◾️شبکه گسترده خانوادگی فرانکیستها
▫️در قرون نوزدهم و بیستم میلادی، فرقه فرانک بهصورت یک سازمان سرّی به حیات خود ادامه داد؛ اعضای آن «به ظاهر» به طور دقیق آداب کاتولیکی را اجرا میکردند و در محل زندگی خود بهعنوان مسیحیان مؤمن شناخته میشدند. ( دائرهالمعارف یهود تعبیر «به ظاهر» رابه کار برده که نشانگر تداوم یهودیت در فرانکیستهاست.)
▫️اعضای فرقه، چون دونمههای عثمانی، تنها در میان خود ازدواج میکردند. بدینسان، به نوشته دائرهالمعارف یهود، «یک شبکه گسترده خانوادگی» از فرانکیستها پدید شد؛ آنان فرزندانشان را طبق روش خود پرورش میدادند و با تاریخ و سنن فرقه آشنا میکردند. اعضای این فرقه، بهسان فراماسونها، یکدیگر را «برادر» میخوانند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۲ و ۱۴۳، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#پاراکتاب
#تاریخ_یهود
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
بیماری مادرزادی سینمای ایران.mp3
1.95M
📻 #صوت| بیماری مادرزادی سینمای ایران
👤استاد فرج نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
▪️ استعمار نو و حجاب در ایران
⬅️ کوتاه نگاشتهای پیرامون دوره زن و رسانه
🔻 بعد از شورشهای مردم بسیاری از کشورهای مستعمره در قارههای مختلف، نظام سرمایهداری به این نتیجه رسید که شکل فعلی استعمار، آنها را نابود خواهد کرد، پس به صورت ظاهری به کشورها استقلال داد اما در عمل از طریق حکومتهای دستنشانده، مناسبات و نهادهای بینالمللی جدید از منابع و سرمایههای آنها بهره کشی نمود.
🔒 ادامه یادداشت 🔒
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
▪️ استعمار نو و حجاب در ایران ⬅️ کوتاه نگاشتهای پیرامون دوره زن و رسانه 🔻 بعد از شورشهای مردم بس
🔻 یکی از ارکان مهم نظام سرمایهداری، نیروی انسانی است. جنبشهای زنانه بین سالهای 1875 تا 1885 با پشتیبانی نظام سرمایهداری شکل گرفت و علت آن خارج کردن زن از حیطه خانواده و سرپرستی مرد، پدر و برادر بود تا تحت مدیریت و حاکمیت قرار گرفتن زن به حساب بیاید.
🔻 مردی که اعتصاب میکرد، به خانواده خود نیز اجازه کار کردن نمیداد و از آن جایی که همیشه کارگر زن بیشتر از کارگر مرد بود، این مسئله به ضرر نظام سرمایهداری تمام میشد. در ابتدای امر کتابی در مذمت خانواده به عنوان ملعونترین و خبیثترین نهاد جامعه نوشته شد و مرد در آن نماد ظلم، زن نماد مظلوم و فرزندان نماد مزاحمهای آزادی بیان تلقی شدند.
🔻 با قانونی کردن طلاق، در ده سال زنان زیادی از همسران خود جدا شده و تبدیل به نیروی انسانی شدند. روندی که بیش از صد سال است در جوامع مختلف غربی و حتی کمونیستی مانند چین مشاهده میشود. زن همپای مرد 8 الی 16 ساعت در روز کار میکند و حدود یک سوم درآمد خویش را به عنوان مالیات میپردازد و مخارج خانه را بصورت نصف نصف با مرد تامین میکند.
🔻 با گسترش فضای مجازی و ارتباطات، زن غربی با جامعهای در ایران مواجه شد که زن آن جامعه در خانه مینشیند و از همسر برای خرید کفش و لباس خود نفقه میگیرد و به وظایف مادری مطابق روحیاتش مشغول است. زنی که اگر هم شاغل است، شغل وظیفه او محسوب نمیشود و او فقط به علت دلسوزی برای حفظ خانواده یا برحسب علاقه خود به شغلی خاص کار میکند.
