📌ریشهها و باورهای انجمن تئوسوفی
🔸سنگ بنای انجمن تئوسوفی در شهر نیویورک با این شعار گذاشته شد که «هیچ مذهبی بالاتر از حقیقت نیست».
🔹این مکتب فرقهای سعی در «تطبیق» علوم انسانی با فلسفه و اصول و آداب مذهبی در زیر یک چتر واحد تحت عنوان حکمت ازلی دارد که فراتر از ادیان است و میکوشد تا حکمتی که در چارچوب امور باطنی و سری باید مخفی بماند را تنها به اهلش شرح دهد.
#عکس_نوشته
#تاریخی
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
📽نقد فیلم بازی خونی | روایتی آشفته از حماسۀ شهر هزار سنگر
✍️سید محمدمهدی موسوی
🔸فیلمنامۀ این کار را مسعود هاشمینژاد نگاشته و قصه به مهمترین واقعۀ شهر آمل در دوران معاصر میپردازد که طی آن در سال 60، گروهکی کمونیستی با گرایش مائویی قصد تصرف این شهر را دارند. همین ابتدا باید این نکته را متذکر شد که توجه به این سوژۀ آن هم بعد از گذشت 43 سال از آن واقعه، فی نفسه ارزشمند و قابل تقدیر است و در اهمیت این مسئله، همین نکته بس که آمل تنها شهری است که واقعه و نام آن در وصیتنامۀ حضرت امام (ره) آمده است.
🔹به دیگر سخن، به بهانۀ بیان نکاتی دربارۀ یکی از مقاطع حساس دوران دفاع مقدس، نظارهگر روایتی بیچفت و بست هستیم؛ اینکه ماجرای نفوذ و تحرک گروهکیها به یکباره به داستانی عاشقانه پرت میشود و بعد از دقایقی، این فضای عاشقانه رها شده و دوباره و بدون هیچ رجوع و زمینهای داستان از ادامه تحرکات این گروهکها سر درمیآورد و این بینظمی و آشفتگی در فیلمنامه که در نوع روایت اثر خودش را نشان داده باعث میشود که به صراحت بگوییم «بازی خونی» فیلمی ضعیف است که به هیچوجه در خاطرۀ جمعی سینمادوستان به اثری ماندگار تبدیل نمیشود.
🔗مطالعۀ ادامۀ مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#نقد_فیلم
#فجر۱۴۰۳
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🎞نقد فیلم گوزنهای اتوبان |پیشنهاد بیشرمانه به پاپتیهای ابلق
✍️محمدعلی چوپانیان
🔸به کارگردانی ابوالفضل صفاری و بازیگری نوید پورفرج،الناز شاکردوست، پیمان قاسمخانی و صدف اسپهبدی یک فیلم وصله-پینهای در قالب ژانر فلاکت است.
🔹فیلم داستان یک زوج دم بخت پاپتی است که با پیشنهاد یک فرد پولدار وارد بازی شهرت میشوند و در نهایت رابطهشان بدلیل غیرت مرد دچار مشکل میشود.
🔸فیلم گوزنهای اتوبان ترکیبی فرانکاشتاینی از فیلمهای پیشنهاد بیشرمانه (۱۹۹۳ -آدریان لین)، مغزهای کوچک زنگ زده (۱۳۹۶ -هومن سیدی)، ابلق (۱۳۹۹- نرگس آبیار) و گربه سیاه (۱۴۰۰- کریم امینی) میباشد.
🔹یک بدن چهلتکه که هر تکهاش از یک فیلم به عاریت گرفته شده است.
🔸البته خط اصلی فیلمنامۀ گوزنهای اتوبان همان محور مرکزی داستان فیلم آمریکایی پیشنهاد بیشرمانه است که ماجرای بیاراده بودن افراد فقیر در برابر وسوسه پول زیاد میباشد.
🔹در تیتراژ ابتدایی فیلم، خیرمقدم لوگوی اسپانسرهای غربی نشان از تکرار یک فیلم سفارتی-سفارشی دارد.
[ ادامه 🔻]
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎞نقد فیلم گوزنهای اتوبان |پیشنهاد بیشرمانه به پاپتیهای ابلق ✍️محمدعلی چوپانیان 🔸به کارگردانی اب
🔸فیلم با بیجنبه نشان دادن قشر مستضعف یا همان پاپتیها، دست به تمسخر این بخش زحمتکش جامعه میزند.
🔹فیلم گوزنهای اتوبان جز تکرار تحقیر قشر زیر خط فقر جامعۀ ایرانی حرف جدیدی برای گفتن ندارد.
🔸قشری که نمایش تحقیرآمیزشان با عنوان ژانر فلاکت اینروزها در محافل سینمایی غربی خوشجایزه شده است؛ جایزههایی خوشآب و رنگ ولی سمآلود برای تحقیر ملل مستقل.
🔹گویا آقای ابوالفضل صفاری کارگردان فیلم گوزنهای اتوبان قبلاً هم با فیلم از تهران تا بهشت طعم اینگونه جایزهها را سر سفره جشنواره مونترال چشیده است.
⬅️پینوشت:
فیلم تبلیغ سیگار کشیدن بانوان است که باید با وضع قوانین مانع آن شد.
#یادداشت
#نقد_فیلم
#فجر۱۴۰۳
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷برای حضور در حماسه #یوم_الله_۲۲_بهمن همه می آییمـ...
✨✨✨
💞چون ایران را دوست داریمـ.....
#دهه_فجر
#یوم_الله_۲۲_بهمن
#لبیک_یا_روح_الله
#لبیک_یا_خامنه_ای
#لبیک_یا_شهدا
#مؤسسۀ_استاد_فرجنژاد
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
9.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖇گولم در عرفان یهودی
🔸گاهی در افسانههای عرفان یهودی کابالا، از موجودی گِلی، چوبی یا آهنی یاد میشود که توسط خاخام کابالیست با نوشته شدن اورادی بر پیشانی یا جای دیگری از بدنش حیات میگیرد! و تحت نام «گولِم» در خدمت کامل ارباب یهودی خویش کار میکند.از این موجود افسانهای در مناطق یهودینشین اروپای شرقی به کرّات یاد شده است.
📚تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، محمدحسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی، صفحۀ 215.
⬅️برای تهیۀ این کتاب به سایت استاد فرجنژاد مراجعه کنید.
#پاراکتاب
#یهود_و_صهیونیسم
🎓 مؤسسۀ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
💠تاریخچه و خاستگاه انیمه
🔸تاریخچۀ انیمهها و زمان تولید این سبک از پویانمایی از اواخر جنگ جهانی دوم آغاز شد. به دلیل اینکه میان سربازان مباحث میهنپرستانه مطرح شود، کشور ژاپن تصمیم میگیرد تا انیمه بسازد. البته انیمهها در آغاز، به سبک آمریکایی بودند.
🔹انیمه در لغت به معنای «پویانمایی» است و از واژۀ انگلیسی «انیما» گرفته شده است. عمدۀ محتوای اصلی انیمهها برگرفته از مانگاها و لایتناولها است که اغلب انیمههایی که در ژاپن ساخته میشود، برگرفته از مانگا است.
#عکس_نوشته
#تاریخی
#نقد_مانگا
#انیمه
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا