📍چهارپایه؛ کمدیزدۀ اجتماعی
🖋صارمی
🔻بخش اول
🔸سریال چهارپایه اثر جدید تهیهکنندۀ برنامههای خودمونی آقای حامدخانی اوشانی است که از مهر ماه امسال به روی آنتن شبکه سه رفت.
🔹فضای کلی سریال فضای شاد و مفرحی است که بازیگران آن چهار تن از کمدینهای مشهور یعنی علی صادقی، یوسف تیموری، قدرتالله ایزدی و جواد خواجوی هستند. این برنامه گردانندۀ خاص ندارد و در هر قسمت یکی از چهار کمدین، رئیس میشود و چالشهایی را برگزار میکند.
🔸نقطه ضعف اصلی این سریال شوخیهای سطحی و سخیف است که نمیتواند از مخاطب خنده بگیرد. در یکی از قسمتها قرار است چهار نفر با هم نقش مسؤول جایگاه پمپ بنزین را اجرا کنند. این ایده بسیار ضعیف اجرا شد و قطعاً کسی با این شوخیها نمیخندد.
#یادداشت
#سینما_و_تلویزیون_ایران
#رسانه_ملی
#نقد_سینما
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📸#گزارش_تصویری
💢سلسله نشستهای تخصصی صهیونیسمشناسی
1️⃣ جلسۀ اول
🔻موضوع این جلسه؛
تحولات منطقه با رویکرد سوریه
🎙با حضور استاد
دکتر سیدهادی سیدافقهی
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا
🕰زمان برگزاری
سه شنبه ۲۷ آذر ماه
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#صهیونیسم_شناسی
#نشست
#سید_افقهی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
✍️دورۀ مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی
#ابرکوه
📣جلسۀ ششم
با موضوع:
🔰 نقش سینمای غرب در انگارهسازی شناختی
🔹بررسی موردی: فیلم بانوی بهشت
🔹همراه با اکران فیلم
استاد:
🔹حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسین فلاحزاده
🔹مسؤول ادارۀ تبلیغات اسلامی شهرستان ابرکوه
🕰زمان:
🔹جمعه ۳۰ آذر
🔹ساعت ۸ تا ۱۱:۳۰
📍مکان:
ابرکوه، سالن آمفی تئاتر کانون فرهنگی رجایی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔰سوریه و جهش ژنتیکی تکفیر در رسانه
✍️بیگلری
🔸این روزها تکفیریها به مناطق مختلف سوریه حمله میکنند. هماهنگی بین این گروهها و عملیات رسانهای آنان بیانگر هماهنگی و اتاق فکر واحد آنهاست. تکثیر گروههای تکفیری بهویژه از سمت ترکیه بر همه محرز شده و نشانۀ اجرای دستورالعملی برای ایجاد نظم جدید در منطقۀ آشفتهایست که رؤیای نیل تا فرات را بر صهیونیستها حرام کرده است.
🔹جریانشناسی رسانهای تروریستهای اردوغانی پیامهای بسیاری برای این روزهای تاریخ دارد. این روزها نسخۀ بهروزشدۀ تروریسم در محور شامات جولان میدهد.
🔸تروریستها، جهش ژنتیکی جدید خود را مدیون رسانههایی هستند که کودککشی صهیونیستها را سانسور میکردند. اکنون نیز تروریستها را حامی مردم معرفی کرده و با کلیپهایی ساختگی در حال نمایش نسخهای رسانهای و عوامپسند از مخالفین سوری هستند.
🔗ادامه مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#دشمن_شناسی
#جنگ_شناختی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔘زمانآگاهی، جزء ویژگیهای شخصیتی استاد فرجنژاد بود
🔸آیتالله ابوالقاسم علیدوست ابرقویی: ویژگی زمانآگاهی این است که پس از دغدغه مسلّح شود. من اولین باری که به ظرفیت این جوان پی بردم زمانی بود که ایشان کتاب دین در سینمای شرق و غرب را برای من آوردند و برای من جالب بود که این جوان سعی میکند وارد فضای دیگری شود.
🔹تکلیفی که بر عهدۀ جوانان حوزه و دانشگاه است این است که یک جوان راهی را انتخاب میکند که اگر قرار است نامی را برای این راه بگذاریم، من «زمانآگاهی» را انتخاب میکنم، اولاً باید دغدغه داشته باشد؛ دغدغۀ دین و فهم دین و همینطور دغدغۀ اجرا و تبلیغ دین را داشته باشد.
🔸دومین ویژگی زمانآگاهی این است که پس از دغدغه مسلّح شود؛ پس این دسته از انسانها ابتدا دغدغه پیدا میکنند بعد مسلّح میشوند ولی مانند سربازانی که در سنگر کشتی میگیرند مبارزه نمیکنند بلکه به بیرون میآیند و از سلاحی که آماده کردهاند استفاده میکنند. از مصادیق روشن این موضوع مرحوم دکتر فرجنژاد است.
#عکس_نوشته
#استاد_فرج_نژاد
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽فیلمساز به منزله تکتیرانداز
👤استاد رفیعی
▪️فیلمساز مانند تکتیراندازی است که باید سلاحش را درست شناسایی کرده، پژوهش کرده و اطلاعاتش را کامل درآورده، محیط و دشمن را شناخته بعد شلیک میکند.
▪️فیلم ساخته میشود برای تاثیر و اثر گذاشتن بر مخاطب و وظیفه ما این است که تکنولوژی را خوب بشناسیم و به کار بگیریم.
🛒خرید دورۀ مستندسازی با موبایل:
https://farajnejad.ir/?p=8458
#ببینید
#فروش_دوره
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📱مورتال کامبت نبردی علیه روح و روان
✍️احمدرضا مرادی
🔗ادامه مطلب در سایت استاد فرجنژاد
🔻منبع اشاره شده در #عکس_نوشته ؛
Anderson, C. A., & Dill, K. E. (2010). Video games and aggressive thoughts, feelings, and behavior in the laboratory and in life. Journal of Personality and Social Psychology, 78(4), 772-790.
#عکس_نوشته
#بازنشر
#نقد_بازی
#بازیهای_ویدیویی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
استاد محمدحسین فرجنژاد
📍چهارپایه؛ کمدیزدۀ اجتماعی 🖋صارمی 🔻بخش اول 🔸سریال چهارپایه اثر جدید تهیهکنندۀ برنامههای خودمون
📍چهارپایه؛ کمدیزدۀ اجتماعی
🖋صارمی
🔻بخش دوم
🔸در این سریال تمام تلاشی که برای خنداندن مخاطب صورت میگیرد استفاده از شوخیهای بچگانه است که باعث شده به نوعی یک سریال کمدیزده محسوب شود.
🔹اگر جذبی در این سریال باشد ترویج شوخیهای غیرعقلانی و حتی غیراخلاقی است؛ ترویج شوخیهایی که ممکن است در سریالهای نمایش خانگی مثل جوکر شاهد آن باشیم.
🔸هدف از شوخیها باید هدفی صحیح و پس از آن نتیجۀ درستی باشد؛ انرژیبخش و محرک باشد اما این سبک شوخی هرگز چنین دستاوردی نخواهد داشت.
🔹اما از آنجا که حامد خانی سابقۀ تولید برنامههای اجتماعی و خانوادهمحور را در کارنامۀ خود دارد، در این برنامه نیز اشارههایی به مسائل اجتماعی و خانوادگی کرده است.
🔸در کل این سریال اثر کمدی بسیار ضعیف، سطحی و ناموفق است و تنها محتوای خوب آن تلنگرهای اجتماعی آن است.
#یادداشت
#سینما_و_تلویزیون_ایران
#رسانه_ملی
#نقد_سینما
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📸#گزارش_تصویری
🔹دوره مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی
#یزد
📣جلسۀ هشتم
📅 پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۳
📖موضوع:
نسبت اقتصاد و روابط بینالملل با تأکید بر جریان سرمایهسالار صهیونیستی
🎤 با ارائه: استاد کمال مروتی
#گزارش_تصویری
#دوره
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔖رنگ کردن مرورنویسی و فروختن آن جای نقد فیلم
📍گزارشی از نشست بررسی انتقادی جریانهای حاکم بر نقد و تحلیل فیلم و انیمیشن
🔻بخش اول
▪️این نشست با معرفی استاد سعید مستغاثی شروع شد و بعد از آن، کتاب «اینک آخرالزمان» و «حکایت سینماتوگراف» از استاد توسط دبیر جلسه معرفی شد.
