ایده همایش: در سدة گذشته با شکلگیری امواج نوسازی ، توسعه ، پسانوگرایی و تحولات ساختاری ناشی از آنها، خانواده در ایفای نقش اخلاقی خود با چالش مواجه شده است. اما «جهانی شدن» بیش از واژههای دیگر واقعیت کنونی جهان را نشان میدهد. بیشک مهمترین وجه جهانی شدن را باید در جهانی شدن فرهنگ جُست و جو کرد. فرایند جهانی شدن فرهنگ که با فروریزی یا سایش مرزهای فرهنگی و تحولات سریع در نظام آگاهیها، نظام ارزشها و نظام رفتارها همراه است، به مدد تحولات ارتباطی به ویژه ظهور فناوریهای جدید ارتباطی و تحولات اقتصادی که با ظهور اقتصاد فراغتی و صنعت بدن تحقق یافته، بنیانهای اخلاقی را با سیطرة نسبیگرایی و لیبرالیسم اخلاقی متزلزل نموده است.
این فضا، نولیبرالیسم را به مثابه فرهنگ مهاجم و در موقعیت قدرت، دین و خانواده را به مثابة محافظت کننده بر ارزشهای اخلاقی و در موقعیت مقاومت نشان میدهد. در چنین موقعیتی خانواده نمیتواند با سهولت و سادگی گذشته، ارزشهای اخلاقی و دینی را بازتولید کند.
البته در فضای تهدیدآمیز کنونی فرصتهای پرشماری نیز هم¬چنان وجود دارد. از جمله آن¬که سیطرة فرهنگ مهاجم انگیزة مقاومت را در فرهنگهای محلی و منطقهای افزایش میدهد و زمینة آگاهی هر چه بیشتر نسبت به واقعیت فرهنگ مهاجم را فراهم میکند؛ ادیان الهی، به ویژه اسلام نیز، با تأکید بر کلید واژة «انتظار فرج» و «استقامت بر مسیر» الهیات امید را به تصویر میکشند و انسانها را به امید آیندهای بهتر به پویایی و تحرک وا میدارند.
آنچه حائز اهمیت مینماید آن است که خانوادهها، نهادها، اندیشمندان، کنشگران و حاکمیت با درکی صحیح و عمیق از موقعیت کنونی و با تغییر الگوهای تربیتی و کنشگری و تحول در الگوی تولید ادبیات علمی و الگوی حکمرانی و سیاستگذاری، از الگوهای متناسب با موقعیت قدرت، که متناسب با موقعیت خانواده در زمان گذشته است، به الگوهای متناسب با موقعیت مقاومت، که چگونگی راهبری تربیتی، کنشگرانه، علمی و سیاستگذارانه در فضای پرتهدید را نشان میدهد، طرحی نو دراندازند و از مسیر مقاومت فعال، به خلق مزیتهای نو بپردازند و از فضای جهانی شده برای بسط ارزشهای اخلاقی بهره گیرند.
با توجه به آنچه گفته شد همافزایی اندیشمندان و نخبگان متعهد به ارزشهای اخلاقی، به منظور ارائة ایدهها، طرحها، راهبردها و راهکارهایی که زمینهساز توانمندی خانواده برای محافظت از ارزشها و خلق موقعیتهای جدید برای گسترش ارزشهای اخلاقی در وضعیت تهدیدآمیز و موقعیت مقاومت باشد، ضروری به نظر میرسد؛ مخاطب این ایدهها و راهبردها، خانواده، نهادهای تأثیرگذار بر خانواده، جامعة نخبگانی و حاکمیت هستند.
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در ایتا
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
🔹محورهای همایش:
1️⃣ رویکردهای نظری به مقاومت پویا در برابر چالشهای اخلاقی
• دین و مقاومت اخلاقی پویا
• راهبری اهل بیتع در شرایط مقاومت و دستاوردهای آن برای راهبری مبتنی بر مقاومت در جهان معاصر
• نظریة فرهنگی مقاومت پویا
• روانشناسی مقاومت پویا
• مقاومت پویا و گفتمانهای خانواده در علوم اجتماعی
• مقاومت پویا، از منظر فقه و حقوق
2️⃣ نقشهای جنسیتی و مواجهة فعال خانواده با چالشهای اخلاقی و تهدیدات نوپدید
3️⃣ خانوادة مقاوم، ارزشهای اخلاقی و تحولات جنسی
4️⃣ خانوادة مقاوم و مواجهة پویا با تحولات اقتصادی و پیامدهای اخلاقی آن
5️⃣ گروهها و نهادهای خانواده بنیاد و مواجهة فعال با تهدیدات نوپدید
6️⃣ رویکرد نظام تربیت رسمی به مقاومت پویای خانواده در جهان متحول
7️⃣ رویکرد حکمرانی به مقاومت خانواده در برابر تهدیدات نوپدید
8️⃣ خانوادة مقاوم، ارزشهای اخلاقی و جهان متحول، در ادبیات، هنر و رسانه
9️⃣ خانوادة مقاوم و پویا، تهدیدها و فرصتهای فضای مجازی وفناوریهای نوظهور
🔟 مدیریت شهری، امداد اجتماعی و فرهنگی و خانوادة مقاوم
1️⃣1️⃣ تاریخ اجتماعی و مقاومت پویای خانواده در برابر تحولات اخلاقی در جهان متحول
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در ایتا
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده زن و خانواده، نشست خبری همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول» دوشنبه سوم بهمن با حضور حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایینژاد، رئیس پژوهشکده زن و خانواده و دبیر علمی همایش، زهرا شریف، دبیر اجرایی همایش، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مجید امامی، دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور در پژوهشکده زن و خانواده برگزار شد.
◀️ محمدرضا زیبایی نژاد:
🔸الگوهای راهبری باید کاملاً موقعیتمند بوده و به لحاظ شرایطی که در آن قرار گرفتهاند، منعطف باشند.
🔸پرسش اصلی ما این است که در شرایط جهانی شدن که سیطره اخلاق نولیبرال و نسبیگرایی اخلاقی در دنیا رخ میدهد و بسط ارزشهای ناهمسو با ارزشهای خانواده شکل میگیرد، ما چه الگوهای تربیتی را در خانواده داشته باشیم؟
🔸آموزش و پرورش و نهادهایی که درگیر تربیت فرزندان ما هستند، براساس چه الگویی فرزندان را تربیت کنند؟
🔸نهادهایی که معطوف به خانواده عمل میکنند و دستگاه تبلیغی و مبلغان ما در موقعیت تهدید، باید روش کار و تمرکزشان بر مسائل دیگری باشد و یا سیاستگذاری و برنامهریزی کلان متفاوت خواهد بود؟
🔸با توجه به وضعیت تهدیدآمیز جهان امروز که بیش از هرچیز چارچوب خانواده و کارکردهای آن را نشانه رفته است، هدف از برگزاری این همایش زمینهسازی برای شکلگیری ادبیات علمی پیرامون گفتمان «خانواده مقاوم» و «مقاومت پویا» و نیز همافزایی اندیشمندان و پژوهشگران برای محافظت از ارزشها و خلق موقعیتهای جدید در حوزه خانواده است.
◀️ عبدالحسین کلانتری:
🔸هرگونه فهم و تحلیل از خانواده باید مبتنی بر رویکرد تاریخی باشد.
🔸نهاد خانواده به مثابه یک نهاد سرمایه بر حساب میشد و تلقی این بود که این نهاد هیچ آوردهای ندارد.
🔸برخوردهایی که با نهاد خانواده صورت گرفته، برخورد ضیق، بسته و طلبکارانه بوده است.
🔸 نهاد خانواده روز به روز کارکردهای مفصل خود را از دست داده داده و در این سمت ماجرا کمترین حمایتها را دریافت کرده است.
🔸مسیری که خانواده در ایران طی کرده، مقاومت در مقابل چرخ دندههای خرد و ویرانگر منطق نظام سرمایه داری بوده و هست.
🔸 حمایت از خانواده و کارکردهای آن نباید در تقابل با حقوق زنان صورتبندی شود.
🔸 اگر نتوانیم خانواده را در مسیر رشد و تعالی زوجین ببینیم دچار اشتباه محاسباتی شدهایم.
🔸در حال حاضر دوگانه خانواده و زن شکل گرفته است.
🔸 در فضای رسانه نیز کارکردهای عاطفی خانواده نیز به خوبی نشان داده نشده است.
◀️ مجید امامی:
🔸تحولآفرینی در دولت سیزدهم در حوزه خانواده میتواند فرصت بزرگی برای نقد و طرح مسیرهای جدیدی برای نجات خانواده باشد.
🔸جهانی که از متاورس صحبت میکند و حتی به دنبال این است که مفهوم خانواده را به منطق سایبر درآورد، در این شرایط باید سخن از نجات خانواده به عنوان مشترکترین ارزش بین ادیان، تمدنها و فرهنگها داشت.
🔸 شورای فرهنگ عمومی، مهمترین وظیفه خود را نجات خانواده و تقویت ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی میداند.
🔸 در راستای صیانت، حفظ و نجات خانواده باید به الگوهای زیست بومها و میراث مادی و معنوی خودمان رجوع کنیم و آن را الگویی برای جهان معاصر قرار دهیم.
🔸خانواده را باید احیاء کنیم و با ثبت و تقویت جایگاه میراث در فضای بین المللی به خانواده ایرانی کمک کنیم.
✳️ زهرا شریف، دبیر اجرایی همایش در ادامه این نشست گفت: این همایش به مدت دو روز طی اول و دوم اسفند سال ۱۴۰۲ در تهران و قم برگزار خواهد شد. پژوهشگران داخلی و خارجی می توانند چکیده مقالات خود را تا 15 مهر ۱۴۰۲ و همچنین متن کامل مقالات را تا15 دی سال آینده به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند.
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در ایتا
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
هفتمین نشست هم اندیشی همایش بین المللی خانواده مقاوم برگزار شد.
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در ایتا
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
✅ هفتمین نشست هم اندیشی همایش بین المللی خانواده مقاوم برگزار شد.
هفتمین نشست هم اندیشی اعضای هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده در راستای غنابخشی به مبانی نظری و ادبیات همایش بین المللی خانواده مقاوم صبح یکشنبه 9 بهمن در این پژوهشکده برگزار شد.
به گزارش دبیرخانه همایش خانواده مقاوم، در این نشست «شاخص های مقاومت در اندیشه دینی» در قالب طرح بحث به ترتیب توسط حجج اسلام آقایان میلانی و دهقان ارائه شد و در ادامه، سایر حاضران به تبادل نظر و نقد این دو مبحث پرداختند.
در این نشست، ابتدا حجتالاسلام و المسلمین میلانی عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشکده زن و خانواده با عنوان پیششرطهای معرفتی مقاومت نخبهگرا به طرح دیدگاههای خود پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین میلانی با اشاره به خلاءهای معرفتیمفهومی موجود در موضوع مقاومت که مانع تئوریزه کردن مطلوب این مفهوم شده است بر لزوم تبیین دقیق چهارچوب معرفتیمفهوم مقاومت تاکید کرد و افزود که اگر این تبیین دقیق صورت نگیرد ممکن است این مفهوم یا در معنایی که پیشتر در ساحت های دیگر به کار رفته تلقی گردد یا همان نگاه تجددی که مقاومت اندیشه دینی و دینداران را عملی مذبوحانه و منفعلانه و محکوم به شکست میداند انگاشته شود.
حجت الاسلام والمسلمین میلانی لازمه رفع این خلاءهای معرفتی را در سه محور کلی مطرح کرد. در محور اول ایشان کوشید تا ضرورت توجه به پرسشی از سنخ فلسفه تاریخ را برجسته کند که ناظر به خطی تکاملی دیدن تحولات تاریخی، گسستی دیدن جریان تاریخ یا حتی رو به افول بودن آن است. به باور ایشان این سئوال از این رو واجد اهمیت است که اگر در سطح هوشیار یا ناهوشیار مسیر کلی تاریخ خطی تکاملی تحلیل شود عملا هرگونه مقاومت در برابر تحولات دنیای معاصر بر خلاف سعادت انسانی و در راستای مناسبات قدرت و به معنای اصرار بر حفظ نظم سنتی و موقعیتهای قدرت پیشامدرن فهم خواهد شد. برپایه همین خطی تکاملی دیدن تاریخ است که جریان تجددخواهِ متقدم و متاخر بدون نگاه پدیدارشناسانه از مقاومت اندیشه دینی و دینداران نتوانسته است فهم درستی از این مقاومت را ارائه کند. میلانی در ذیل همین محور به دو آسیب مهم که خانواده مقاوم را تهدید میکند نیز اشاراتی کرد. وارونگی گفتمان مردسالار که در هئیت زنسالاری نمود پیدا کرده است و لانهگزینی زنگرایی یا خرده گفتمان زنسالار در بافت گفتمان مشروع خانوادهگرایی دو آسیب پیشگفته را تا حدودی میتوانند شناسایی و افشا نمایند.
استاد میلانی در محور دوم مباحث خود به ضرورت گفتگوی انتقادی با اندیشه تجددی پرداخت. ایشان با طرح این پرسش که زبان و منطق گفتگوی انتقادی یا همان مقاومت در ساحت نخبگانی، با دنیای متحول و عقلانیت پشتیبان آن بایستی از چه شاخصهایی برخوردار باشد اشاره کرد که در تحلیلهای گیدنز و جواد طباطبایی انتخاب زبان و منطق سنت برای گفتگو با جدید و نقد آن میتواند به پدیدارشدن اندیشه سلفی و بنیادگرایانه منتهی شود و از طرفی گزینش زبان و منطق تجددی برای نقد تجدد و دفاع از سنت به بازاندیشه تجددی سنت خواهد انجامید که در نهایت به استحاله اندیشه دینی منجر خواهد شد. طباطبایی که خط ارزشی تجددی دارد با بایسته و ضروری دانستن این رویکرد از آن به «جدیدِ قدیم» تعبیر کرده و معتقد است که تنها اصلاح دینی ممکن در اندیشه شیعی همین فهم قدیم در قالب جدید و با زبان و منطق جدید است. در این میان راه سومی نیز مطرح است که برخی همچون مطهری و شریعتی (علیرغم تفاوتهای که در صورتبندی مباحث خود دارند) با عنوان اجتهاد از آن یاد کردهاند که آن نیز مشکلات خاص خود را دارد. از این رو منطق و زبان مقاومت نیز پیچیدگیهایی دارد که نبایستی با سادهسازی از کنار آن رد شد.
محور سومی که استاد میلانی بدان پرداخت ضرورت توانمندی/سازی اندیشه دینی و دینداران برای بازاندیشی و خودپالایشی به مثابه شرط امکان مهم و اساسی در رسیدن به مقاومتی پویا و خلاقانه بود. وی با اشاره به اینکه برخی یا توان معرفتی لازم برای مواجهه انتقادی با مفاهیم انباشته در گذشته را ندارند و بخشی دیگر به لحاظ روانشناختی آمادگی کافی برای خودپالایشی و زودون غبار سنت از تراث دینی را ندارند و گروه سومی نیز فهم کنونی خود را که میتواند صرفا یک صورتبندی تاریخی از نگاه دینی و امکانی در عرض سایر امکانها باشد را نگاهی کاملا عینی میدانند و در نتیجه هرگونه تنزل از آن به مثابه خودباختگی تفسیر میکنند، عملا هر سه رویکرد به مقاومتی ایستا و منفعل که لازمه آن پیاده شدن اندیشه دینی از قطار سریعالسیر تحولات است، دامن میزنند و از ایده مقاومت مطرح در همایش فاصله معناداری دارند. وی در ادامه با اشاره به مقالهای از استاد مطهری با عنوان «هدایت یعنی چه؟» اضافه کرد که مرحوم مطهری از این گروه¬ها در آنجا یاد کرده است.
ایشان در نهایت گفت اصولا مقاومت در معنای پویا و خلاقانه آن متعلق به خط سومی است که محدودیتهای نظام آگاهی کنونی اجازه صورتبندی کامل آن را نمیدهد ولی مفاهیمی همچون جسارت، جنگیدن، نگرویدن، گم نشدن، هستم، احتیاط و حزم اشاراتی هستند که می توانند برخی از ابهامات مفهومی این واژه را بکاهند.
در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین دکتر دهقان به بررسی اشکال گوناگون تبلور مقاومت در سیاق آیات قرآن کریم پرداخت. دکتر دهقان با اشاره به لزوم تبیین منظور از دین در مقاومت دینی اضافه کرد: در قرآن و همینطور روایات، دین به معنای اعتقاد به غیب و قدرت خدا و مقاومت بر این اعتقاد بارها آمده است و همچنین به همراه مفهوم ولایت که به ویژه در سوره آل عمران دیده می شود.
دکتر دهقان در ادامه با تقسیم دین به دو گانه گرایشی یا احساسی و دین اعتقادی، آنچه امروزه در سطح عامه جامعه از دین دیده می شود را از نوع نخست خواند که تبلور عمده آن در مجالس روضه و هیئت های مذهبی دیده می شود و افزود: اما در دین اعتقادی فرد به کمال دین خود باور دارد و هر آنچه جدید است را می خواهد دفع کند در حالی که این باور باید به توانایی مواجهه دین تغییر پیدا کند که لازمه آن فهم طرف مقابل است.
وی همچنین بر لزوم توجه به سهم امر روانشناختی در شکل گیری مقاومت در ایمان تاکید کرد و ابراز داشت بخش روانشناختی در این ساحت مورد غفلت واقع شده است.
دکتر دهقان، امر اجتماعی را در سه قالب ساختارهای اجتماعی مانند آنچه در تحلیل ارزش ها صورت می گیرد، برساخت های اجتماعی همچون رسانه و انواع بسترهای روابط اجتماعی مانند شبکه های اجتماعی، موثر بر شکل گیری مفهوم مقاومت دانست. وی در اشاره به راه های مقابله با تضعیف جریان مقاومت از ایزوله سازی خانواده، اصلاح روایت های جعل شده از جریانات اجتماعی و دینی جهان، تعریف الگویی از خانواده و پیشگیری از به حاشیه رفتن مشکلات زن و مرد در خانواده در سایه خانواده گرایی، و نیز اعتمادسازی عمومی از طریق روایت سازی رقابتی، پذیرفتن فضای رقابتی عرصه روایت سازی و پرهیز از انفعال در روایت سازی به بهانه پیشگیری از گسترش ناهنجاری را از جمله این راه ها دانست.
در ادامه این نشست سایر اساتید به ارائه نقطه نظرات خود درباره مباحث ارائه شده پرداختند.
گفتنی است همایش بین المللی خانواده مقاوم؛ چالش اخلاقی در جهان متحول، آذرماه سال آینده برگزار خواهد شد.
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در ایتا
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
#نشست_هم_اندیشی
#خانواده_مقاوم
#همایش_بین_المللی
#چالش_های_اخلاقی
#جهان_متحول
نشست خبری همایش بینالمللی خانواده مقاوم چالشهای اخلاقی در جهان متحول.mp3
4.73M
#بشنوید
#همایش_خانواده_مقاوم
#زیبایی_نژاد
#دبیر_علمی_همایش
#پژوهشکده_زن_و_خانواده
🎤 نشست خبری همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
◀️ محمدرضا زیبایی نژاد:
🔸الگوهای راهبری باید کاملاً موقعیتمند بوده و به لحاظ شرایطی که در آن قرار گرفتهاند، منعطف باشند.
🔸پرسش اصلی ما این است که در شرایط جهانی شدن که سیطره اخلاق نولیبرال و نسبیگرایی اخلاقی در دنیا رخ میدهد و بسط ارزشهای ناهمسو با ارزشهای خانواده شکل میگیرد، ما چه الگوهای تربیتی را در خانواده داشته باشیم؟
🔸آموزش و پرورش و نهادهایی که درگیر تربیت فرزندان ما هستند، براساس چه الگویی فرزندان را تربیت کنند؟
🔸نهادهایی که معطوف به خانواده عمل میکنند و دستگاه تبلیغی و مبلغان ما در موقعیت تهدید، باید روش کار و تمرکزشان بر مسائل دیگری باشد و یا سیاستگذاری و برنامهریزی کلان متفاوت خواهد بود؟
🔸با توجه به وضعیت تهدیدآمیز جهان امروز که بیش از هرچیز چارچوب خانواده و کارکردهای آن را نشانه رفته است، هدف از برگزاری این همایش زمینهسازی برای شکلگیری ادبیات علمی پیرامون گفتمان «خانواده مقاوم» و «مقاومت پویا» و نیز همافزایی اندیشمندان و پژوهشگران برای محافظت از ارزشها و خلق موقعیتهای جدید در حوزه خانواده است.
#نشست_خبری
#همایش_بین_المللی
#چالش_های_اخلاقی
#جهان_متحول
📌 مشروح خبر 🔻🔻🔻
📎 https://b2n.ir/h56943
🔹 کانال همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iu
30EB~1.MP3
4.47M
#بشنوید
#عبدالحسین_کلانتری
#همایش_خانواده_مقاوم
#معاون_فرهنگی_اجتماعی_وزیر_علوم
🎤 نشست خبری همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
◀️ عبدالحسین کلانتری:
🔸هرگونه فهم و تحلیل از خانواده باید مبتنی بر رویکرد تاریخی باشد.
🔸نهاد خانواده به مثابه یک نهاد سرمایه بر حساب میشد و تلقی این بود که این نهاد هیچ آوردهای ندارد.
🔸برخوردهایی که با نهاد خانواده صورت گرفته، برخورد ضیق، بسته و طلبکارانه بوده است.
🔸 نهاد خانواده روز به روز کارکردهای مفصل خود را از دست داده داده و در این سمت ماجرا کمترین حمایتها را دریافت کرده است.
🔸مسیری که خانواده در ایران طی کرده، مقاومت در مقابل چرخ دندههای خرد و ویرانگر منطق نظام سرمایه داری بوده و هست.
🔸 حمایت از خانواده و کارکردهای آن نباید در تقابل با حقوق زنان صورتبندی شود.
🔸 اگر نتوانیم خانواده را در مسیر رشد و تعالی زوجین ببینیم دچار اشتباه محاسباتی شدهایم.
🔸در حال حاضر دوگانه خانواده و زن شکل گرفته است.
🔸 در فضای رسانه نیز کارکردهای عاطفی خانواده نیز به خوبی نشان داده نشده است.
#نشست_خبری
#همایش_بین_المللی
#چالش_های_اخلاقی
#جهان_متحول
📌 مشروح خبر 🔻🔻🔻
📎 https://b2n.ir/h56943
🔹 کانال همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
11B4~1.MP3
7.1M
#بشنوید
#مجید_امامی
#همایش_خانواده_مقاوم
#دبیر_شورای_فرهنگ_عمومی
🎤 نشست خبری همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
◀️ مجید امامی:
🔸تحولآفرینی در دولت سیزدهم در حوزه خانواده میتواند فرصت بزرگی برای نقد و طرح مسیرهای جدیدی برای نجات خانواده باشد.
🔸جهانی که از متاورس صحبت میکند و حتی به دنبال این است که مفهوم خانواده را به منطق سایبر درآورد، در این شرایط باید سخن از نجات خانواده به عنوان مشترکترین ارزش بین ادیان، تمدنها و فرهنگها داشت.
🔸 شورای فرهنگ عمومی، مهمترین وظیفه خود را نجات خانواده و تقویت ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی میداند.
🔸 در راستای صیانت، حفظ و نجات خانواده باید به الگوهای زیست بومها و میراث مادی و معنوی خودمان رجوع کنیم و آن را الگویی برای جهان معاصر قرار دهیم.
🔸خانواده را باید احیاء کنیم و با ثبت و تقویت جایگاه میراث در فضای بین المللی به خانواده ایرانی کمک کنیم.
#نشست_خبری
#همایش_بین_المللی
#چالش_های_اخلاقی
#جهان_متحول
📌 مشروح خبر 🔻🔻🔻
📎 https://b2n.ir/h56943
🔹 کانال همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
✅ در راستای استفاده از ظرفیت های علمی متقابل انجام شد:
🔹 بازدید رئیس پژوهشکده زن و خانواده از پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام)
حجت الاسلام والمسلیمن زیبائی نژاد، رئیس پژوهشکده زن و خانواده عصر روز سه شنبه 25 بهمن از پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیه السلام) بازدید و با حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی رئیس این پژوهشکده دیدار و گفتگو کرد.
🔻در این دیدار که در قالب سلسله رایزنی های پیش از برگزاری همایش بین المللی «خانواده مقاوم: چالش های اخلاقی در جهان متحول» جهت افزایش هر چه بیشتر غنای علمی و کاربردی این همایش انجام گرفت ظرفیت ها و تجربیات علمی و پژوهشی پژوهشکده باقرالعلوم بررسی شد.
در ابتدای این دیدار رئیس پژوهشکده زن و خانواده و دبیر علمی همایش بین المللی خانواده مقاوم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص چگونگی حفظ قشر جوان کشور در وضعیت تهدید آمیز جهان امروز، اظهار داشت: بر اساس همین فراز بیانیه گام دوم، پژوهشکده زن و خانواده برنامه سوم توسعه فعالیت های علمی اش را بر پایه محور خانواده پایه ریزی و از یک سال پیش این فعالیت ها را آغاز کرده است.
🔻حجت الاسلام والمسلمین زیبایینژاد همچنین با اشاره به اینکه الگوهای حوزه خانواده باید متناسب با شرایط جدید جهان و کشور تنظیم شوند و الگوهای تربیت رسمی و سیاستگذاری خانواده نیز طبق وضعیت جدید باشد، یکی از سرفصل های اقدامات پژوهشکده زن و خانواده در این راستا را برگزاری همایش بین المللی «خانواده مقاوم: چالش های اخلاقی در جهان متحول» اعلام و هدف از آن را استفاده از تجربیات و روش های کارآمد پژوهشی در راستای خلق این الگوها عنوان کرد.
🔻رئیس پژوهشکده زن خانواده در پایان به اهداف اجرایی همایش اشاره کرد و افزایش غنای علمی و کاربردی آثار ارائه شده در همایش، جمع آوری و تدوین تجربه های کنشگران فعال در این زمینه، تجربیات اقلیت های مسلمان خارج از کشور، ترجمه آثار فاخر در این زمینه، استفاده از ظرفیت های عرصه تبلیغ، رسانه و سینما، ادبیات، رمان و داستان را از جمله این اهداف عنوان کرد و پژوهشکده باقرالعلوم (ع) را در این زمینه ها به ویژه تجربه نگاری کاربردی دارای ظرفیت های بالقوه و مطلوبی برای استفاده در برگزاری همایش خانواده مقاوم دانست.
🔻در ادامه این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی رئیس پژوهشکده باقرالعلوم (ع) با ابراز خرسندی از حضور حجت الاسلام والمسلمین زیبایینژاد و این گفتگو، آمادگی این پژوهشکده را برای همکاری و مساعدت علمی برای برگزاری همایش بین المللی خانواده مقاوم اعلام کرد.
🔻رئیس پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در ادامه با اشاره به فضای رقابتی و فشار رسانه ای بسیار شدید میان غرب و جهان اسلام بر لزوم اتخاذ نگاهی جهانشمول و فراتر از گستره محدود به کشور برای مقابله با این فشار رسانه ای به ویژه در موضوع خانواده و حفظ ارزش های اخلاقی تاکید کرد . وی سپس در دو بخش به بیان تجربیات اجرایی مجموعه این پژوهشکده پرداخت و گزارشی از آن ارائه کرد.
🔻حجت الاسلام و المسلمین موسوی در بخش اول این گزارش به لزوم شناخت دقیق روش های تبلیغی به کار گرفته شده در سایر ادیان و مذاهب و بهره گیری از نکات قوت آنها و در نتیجه تولید ادبیات الهیات تبلیغ پرداخت و پیشنهاداتی درباره افراد و کشورهای دارای ظرفیت سودمند برای حضور و مشارکت در همایش بین المللی خانواده مقاوم مطرح کرد.
🔻رئیس پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در بخش دوم و پایانی گزارش خود به فعالیت ها و دستاوردهای مجموعه همکاران پژوهشی این مرکز در بخش تجربه نگاری و مطالعه تاریخ فرهنگی و اجتماعی معاصر قبل و بعد از انقلاب اسلامی، مطالعات تیپولوژیک در زمینه سبک زندگی زن امروز ایرانی اشاره و از آمادگی این پژوهشکده برای تشریک این ظرفیت ها با پژوهشکده زن و خانواده به ویژه در برگزاری همایش بین المللی خانواده مقاوم خبر داد.
#همایش_بین_المللی
#چالش_های_اخلاقی
#جهان_متحول
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
✅ ضرورت توجیهسازی خانوادهها برای مقاومت در فضای تربیتی تهدیدآمیز امروز
🔹رییس پژوهشکده زن و خانواده گفت: پرسشی اساسی مطرح است مبنی بر اینکه که خانوادهها چگونه در این فضای تهدیدآمیز امروز جامعه میتوانند جریان مقاومتی را فرض کنند در حالیکه کسی هم پشت آنان نباشد. باید ترسیم کرد که چگونه میتوان خانواده را توجیه ساخت که به فرض تنهایی و قرار داشتن در موقعیت تهدیدآمیز در ذیل هژمونی فرهنگ مسلط جهانی خودش فرزندش را طبق تربیت دینی سالم بار بیاورد و اداره کند که مقاومتش افزایش یابد.
🔻به گزارش روابط عمومی پژوهشکده زن و خانواده، نخستین پیشنشست همایش بینالمللی «خانواده مقاوم چالشهای اخلاقی در جهان متحول» با موضوع "رویکرد مقاومتی به نظام تعلیم و تربیت و خانواده" با حضور اعضای هیأت علمی این پژوهشکده و جمعی از اساتید و کارشناسان حوزوی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.
در این نشست، چهار نفر از اساتید به ارائه دیدگاههای خود در موضوع "رویکرد مقامتی به نظام تعلیم و تربیت پرداختند.
در بخش اول این گزارش دیدگاه حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد "دبیر علمی همایش" به شرح ذیل ارائه می شود.
✔️ توسعه فرهنگ دینی در فضای آلوده به فرهنگ جهانی نیازمند رویکرد مقاومتی است
✔️ محورهای تهدیدآفرین در مسیر توسعه تربیت دینی
✔️ اجتماعات مختلف جامعه امروز مبتنی بر تقوا نیست
✔️ رسانه در اختیار فرهنگ تربیت دینی قرار ندارد
✔️ اسناد کلان کشور باید طبق پیشفرض تهدید باشد نه قدرت
✳️مشروح خبر✳️
#بخش_اول
#زیبایی_نژاد
#همایش_خانواده_مقاوم
ادامه دارد...
✅ توانمندسازی نیروهای بیرونی شرط دستیابی به شناخت دین در سطح جامعه است
🔸 عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: اعتقاد بر این است که خداوند به صورت فطری نیروهایی را درون انسان قرار داده است که قوه عقلی، انگیزشی و گرایشی او را از جهان مادی فراتر میبرد و به جهان غیب میرساند. در هر کدام نیز مشخص است که چند نیرو وجود دارد که در تعامل با نیروهای بیرونی، نیاز دستیابی به شناخت نسبت به دین، هدف و معنا را ایجاد میکنند. وقتی نیروهای بیرونی در این زمینه توانمند نیست هر چه دین به ذهن فرد ورود کند ولی در نهایت اتفاق خاصی نمیافتد؛ ممکن است فرد حافظ قرآن باشد ولی از افسردگی رنج ببرد، فردی معتقد به نظر برسد ولی با یک شبهه عقایدش برعکس شود.
🔻در بخش دوم گزارش نخستین پیشنشست همایش بینالمللی «خانواده مقاوم چالشهای اخلاقی در جهان متحول» با موضوع "رویکرد مقاومتی به نظام تعلیم و تربیت و خانواده" دیدگاه حجت الاسلام والمسلمین نوذری "عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه" به شرح ذیل ارائه می شود.
✔️ تلاش برای اصلاح تربیتی- فرهنگی مدارس سابقهای 170 ساله دارد
✔️ سه رکن نظام تربیتی پویا
✔️ روش شناسی تولید علم تربیتی زمینه ورود به حوزه معرفت تجربی است
✔️ پنج رکن شکلدهی ایمان شخص مسلمان
✳️مشروح خبر✳️
#بخش_دوم
#نوذری
#همایش_خانواده_مقاوم
ادامه دارد...
🔹 کانال همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
36.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ تبیین چرایی برگزاری همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🔸 حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد "دبیرعلمی همایش"
#همایش_بین_المللی
#چالش_های_اخلاقی
#جهان_متحول
🔹 کانال همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
✅ بررسی شاخص های مفهوم مقاومت در علوم اجتماعی
🔹 هشتمین جلسه هم اندیشی اعضای هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده در راستای غنابخشی به مبانی نظری و ادبیات همایش بین المللی خانواده مقاوم صبح یکشنبه 30 بهمن در این پژوهشکده برگزار شد.
◀️ به گزارش دبیرخانه همایش خانواده مقاوم، در این نشست «شاخص های مفهوم مقاومت در علوم اجتماعی» در قالب طرح بحث به ترتیب توسط خانم ها دکتر حاجی اسماعیلی و زارع، از اعضای هیئت علمی گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده زن و خانواده ارائه شد و در ادامه، سایر حاضران به تبادل نظر و نقد این دو مبحث پرداختند.
✳️مشروح گزارش✳️
#همایش_خانواده_مقاوم
#هم_اندیشی
#حاجی_اسماعیلی
ادامه دارد...
🔹 کانال همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
✅ ضرورت تمرکز بر تقویت فرهنگ مطلوب به جای نقد حداکثری فرهنگ مقابل برای موفقیت مقاومت فرهنگی
🔸 عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: نمیتوان گفت کار مقاومت فرهنگی، نفی، طرد و نقد حداکثری فرهنگ مقابل است چرا که مخالف روح فرهنگ است؛ قصد این نیست که گفته شود نقد صورت نپذیرد بلکه هدف این است که گفته شود نقد به عنوان یک سویه دائمی مقاومت جا نیفتد. ذات فرهنگ، رفت و برگشت، ارتباطی و زندگی است. زندگی با سلب نمیتواند گره بخورد. اینکه در فرهنگ مقاومتی دائماً سلب اتفاق بیفتد تفکری مردود به نظر میرسد. برای موفقیت در مسیر مقاومت فرهنگی باید فرهنگ مطلوب را تقویت کرد.
🔹 حجتالاسلام دکتر مسعود اسماعیلی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به عنوان سومین سخنران این پیش نشست، موضوع "فلسفه فرهنگ مقاومتی" را مورد بحث و بررسی قرار داد.
✔️ سطوح و لایههای مختلف فرهنگ
✔️ «شکلدهی به هویت و سبک زندگی» دو اثر مستقیم و مهم فرهنگ است
✔️ فرهنگ به شدت و سرعت در حال تکثیر و تنوع است
✔️ جمهوری اسلامی ایران در عرصه ایده مقاومت فرهنگی در اقلیت نیست
✔️ قدرت و مقاومت ملازم یکدیگر هستند
✔️ فرهنگ ایرانی- اسلامی برخلاف فرهنگ فعلی غربی بسیار عمیق است
✳️مشروح خبر✳️
#بخش_سوم
#مسعود_اسماعیلی
#همایش_خانواده_مقاوم
ادامه دارد...
🔹 کانال همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
✅ برای مقاومسازی خانوادهها باید به سمت درونیسازی ارزشها حرکت کرد
🔸 عضو هیأت علمی پژوهشکده زن و خانواده گفت: با توجه به تحولات عصری باید الگویی پویا طراحی شود که بتوان نسل بعدی را به سطح مرحله آخر فرایند درونی شدن ارزشها یعنی تشخص رساند. تشخص مرحلهای است که یک ارزش جزو جهانبینی فرد میشود و پایداری مهمترین شاخص این الگو است. برای مقاومسازی خانوادهها باید به سمت درونیسازی ارزشها حرکت کرد.
🔹 به گزارش روابط عمومی پژوهشکده زن و خانواده، حجتالاسلام دکتر عباس آیینهچی عضو هیأت علمی پژوهشکده زن و خانواده در ادامه ایننشست موضوع "درونیسازی ارزشها در نظام تعلیم و تربیت و خانواده" را مورد بررسی قرار داد.
✔️ درونیسازی یک ارزش یعنی چه؟
✔️ نظام «خانواده» و «تعلیم و تربیت» نخستین نهادهای تأثیرگذار بر شکلگیری شخصیت افراد هستند
✔️ گسست نسلی هنوز رخ نداده و جامعه فقط با اختلاف نسلی مواجه است
✔️ ضرورت طراحی الگویی توانمند در سطح دانش، بینش و توانش
✔️ تنها «نظام ارزشی دینی» صلاحیت جایگیری در ساختار شخصیت افراد دارد
✳️مشروح خبر✳️
#بخش_پایانی
#عباس_آینه_چی
#همایش_خانواده_مقاوم
🔹 کانال همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
✅ عاملیت، هویت و شکل گیری کنش های مقاومت آمیز در بستر زندگی روزمره، سه پیش فرض اصلی نظریه پردازان مطالعات فرهنگی است
🔸 هشتمین هم اندیشی اعضای هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده در راستای غنابخشی به مبانی نظری و ادبیات همایش بین المللی خانواده مقاوم صبح یکشنبه 30 بهمن در این پژوهشکده برگزار شد.
◀️ به گزارش دبیرخانه همایش خانواده مقاوم، در این نشست «شاخص های مفهوم مقاومت در علوم اجتماعی» در قالب طرح بحث به ترتیب توسط خانم ها دکتر حاجی اسماعیلی و زارع، از اعضای هیئت علمی گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده زن و خانواده ارائه شد و در ادامه، سایر حاضران به تبادل نظر و نقد این دو مبحث پرداختند.
✳️مشرح گزارش✳️
#همایش_خانواده_مقاوم
#هم_اندیشی
#زارع
🔹 کانال همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
✅ در راستای ارتقای هدفمند بخش بین المللی همایش خانواده مقاوم صورت گرفت:
🔹دیدار رئیس پژوهشکده زن و خانواده با حضرت آیت الله قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
✳️ حجت الاسلام والمسلمین زیبائی نژاد، رئیس پژوهشکده زن و خانواده و دبیر علمی همایش بین المللی خانواده مقاوم روز دوشنبه (15 اسفند 1401) به منظور ارتقای هدفمند بخش بین المللی این همایش با حضرت آیت الله قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار ظرفیت های معاونت ارتباطات بین الملل دفتر رهبری و زمینه های های استفاده از آن برای غنابخشی به بخش بین المللی همایش خانواده مقاوم که آذرماه سال آینده از سوی این پژوهشکده در تهران و قم برگزار خواهد شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حضرت آیت الله قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری در این دیدار ضمن تجلیل از انتخاب موضوع خانواده و تمرکز بر چالش های اخلاقی در این همایش، خانواده و مسائل پیرامون آن را جزو مسائل حائز اهمیت در کشور و نیز در سطح بین الملل برای جمهوری اسلامی خواند که پرداختن به آن می تواند تبعات مثبت بسیاری هم در ابعاد مختلف زندگی مردم و هم در پیشبرد اهداف والای نظام جمهوری اسلامی در سطح ملی و بین المللی داشته باشد.
ایشان همچنین با اشاره به وضعیت خطیر نهاد خانواده در جامعه امروز غرب فرمودند: امروزه در غرب خطرات و تهدیدهای زیادی حتی پیش روی نویسندگانی است که به نقد ساختارشکنی ها در تعریف نهاد خانواده ذیل همجنسگرایی می پردازند و سخن گفتن از خانواده مقاوم و حفظ ارزش های اخلاقی در جامعه امروز غرب با موانع جدی مواجه است.
حضرت آیت الله قمی همچنین پیشنهاد کردند اتحادیه ای ویژه نویسندگان و اندیشمندانی که حول حفظ ارزش های اخلاقی حوزه خانواده می پردازند تشکیل گردد و کتاب ها و مقالاتی که در این زمینه وجود داشته یا تولید می شود به زبان های دیگر ترجمه شود و در این زمینه قول مساعدت و همکاری دادند.
معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری در ادامه بر لزوم اتخاذ ادبیات محکم، قاطع و با صلابت در دفاع از ایده خانواده مقاوم تاکید کرد و افزود که البته این رویکرد باید همراه با رعایت اقضائات باشد و قطعا بسیاری از خانواده ها و اندیشمندان نگاه مثبتی به این ادبیات خواهند داشت.