🔻 زنی که بدنش مانند خانواده سلطنتی مقدس شمرده میشود و فروشی نیست. او نیاز ندارد با لباس دو بنده کنار روغن موتور ماشین عکس بگیرد تا کارخانه تولید کننده بیشتر بفروشد! زنی که با حجاب دکتر، ورزشکار مدال آور، خلبان، مهندس و مخترع میشود. این زن با این جایگاه اجتماعی کجا و زن کالا شده غربی کجا؟
🔻 قطعا زن غربی در مواجه با چنین زنی نسبت به جامعه خود قیام خواهد کرد. چاره چیست؟ باید تمدنی که چنین زنی را به دنیا معرفی میکند، از بین ببرند. این تمدن برای نظام سرمایهداری و حفظ مستعمراتش بسیار خطرناک است. چگونه میتوان زن ایرانی را بیحجاب کرد؟ شعارهای فریبندهای مانند حق دوچرخه سواری یا خوانندگی زنان و حتی شعارهای نمادین و ادعاهایی همچون حجاب اختیاری.
🔻 اگر حجاب از بین برود، زن شرقی مانند زن غربی تبدیل به کالا شده و نوعی چرخ دنده نظام سرمایهداری خواهد شد. خانواده مضمحل میشود، نهاد مقدس خانواده تبدیل به نهاد خبیث مزاحم آزادی میشود. حجاب برای زن ایرانی نه امنیت و رشد بلکه محدودیت و مزاحمت تلقی شود. پس برنامه چیست؟ تغییر #شناخت از یک طرف و روایتسازی برای تغییر زاویه نگاه زن ایرانی از طرف دیگر.
🖌 م. شیربخت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
⭕️ جنگ هیبریدی از نگاه آمریکا
◾️ یکی از نظریه پردازان جنگ ترکیبی آقای هافمن، سرگرد نیروهای ویژه ایالات متحده آمریکا هست. این فرد در سال ۲۰۰۴ این نظریه را مطرح میکند؛ که جنگ ترکیبی، جنگی است که با استفاده از بازیگران دولتی و غیردولتی از طریق ابزارهای نظامی صورت میگیرد.
◾️ این بازیگران با تجهیزات و ساختارهایی که دارند وارد عمل میشوند و این تجهیزات و ساختارها کمک شان میکند که در جنگ با حضور نیروهای آمریکایی موفق شده و غلبه پیدا کنند.
📎 دکتر محمد حسین قربانی، دوره رسانه و جنگ شناختی
#دوره
#دشمن_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📜 تاریخچه عملیات روانی
◾️ در اواخر قرن نوزدهم، مفهوم عملیات روانی مطرح میشود. تقریباً از ابتدای جنگ جهانی اول، عملیات روانی جدی میشود و با ایجاد رسانههایی مانند رادیوتلویزیون که اوایل قرن بیستم ایجاد شد، این مفهوم کاربرد بسیار بیشتری پیدا کرد.
◽️ توجه کنید برخلاف تصور غالب، عملیات روانی از ابتدا در قالب رسانه نبود. برای مثال؛ در میادین جنگ، برای عملیات روانی و فریب دشمن نقشهکشی میشد. حتی در صدر اسلام هم مصداقهایی برای عملیات روانی وجود دارد و هنوز هم در جنگها از عملیات روانی استفاده میشود، اما عملیات روانی با ورود به قالب رسانه قدرت بسیار بیشتری پیدا کرد.
📎 دکتر رفیعالدین اسماعیلی، دوره رسانه و جنگ شناختی
#دوره
#عملیات_روانی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نقش تحریم ها در جنگ اقتصادی
📎 دکتر محمد حسین قربانی، #دوره رسانه و جنگ شناختی
#اقتصاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📜 تاریخچه جنگ رسانهای
◾️ در اواسط قرن بیستم، زمانی که سینما جدیتر شد، مفهومی به نام جنگ رسانهای مطرح میشود. جنگ رسانهای در اوایل ظهور خود، بیشتر دعوایی بین شبکههای خبری تلویزیون و یا مفاهیمی که برای مقابله با فرهنگ موجود در سینما به نمایش میگذاشت، اجرایی شده بود.
◽️ در همین زمان بود که دعوای فرهنگی در غرب رخ داد و مدرنیسم به پستمدرنیسم تبدیل شد. همچنین جنگ فرهنگی هم بُروز یافته و مؤثرتر و پرکاربردتر، مورد استفاده قرار گرفت.
