند. چرا خدا بر مؤمنین صلوات می‌ فرستد؟ چرا ملائكه خدا به دستور خدا بر مؤمنین صلوات می‌ فرستند؟ برای اینكه مؤمنین را نورانی كنند: ﴿هُوَ الَّذِی یصَلِّی عَلَیكُمْ وَمَلاَئِكَتُهُ لِیخْرِجَكُم مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ﴾. 🔸 اگر ﴿اللّهُ وَلِی الَّذینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ﴾، بهترین راهی كه خدای سبحان مؤمنین را نورانی می ‌كند و به آنها همین صلوات است. فرمود ما برای اینكه بر آنها صلوات می ‌فرستیم؛ این صلوات عام است. آن صلوات خاص برای كسانی است كه در حوادث سخت و در آزمون های دشوار الهی بودند بودند بودند شكیبایی را از كف رها نكردند؛ فرمود: ﴿الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلّهِ وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ ٭ أُولئِكَ عَلَیهِمْ صَلَوَاتٌ مِن رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولئِكَ هُمُ المُهْتَدُونَ﴾؛ نظیر خانواده های شهدا جانبازان ایثارگران اینهایی كه سالیان متمادی تلاش و كوشش كردند و رنج ها و سختی های زیادی بر اینها وارد شده است و اینها در برابر این شاكرند، خدا نسبت به اینها صلوات خاص دارد که ﴿أُولئِكَ عَلَیهِمْ صَلَوَاتٌ مِن رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولئِكَ هُمُ المُهْتَدُونَ﴾. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1385/02/28 🆔 @faezoon110