ایشان همچنین با مروری بر شرایط جهانی خانواده، کشورهای جنوب شرق آسیا و نیز روسیه را از مناطقی خواند که بایسته است در این همایش مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
رئیس پژوهشکده زن و خانواده و دبیر علمی همایش بین المللی خانواده مقاوم نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی کوتاه در خصوص اهداف و ابعاد این همایش پرداخت و با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص چگونگی حفظ قشر جوان کشور در وضعیت تهدید آمیز جهان امروز، اظهار داشت که بر اساس همین فراز بیانیه گام دوم، پژوهشکده زن و خانواده برنامه سوم توسعه فعالیت های علمی اش را بر پایه محور خانواده پایه ریزی و از یک سال پیش این فعالیت ها را آغاز کرده است. حجت الاسلام والمسلمین زیبایینژاد همچنین با اشاره به اینکه الگوهای حوزه خانواده باید متناسب با شرایط جدید جهان و کشور تنظیم شوند و الگوهای تربیت رسمی و سیاستگذاری خانواده نیز طبق وضعیت جدید باشد، یکی از سرفصل های اقدامات پژوهشکده زن و خانواده در این راستا را برگزاری همایش بین المللی «خانواده مقاوم: چالش های اخلاقی در جهان متحول» اعلام و هدف از آن را استفاده از تجربیات و روش های کارآمد پژوهشی در راستای خلق این الگوها عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین زیبایینژاد همچنین با اشاره به اهداف اجرایی همایش در راستای افزایش غنای علمی و کاربردی آثار ارائه شده در آن، جمع آوری و تدوین تجربه های کنشگران فعال در این زمینه، تجربیات اقلیت های مسلمان خارج از کشور، ترجمه آثار فاخر در این زمینه، استفاده از ظرفیت های عرصه تبلیغ، رسانه و سینما، ادبیات، رمان و داستان را از جمله این اهداف عنوان کرد و معاونت ارتباطات بین الملل دفتر رهبری را دارای ظرفیت های ارزشمند برای ارتقای سطح بین المللی این همایش دانست و خواستار مساعدت این معاونت در این زمینه شد.
درپایان این دیدار، حضرت آیت الله قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری آمادگی معاونت تحت اشرافشان را برای همکاری و مساعدت برای برگزاری همایش بین المللی خانواده مقاوم ابراز داشت.
سایت همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🌐 https://familyconference.wfrc.ac.ir/language/fa
🌐 https://familyconference.wfrc.ac.ir/language/en
🌐 https://familyconference.wfrc.ac.ir/language/ar
🔹 کانال همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🆔https://eitaa.com/familyconference
✅ دهمین هم اندیشی اعضای هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده در راستای غنابخشی به مبانی نظری و ادبیات همایش بین المللی خانواده مقاوم صبح یکشنبه 7 اسفند 1401 در این پژوهشکده برگزار شد.
✳️ به گزارش دبیرخانه همایش خانواده مقاوم، در این نشست خانم دکتر سلیمی از اعضای هیئت علمی گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده زن و خانواده «مناسبات حکمرانی و خانواده مقاوم» را در قالب طرح بحث ارائه داد و در ادامه، سایر حاضران به تبادل نظر و نقد این دو مبحث پرداختند.
◀️ خانم دکتر سلیمی در ابتدای این نشست خاطر نشان کرد که مباحث خود را به جای شیوه تجویزی و ایده آل نگاری، از نقاط درگیری دو سوی این موضوع، با تبیین وضع موجود و اصالت دادن به این نقاط درگیری و پیدا کردن تجویزهایی در آینده برای این نقاط درگیری ارائه خواهد داد.
✳️مشروح گزارش✳️
#همایش_خانواده_مقاوم
#هم_اندیشی
#سلیمی
سایت همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🌐 https://familyconference.wfrc.ac.ir/language/fa
🌐 https://familyconference.wfrc.ac.ir/language/en
🌐 https://familyconference.wfrc.ac.ir/language/ar
🔹 کانال همایش بینالمللی «خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول»
🆔https://eitaa.com/familyconference
📌 کانال همایش خانواده مقاوم در واتساپ
🆔https://chat.whatsapp.com/GsHcoKJgjSfE1iuXVxLv1v
✅ هماندیشی شخصیت های علمی و حاکمیتی درباره چالش های اخلاقی پیش روی خانواده
🔸 با حضور جمعی از برجسته ترین شخصیت ها و مسئولین نهادهای حوزوی، دانشگاهی و حاکمیتی کشور، مهمترین چالشهای اخلاقی پیش روی خانواده در جهان امروز مورد بررسی و هم اندیشی قرار گرفت.
🔹در این نشست که طی ضیافت افطاری از سوی پژوهشکده زن و خانواده شامگاه چهارشنبه 16 فروردین در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم برگزار شد، جمعی از شخصیت ها و مسئولین نهادهای حوزوی، دانشگاهی و حاکمیتی کشور به هم اندیشی و گفتگو درباره مهمترین چالشهای اخلاقی پیش روی خانواده در جهان امروز و راهکارهای علمی و عملی مقابله با آنها پرداختند.
در این هم¬اندیشی که در راستای تبیین ایده «همایش بین المللی خانواده مقاوم: چالشهای اخلاقی در جهان متحول» و به میزبانی پژوهشکده زن و خانواده برگزار شد، علاوه بر جمعی از اعضای هیئت علمی این پژوهشکده و دست اندرکاران برگزاری این همایش، شخصیت ها و مسئولینی از نهادهای حوزوی، دانشگاهی، دولت و مجلس و نهادهای فرهنگی مرتبط از جمله رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی،رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، معاونت بین الملل جامعه المصطفی، دفتر همکاری¬های علمی و بین¬المللی مرکز مدیریت برادران، ریاست پژوهشکده و دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب، ریاست پژوهشکده فقه زنان حوزه علمیه خواهران، معاون امور زنان شهرداری تهران و... حضور داشتند، چگونگی مقابله خانواده ها با چالش های اخلاقی و فرهنگی در سطح کشور و جهان مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت.
✳️مشروح خبر
#گزارش_تصویری
✳️هماندیشی شخصیت های علمی و حاکمیتی درباره چالش های اخلاقی پیش روی خانواده