📌موسی کلیم الله؛ قیامی علیه تحریف
🖊دکتر حفیظه مهدیان
🔹فیلم سینمایی موسی کلیم الله روایتی است از زمان بردگی بنیاسرائیل تا میلاد منجی و به نیل سپرده شدنش. در لایۀ سوم تحلیل گفتمان فرکلاف، رابطۀ اثر سینمایی با بافت اجتماعی تحلیل میشود. به عبارتی، ماهیت فیلم در رابطهاش با جامعۀ بررسی شده و تحلیل، تحلیلی بیرونی است.
🔸بازنمایی رسالت و پیامبری، همیشه جز پرحاشیهترین موضوعات سینمایی بوده است؛ چرا که نفس موضوع، (البته اگر با صداقت بازنمایی شود) در تناقض با اهداف غولهای رسانهای جهان در مورد رابطۀ بشر و معنویت است. غولهایی که عمدتاً الیگارشی یهود ایجاد و اداره میکند و به هر معنویت و ماوراگرایی به جز صراط مستقیم دعوت میکنند؛ معنویتهای التقاطی و تصوفهای منحرف که در آن هر چیزی یافت میشود به جز «عبودیت خداوند».
🔗مطالعۀ ادامۀ مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#نقد_فیلم
#فجر۱۴۰۳
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
✝️تلاش یهود برای تحریف مسیحیت
🔸یهود در طول سالیان متمادی، شیوههای متعددی را برای نابودی دشمنان خود تجربه کرده بود و به تناسب دوران متفاوت، آنها را به کار میگرفت.
🔹سیاست یهود در مقابله با ادیان دو راه بود: تحریف دین حقیقی و دشمنتراشی برای مؤمنین حقیقی از هممسلکان خود. حربۀ دوم یهود تاکنون هم ادامه داشته است و او برای مقابله با اسلام، داعش و تکفیریها را ایجاد میکند.
#عکس_نوشته
#یهود_و_صهیونیسم
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🎞نقد فیلم اشک هور | مادرانهای برای سردار هور
✍️سید محمدمهدی موسوی
🔹فیلم سینمایی «اشک هور» به نویسندگی و کارگردانی مهدی جعفری که به بخشهای مهمی از زندگی مجاهدانۀ سردار شهید علی هاشمی و انتظار مادر بزرگوارش برای بازگشت پیکر مطهر سردار هور میپردازد، از معدود آثار نسبتاً قابل قبول و آبرومند این دوره از جشنواره است.
🔸از جمله ویژگیهای خوب فیلم به جز فیلمبرداری درست و جذاب باید به استفادۀ صحیح از قدرت موسیقی بهخصوص در صحنههای تعقیب و گریز نیروهای ایرانی و عراقی اشاره کرد؛ ضمن آنکه نباید از موسیقی اثرگذار سکانسهایی که احساس مخاطب را در انتظار طولانی مدت یک مادر به تصویر میکشد، به راحتی گذشت.
🔗مطالعۀ ادامۀ مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#نقد_فیلم
#فجر۱۴۰۳
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
💠نامگذاری اسطورهای در پینمای ایلیا
🖊 مسیح عرفان
🔻بخش اول
🔹در قرآن کریم، نام دو تن از فرزندان حضرت آدم علیه السلام، هابیل و قابیل است. قابیل کسی است که مسیر شیطان را انتخاب میکند و برادرکشی برای رسیدن به منافع مادی، به اسم او سکه خورده است. به همین دلیل گاهی از جبههٔ شر به «قابیلیان» تعبیر میشود، افرادی که همچون قابیل برای مطامع دنیوی دست به جنایت میزنند.
🔸در کمیک ایلیا، خاندان سایه را که دشمن اصلی ایلیا و همان جبههٔ شر هستند، قائن و فرزندانش شکل دادهاند. اما قائن کیست؟ در نگاه اولیه، قائن نام شهری در ایران است و احتمالاً با زعفران درجه یک این منطقه آشنا باشید. اما آیا منبع اقتباس نام جبههٔ شیطان، یکی از شهرهای ایران است؟!
🔹خیر، در کمیک ایلیا نام قابیل که نامی قرآنی است حذف شده و معادل یهودی آن قرار داده شده است! در کتاب مقدس عبری شخصی به نام قابیل وجود ندارد و قائن یا Cain نامی است که به همان برادر هابیل نسبت داده میشود؛ یعنی قائن در یهودیت، همان قابیل در اسلام است.
#یادداشت
#نقد_انیمیشن
#نقد_کمیک
#سینمای_ایران
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
استاد محمدحسین فرجنژاد
✍️ مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد با همکاری مؤسسۀ شناخت جهت تکمیل اساتید و مربیان خود برگزار م
22.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥معرفی دورۀ تربیت مربی هویتساز
مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد با همکاری مؤسسۀ شناخت جهت تکمیل اساتید و مربیان خود برگزار میکند؛
🔰دورۀ تخصصی تربیت مربی هویتساز
ویژۀ دانشجویان و طلاب خواهر و برادر
🔸با حضور استاد
حجت الاسلام محسن وافی
(مدیر گروه نوجوان مؤسسۀ شناخت و کارشناس ارشد مشاورۀ اسلامی)
🔥مهمترین سرفصلها:
تفاوتهای نسلی
مهارتهای ارتباطی
اصول تعامل
روحیات نوجوان
ابعاد هویتی
عوامل تربیت و...
🔸 شرایط ثبت نام:
-آشنایی با مباحث مهم و کاربردی روانشناسی اسلامی و تربیت نوجوان
-تعهد نسبت به حضور منظم، مستمر و فعال در تمام جلسات
🔹 مزایا:
-ارائۀ گواهی معتبر
-جذب و اعزام به عنوان مربی مؤسسه به استانهای هدف
-شرکت در اردوهای تخصصی و تکمیلی
🔻شرایط جذب:
-ارائۀ تلخیص و جمعبندی از مباحث
-موفقیت در آزمونهای پایانی
- کلاسداری و ارتباط موفق با نوجوانان حاضر در حلقههای تربیتی مؤسسه
✨مکان برگزاری:
قم، خیابان هنرستان، جنب خیابان شهید تراب نجفزاده، پلاک ۲۴۵، مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
🔥مهلت ثبتنام تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
⚡️زمان برگزاری:
از ۲۷ بهمن تا ۹ اسفند
هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰
👈جهت کسب اطلاعات بیشتر با شمارۀ زیر تماس بگیرید:
09365965008
👈جهت ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید:
@nojavani1403
✨هزینۀ ثبت نام در دوره برای هر نفر ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان میباشد که با تخفیف ویژه برای طلاب و دانشجویان ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده.
📌در صورت موفقیت در دوره، هزینه عودت داده خواهد شد.
#دوره
#اطلاعیه
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🔘نقد فیلم آبستن | نمایش ناشیانۀ فلاکت ایرانی
✍️اسداللهی
🔸تمام داستان حول محور بدبختی و فلاکت و بیچارگی میچرخد و پول محور اصلی تمام خوشبختیهاست. در این فیلم تنها تصویری از زندگی فلاکتبار چند قشر از افراد جامعهای که به اصطلاح خودشان مجبور شدند برای فرار از بدبختی و بیچارگی تن به این سفر بدهند، فلاکتی که بارها با تکرار جملۀ من توبۀ 5 سالۀ خودم را شکستم از طریق «افشین» و حتی «مهری»(زن افشین) به گوش میخورد.
🔹این فیلم چند داستان و روایت نیمهتمام را را نهتنها تمام نمیکند و حتی شخصیتهای داستان را بر اساس کارهای اشتباهی که خود مرتکب شده و برای رهایی خود از گناهان و اشتباهاتشان تنها راه را فرار میبینند و هر کاری میکند تا به هدف خود برسد.
🔗مطالعۀ ادامۀ مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#نقد_فیلم
#فجر۱۴۰۳
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
استاد محمدحسین فرجنژاد
💠نامگذاری اسطورهای در پینمای ایلیا 🖊 مسیح عرفان 🔻بخش اول 🔹در قرآن کریم، نام دو تن از فرزندان ح
💠نامگذاری اسطورهای در پینمای ایلیا
🖊 مسیح عرفان
🔻بخش دوم
🔸عجیب است که چرا یک پینمای ایرانی که دائم در تلوبیون تبلیغ میشود، بایستی از ادبیات عبری در نامگذاری شخصیتها استفاده کند و به جای تعبیر قرآنی، معادل عبری آن را به کار ببرد؟ نام ایلیا هم در ادبیات قرآنی وجود ندارد و به گفتهٔ بعضی کارشناسان، معادل نام علی در کتاب مقدس مسیحی است.
🔹استفاده از نامهای غیربومی برای جذب مخاطبین خارجی کارآمد است اما در کمیک ایلیا که استفادهٔ داخلی داشته و هدف اصلی آن تأثیرگذاری بر مخاطب داخلی است، برند کردن نامهای غیربومی و یهود یا مسیحیتزده باعث فرصتسوزی در رساندن پیام الهی میشود. اسامی کارکرد ویژهای در انتقال فرهنگ دارند و میتوان تغییر سبک زندگی مردم را از اسامی مُد شده، تشخیص داد. به نظر میرسد زیبندهتر این بود که کمیک ایلیا با نگاهی به فرهنگ ایرانی-اسلامی، برای قهرمان و ضدقهرمانش نامگذاری کند تا استفاده از کتب جعلی و اسطورهزدهٔ یهودی و مسیحی.
#یادداشت
#نقد_انیمیشن
#نقد_کمیک
#سینمای_ایران
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
📌ریشهها و باورهای انجمن تئوسوفی
🔸سنگ بنای انجمن تئوسوفی در شهر نیویورک با این شعار گذاشته شد که «هیچ مذهبی بالاتر از حقیقت نیست».
🔹این مکتب فرقهای سعی در «تطبیق» علوم انسانی با فلسفه و اصول و آداب مذهبی در زیر یک چتر واحد تحت عنوان حکمت ازلی دارد که فراتر از ادیان است و میکوشد تا حکمتی که در چارچوب امور باطنی و سری باید مخفی بماند را تنها به اهلش شرح دهد.
#عکس_نوشته
#تاریخی
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
📽نقد فیلم بازی خونی | روایتی آشفته از حماسۀ شهر هزار سنگر
✍️سید محمدمهدی موسوی
🔸فیلمنامۀ این کار را مسعود هاشمینژاد نگاشته و قصه به مهمترین واقعۀ شهر آمل در دوران معاصر میپردازد که طی آن در سال 60، گروهکی کمونیستی با گرایش مائویی قصد تصرف این شهر را دارند. همین ابتدا باید این نکته را متذکر شد که توجه به این سوژۀ آن هم بعد از گذشت 43 سال از آن واقعه، فی نفسه ارزشمند و قابل تقدیر است و در اهمیت این مسئله، همین نکته بس که آمل تنها شهری است که واقعه و نام آن در وصیتنامۀ حضرت امام (ره) آمده است.
🔹به دیگر سخن، به بهانۀ بیان نکاتی دربارۀ یکی از مقاطع حساس دوران دفاع مقدس، نظارهگر روایتی بیچفت و بست هستیم؛ اینکه ماجرای نفوذ و تحرک گروهکیها به یکباره به داستانی عاشقانه پرت میشود و بعد از دقایقی، این فضای عاشقانه رها شده و دوباره و بدون هیچ رجوع و زمینهای داستان از ادامه تحرکات این گروهکها سر درمیآورد و این بینظمی و آشفتگی در فیلمنامه که در نوع روایت اثر خودش را نشان داده باعث میشود که به صراحت بگوییم «بازی خونی» فیلمی ضعیف است که به هیچوجه در خاطرۀ جمعی سینمادوستان به اثری ماندگار تبدیل نمیشود.
🔗مطالعۀ ادامۀ مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#نقد_فیلم
#فجر۱۴۰۳
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🎞نقد فیلم گوزنهای اتوبان |پیشنهاد بیشرمانه به پاپتیهای ابلق
✍️محمدعلی چوپانیان
🔸به کارگردانی ابوالفضل صفاری و بازیگری نوید پورفرج،الناز شاکردوست، پیمان قاسمخانی و صدف اسپهبدی یک فیلم وصله-پینهای در قالب ژانر فلاکت است.
🔹فیلم داستان یک زوج دم بخت پاپتی است که با پیشنهاد یک فرد پولدار وارد بازی شهرت میشوند و در نهایت رابطهشان بدلیل غیرت مرد دچار مشکل میشود.
🔸فیلم گوزنهای اتوبان ترکیبی فرانکاشتاینی از فیلمهای پیشنهاد بیشرمانه (۱۹۹۳ -آدریان لین)، مغزهای کوچک زنگ زده (۱۳۹۶ -هومن سیدی)، ابلق (۱۳۹۹- نرگس آبیار) و گربه سیاه (۱۴۰۰- کریم امینی) میباشد.
🔹یک بدن چهلتکه که هر تکهاش از یک فیلم به عاریت گرفته شده است.
🔸البته خط اصلی فیلمنامۀ گوزنهای اتوبان همان محور مرکزی داستان فیلم آمریکایی پیشنهاد بیشرمانه است که ماجرای بیاراده بودن افراد فقیر در برابر وسوسه پول زیاد میباشد.
🔹در تیتراژ ابتدایی فیلم، خیرمقدم لوگوی اسپانسرهای غربی نشان از تکرار یک فیلم سفارتی-سفارشی دارد.
[ ادامه 🔻]
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎞نقد فیلم گوزنهای اتوبان |پیشنهاد بیشرمانه به پاپتیهای ابلق ✍️محمدعلی چوپانیان 🔸به کارگردانی اب
🔸فیلم با بیجنبه نشان دادن قشر مستضعف یا همان پاپتیها، دست به تمسخر این بخش زحمتکش جامعه میزند.
🔹فیلم گوزنهای اتوبان جز تکرار تحقیر قشر زیر خط فقر جامعۀ ایرانی حرف جدیدی برای گفتن ندارد.
🔸قشری که نمایش تحقیرآمیزشان با عنوان ژانر فلاکت اینروزها در محافل سینمایی غربی خوشجایزه شده است؛ جایزههایی خوشآب و رنگ ولی سمآلود برای تحقیر ملل مستقل.
🔹گویا آقای ابوالفضل صفاری کارگردان فیلم گوزنهای اتوبان قبلاً هم با فیلم از تهران تا بهشت طعم اینگونه جایزهها را سر سفره جشنواره مونترال چشیده است.
⬅️پینوشت:
فیلم تبلیغ سیگار کشیدن بانوان است که باید با وضع قوانین مانع آن شد.
#یادداشت
#نقد_فیلم
#فجر۱۴۰۳
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا