هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻فاطمه و جامعه:
فریاد علیه فراموشی
🖊 مهدی جمشیدی
یکم. انتخاب/ انتصاب؛ سوداگری با باطن دین
قیام فاطمه -سلاماللهعلیها- بدان سبب بود که جامعه، آخرین سخن پیامبر -صلیاللهعلیهوآله- را به دیدۀ غفلت نگریست و نادیده انگاشت؛ آن هم سخنی که قوام و دوامِ هویّتیِ حقیقیِ اسلام، به آن گره خورده بود. او میدانست که «نبوّت» بدون «امامت»، ناتمام خواهد ماند، بلکه موجبات انهدام تدریجیِ باطن دین، فراهم خواهد آمد و جز پوستهای ظاهری، چیزی نخواهد ماند. امامت، هرگز قابلفروکاهیدن به خلافت نیست؛ یعنی فقط سخن در این نیست که چه کسی باید ریاست و حکومت را در عنان و اختیار خویش داشته باشد، بلکه درد و دغدغۀ اصلی، آن است که اگر خطّی که نبوّت رقم زده است در اختیار آنان که شایسته نیستند قرار بگیرد، دین از حقیقتش تهی خواهد شد و جامعه، گرفتار بیراههها میگردد؛ چنانکه علی -علیهالسلام- در سالیان بعد گفت شما در دریاهایی از فتنه فروغلتیدید. اینجاست که سیاست ظاهری، بر احوال باطنیِ امّت پیامبر و سرنوشت معنوی آنها سایه میافکند و ازاینرو بود که این قدرت باید در اختیار «منصوبان» باشد و نه «منتخبان».
دوم. اقلیّت/ توده؛ تاریخسازیِ خواصِ منافق
توطئۀ غصب را «اقلیّتِ زیرکِ منافق» طراحی کردند که در پسِ پرده، در انتظار رحلت پیامبر -صلیاللهعلیهوآله- نشسته بودند و میخواستند با صحنهآرایی و فریب، حقیقت امامت را پنهان نگاه دارند و به قدرت سیاسی دست یابند. تودۀ سادهدل که منزلت امامت را درنیافته بود و بر این گمان بود که تفاوت میان «امامت» و «غیرامامت» در این شخص و آن شخص است نیز همراهی کرد و تسلیم توطئۀ غصب گردید. این عدّۀ اندک، در کمین نشسته بودند تا در لحظۀ بحران و خلاء، ناگهان سر از لانۀ خویش بیرون آورند و آخرین توصیۀ پیامبر را از دیدهها و نظرها دور سازند و به فراموشی بسپارند. عوام، همواره اینچنین هستند؛ زندگی و فکرشان در سطح است و از تأمّل بیبهرهاند و بهآسانی، به این سو و آن سو میروند و تابع و تسلیم اقتضاها و ایجابهایی هستند که خواص میآفرینند. اینان، بیاراده و مطیع و دنبالهرو هستند و نسبت بیواسطه با حقیقت ندارند و در ذهنشان، هیچ پرسشِ تنشزایی نمیشکفد. بدین سبب بود که کسی در آن معرکهی آغشتهی به نسیان نپرسید که خودِ پیامبر، چندی قبل چه گفت و قدرت و ولایت و امامت را به که سپرد.
سوم. روایت/ حقیقت؛ ارادۀ دلخواهانۀ مردم
آن اقلیّت زیرکِ منافق که طراحان توطئۀ غصب بودند ابزار و اهرمی جز «روایت» نداشتند و به همین واسطه نیز عوام سادهدل را فریفتند و امامت را مهجور و منزوی ساختند. در این روایت مبدعانه و شیطانی، تاریخ پساپیامبر به خواست و ارادۀ خودِ «مردم» سپرده شده بود و «خدا»، به نظارهگر نزاع ارادههای دلخواهانۀ مسلمانان تقلیل یافته بود. دیگر این «آسمان» نبود که باید تقدیر حیات جامعۀ اسلامی را تعیین میکرد، بلکه «زمین»، فاعلِ مطلق بود؛ اجتماع سقیفه بر مسند خدایی تکیه زد و برای امّت پیامبر، تشریع کرد. اگر نبوّت، امر آسمانی بود، اینک در روایتی که ساعتی پس از رحلت پیامبر -صلیاللهعلیهوآله- صورتبندی شده بود، امامت به حاشیه رفته و خلافت و سیاست و هدایت، امر زمینی وانمود شده بود. در این امر زمینی نیز، مردم باید خودشان اراده میکردند که حقّ حاکمیّت از آنِ کیست. آری، مؤمنانِ متعبّدِ دیروز، اینک در سایۀ سقفِ «کجروایتهای سقیفهای»، حالوهوای فرعونی یافته و در برابر نصب الهی، قد برافراشته بودند.
چهارم. اجتماع/ انفراد؛ فریاد در تنهایی
در این میانه، جز اندکی از اصحاب پیامبر راحل، جانب علی -علیهالسلام- را نگرفتند. اقلیّتِ زیرکِ منافق، حقیقت را بلعیدند و عقل امّت را ربودند و تاریخ قدسی را به سوی تاریخ عرفی سوق دادند و بدین سبب، نبوّت را ناتمام و رهاشده نهادند. در این لحظهی نسیانی و غافلانه بود که پارۀ مهمی از رسالت، همراه پیامبر -صلیاللهعلیهوآله- به خاک سپرده شد و ظاهر دین بر باطن دین، تفوّق یافت. صداهای مخالفی نیز که به عدد انگشتان دست نمیرسیدند، در گلو خفه شدند و امامت که جان و حقیقت دین بود، به مرداب غفلت جمعی سپرده شد. اما فاطمه -سلاماللهعلیها- نمیتوانست فریاد اعتراض برنیاورد و غلبۀ ارادۀ ابلیس را تاب آورد. ازاینرو، از همان روزهای آغازین، قاطعانه و روشنگرانه برآمد و عَلَم مخالفت برافراشت و خطبهی استحالهی انقلاب نبوی را خواند. او در اوج غربت و تنهایی، در برابر «جامعۀ خوابزده»ای قرار داشت که نمیخواست برای حقیقت، هزینه بدهد و با توبۀ جمعی، به ارادۀ سیاسی و هویتی خدا بازگردد. او احساس کرد که خاموشی، طریق صواب نیست و باید در این راه دشوار و بیرهرو، از جان درگذرد و هرچه که پیش آید از امامت علی -علیهالسلام- درنگذرد. او نشان داد که جهاد تبیین در برابر اصحاب استحاله، اگر نافذ باشد، شهادت میآفریند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
رصدگر فجازی انقلاب 🇮🇷
🔻فاطمه و جامعه: فریاد علیه فراموشی 🖊 مهدی جمشیدی یکم. انتخاب/ انتصاب؛ سوداگری با باطن دین قیا
.... فاطمه سلام الله علیها نشان داد که #جهاد_تبیین در برابر " #اصحاب_استحاله " ، اگر نافذ باشد #شهادت می آفریند
مهدی جمشیدی
+ [عجب جمله ای شد]
+ یادآوری : اصحاب استحاله این روزها شدیدا موریانه وار در حال فعالیت و تلاشند
📡@faj_rasadgar
6.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 واکنش رحیمپور ازغدی به فساد چای دبش
🔹مادر من هنگام شهادت فرزندانش گریه نکرد اما از حجم اختلاس در موضوع چای دبش متأثر شد.
🔹دولت قبل که اشرافی بود و این چیزها سرش نمیشد، اما چرا کسی پاسخگو نیست که این اختلاسها چطور صورت میگیرد.
برای مردم درست توضیح بدید.
📡@faj_rasadgar
نظریۀ «نزدیکی به قلّه» در دو تجربۀ تاریخیِ متفاوت.pdf
360.6K
🔻سطرهای ترجمهنشده از تاریخ زوال شوروی:
نظریۀ «نزدیکی به قلّه» در دو تجربۀ تاریخیِ متفاوت
🖇 متن کامل این مقالهی انتقادی را در اینجا بخوانید:
http://fna.ir/3gllw5
📡@faj_rasadgar
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥در تابوت شهدا چه میریزند
🔹به گزارش حیات؛ اخیرا یکی از خبرنگاران در توئیتی توهین آمیز بازگشت شهدای گمنام به کشورمان را «نمایش تراژیک و عذاب آور» توصیف کرده و با سوال «تو این جعبهها چی میریزن» در این خصوص شبهه افکنی کرده بود. سردار سیدمحمد باقرزاده با انتشار کلیپی تفحص یک شهید را نشان داده است.
📡@faj_rasadgar
37.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک اعتراف! چرا ایران مثل امریکا قوی نشد؟
امریکا جنایات زیادی انجام داد تا به ابرقدرت دنیا تبدیل شد اما نقاط مثبتی هم دارد که ما نداریم یا خیلی کمتر داریم! اتفاقا باید با چشمان باز، نقاط قوت دشمن درجه یک خود را ببینیم و از او یاد بگیریم.
در قسمت 89 برنامه #حافظه_تاریخی ایرانی، امیرحسین ثابتی یک مقایسه ساده انجام داده بین نمایندگان مجلس امریکا و ایران! اینکه آنها چطور به مصوبات مختلف رای می دهند و بعضی نمایندگان ما چطور! و تاثیر این مدل رای دادن ها بر مردم، قدرت و آینده هر دو کشور چیست؟
در این قسمت نکاتی می شنوید و فیلم هایی می بینید که احتمالا کمی عصبی می شوید، اما برای فهم واقعیات بعضی وقتها باید عصبانی هم شد!
📡@faj_rasadgar
﴿5﴾ وَ مَا زَوَيْتَ عَنِّي مِنْ مَتَاعِ الدُّنْيَا الْفَانِيَةِ فَاذْخَرْهُ لِي فِي خَزَائِنِكَ الْبَاقِيَةِ
(5) و آنچه از متاع دنیای نابود شدنی که از من گرفتی، آن را در خزانههای پایدارت برایم ذخیره ساز
#صحیفه_سجادیه دعای ۳۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ السلام عَلَیْکَ یا بَقِیَّةَ اللّهِ فی اَرْضِه
❤️السلام علیک حین تقرا و تبیّن
❤️السلام علیک حین تصلّی و تقنت
❤️السلام علیک حین ترکع و تسجد
❤️السلام علیک حین تهلّل و تکبّر
❤️السلام علیک حین تحمد و تستغفر
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴وحیدی وزیر کشور: عکسبرداری از متخلفین حجاب مثل عکسبردای از متخلفین و مجرمین توسط دوربین راهنمایی و رانندگی و یا دوربین مغازه ها، امری عادی و قانونی است
وحیدی: اگر کسی مانع فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر شود، مجازات خواهد شد
🔹وحیدی، وزیر کشور: طبق قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اگر کسی مانع انجام فعالیت آنها شود مجازات میشود.
🔹یکی میآید در مترو میخواهد گل بدهد، یکی میخواهد تذکر زبانی بدهد، اینها در چارچوبهای قابل قبول است؛ این ها اساساً مجوز نیاز ندارند.
#نقطه_قوت
📡@faj_rasadgar
6.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حقیقتی که عباس موزون برای اولین بار افشا کرد
نفس و روح
📡@faj_rasadgar
💚 مهدی جاااان💚
این روزها همه به انتظار یلدا
نشسته اند
برنامه ریزی میکنند وخودشان را آماده میکنند وحسابی تدارک میبینند و حساب و کتاب میکنند برای خرج شب یلدا و.....
ازخودم میپرسم آیا تو از یلدا عزیزتر نیستی که اینگونه مشتاقت،ودرانتظارت نیستیم؟!؟!
وتدارک برای ظهورت نمیبینیم!!😔
کاش میدانستیم سرگرم شدن به بازی ها و سرگرمی های دنیا ما را لحظه به لحظه از تو دورترمیکند....
مهدی جان برایمان دعا کن،،،آقابه بی وفایی وبی معرفتی ما نگاه نکن،،،به خودت نگاه کن،به محبتت،به دستت که برای مارو به سوی آسمان دراز میشود نگاه کن
به چشمانت که بادیدن گناهان ما پر آب میشود نگاه کن
برایمان دعاکن آقا
برایمان دعاکن تا حقیقت را ببینیم و بفهمیم تنها راه رسیدن به آرامش بودن در کنارتو است وهمراه شدن باتو برای رسیدن به خدا
مهدی جان آقای خوبم مارا ببخش😔
من ازامشب تا شب یلدا میشمارم گناهانی را که به خاطر لبخند زیبای تو کنارخواهم گذاشت !!!!
و شب یلدا که طولانی ترهست نسبت به بقیه شب های سال بیشتر برای ظهورت دعا میکنم
اللهم عجل لولیک الفرج به حق الحسین علیه السلام.....آمین
📸 انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی رسما اعلام کرد که ورود هر نوع کشتی با منشأ و پرچم اسرائیل به بنادر مالزی ممنوع است
📡@faj_rasadgar