📖 مشغول خواندن قرآن بود...
🔅 «اِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً»
جوانانی که آنقدر در جبهه ها خالص بودند که شاید حرم اهل بیت را نمیدیدند اما خود اهل بیت را چرا..
▫️ به مناسبت هفته دفاع مقدس
🆔 @faezoon110
انسان شناسی ۲۸۰ - استاد شجاعی، حجتالاسلام حیدری کاشانی .mp3
11.44M
🔊 #صوتی سلسله #پادکست
📝 #انسان_شناسی ۲۸۰
👤 استاد #شجاعی
✘ من نمیخوام بیفتم توی جاده خاکی!
✘ من نمیخوام به خودم بیام ببینم خودمو ارزون فروختم و نفهمیدم!
✘ من نمیخوام تازه وقت مردن بفهمم، آماده نیستم!
✘ من نمیخوام از مسیر مستقیم کج بشم و نفهمم!
چجوری مراقب خودم باشم؟
🆔 @faezoon110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیامبر فرمودن ازدواج سه تا فایده داره...
👤 #کلیپ تلنگریِ " سه فایده ازدواج" با سخنرانی استاد #پناهیان تقدیم نگاهتان
▫️ #پیامبر_اکرم
🆔 @faezoon110
غدیر-جلسه2-گزیده1 - رادیو سایهبان.mp3
7.79M
🔰چرا غدیر فراموش شد؟
جلسه دوم
گزیده اول
⬅️ مقتولین بدست اجنه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)!؟
⬅️ جریان دعوت اهل کوفه از امام حسین علیه السلام
⬅️ کمک قبیلهی أسلم به کودتاچیان
#غدیر_فراموش_شد
#امامت
🔻اگه بنظرت برای دیگران هم مفیده، براشون بفرست🔻
🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم
📋 وجود جنیان صالح و ناصالح؛ در این آیه خداوند از زبان برخی از جنیان مومن که خدمت پیامبر رسیده بودند، نقل می فرماید که در میان ما افراد صالح و ناصالح وجود دارد. ايـن جـمـله را احتمالا به اين منظور گفتند كه مبادا وجود (ابليس ) در ميان طايفه جن، اين توهم را به وجود آورد كه طبيعت جن بر شر و فساد و شيطنت است، و هرگز نور هدايت به قلب او نمى تابد. در واقع آیه ذهنیت مـا انـسـانها را درباره جن اصلاح مى كند. چرا که تصریح می کند جنیان نيز گروه هاى مختلفى دارند، صالح و غير صالح.
🔷 آیه روز :
وَ أَنَّا مِنَّا الصَّالِحُونَ وَ مِنَّا دُونَ ذَلِكَ كُنَّا طَرَائِقَ قِدَدًا (جن / آیه ۱۱)
🔶 ترجمه :
و اينكه در ميان ما افرادي صالح و افرادي غير صالحند، و ما گروههاي متفاوتي هستيم.
🗓 چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲
#جن ، #هدایت ، #اختیار
🌼#هر_روز_یک_آیه🌼
🆔 @faezoon110
💠 پیامبر وحدت
🔸 امیر مؤمنان (علیهالسلام) درباره وجود پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: به #بركت_وجودش خداوند كینه ها را دفن كرد و آتش دشمنی ها را با او خاموش ساخت و به واسطه وجود او در میان دل ها اُلفت افكند: «دَفَنَ اللهُ بِهِ الضَّغَائِنَ وَ أَطْفَأَ بِهِ الثَّوَائِرَ».
روابط بین الملل - صفحه 91
#هفته_وحدت
#آیت_الله_جوادی_آملی
#باز_نشر
🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم
📗 #روزی_یک_صفحه_قرآن #صفحه_26
🌸 پنج شنبه است و یادی کنیم از اموات(فاتحه) 🌸
🆔 @faezoon110
💠 فیض نبوی
🔸 وجود مبارك پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) فرمود: «بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاق»؛ این تمثیل است و نه تعیین. معنایش این نیست كه من آمدم تنها اخلاق جامعه را تكمیل كنم، زیرا وقتی تمثیل شد؛ یعنی #اخلاق، #علوم، #معارف، #سیاست، #اجتماع و مانند آن. «بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ العُلوم، بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الحُقوق، بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ المنهج»؛
من آمدم تا راه با سواد شدن را به شما یاد بدهم.
🔸 اگر علم جامعه ای پیشرفت نكند، اخلاق آن قطعاً متوسّط خواهد بود. یا اخلاق به عنوان مثال ذكر شده است که تمثیل است و نه تعیین؛ یعنی یكی از كارهای من #تتمیم_مكارم_اخلاق است و یا اگر منظور تعیین است، مراد از اخلاق در مقابل علوم و حقوق نیست، به دلیل اینكه آن حضرت ره آوردهای فراوانی دارد كه در علوم بشری سابقه نداشت.
🔸 یك سلسله از آیات قرآن كریم هست كه خدای سبحان می فرماید پیامبر ما یك حرف تازه دارد و آن این نیست كه ﴿یعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ یزَكِّیهِمْ﴾؛ غیر از این سه اصل ﴿یعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ﴾، ﴿وَ الْحِكْمَةَ﴾، ﴿وَ یزَكِّیهِمْ﴾،اصل چهارمی هم ره آورد آن حضرت است و آن این است كه ﴿وَ یعَلِّمُكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ﴾؛ یعنی
ما چیزی به پیامبر دادیم تا به شما برساند كه از دست هیچ فردی از افراد بشر بر نمی آید.
#میلاد_رسول_اکرم_ص
#آیت_الله_جوادی_آملی
#جام_معرفت
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1392/10/26
🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات
#شماره809
#بخش_دوم
#تعامل_انسان_با_همنوعان
#فصل_ششم
#شهروندان
🔸 مصادیق شهروندان
12. یتیمان
حفظ مال یتیم و چگونگی آن
یتیمان را بیازمایید تا آنگاه كه به حدّ ازدواج برسند. پس اگر در آنان بصیرتی یافتید كه می توانند بر اساس آن در مصرف مال خردورزی كنند اموالشان را به آنان بدهید و آن را به اسراف (بیآنكه حق و حقوقی در آن داشته باشید) مخورید و مبادا از ترس اینكه چون بزرگ شوند شما را از تصرف در اموالشان باز دارند اینك فرصت را مغتنم شمرده از آن بهره برداری كنید و اگر اموالشان را در تجارت به كار می برید هر كه توانگر است از گرفتن كارمزد خودداری كند و هر كه بینواست به قدر متعارف از آن بخورد و هنگامی كه اموالشان را به آنان باز می گردانید بر آنان گواه بگیرید و خدا حسابرسی كافی است. [1]
[1]. (سورهٴ نساء، آیهٴ 6).
#آیت_الله_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 404
مرکز بین المللی نشر اسراء
🆔 @faezoon110