📎 دکتر رفیعالدین اسماعیلی، #دوره رسانه و جنگ شناختی
#جنگ_سایبری
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💠 هفته اول دوره زن و رسانه برگزار میشود ◽️ پنج شنبه ۲۴ آذرماه: ◾️ کلاس اول و دوم از ساعت ۱۴:۱۰ الی
💠 هفته دوم دوره زن و رسانه برگزار میشود
▫️ پنج شنبه اول دی ماه
▪️ بررسی کنشگری طلاب خواهر در فضای مجازی ساعت 14:10 الی 15:40 با تدریس خانم فتحی
▪️ تجربهنگاری کنشگری در فضای مجازی ساعت 16 الی 17:30 با تدریس خانم منافی
▪️ زن در رسانه ملی ساعت 17:50 الی 19:20 با تدریس حجت الاسلام سلمان رضوانی
▫️ جمعه دوم دی ماه
▪️ دورهمی و نشست الزامات حضور زنان در فضای مجازی با حضور فعالان فضای رسانه و میدانی حوزه زن صبح ساعت 8 تا 12 (با حضور حاج حسین یکتا)
▪️ زن در شبکههای ماهوارهای ساعت 13 الی 16:20 با تدریس حجت الاسلام پیشاهنگ
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸اولین کلاس از سومین روز دوره «زن و رسانه» با حضور خانم فتحی و موضوع «بررسی کنشگری بانوان حوزوی در فضای مجازی» در مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد در حال برگزاری است.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎬#ببینید| تلاش آتش به اختیار برای تولید علم - بخش اول ◾️تو پیادهروهای قم جلسه میگرفتیم! ◾️تو حجره
◽️ سلام استاد! خوب خلوت کردی و تنها در کنار خانواده عوض همهی نماندنها و نبودنها را درآوردی.
◽️ اینجا هوا سرد است، آسمان آبی خدا حکایت از پایان تمام سختیها است. به لطف شما دیگر کنار جدول خیابان جلسهای نمیگیریم و مدتهاست که دستگیر دسترنجتان هستیم.
◽️ قول داده بودی تا کنارمان بمانی، یادت هست که چند شب نخوابیده بودی و وقتی سوالی پرسیدم، حتی حوصله فکر کردن به سوالم را نداشتی و وقتی تلاش کردم تا بخندی، نیش خندی زدی و با ته لهجه یزدیات گفتی: خول شدی...
◽️ راستی خوب راحت جا خوش کردی و به جای سالها بیخوابی خوابیدی و دیگر تمام داستان ورق عوض کرد و ما را وسط این همه بحران جا گذاشتی. تو را به اندازه تمام ناکامیام در خواستنت دوست دارم.
برای همه دلسپردههای دیار هستی بخش فاتحه مع الصلوات
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸حضور حاج حسین یکتا در دورهمی الزامات حضور زنان در فضای مجازی در دوره «زن و رسانه» موسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸 #گزارش_تصویری| دوره «زن و رسانه» پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد برگزار شد.
💡سرکار خانم فتحی با موضوع بررسی کنشگری طلاب خواهر در فضای مجازی، سرکار خانم منافی با موضوع تجربه نگاری کنشگری در فضای مجازی، حجتالاسلام سلمان رضوانی با موضوع زن در رسانه ملی و حجتالاسلام پیشاهنگ با موضوع زن در شبکههای ماهوارهای در ایران، از اساتید این هفتهی دوره بودند.
💬ضمناً جمعه صبح دورهمی و نشست الزامات حضور زنان در فضای مجازی با حضور فعالان فضای رسانه و میدانی حوزه زن و با حضور حاج حسین یکتا برگزار شد.
#زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
15.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مارپیچ سکوت چیست؟
📎 استاد احمد باصری، دوره رسانه و جنگ شناختی
#دوره
#عملیات_روانی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️نفوذ فرانکیستها در کشورهای مختلف
▫️فرانکیستهای لهستان، مانند دونمههای عثمانی، در دوران بیثباتی سیاسی کشور از موقعیت بهره جستند و برخی از آنان عناوین اشرافی برای خود به دست آوردند. برخی از خانوادههای فرانکیست مقیم امپراتوری اتریش نیز به صفوف اشرافیت اتریش راه یافتند. در سده نوزدهم، بسیاری از آنان به مقامات عالی سیاسی لهستان رسیدند.