▫️در ادامه مقدمهای دربارۀ این موضوع در جلسه طرح شد که قرار بود جلسهای با موضوع «مقایسۀ روش استاد فرجنژاد در نقد فیلم با دیگران» برگزار شود اما استاد مستغاثی مخالفت کرده بودند؛ زیرا معتقد بودند اینکه کتابهای بینظیر استاد فرجنژاد را به نقد فیلم تقلیل بدهیم اصلاً کار صحیحی نیست و نگاه مرحوم فرجنژاد بهدلیل اتقانی که در جریانشناسی دارد نمیتواند با نگاههای سطحی موجود، حتی طرف مقایسه قرار بگیرد.
▪️نقد چیست و منتقد کیست؟
در ادامه اولین سؤال جلسه مطرح شد. اینکه اساساً تعریف نقد فیلم از نظر استاد مستغاثی چیست و چه شاخصههایی برای نقد تراز در نظر دارند.
▫️استاد به تفصیل توضیح دادند که در نقد فیلم، دو مفهوم نقد و فیلم باید واکاوی شود. ابتدا در مورد فیلم توضیح دادند و اینکه زمانی میشود نقد فیلم نوشت که اثر «فیلم» باشد؛ یعنی از حیث هنری و سینمایی به حدی باشد که بتوان مجموع فیلمنامه و قاببندی و میزانسن و... را استاندارد دانست.
▪️البته این استاندارد منحصر به کارگردان خاصی نیست و اگر فیلمساز، هنرمند و خلاق باشد میتواند با استفاده از تکنیک مناسب، اثری «سینمایی» تولید کند. پس شرط اول نقد فیلم این است که اثری که دربارۀ آن بحث میشود «فیلم» باشد.
▫️شرط دوم این است که حقیقتاً نقد صورت بگیرد و نقد شروطی دارد؛ منتقد برای نقد اثر، نیاز به شناخت زبان سینمایی و مطالعات گستردۀ تاریخی، دینی و... دارد. اگر منتقد با سینما آشنایی نداشته باشد، در هر حیطهای که متخصص باشد، به دلیل اینکه نمیتواند با زبان این هنر ارتباط بگیرد، طبیعتاً نمیتواند فیلم را بفهمد، چه برسد به اینکه نقد کند.
▪️اگر منتقد فرم را بشناسد و تا حدی بر مفاهیمی مانند لنز، دوربین، تدوین، فیلمنامه و... تسلط داشته باشد و بتواند زبان سینما را بفهمد، تازه میتواند با فهم اثر به نقد محتوای آن بپردازد. استاد مستغاثی معتقد است که فرم از محتوا جدا نیست و هر کس به شکل جداگانه به دنبال فهم فرم یا محتوا باشد، به خطا رفته است. فرم است که محتوا را میسازد و محتوایی بیرون از فرم وجود ندارد.
▫️در مرحلۀ دوم باید محتوایی که از فرم بیرون میآید نقد شود. درواقع اثر با زبان سینما پیامی را گفته و این پیام یا تاریخی است، یا فلسفی یا سیاسی و... پس طبیعتا برای نقد این اثر بایستی منتقد دربارۀ این موضوعات مطالعات عمیقی بکند تا تا بتواند به اثر نقد کند.
▪️بنابراین اینجا تفاوتی بین نقد با مرورنویسی (Review) مشخص میشود. استاد مستغاثی گفت غالب متونی که به اسم نقد منتشر میشود، مرورنویسی بوده و اصلاً نمیتوان آن را نقد نامید.
#گزارش_نشست
#نقد_فیلم
#نقد_انیمیشن
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📸 #گزارش_تصویری | دورۀ تربیت نوجوان مسجدی
(کانونهای مساجد شهرک قدس)
📅 جمعه ۳۰ آذر ۱۴۰۳
👤استاد احمدرضا مرادی
#نوجوان
#دانش_آموز
#رسانه
#هویت
#تربیت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا