eitaa logo
فجازی پاک برای خانواده
429 دنبال‌کننده
760 عکس
257 ویدیو
7 فایل
دغدغه هایمان را با شما به اشتراک میگذاریم ب امید داشتن فضای مجازی پاک برای فرزندانمان.. با ما در ارتباط باشید: @tahmanesh ⚠️ نقل قول فقط با ذکر منبع مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
وینی ویدز 🔺 اواخر فروردین بود که خبر بسته شدن صفحه اینستاگرام پسری به‌نام «وینی ویدز» را دیدم. 🔻 این آقا پسرِ متولد ۱۳۸۲ که بواسطه برنامه‌های طنز و سرگرمی اش در فضای مجازی من جمله یوتیوب و اینستاگرام دنبال‌کنندگانی بهم زده بود اخیرا برنامه‌ای متاثر از شبکه‌های خارجی ساخته بود با نام «بلایند دیت». که در این برنامه از دخترها و پسرها دعوت میکرد تا با هم وارد رابطه شوند (همان اصطلاح رِل زدن ) ✅ صفحه اینستاگرام این جناب به دستور قوه قضاییه و توسط پلیس فتا بسته شده است. 👌 🔺 در اصطلاح فقهی به کار این پسر «قوّادی» می‌گویند یعنی رابط زنا بین افراد که به تبع موجب اشاعه منکر و فحشا در جامعه است 📌 پی‌نوشت: تصویر ارسالی تعدادی از کلیپ‌های برنامه «بلایند دیت» با مجری‌گری فرد نامبرده است که در آپارات در دسترس است. @famp_for_family
ایندفعه انتخابات خیلی حال داد 😁 هم الکترونیک بود که لازم نبود کد دربیاریم و درگیر این مسائل شویم 🥹 هم بواسطه سامانه ای که وزارت کشور معرفی کرد راحت شعب اخذ رای اطرافمون رو یافتیم! 👍 entekhabiran.moi.ir تا ساعت ۱۸ وقت دارید ☺️ تعلل نکنید 😉 کار رو نصفه و نیمه رها نکنیم! بریم و انتخابمون رو کامل کنیم ... @famp_for_family
فجازی پاک برای خانواده
🌱خیلی از مربی های قرآن کودک و نوجوان برای هر جلسه اموزشی خود بازی هایی ابتکاری (که کسی هنوز اسمی برا
👿یکی از واژه های اشنا در بازی های رایانه ای دشمن است. ⚠️ کاربر در فضای بازی رایانه ای چه برخوردی باید با دشمن داشته باشد؟ دشمن در بازی رایانه ای ایا شایسته ترحم است؟ یا دشمن بودن مجوز هر نوع برخوردی را به کار بر میدهد؟ در فرهنگ دینی تفاوت قابل توجهی میان دشمنان گذاشته شده است. دشمن دانا و دشمن نادان، دشمنی که به روی انسان شمشیر کشیده و دشمنی که کاری به کار ما ندارد.  دشمنی که از میدان جنگ در حال فرار است و دشمنی که رودر روی ماست. دشمنی که پشیمان است و دشمنی که بر دشمنی خود اصرار دارد. دشمنی که اسیر ماست و دشمنی  که رهاست. دشمنی که مجروح است و دشمنی که سالم است. دشمنی که زن است و دشمنی که مرد است. . امام صادق علیه السلام نیز فرمود: رسول خدا صلوات الله علیه هر گاه میخواست لشکری را اعزام کند آنان را به حضور می طلبید و در مقابل خود می نشاند. آن گاه می فرمود: به نام خدای متعال حرکت کنید و از او یاری بجویید. در راه خدا جهاد کنید از غنایم سرقت ننمایید، کفار را مثله نکنید. درختان را قطع نکنید مگر ناچار باشید... و امیر مومنان علی علیه السلام فرمودند: وقتی بر دشمن خود قدرت یافتی، به شکرانه قدرتت بر او، از او بگذر. ⁉️در چند بازی رایانه ای این معادلات درباره دشمن رعایت میشود. اصلا "بخشش" در دنیای مجازی این بازی ها چه معنایی دارد؟ 📖بخشی از کتاب ارتش رایانه ای و نوازش تازیانه ای @famp_for_family
فجازی پاک برای خانواده
👿یکی از واژه های اشنا در بازی های رایانه ای دشمن است. ⚠️ کاربر در فضای بازی رایانه ای چه برخوردی با
📚 اوصیکم به خواندن کتاب بسیار زیبا و خواندنی «همسایه های خانم جان» تا روشن شود برایمان روش و منطق اسلامی در برخورد با دشمنی همچون داعش چگونه است ... بنظرم در این کتاب میتوان به روشنی تفاوت اسلام شیعی و اسلام داعشی را برای نوجوانان روشن کرد.
فجازی پاک برای خانواده
از نمایش ترومن تا سکوی ترومن! تاملی در دنیای پوشالی مخالفان ایتا در عصر گالیله زمین مرکزی در اذهان قاطبه جامعه حاکم بود و هرکسی خلاف آن میگفت تکفیرش میکردند و محاکمه گالیله نشان دهنده اوج تسلط ایده زمین مرکزی در اذهان مردمان وقت بود. افسانه، افسانه است چه افسانۀ زمین مرکزی عصر گالیله باشد چه افسانۀ آزاد و دموکراتیک انگاریِ فضای مجازی و اینترنت توسط خودعاقل پنداران وطنیِ ایرانِ قرن پانزدهم... نتیجه این افسانه ها هم تقریبا یکسان است. افسانه اول به محاکمه و حکم اعدام گالیله منجر می شود و دومی به ایزوله شماریِ سکوهای داخلی و بین المللی انگاریِ سکوهای خارجی... اولی را کلیسای عصر تاریکی رقم می¬زند و دومی را برخی جریان ها و رسانه های اصولگرا و انقلابیِ همنوا با جریان استعمار مجازی... جالب اینکه هردو هم خاستگاه دینی دارند! این جماعت اصولگرای خودعاقل تر پندار، چنان از ایزوله شدن مردمان در سکوهای داخلی و مثلا در ایتا و ویراستی حرف میزنند که گویا ملل دنیا، همانطور که می¬ زیند در این سکوهایِ به اصطلاح بین المللی هم بازنمایی شده اند و هر ملتی هرآنگونه که اراده کرده در این فضاها هم زیست می کند و با چنان حرارت و اطمینانی عبارت " پیام¬رسانهای بین المللی" را تکرار می¬کنند که گویا ملت های عالم در تفاهمی مشترک به تعریف قواعد و مقررات سکوها اقدام کرده اند و نهادی متشکل از تک تک ملل عالم بر پشت میز تنظیم گری سکوها نشسته است... در حالی که مردمان عاقل بین الملل، به افسانه بودگی عباراتی چون آزاد، دموکراتیک و خنثی بودن اینترنت اذعان دارند و می دانند که سکوها کدخدا دارند و توسط از ما بهترانی، حکمرانی و رگولاتوری می شوند و صاحبان فضای سایبر از طریق داده های کلان ملت¬ها به رصد و شناخت جامع و مدیریت آنها میپردازند و فضای مجازی حاضر، حد اعلای سلطه را برای استعمارگران تامین می¬کند. استعمار مجازی ترم جدیدی در ترمینولوژی استعمارپژوهان است. این "مغزهای زنگ زده واقعیت نبین"، سکوهای آمریکایی را بدل از دنیای بین الملل گرفته اند و همانند ماهیِ در تنگ، که می پندارد در دریای بیکران می¬زید و یا همانند قهرمان فیلم "نمایش ترومن" که در دوران خامی و جهالت فکر می کرد که در دنیایی بدون انتها زیست می کند، بر این پندارند که در فضای مجازیِ بیکران و آزاد و عادلانه و بی حاکم زیست می کنند. ترومن نظر و اراده کارگردان "نمایش ترومن" را نپذیرفت ولی اگر کسی علاقمند باشد نظر کارگردان "سکوی ترومن" را بپذیرد که "دنیای خارجی هیچ مزیتی بر سکوهای آمریکایی ندارد" ، حرفی نیست و این انتخاب حق اوست ولی حق ندارد انتخاب دیگرانی را که نمی خواهند بدین عالم دست ساخته تن بدهند، با دروغ و توهین و شانتاژ مانع شود و مثلا در محافل عمومی و خصوصی و در نجواهای درِگوشی، فغان و شیون کند که ای داد که این سکوهای داخلی در تقابل با سکوهای بین المللی به دنبال دوقطبی سازی مردمان ایرانند و برچسب "ایتازده گی" را به سان مهلک ترین بیماری سایبری ایران معرفی کنند و علمای قم و زعمای تهران را تذکر و تحذیر نمایند. در حالی که با این منطق، اول دوقطبی ساز این کشور امام روح الله بود که با کوبیدن بر طبل استقلال، "ایران زده گی" را متعیّن کرد که سودای ایرانیّتِ اقتصاد و فرهنگ و سیاست و ... داشت. ولی درد این جماعت در اصل با ایتا و ایتازدگی نیست بلکه مشکل با بومی گرایی سایبری و هرگونه سکوی بومی مستقل ایرانی است. طبیعتا هر جامعه عاقلی که به دنبال زیست واقعی بدور از هدایت و تنظیم گری بیگانگان باشد باید به سمت توسعه سکوهای بومی خود پیش برود و البته ارتباط با سایر ملت ها و ارتباطات بین المللی، داستان مفصلی است که نیازمند همت بین¬المللی بدور از سلطه حکمرانان فضای مجازی موجود است که در فضایی شفاف و عادلانه به توسعه سکوهای مشترک اهتمام کنند که ابعاد آن را قبلا در یادداشتِ "جنبش عدم تعهد سایبری فرصتی برای توسعه سکوهای بین المللی" (https://a-najafpour.ir/adam-taahod/) به عنوان ضرورت ارتباطات آزاد و روشمند ملت های دنیا مفصل توضیح داده ام. در انتها ذکر این نکته را لازم می دانم که اصل مشکل در این است که ضعف سواد حکمرانی فضای مجازی به بین المللی انگاری سکوهای آمریکایی و لولوپنداری سکوهای داخلی می انجامد... متن کامل یادداشت در لینک: https://a-najafpour.ir/galile/ عزیز نجف پور https://ble.ir/a_najafpour @famp_for_family
هشتمین همایش ملی فضای مجازی پاک با عنوان «تمدن نوین اسلامی، و حکمرانی فضای مجازی» به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) برگزار می‌گردد. محور های همایش: هوش مصنوعی و تنظیم‌گری فضای مجازی فضای مجازی برآمده از هوش مصنوعی اخلاق، دیانت و انسانیت در عصر هوش مصنوعی دستیار هوشمند و سبک زندگی چالش جعل عمیق تأثیرات هوش مصنوعی بر مدنیت و مدیریت جامعه اشتغال و توزیع ثروت در عصر هوش مصنوعی مهلت ارسال مقالات: ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ تاریخ برگزاری همایش: ۱۴۰۳/۰۴/۰۳ وبگاه: famp8.atu.ac.ir 🌐 Famp.ir 🆔 @Fampir
📣 نگذارید حجم لغات فرنگی در زبان فارسی بیش از این بشود! 🔹رهبر انقلاب: ما از داریم غفلت میکنیم. حالاها متأسّفانه هجوم زبانهای بیگانه هم زیاد شده؛ هجوم زبانهای اروپایی، غربی و بالخصوص انگلیسی زیاد شده، همین‌طور بی‌دریغ مصرف میکنند. به نظر من عکسش باید انجام بگیرد؛ بایستی معادلهای فارسی [ترویج بشود]... عجیب هم به نظر نیاید؛ یک مقداری که انسان عادت بکند، میبیند خیلی هم قشنگ است. به نظر من این کار هم بایستی انجام بگیرد... یعنی واقعاً نگذارند حجم لغات فرنگی در داخل زبان فارسی، دیگر بیش از این بشود؛ یک مقداری از این کم کنند و به زبان فارسی یک خلوصی بدهند تا یک زبانِ نابِ فارسی باشد ان‌شاءاللّه. 🔹بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار شاعران. ۱۴۰۳/۱/۶ 🗓 ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی @famp_for_family
🔶 گیوتین دیجیتال؛ واکنش آنلاین کاربران شبکه‌های اجتماعی به سکوت سلبریتی‌ها در موضوع غزه 🔹روند فزاینده تجمع‌ها، تحصن‌ها و رشته تظاهرات در اعتراض به جنگ غزه در کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی، اکنون از فضای واقعی به فضای آنلاین سرریز شده است و طی چند روز گذشته با فوران خود افراد مشهوری را هدف قرار داده که از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه حمایت می‌کنند یا در قبال این جنایت‌ها سکوت کرده‌اند. 🔹کارزار یاد شده که پس از برگزاری رویداد سالانه مُد مت گالا در ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) آغاز به کار کرد، اسامی افراد مشهور را در فهرستی با نام *Blockout ۲۰۲۴* جمع‌آوری کرده است؛ ایده این است که افراد مشهوری که در قبال جنگ علیه غزه سکوت کرده یا از آن حمایت می‌کنند، در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، ایکس و تیک‌تاک مسدود شوند. ▪️متن کامل گزارش در [خبرگزاری میزان](https://www.mizanonline.ir/fa/news/4773204/) 🔻 همراه ما باشید: [تلگرام](http://lk5.ir/t) | [بله](https://ble.ir/iccbso) | [ایتا](http://lk5.ir/e) | [توییتر](http://ln4.ir/tw) @iccbso (بایکوت)_دیجیتال @famp_for_family
🔶 سلبریتی هایی که بلاک شدند! @Fars_plus
فجازی پاک برای خانواده
دختر ۱۳ ساله: بیشتر وقتم تو اینستاگرام بودم و زندگی بقیه رو تماشا میکردم. خب من بهشون حسودی ام میشد
10.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 گزارش کنگره آمریکا از آثار منفی اینستاگرام بر روی دختران نوجوان 📡 @pdpaydarymelli پی‌نوشت: ماحصل این بازخواست‌های کنگره از امثال متا چیه واقعا؟! این جلسات نمایشی است یا در واقع هم تاثیری داره؟ 🧐 @famp_for_family
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 آیا می‌دانید بجای پرداخت بیعانه می‌توانید از سرویس پرداخت امن دیوار استفاده کنید؟ ✅«پرداخت امن» که به تازگی به اپلیکیشن اضافه شده، روش جدید پرداخت مبلغ معامله یا بیعانه برای جلوگیری از کلاهبرداری و انجام معامله‌ای قابل اطمینان است. در این روش پول پرداخت شده توسط خریدار در حسابی واسط قرار می‌گیرد و تنها پس از تایید دریافت کالا یا خدمات توسط خریدار به حساب فروشنده واریز می‌شود. همچنین فروشنده هم مطمئن است که پولش در حسابی امن قرار دارد و می‌تواند کالای خود را با اطمینان ارسال کند. ✅ با اشتراک گذاری محتوای پیشگیرانه در آگاه سازی عمومی مشارکت کنید. کانال را دنبال کنید تا از آخرین هشدارها و آموزش‌های ایمنی و امنیت سایبری به زبان ساده آگاه شوید. 🆔@safeclick