▫️ سازمان سرّی فرانکیست لهستان با دونمههای عثمانی رابطه نزدیک داشت. کانون دیگر فرقه فرانک، در شهر ورشو بود. فرانکیستها در این شهر به احداث کارخانههای متعدد دست زدند و در سازمانهای فراماسونری آن تکاپویی گسترده داشتند. در سالهای ۱۸۴۸_۱۸۴۹ تعداد زیادی از خانوادههای فرانکیست به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند. به نوشته دائرهالمعارف یهود، حتی تا به امروز نیز برخی از اعضای فرقه فرانک تصویر مینیاتور اوا فرانک، دختر یاکوب، را به گردن خود میآویزند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۳، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 تاریخچه جنگ ادراکی
◾️ در اواخر قرن بیستم تحولاتی همچون پیدایش امکانات برای شناخت انسان به خصوص مطالعه درباره مغز انسان و عملکردهای آن، مطرح شدن نظریات جدیدی در حوزه محاسبات، گسترش ارتباطات دیجیتال و فناوریهای آن رخ داد.
◽️ از دیگر تحولات این قرن ساخت اولین رایانه جهان بود. در اثر پیدایش این تحولات و ارتباط آنها با یکدیگر، جنگ ادراکی شکل میگیرد؛ که جنگ ادراکی آخرین جنگ پیش از جنگ شناختی است.
📎 دکتر رفیعالدین اسماعیلی، #دوره رسانه و #جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎬 سینما، سرچشمهی هنرها
📌 سینما رسانهای مرکزیت یافته و منبع تغذیه برای سایر رسانههاست و همچون یک آفریننده خلاق برای کل فرهنگ عمل میکند.
📌 تکوین و بازتولید جامعه جدید از خلال تصاویر صورت میگیرد و فیلم، غنیترین و تاثیرگذارترین منبع خلق تصویر در ذهن مخاطب است.
📌 سینما میانجی و حدواسطی است بین هستی و آگاهی ما از هستی و به این دلیل است که می تواند انگارههای ذهنی مخاطب را تغییر داده و انگارههای جدیدی را خلق کند و نیز به این دلیل است که می تواند مخاطب را به بازاندیشی هویتی وادارد.
📌 کار سینما خلق جهان نمادینی است که قواعد و ارزش های خود را داراست. جهانی که با استفاده از نشانه ها ساخته شده و نمادین است، و بنابراین لزوما منطبق بر جهان واقعی ما نیست.
📎 دکتر مهدیان، #دوره #زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️قبالا و انحراف معنویت یهود
▫️اواخر قرن نوزدهم و کل قرن بیستم، یکی از مهمترین ادوار حضور اندیشه یهودی در عرصه عمل جهانی است؛ یکی بهدلیل تأسیس سازمان صهیونیسم با مخارج اشراف یهود چون روچیلدها و با مدیریت اجرایی «تئودور هرتصل» و دیگری بهدلیل جنگهای خانمانسوز اول و دوم و دیگر بهدلیل تأسیس رژیمی یهودی در فلسطین اشغالی که از آرمانهای آخرالزمانی قبالای لوریایی بود.
▫️نقشی که قبالا و حسدیسم در اندیشه معنویت یهودیت معاصر ایفا کردند، اصلا کماهمیت نیست، گرچه اهمیت آن به اندازه اهمیت زمانهای پیشین نیست. چندان آثار مکتوبی که واقعاً زنده باشد از حسیدیسم وجود ندارد؛ لیکن اندیشه شخصی نویسندگان دینی چون آبراهام ایزاک کوک (حدود ۱۸۶۵_۱۹۳۵) پیشوای روحانی، عارف و خاخام اعظم فلسطین، هنوز هم تاثیر چشمگیری دارند.
▫️علاوه بر این، تجدید حیات اندیشه دینی در محافل یهودی «غربیشده» در خلال دو جنگ جهانی، بسیار تحت تأثیر اندیشههای مارتین بوبر (۱۸۷۸_۱۹۳۵) فیلسوف یهودی بوده است؛ چرا که بوبر در بخشی از آثار خود به تبلیغ ایدئولوژی حسیدیسم، آنچنان که خود فهمیده بود، میپردازد.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۴ و ۱۴۵، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔘 روش درست تحلیل پدیدهها
💬 برای تحلیل هر پدیده و موضوع، باید چند قدم قبل از خود موضوع، یعنی موضوعات قبل، ریشهها و تاریخچه آن موضوع را بررسی کرد. زمانی که ریشهها و گذشته موضوع مشخص شد، اصل موضوع نمایان و واضحتر میشود.
💬 در هر موضوع اگر درباره ریشه و گذشته خود موضوع تحقیق و بحث نکنیم، به نتیجه درستی نمیرسیم؛ چه موضوعاتی که در رسانه مطرح است مانند زن در رسانه، دین در رسانه و یا حتی موضوعاتی حول جامعه شناسی، اگر این موارد را بررسی نکنیم تحلیل درستی ارائه نخواهیم داد.
📎 حجتالاسلام سلمان رضوانی، #دوره #زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
تفاوت جنگ نرم و جنگ سخت.mp3
1.93M
🎙#بشنوید|تفاوت جنگ نرم و جنگ سخت
👤دکتر محمد حسین قربانی
#جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 انتخاب دقیق مسیر پژوهش
◽️ در پژوهش، انتخاب دقیق مسیر بسیار مهم است. زمانی که ما مسیر خود را دقیق و قطعی انتخاب نکنیم، در میان راه، مدام شاخه به شاخه میشویم و در آخر هم به نتیجهای نمیرسیم.
◽️ اگر مسیر پژوهش ما مشخص باشد، به تناسب مسیر، سؤالهای چرا؟ چگونه؟ چطور؟ و باقی سوالات اولیه را به درستی جواب میدهیم و طرح ما بدون نقص و کامل جلو میرود.
◽️ اگر طرح ما کامل باشد، سازمانها و سرمایهگذاران بهراحتی با ما همکاری خواهند کرد. برای مثال فرض کنید یک ایدهی تجاری دارید که به دنبال جذب سرمایه برای آن ایده هستید؛ برای این کار باید نیاز جامعه به محصول را مشخص کنید، بازار کار را مشخص تعیین و موارد دیگری که برای ایدهی شما حیاتی است را مشخص و ذکر کنید.
📎 استاد روحالله رفیعی، #دوره مستندسازی با موبایل
#مهارتهای_رسانهای
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 تاریخچه جنگ شناختی
◾️ در اوایل قرن بیست و یکم، سلسله مفاهیمی به مرور زمان به وجود آمد که جنگ شناختی را شکل داد. جنگ شناختی نسبت به سایر جنگها از لحاظ ابزار، تکنیکهای مورد استفاده، عمق موضوعات، قلمرو و محدوده متفاوت است. جنگ شناختی در قلمرو انسان سیر میکند و تمامی ابعاد انسان را دربرمیگیرد.
◽️ به عبارتی دیگر جنگ شناختی با پشتوانه علوم شناختی، تبدیل به جنگ پیچیدهای شده است که تمامی محیط و ابزارهای جنگ سخت را به جنگ نرم منتقل میکند. همانطور که میبینید در جهان جنگها از نوع سخت به نوع نرم تبدیل شده است.
◾️ کشور آمریکا از سال ۲۰۰۸ این نوع جنگ را به عنوان یکی از راهبردهای خود قرار داده است و بعد از سال ۲۰۰۲ در جنگ عراق که در آن زمان هم نشانههایی از جنگ شناختی را مشاهده میکنیم، دیگر آمریکا جنگ سختی در سطوح بالا آغاز نکرده است.
📎 دکتر رفیعالدین اسماعیلی، #دوره رسانه و #جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
تفاوت ابزارهای متعارف و غیر متعارف در جنگ ترکیبی.mp3
1.26M
🎙#بشنوید| ابزارهای متعارف و نامتعارف در جنگ ترکیبی
👤دکتر محمد حسین قربانی
#جنگ_هیبریدی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️چگونه مکتب نو ارتدکسی دچار عرفان شد؟
▫️مکتب «نو ارتدکسی» که به دست سامسون رافائل هرش (۱۸۰۸_۱۸۸۸) در آلمان بنیانگذاری شد، در بدو امر نسبت به عرفان، کاملاً بیتوجهی میکرد، اما بالاخره تحت تأثیر آن قرار گرفت؛ بهخصوص بعد از اینکه متفکران یهودی غربی در خلال جنگ جهانی اول، یهودیت پویای موجود در لهستان را از نو کشف کردند.
▫️تأثیر آثار آبراهام جاشوآ هشل (۱۰۲) (۱۹۰۷_۱۹۷۲)، نویسنده یهودی لهستانی که از پیشزمینه حسیدایی برحستهای برخوردار بود و در دو فرهنگ سنتی و غربی بار آمده بود و به ایالات متحد آمریکا مهاجرت کرد، نیز در این میان برجسته بود.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۵، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️رهبر فرقه کابالا را بشناسید
▫️عبدالله شهبازی مینویسد: «چندی پیش، پل اسکات در روزنامه دیلی میل گزارشی از پیوستن مدونا به فرقه کابالا ارائه داد و از این طریق بود که من با داستان عجیب احیای فرقه کابالا و آغاز موج گسترش سریع آن آشنا شدم. بنیانگذار و رهبر این فرقه، که امروزه عملاً بر هالیوود حکومت میکند، یک یهودی ۷۵ ساله بهنام فیوال گروبرگر است. او ۳۵ سال پیش نام خود را به فیلیپ برگ تغییر داد و به کمک معشوقه سابق و همسر امروزش، کارن، سازمانی بهنام «مرکز آموزش کابالا» تأسیس کرد و خود را رهبر طریقت کابالا خواند.»
🔚 برگ از کارن دارای دو پسر است: یهودا (۳۲ ساله) و مایکل (۳۰ ساله). کارن کتابهایی در زمینه کابالا مینویسد و خزانهدار و مسئول امور مالی فرقه است. یهودا و مایکل نیز در اداره سازمان کابالا به پدر کمک میکنند. فیلیپ برگ، کمتر در محافل ظاهر میشود عکسهای اندکی از او وجود دارد. پیشینه او نیز در هالهای از ابهام است.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۶، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
13.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تمدن غرب، تمدن علم ناقص
👤دکتر محمد حسنی، #دوره رسانه و جنگ شناختی
#غرب_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️ضرورت حضور طلاب در فضای مجازی
▫️حضور طلاب در فضای مجازی باید بازنمایی صحیحی از کنشگری روحانیت باشد و نحوه بهرهگیری طلاب از این فضا باید نتیجهای مثبت بدهد.
▫️خیلی از طلاب در برابر تهاجم فرهنگی فعالیتهایی انجام میدهند اما چون کار آنها شبکهای نیست، نتیجه مطلوبی ندارد.
▫️عمل به جهاد تبیین، مهمترین فعالیتی است که طلاب برای کنشگری در فضای مجازی میتوانند انجام بدهند.
📎 سرکار خانم فتحی، #دوره #زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️فیلیپ برگ چرا به اورشلیم رفت؟
▫️ پرس کارت مینویسد: «من کشف کردم که فیلیپ برگ قبل از ازدواج با کارن، زن و حداقل هشت فرزند داشت. همسر اول برگ، زنی به شدت مذهبی بود بهنام ریزکا که شش ماه پیش درگذشت. ولی در زندگینامه رسمی فیلیپ برگ درباره ازدواج اول او مطلبی دیده نمیشود.
▫️برگ ادعا میکند که از موطنش، نیویورک، برای آموختن کابالا از ربی یهودا براندوین به اسرائیل رفت. براندوین، که دایی همسر اول برگ بود، بهعنوان یکی از برجستهترین استادان کابالا شناخته میشد. ولی پسر براندوین ارتباط استاد و شاگردی برگ با پدرش را تکذیب میکند. پل اسکات میافزاید: «برخلاف این ادعا، برگ نه با انگیزههای معنوی بلکه با مقاصد مالی به اورشلیم رفت.» آوراهام گروبرگر، یکی از پسرانش فیلیپ برگ از همسر اوّل، میگوید: «پدرم فروشنده بیمه بود و برای این کار به اورشلیم سفر کرد.»
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۶، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
36.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📑 پژوهشی پیرامون نافرمانی مدنی زنان - بخش پنجم
📎 مهندس کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکههای اجتماعی»
🎥فیلم کامل نشست:
🌐 aparat.com/v/8joSX
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💠 هفته دوم دوره زن و رسانه برگزار میشود ▫️ پنج شنبه اول دی ماه ▪️ بررسی کنشگری طلاب خواهر در فضای
💠 هفته سوم (آخر) دوره زن و رسانه برگزار میشود
▫️ پنج شنبه هشتم دی ماه
▪️ سلبریتیها و فضای مجازی ساعت 14:10 الی 17:30 با تدریس خانم بزرگی
▪️ زن و مسیحیت با نگاهی به سینما ساعت 17:50 الی 19:20 با تدریس استاد ارجمندفر
▫️ جمعه نهم دی ماه
▪️ زن در شبکه نمایش خانگی ساعت 8 الی 10 با تدریس خانم مهدیان
▪️ تکنیکهای اقناع علیه زنان ساعت 10 الی 12 با تدریس خانم مهدیان
▪️ نمایش و نقد فیلم در حوزه زنان ساعت 13 الی 16 با تدریس خانم راد
#دوره
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad