eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 خواهی نشوی رسوا، همرنگ امامت شو ❤️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
💠 مدیریت اسلامی 🔸 ﴿یا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ﴾ چرا؟ برای اینكه ﴿إِنَّ خَیرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِی الْأَمِینُ﴾. حالا ملاحظه کنید را قرآن چگونه تبیین می ‌كند: چه در این بخش چه در سوره مباركه «یوسف» فرمود مدیر اسلامی, مسئول در یك نظام اسلامی، گذشته از آن كه باید اهل نماز باشد اهل روزه باشد معصیت نكند _ آنها جزء وظایف عامّه هر مسلمان است _ از نظر مسئولیت مدیریتی باید دو عنصر را داشته باشد: یكی اینكه مدیر خوب باشد و در کار خودش درایت خوبی داشته باشد و دیگر اینكه پاك باشد. 🔸 اگر كسی در رشته‌ای تخصص نداشت یا اینكه در آن رشته متخصّص بود ولی طاهر نبود، او در نظام اسلامی مدیر نیست؛ این هم باید باشد باشد و هم باید باشد اهل و باشد تا این كار را خوب پیش ببرد؛ فرمود: ﴿إِنَّ خَیرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِی الْأَمِینُ﴾؛ ولو موسای كلیم اگر بخواهد شبانی را به عهده بگیرد باید ﴿الْقَوِی الْأَمِینُ﴾ باشد! در جریان یوسف صدیق (سلام الله علیه) در سوره مباركه «یوسف» گذشت ﴿اجْعَلْنِی عَلَی خَزَائِنِ الْأَرْضِ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ﴾؛ 🔸 وزیر باید اهل درایت و مدیریت خوب و طهارت خوب باشد, چوپان باید اهل درایت و مدیریت خوب و طهارت خوب باشد؛ اگر كسی خواست رُفتگر باشد پیك بهداشت باشد، در كارش باید متخصّص باشد و پاك, اگر كسی خواست وزیر باشد در كارش باید متخصّص باشد و پاك! این می ‌شود مدیریت اسلامی این می‌ شود نظام اسلامی این می ‌شود اداره اسلامی؛ بودن و ! اگر این ‌چنین باشد دیگر مشكلی پیش نمی‌ آید. 📚 سوره مبارکه قصص جلسه 9 تاریخ: 1391/07/11 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋آرامش و امنیت ، ارمغانی برای بهشتیان؛ قبلا هم بسیار گفته شده که ذکر نعمت های بهشتی در قرآن فواید بسیاری دارد. بیان این نعمات آن هم به صورت ملموس و منطبق با آنچه که در دنیا انسان ها می شناسند، کمک می کند تا حتی برای ضعیف ترین عقل ها و کوتاه فکر ترین انسان ها نیز قابل فهم بوده و ایجاد انگیزه کند. (هر چند که آیات دیگری هم وجود دارد که تصریح می فرماید که درک نعمت های بهشتی از فهم ما بالاتر است.) از طرف دیگر این نعمت ها می تواند به ما نشان دهد که چه سبک زندگی را در دنیا باید هدف گذاری کنیم. مثلا تأکید به مصرف میوه در میان نعمت های بهشتی، یعنی اگر می خواهی در دنیا هم بهشتی زندگی کنی نباید از مصرف میوه بگذری! آیه مورد بحث امروز می فرماید كه بهشتيان بر فرشهائى نشسته و تكيه كرده اند كه آستر آنها از پارچه هاى ابريشمين است. معمولا انسان وقتی تکیه مى كند كه در محيطى آرام و در نهايت امنيت باشد، اين تعبير نشانه آرامش كامل روح بهشتيان است . سپس در انتهای آیه خداوند می فرماید: (ميوه هاى رسيده اين دو بهشت در دسترس است ) . آرى زحمتى كه معمولا در به دست آوردن ميوه ها در دنيا وجود دارد در آنجا به هيچوجه نيست، حتی به اندازه برخاستن برای چیدن میوه از درخت! 🔷 آیه روز: مُتَّكِئِينَ عَلَى فُرُشٍ بَطَائِنُهَا مِنْ إِسْتَبْرَقٍ وَ جَنَى الْجَنَّتَيْنِ دَانٍ (الرحمن / آیه 54) 🔶 ترجمه: این در حالى است كه آنها بر فرشهایى تكیه كرده‏ اند با آسترهائى از دیبا و ابریشم، و میوه ‏هاى رسیده آن دو باغ بهشتى در دسترس است! 📅 پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ، ، ، ، 🌼🌼 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🌸 پنج شنبه است و یادی کنیم از اموات(فاتحه) 🌸 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 4. بیماران عیادت از بیمار همنشینی با بیماران پوستی: در یكی از روزهایی كه رسول خدا (ص) اطعام می ‌كرد، مردی سیاه‌ چهره و مبتلا به بیماری آبله (:بیماری ساری و واگیر) كه پوستش تاول زده بود وارد شد. وی چون می‌ خواست كنار كسی بنشیند او از كنارش بر می‌ خاست. پیامبر (ص) [وقتی چنین دید] او را كنار خود نشانید. [1] [1]. . رُوِىَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص كَانَ یطْعِمُ، فَجَاءَ رَجُلٌ أَسْوَدُ بِهِ جُدَرِىٌّ قَدْ تَقَشَّرَ، فَجَعَلَ لا یجْلِسُ إِلَی أَحَدٍ إِلاَّ قَامَ مِنْ جَنْبِهِ، فَأَجْلَسَهُ النَّبِىُّ ص إِلَی جَنْبِه (تنبیه الخواطر و نزهة النواظر، ج1، ص201). 📚 مفاتیح الحیات ص 367 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
انسان شناسی ۲۳۴ - استاد شجاعی، آیت‌الله مشکینی .mp3
10.33M
🔊 سلسله 📝 ۲۳۴ 👤 استاد شما می‌توانید فرد بسیار باهوشی باشید، شاید جزو نخبگان و نوابغ علمی باشید، ✗ولی این دلیلی برای اینکه شما "فرد عاقلی" باشید نیست! ✦ انسانهای عاقل، ویژگی‌های بارزی دارند که قرآن، تمام آنها را معرفی کرده است. ✘بعد از شنیدن این پادکست، میزان عقلانیت‌‌مان را در واقعیت، بهتر تخمین خواهیم زد✘ 🆔 @faezoon110
💠 حصن الهی 🔸 مؤمن معنای آن معتقد نیست، به معنای کسی خدا را قبول دارد و پیغمبر را قبول دارد نیست، اینها لازمه معنای ایمان است! «آمَنَ» که به معنی «إعتَقَدَ» نیست! «آمَنَ» که به معنی قبول نیست! «آمَنَ» یعنی «دَخَلَ فِی المَأمَن». 🔸 فرمود: «کَلِمَةُ لا إِلَهَ إِلا الله حِصْنِی»، اگر کسی بیاید در این «مأمَن» می شود ؛ فرمود من دِژبان هستم و این هم دِژ من است، اگر کسی پیدا کرد و کرد، یعنی وارد در این دِژ و این «حِصن» و این قلعه شد که دژبان آن ذات اقدس الهی است. «وَلَایةُ عَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی‏» هم در همان محدوده است، بیرون آن محدوده نیست و دو قلعه نیست؛ در همان محدوده این قلعه عَلَوی و اهل بیت آن‌جا وجود دارد. 📚 سوره مبارکه جاثیه جلسه 1 تاریخ: 1394/12/08 🆔 @faezoon110
7.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حصن الهی 🔸 مؤمن معنای آن معتقد نیست، به معنای کسی خدا را قبول دارد و پیغمبر را قبول دارد نیست، اینها لازمه معنای ایمان است! 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110