eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
19.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.5هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
📌برخی اعداد نمادین 🔸اعدادی مانند هفت و سه و دوازده نیز معانی ویژه‌ای در فرهنگ یهودی دارند. در کتاب خروج، باب ۲۴، فقرۀ 4، می‌خوانیم «موسی تمام سخنان خداوند را نوشت و بامدادان برخاسته، مذبحی در پای کوه و دوازده ستون، موافق دوازده سبط بنا نهاد». البته چون یهودیت انحرافی از مصرگرایی نیز بهره می‌برد قابل ذکر است که در ساختمان‌های مصریان قدیم، دوازده دهلیز قصرها، سمبل دوازده خانۀ خورشید بود و در شهر هلیوپولیس یا شهر خورشید (بعلبک)، دوازده ستون مزین به سمبل‌های عناصر و برج‌ها [ی چهارگانۀ آب، باد، خاک، آتش] ساخته می‌شد. 🔹حضرت داوود (علیه السلام) نیز دوازده فلاخن داشته‌اند و حضرت یعقوب (علیه السلام) دوازده پسر داشته‌اند. دربارۀ عدد هفت نیز می توان گفت: شمعدان زرین خیمۀ عبادت، باید هفت شاخه داشته باشد و معبد سلیمان در هفت روز ساخته شد. در مرام ماسونی نیز، سرستون‌ها را هفت ردیف زنجیر احاطه می‌کند. 📚تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی، صفحات 216 و 217. ⬅️برای تهیۀ این کتاب به سایت استاد فرج‌نژاد مراجعه کنید. 🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
📽نقد فیلم سونسوز | همه طلاق می‌گیرند؛ اما هیچ‌کس به دنبال پاسخ نیست! 🔸فیلم سون‌سوز(Sonsuz) در قالب درام کمدی به بررسی تأثیرات روانی و اجتماعی طلاق، رهاشدگی و جستجوی هویت در قالب طنزی تمسخر آمیز و به دور از احساس عزت نفس می‌پردازد. در این اثر شخصیت‌ها به واسطۀ تجربیات گذشتۀ خود در چرخه‌ای از درد، تلاش برای رهایی و در نهایت پذیرش طعنه و تمسخر دیگران گرفتار می‌شوند. 🔹فیلم نه‌تنها به ابعاد فردی این زخم‌ها توجه نمی‌کند بلکه آن‌ها را در قالب طنز به صورت ناهوشیار به خورد فکر و هیجان بیننده می‌دهد و تأثیرات جمعی و خانوادگی آن‌ها را نیز برجسته می‌کند. یکی از نکات مهم در روایت این فیلم تأکید بر مفهوم بی‌پایانی (Sonsuz به معنای بی‌نهایت در زبان ترکی) است که به‌نوعی نمایانگر استمرار درد، فقدان و جستجو در زندگی شخصیت‌های اصلی است. 🔗مطالعۀ ادامۀ مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🐌ارائۀ ساینتیسم در انیمیشن توربو ✍️امیرمحمد جاهد 🔻بخش اول 🔸توربو (2013) از آن دست انیمیشن‌هایی است که مشخصاً فقط می‌تواند تولیدی کارخانۀ رویاسازی یعنی شرکت "Dream works" باشد. 🔹داستان توربو کلیشۀ پرتکرار و همیشگی دریم ورکس است. توربو حلزونی است که جنون سرعت دارد. او برخلاف سایر همنوعانش از کند بودن و زندگی تکراری و خوردن و انباشت گوجه‌های پلاسیده و مردن ناگهانی به‌وسیلۀ کلاغ‌ها متنفر است. 🔸توربو می‌خواهد سریع‌ترین موجود عالم شود؛ از آن‌جا که این آرزو برای حلزون محال و غیرعقلانی است، جامعۀ حلزون‌ها او را طرد می‌کنند. او افسرده و ناامید از محل زندگی خود دور می‌شود اما به صورت اتفاقی در محفظۀ احتراق یک خودروی مسابقه‌ای گیر می‌افتد ‌و نیتروژن موجود در این محفظه باعث می‌شود سلول‌های توربو جهش پیدا کنند و او تبدیل به سریع‌ترین موجود زندۀ دنیا شود. 🔹کلاغ‌ها در انیمیشن نشانۀ مرگ هستند. آن‌ها مثل مرگ، وجود و حضورشان محتوم است و فنا به جای می‌گذارند. حلزون‌ها نمی‌توانند از آن پیشگیری کنند‌. هیچکس از آن‌ها در امان نیست و واکنش حلزون‌ها نیز به این حادثه طبیعی است. در یکی از سکانس‌ها وقتی حشرات توربو را با خود می‌برند توربو بیدار می‌شود و می‌گوید «من نمردم». در همان لحظه کلاغ‌ها را بالای سر خود می‌بیند و سایۀ مرگ را روی خود حس می‌کند و وضعیت تعادل دوباره به هم می‌خورد (همایندی کلاغ و مرگ). 🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
💠آشنایی با عرفان مرکاوا 🔸عرفان مرکاوا(Merkavah,Merkabah) که از اصیل‌ترین شاخه‌های عرفان یهود است، از اولین گرایش‌های عرفانی منظم یهود نیز به حساب می‌آید که البته از متون و رهبران و پیروان ناشناخته و کهن برخوردار است. 🔹بسیاری از مفاهیم و تفکرات مرکابایی بعدها در اندیشۀ قبالا و حسیدیسم رشد و نمود پیدا کرد و اما بعضاً نیز دچار تحریف و تبدیل و جرح و تعدیل شد. در این عرفان رگه‌هایی از سحر و جادو و علم حروف و اعداد را نیز می‌شد مشاهده کرد. 🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🐌ارائۀ ساینتیسم در انیمیشن توربو ✍️امیرمحمد جاهد 🔻بخش اول 🔸توربو (2013) از آن دست انیمیشن‌هایی اس
🐌ارائۀ ساینتیسم در انیمیشن توربو ✍️امیرمحمد جاهد 🔻بخش دوم 🔹تنها جایی که در انیمیشن، حلزونی توانست بر آن‌ها غلبه کند به لطف سایِنس (فناوری) بود. در یکی از سکانس‌ها که برادر توربو طعمۀ کلاغ‌ها می‌شود، توربو از راه می‌رسد و به کمک جهش ژنتیکی که به‌وسیلۀ نیتروژن در او به وقوع پیوسته بود، کلاغ‌ها را تارومار می‌کند. درحالی‌که تا قبل از جهش ژنتیکی به کمک فناوری، کلاغ‌ها حلزون‌های بی‌دفاع را می‌خوردند. این یعنی انیمیشن، تنها راه مقابله با مرگ را کمک گرفتن از شانس و اتفاق و جهش ژنتیکی به کمک فناوری می‌داند. 🔸از لحاظ علمی، این فرضیه که انسان با پیشرفت علم ممکن است بر مرگ غلبه کند، گزاره‌ای مردود به حساب می‌آید. درست است که با پیشرفت علم و رعایت برخی مسائل بهداشتی طول عمر افزایش یافته است اما هیچ‌کدام از فرضیه‌های جاودان‌سازی انسان در تئوری و عمل اندک توفیقی به دست نیاورده‌اند و شکست خورده‌اند. از سجن‌شناسی گرفته تا بارگذاری ذهن، هیچ‌کدام موفق نبوده‌اند. 🔹از رنسانس به بعد، انسان مدرن شدیدتر از قبل به دنبال کشف مجهولات طبیعیات بوده تا جاودانه شود و هنوز هم که هنوز است از چنگ زدن به ریسمان پوسیدۀ سایِنتیسم دست برنمی‌دارد تا مگر به مرگ غلبه کند و از این بلای خانمان سوز که به تعبیر حضرت رسول (ص) هادمُ اللذّات (نابود کننده لذات) نامیده می‌شود، خود را برهاند تا بهتر معصیت کند. 🔸غلبه بر مرگ ممکن نیست و قول خدای متعال بر این امر ثابت است که «أَينَمَا تَكُونُواْ يُدرِككُّمُ ٱلمَوتُ وَلَو كُنتُم فِي بُرُوج مُّشَيَّدَة» (هر كجا باشيد مرگ شما را درمى‌يابد هر چند در قلعه‌هاى مرتفع و استوار باشید). بنابراین مرگ را چاره ای نیست و ساینتیسم بحران‌زاست نه حلّال مشکلات. 🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یا صاحب الزمان(عج) ❣️ 🌸ای نقطه شروع شفق، ای مجری حق، میلاد تو، قصیده بی انتهایی است که تنها خدا بیت آخرش را می داند ، بیا و حُسن ختام زمان باش🌸 💐🎊ولادت با سعادت قطب عالم امکان، فخر زمان، حضرت بقیةالله عجل الله تعالی فرجه الشریف، تبریک و تهنیت باد.🎊💐 🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🔰الگوی مرد متأهل و زن اغواگر در سینما ✍️محمدعلی چوپانیان 🔸فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان ایرانی می‌خواهند با این تغییرات شخصیتی در کپی‌برداری از سینمای آمریکا، ناشخصیت زن فاحشه را سفیدشویی کرده و آن را در سینمای ایران جا بیندازند ولی از آن‌جایی که این کاراکتر در نهایت با مرگ فجیع از صحنۀ روزگار در فیلم حذف می‌شود و مرد به نزد همسر وفادار و فداکارش برمی‌گردد، آن سفیدشویی اثر خودش را از دست داده و هرچه کارگردان و فیلمنامه‌نویس رشته کرده بودند پنبه می‌شود و به عبارتی دم خروس بیرون می‌زند. 🔹یعنی آن زن اغواگر و سالم که حالا به سزای اعمالش هم رسیده، سرنوشتش چیزی بهتر از سرنوشت زنان فاحشه در سینمای غرب نیست؛ مگر آنکه مثلاً متحول شده، توبه کند و به راست هدایت شود؛ مانند هستی در میوۀ ممنوعه که این تحول بسیار بسیار نچسب از آب درآمده است. 🔗مطالعۀ ادامۀ مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
〽️بازار ارز و طلا : عدالت یا بحران؟ ✍️بیگلری 🔸بازار ارز و طلا در ایران تحت تأثیر عوامل متعددی نظیر تورم، تحریم‌ها و بی‌ثباتی اقتصادی قرار دارد. سیاست‌های اتخاذ شده توسط دولت در این حوزه‌ها، هرچند به‌ظاهر با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تدوین شده، اغلب به دلیل اجرا و نظارت ناکارآمد، نتایج متضاد به بار آورده است. 🔹در ایران، این بازارها تحت فشار چالش‌هایی نظیر تحریم‌های بین‌المللی، تورم فزاینده و ضعف نظارتی هستند. سیاست‌های متعددی از سوی دولت، نظیر کنترل نرخ ارز، تخصیص ارز ترجیحی و مداخلات مستقیم در بازار طلا اجرا شده است. با این وجود، عدم انسجام سیاست‌ها و ضعف در نهادهای اجرایی، کارایی این رویکردها را محدود کرده است. 🔗مطالعۀ ادامۀ مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
⚔️نفوذ بی‌صدا؛ نبرد بی‌مرز 🔹عملیات روانی، هنگامی که از طریق دشمن بر جامعۀ هدف به انجام برسد، جنگ روانی نام دارد. کلمۀ جنگ روانی نخستین بار توسط ویلیام فولر در سال 1920 به کار گرفته شد و مدعی آن بود که در آینده سلاحی خواهد آمد که اثرش از توپ و تانک بیشتر است و آن «جنگ روانی» است. 🔸استعمارگران به این مسأله رسیدند که اراده از روح و روان فرد برمی‌خیزد؛ بنابراین، بهترین روش برای مدیریت اراده، راهیابی به روان و روح فرد است. از این روش به «جنگ نرم» یاد می‌کنند. استفاده از ابزار‌های فرهنگی و ارائۀ تفسیری جدید از زندگی و جهان از جمله مواردی که در جنگ نرم، بررسی و تحلیل می‌شود. 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
💠غفلت تئوریک از میراث مرحوم دکتر محمد حسین فرج‌نژاد ✍️مسیح عرفان 🔻بخش اول ✅وقتی جشنوارۀ اشراق در شناخت سینمای دینی اشراق نداشت! 🔸چند سالی است که جشنوارهٔ اشراق در قم با تمرکز بر پیوند سینما با روحانیت برگزار می‌شود. امسال چند نشست علمی در حاشیهٔ جشنواره برگزار شد که موضوع محوری آن سینمای دینی بود. به نظر می‌رسید در فضای این جشنواره که با محوریت حوزویان برگزار می‌شود، بایستی شاهد تولیدات علمی نو از بدنهٔ علمی حوزه باشیم اما جلسات در حالی برگزار شد که غالب قریب به اتفاق اساتید دعوت شده در اسلام‌شناسی تخصص نداشتند. در حالی‌که از این جشنواره توقع می‌رفت که از بطن حوزه حرف‌های جدید علمی و برگرفته از نگاه تفسیری، روایی، فقهی، حکمی و عرفانی به مخاطبان ارائه گردد، مخاطبین حوزویان بودند و ارائه‌دهندگان اغلب، خارج از حوزه! 🔹این انقطاع با فضای تخصصی دین‌شناسی موجب شد که در برخی جلسات مطالب نادقیقی بیان شود؛ به عنوان مثال جناب آقای استادی در جلسه فرمودند که ما هنوز فیلم دینی نداریم. یا جناب دکتر ناظمی فرمودند که یهودیت یک دین بصری نیست و به همین دلیل نمی‌تواند سینما داشته باشد. 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
📌روایت پیشرفت؛ از نادیده‌انگاری تا مخدوش‌سازی 🔸در مؤلفۀ روایت پیشرفت دو متغیر «نحوۀ بازنمایی جایگاه حاکمیت جمهوری اسلامی در منطقه و جهان» و «میزان پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف» ارزیابی شده است. در متغیر نخست، از منتقدان خواسته شده به این سؤال پاسخ دهند که کشور جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان به عنوان کشوری اثرگذار و قدرتمند بازنمایی شده یا در نقطۀ مقابل، بی‌ارزش و ضعیف در متغیر دوم نیز از دوگانۀ روایت تحسین‌آمیز یا مخدوش از پیشرفت‌های ایران سؤال شده است. 🔹نتایج حاکی از آن است که علی رغم استراتژیک بودن روایتگری پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، سینماگران ایرانی تمایل و دغدغه‌ای در این زمینه نداشته‌اند چنان‌که در نمودار ۴-۱ مشخص است از ۲۴ فیلم اکران شده تنها در نُه فیلم روایت پیشرفت پیگیری شده است و از این نه فیلم نیز دو فیلم «استاد» و «سینما متروپل» نمره منفی گرفته‌اند. 📚کتاب چهل و یک سیمرغ، حفیظه مهدیان و حوریه بزرگی، صفحه ۱۳۲. ⬅️برای تهیۀ این کتاب به سایت استاد فرج‌نژاد مراجعه کنید. 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا