eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.4هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
877 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 استقلال سیاسی، از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی( بخش دوم) 🔹 اما پس از انقلاب، استقلال جمهوری اسلامی از شرق و غرب ویژگی ممتازی بوده و نظام توانسته است در سطحی وسیع خود را از یوغ شرق و غرب رها سازد. شاید بتوان دفاع مقدس را به عنوان نماد اصلی استقلال در دوران پس از انقلاب مطرح نمود که با وجود تلاش بسیاری از کشورها در براندازی نظام کوچکترین خدشه‌ای به نظام و کشور وارد نشد. 🔸 باید توجه داشت که استقلال آن گونه که امروزه عده‌ای مطرح می‌کنند به معنای قطع روابط با دنیا و عدم نقش آفرینی در مناسبات سیاسی و اقتصادی دنیا نیست بلکه مقصود اصلی در استقلال یعنی این که فرآیند تصمیم سازی ها، تصمیم گیری‌ها و اعمال اقدامات بر اساس شرایط و مناسبات داخلی صورت گیرد. ✍ روح‌الله صنعت کار 🆔 @farhang_puya
🔹 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللّٰهِ فِي أَرْضِهِ، وَحُجَّتَهُ عَلَىٰ عِبادِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ 🌱 قسم به وعده ی شیرین مَن یَمُت یَرنی 🍃 که ایستاده بمیرم فقط به احترام علی 🌸 ولادت حضرت امیر المومنین علیه السلام بر شیعیان و محبین حضرتش مبارک باد 🆔 @farhang_puya
📌 انسان‌شناسی در اسلام 🔹 انسان در اسلام از آن جهت مورد بحث قرار می‌گیرد که موجودی کمال پذیر است. از انسان شناسی در متون دینی با عنوان معرفت نفس یا علم النفس یا خودسازی یاد می‌شود. چنین انسانی می‌تواند با هادی درونی و فطری خویش به سمت سعادت گام بردارد.(مصباح‌یزدی، ۱۳۷۷ ص۵۴) ▫️ در این تفکر؛ ابعاد ارزش‌ها و ویژگی‌های انسان از بستر متون دینی به دست آمده و برای شناخت او از روش نقلی بیش از روش تجربی و مشاهده استفاده می‌شود؛ چرا که خالق انسان از همه بیشتر می‌داند که چه ساخته و او را برای چه آفریده است. انسان در این تفکر، موجود جاودانه و رو به سوی قرب الاهی و کمال نهایی است. او باید خود را مدینه فاضله‌ای سازد که مظهر اخلاق حسنه است و از این رو کرامت یافته، افضل مخلوقات باشد. 🧷 شاید بنیان‌های تفکر غربی همه چیز را در اختیار انسان قلمداد کرده او را خدایی بخشند اما نتیجه همه بنیان‌های فکری این تفکر ساختن گرگی در پوست یک انسان است انسان در کسوت سبعیت پنهان شده و تا سر حد حیوانی تنزل یافته است عقل او عقلی ابزاری است و دین او با دنیا نسبتی ندارد اما از دیدگاه، اسلام تصور تمام این بنیان‌ها معکوس است. ✍ معصومه اسماعیلی 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | علی علیه السلام؛ محور همه ارزش‌ها 🎙 شهید سردار حاج قاسم سلیمانی 🆔 @farhang_puya
🛑 امام رضا عليه السلام: عبادت به فراوانى روزه و نماز نيست؛ بلكه عبادت به بسيار انديشيدن در كار خداوند است. 📚 تحف العقول صفحه ۴۴۲ 🆔 @farhang_puya
💢 سینمای دینی دریچه‌ای به سوی حقیقت(بخش اول) 🔹 هنر دینی به ویژه سینما با مددپذیری از سرچشمه اصیل روح، می‌تواند پنجره‌ای رو به ابدیت جاوید و بهشت موعود انسان را بگشاید. این‌گونه است که به فرموده رهبر انقلاب «سینما مال تماشاگر است و شکی نیست که نمی‌تواند خودش را از تماشاچی جدا و منقطع کند؛ اما ضمناً نباید فراموش کرد که نقش هدایتگر هم دارد.» 🔸 با وجود این، تفاوت ماهوی سینمای امروز ما با سینمای جهان چیست؟ این نخستین و پیچیده‌ترین سؤالی است که ذهن مخاطب سینمای دینی‌ما با آن روبرو می‌شود. یک برداشت ساده انگارانه این است که ما هر فیلمی را که داستانی مذهبی و پیامی اخلاقی - دینی داشته باشد فیلمی دینی دانسته آن را در زمرۀ آثار سینمای دینی قلمداد کنیم. ✍ نورالله عطاردی 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 زیر بنای فرهنگ اسلامی 🎙 شهید مرتضی مطهری 📚 خدا در زندگی انسان 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 سینمای دینی دریچه‌ای به سوی حقیقت(بخش اول) 🔹 هنر دینی به ویژه سینما با مددپذیری از سرچشمه اصیل ر
💢 سینمای دینی دریچه‌ای به سوی حقیقت(بخش دوم) 🖇 بررسی اجمالی تاریخ سینما در این عرصه نشان بخش اعظم تولیدات مشهور سینمای دینی، از آثاری شکل می‌دهد که گرفته که در آنها از «موضوعات دینی»، در جهت «داستان پردازی» استفاده شده و در این بین آنچه بیش از همه رخ می‌نماید، این است که آثار مذکور به جای آنکه «پرورنده شعور دینی در مخاطب خود باشند، به کار گیرنده شعور دینی مخاطب» هستند. 🖇 از این منظر هنر این چنینی «شعور جستجو در مخاطب» را نمی‌افزاید و روح جستجوگر او را بر نمی‌انگیزاند، بلکه او را در تودرتوهای جادویی تصاویر غرق می‌سازد. باید پذیرفت که نخستین رویکرد سینمای دینی باید پرداختن به «روایت تصویری دین و باور آن» و «ایمان انسان به عالم غیب» باشد؛ چه اینکه اساس دین اعتقاد به عالم غیب است. ✍ نورالله عطاردی 🆔 @farhang_puya
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی ویژه‌برنامه‌هایی را تحت عنوان جریان‌های فکری و اعتقادی برگزار می‌کند 🌹 در این برنامه‌های گفتگومحور، کارشناسان و صاحب‌نظران ضمن تبیین این جریان‌ها به پاسخ به شبهاتی در این زمینه خواهند پرداخت 📋 زمان: یکشنبه 1402/11/8 ساعت 18:30 🗂 موضوع: 🔴 معنویت بدون شریعت، چیستی و نقد آن جلسه ۱ 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه مجازی👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 📢 همچنین می‌توانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشی‌های تلفن همراه، نیز دنبال کنید. 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
🛑 امیرالمؤمنین عليه السلام: كسى كه دنيا با آرزوهاى محال بفريبدش و با اميدهاى دروغين گولش زند، برايش كورى و كوردلى بر جاى گذارد و از آخرت جدايش سازد و در هلاكت گاه ها فرودش آرد. 📚 غررالحكم حدیث ۳۵۳۲ 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 سینمای دینی دریچه‌ای به سوی حقیقت(بخش دوم) 🖇 بررسی اجمالی تاریخ سینما در این عرصه نشان بخش اعظم
💢 سینمای دینی دریچه‌ای به سوی حقیقت(بخش سوم) ▫️ آیا سینما با توجه به ویژگی‌های مرسومش که بر اساس غافل ساختن تماشاگر از دنیای واقع و سرگرم ساختن او با یک دنیای مجازی بنا شده، می‌تواند در عین غفلت‌انگیزی، راهنما و مروج حقیقت باشد؟ آیا سینما با علم به مادی بودن آن، می‌تواند بازگو کننده مفاهیم قدسی و راوی عالم تجرید باشد؟ و سرانجام آیا در دوران غیبت و پیش از فرا رسیدن زمان موعود، می‌توانیم به «هنر موعود» – هنری که به طور کامل برگرفته از مفاهیم قدسی باشد – دست یابیم؟ ▪️ برخلاف دیدگاه هر دو گروه، چه آنهایی که از منظر قدرت مقهور کننده فن‌آوری به این موضوع می‌نگرند و چه آنهایی که چشم اندازشان از دیدگاه ناتوانی ابزار است؛ سینما می‌تواند به طور کامل در اختیار اندیشه تفکر و احساس معنوی - ماده الهی باشد؛ زیرا ابزاری که از جنس است، هیچ‌گاه نمی‌تواند در مصاف با محتوا که از جنس اندیشه است، قرار گیرد و تنافر و منافاتی با آن داشته باشد. 🧷 ابزار فقط وسیلهٔ انتقال مفهوم است و نمی‌تواند در مسیر نفی یا اثبات محتوای خویش قرارگیرد. اگر کلام‌الهی به مدد صوت نوشته و تصاویر نقاشی توانسته است در تمام سالیان قبل از پیدایش سینما ترویج یابد و تبلیغ شود، بعید نخواهد بود که سینما بدون ذره‌ای اشکال در کنار این ابزارها قرار گیرد. ✍ نورالله عطاردی 🆔 @farhang_puya
💢 فرجام آزادی در دولت مهدوی (بخش اول) 🔹 مسئله انتظار و ظهور منجی در ادیان مختلف و آرمان قیام و انقلاب حضرت مهدی(عج) در اسلام، فلسفه بزرگ اجتماعی است که آینده روشن و شفافی را به بشر نوید می‌دهد؛ آینده‌ای که در آن، انسان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های وجودی خویش، امکان حرکت به سوی سعادت را کسب می‌کند و در این مسیر، نشانه‌های انسان به ویژه عنصر آزادی و اختیار، راهنمای عمل آدمی خواهد بود. 🔸 تعدادی از متفکران مسلمان به بحث آینده تاریخ اشاره کرده و گفته‌اند: «انسان در آینده به سوی آزادی بیشتری خواهد شتافت». 🔸انسان باید در سه زمینه برای آزادسازی خود تلاش کند: نخست، آزادی از اسارت طبیعت؛ دوم، از هوا و هوس‌های درونی و سوم، آزادی از سلطه انسان‌های دیگر. ✍ سید حسین میکائیل 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجلس امام‌ حسین رو سیاسی نکنید!!❌ ‼️ بعضیا انتظار دارن توی روضه بگی: امام حسین رفته بود اسب سواری، از اسب افتاد فوت کرد!! 🎙 استاد راجی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 فرجام آزادی در دولت مهدوی (بخش اول) 🔹 مسئله انتظار و ظهور منجی درادیان مختلف و آرمان قیام وانق
💢 فرجام آزادی در دولت مهدوی (بخش دوم) ▫️ همان گونه که در مباحث قبل اشاره شد، آزادی در همین عناصر سه گانه تعریف می‌شود. در واقع، انسان با ساختن خود، جامعه و محیط طبیعی خویش، برای آزادسازی فضای زندگی‌اش می‌کوشد و شرایطی را فراهم می‌آورد که در آن، عنصر تصمیم‌ساز و مسئول به شمار می‌آید. در چنین فضایی، می‌توان به سمتی رفت که سرانجام آن، تأسيس دولت مهدوی خواهد بود. ✍ سید حسین میکائیل 🆔 @farhang_puya
📌 زمینه‌سازی برای انقلاب موعود (بخش اول) 🔸 نگاه اشراقی امام (ره)، استراتژی صدور انقلاب اسلامی فرمولی، جهت زمینه‌سازی انقلاب عظیم جهانی اسلام به رهبری حضرت بقيت الله الاعظم - عجل الله تعالى فرجه الشریف ـ است؛ لذا به امت اسلامی ایران و فرزندان شهدا توصیه می‌فرماید: ▫️«به جمهوری اسلامی که ثمره خون پدرانتان است؛ تا پای جان وفادار بمانید و با آمادی خود و صدور انقلاب اسلامی و ابلاغ پیام شهیدان، زمینه را برای قیام منجی عالم و خاتم الاوصياء و مفخر الاولیاء حضرت بقيت الله - روحی فداه - فراهم سازید». ✍ علی الله اکبری 🆔 @farhang_puya
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی ویژه‌برنامه‌هایی را تحت عنوان جریان‌های فکری و اعتقادی برگزار می‌کند 🌹 در این برنامه‌های گفتگومحور، کارشناسان و صاحب‌نظران ضمن تبیین این جریان‌ها به پاسخ به شبهاتی در این زمینه خواهند پرداخت 📋 زمان: دوشنبه 1402/11/9 ساعت 18:30 🗂 موضوع: 🔴 معنویت بدون شریعت، چیستی و نقد آن جلسه ۲ 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه مجازی👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 📢 همچنین می‌توانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشی‌های تلفن همراه، نیز دنبال کنید. 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
نشریه فرهنگ پویا
📌 زمینه‌سازی برای انقلاب موعود (بخش اول) 🔸 نگاه اشراقی امام (ره)، استراتژیصدور انقلاب اسلامی فرمول
📌 زمینه سازی برای انقلاب موعود (بخش دوم) ▫️ نیز می‌فرماید: «امیدوارم که این نهضت و این انقلاب منتهی بشود به ظهور امام عصر سلام الله عليه ـ و امیدوارم که این انقلاب ما به همه دنیا و مستضعفین صادر شود. آینده روشن است و ما همه در انتظار رؤیت خورشیدیم». 🧷 مراقب باشیم و قدر این انتخاب ملی و الهی را بدانیم. چه بسا تاریخ، حوصله و تحمل هزاره‌ای دیگر را نداشته باشد. پرتو انقلاب هرگز با بدآمد زمانه غروب نخواهد کرد؛ اما انتخاب‌های فردی و گروهی که خواست الهی همراه آن نیست، می‌تواند ما را زمین‌گیر و بیماری کند. به انقلاب بیش از خودمان احترام بگزاریم و قدر آن را که پس از آن همه خون دادن [ به ثمر نشسته را بدانیم ]. ✍ علی الله اکبری 🆔 @farhang_puya
🛑 امیرالمومنین علیه السلام: انديشيدن درباره نعمت‌هاى خدا، چه نيكو عبادتى است. 📔 غررالحکم حدیث ۱۱۴۷ 🆔 @farhang_puya
💢 همسویی راهبرد مطبوعات لیبرال و اصلاحات در راستای اهداف استکبار در تخریب روحیه‌ی جامعه 🧷 همان گونه که در دوره بنی‌صدر هر گروه و دسته کوچک سیاسی که گاه تعداد افراد و هواداران آنان به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید، مطرح و مصاحبه ها، دیدگاه‌ها، نامه‌های سرگشاده آنان به مسؤولان نظام و گزارش نشست‌های آنان پوشش خبری داده می‌شد، در دولت اصلاحات نیز این رویکرد تکرار شد. این در حالی بود که در هر دو دوره، مطبوعات وابسته به دولت از تجمع های میلیونی ۲۲ بهمن و روز قدس، عکس و خبری مخابره نمی‌کردند. 🧷 انعکاس اعتصابات کارخانجات و تجمع بیکاران و متن پیام‌های گروه‌های ضد انقلاب در دورهٔ دولت لیبرال بنی صدر، به بازتاب تجمع‌های کوچک منادیان به اصطلاح آزادی و بزرگنمایی دستگیری فلان خبرنگار خارجی و ضد انقلاب در دوره دولت اصلاحات تغییر شکل داد. مظلوم نمایی از دشمنان و عناصر وابسته در راستای فشار آوردن به نظام مقدس اسلامی، در زمرۀ ویژگی‌های مطبوعات این دو دوره است که هم خطی آنان با ضد انقلاب را نشان می‌دهد. ✍ ابراهیم ابراهیم زاده 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 همسویی راهبرد مطبوعات لیبرال و اصلاحات در راستای اهداف استکبار در تخریب روحیه‌ی جامعه 🧷 همان گون
💢 راهبرد مطبوعات لیبرال و اصلاحات در راستای اهداف استکبار در تخریب روحیه‌ی جامعه (بخش دوم) 🔸 متهم کردن نظام به دیکتاتوری، تکرار بی حد و حساب واژه‌هایی چون متحجر، واپسگرا و مرتجع علیه مردم مؤمن، ادعای نبود آزادی بیان و اندیشه به ویژه در ایام انتخابات و انعکاس نظر سنجی‌های مجعول، یکی دیگر از عملکردهای مطبوعات در دولت‌های لیبرال و اصلاحات است که چون دو لبه یک پیکان، همواره اسلام و انقلاب را نشانه می‌گرفتند. 🔹 تطهیر چهره عوامل رژیم طاغوت و ضد انقلاب و متهم کردن پابرهنگان و زخم خوردگان خان‌ها و عوامل ساواک به تنگ نظری، در کنار تطهیر شیطان بزرگ و سنگ دوستی آمریکا را بر سینه‌زدن، از لکه‌های ننگین مطبوعات دو دولت بر صفحه تاریخ سراسر غیرت و غرور مردم ایران است. ▫️ تحریک قومیت‌ها علیه نظام، از دیگر تیترهای جنجالی و تحلیل‌های ناجوانمردانه توسط مطبوعات در دو دولت لیبرال و اصلاحات است. جالب اینجاست که مطبوعات این دو دولت و دولتمردان در حالی چنین شعاری را سر می‌دادند که خود هرگز برای کمبودهای اقتصادی و توسعه زیربنایی اقوام گامی برنداشتند و همواره به «قومیت»ها به چشم ابزاری در راستای اهداف حزبی و قدرت‌طلبی خویش می‌نگریستند. ✍ ابراهیم ابراهیم زاده 🆔 @farhang_puya
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی ویژه‌برنامه‌هایی را تحت عنوان جریان‌های فکری و اعتقادی برگزار می‌کند 🌹 در این برنامه‌های گفتگومحور، کارشناسان و صاحب‌نظران ضمن تبیین این جریان‌ها به پاسخ به شبهاتی در این زمینه خواهند پرداخت 📋 زمان: سه‌شنبه 1402/11/10 ساعت 18:30 🗂 موضوع: 🔴 انتخاب خوب؛ شاخصه‌ها و ویژگی‌ها جلسه ۱ 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه مجازی👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 📢 همچنین می‌توانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشی‌های تلفن همراه، نیز دنبال کنید. 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
🛑 امام على عليه السلام: خوش‌رويى، آتش دشمنی را خاموش مى‌كند. 📚غررالحکم حدیث۵۶۱ 🆔 @farhang_puya
📌 نهضت عدالتخانه و انحراف آن به مشروطه غربی 🔹 در اواخر دوره قاجاریه به دلیل ستم ناشی از نظام حاکم و نفوذ برخی کشورهای غربی، نهضت عدالتخانه به رهبری علمای شیعه در تهران و دیگر نقاط ایران شکل گرفت. این نهضت به تعبیر، کسروی رنگ و بوی مذهبی و بومی و شریعت طلبانه داشت. 🔹 در تلگرافی که متحصنین حرم حضرت معصومه (س) در مهاجرت کبری به دربار فرستادند، اذعان کردند که به دنبال اجرای احکام اسلامی و تدبیر امور دولتی بر اساس قوانین شرع مقدس و کوتاه کردن دست بیگانگان و فرنگی مآبان از امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این کشور هستند. 🔹 در همین ایام برخی از افراد ساده‌دل و ناآگاه، به تحریک روشنفکران غربزده و عوامل انگلیس، به خیال پشتیبانی انگلیسی‌ها، تحصنی را در حمایت از مهاجرت کبری در سفارت انگلستان شکل دادند. ✍ مهدی ابوطالبی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 نهضت عدالتخانه و انحراف آن به مشروطه غربی 🔹 در اواخر دوره قاجاریه به دلیل ستم ناشی از نظام حاکم و
💢 روباه‌صفتان خوش‌نما!!! 🔹 مع الاسف درست همزمان با مهاجرت علما به قم، با کارگردانی اعضای سفارت انگلیس (مستر چرچیل و مستر گرانت داف) ... طرح کشاندن آزادی خواهان استبداد گزیده و عدالت‌خواه اما ساده دل و غافل (و بعضا نیز اراذل و اوباش و عناصر شکم باره) به سفارت انگلیس در تهران ریخته شد. 🔸 جالب این است که مقامات انگلیسی در برخوردهای حضوری و مراسلات رسمی دیپلماتیک‌شان با دولت ایران و روس تزاری، همه جا به «سیاست بی طرفی» تظاهر می‌کردند؛ اما در عمل عمال سفارت انگلیس در ایران [جور دیگری بود]. 🔹 چه در داخل سفارت و چه در خارج آن، همگی برای فریب آزادی‌خواهان و ایجاد انحراف در خط اصیل اسلامی_مردمی قیام و کشاندن آن به خطوط بدلی استعماری و غیر اسلامی، اما مردمی‌نمایانه، بسیج شده بودند و به طور هماهنگ، آن هم نه چندان پنهان فعالیت می‌کردند. ✍ مهدی ابوطالبی 🆔 @farhang_puya
⁉️ در سیاست بین‌الملل باید به چه مواردی توجه کنیم؟ 🔹 بعد اقتصادی، تمامیت ارضی، استقلال سیاسی و حفظ هویت فرهنگی از جمله مواردی هستند که می‌بایست قبل از مذاکره و رابطه مورد توجه بسیار قرار گیرد. در برقراری رابطه باید اصل بر اساس تامین منافع ایران و جبران خسارات گذشته، احترام متقابل و شناخت حقوق ملت ایران بنا نهاده شود. 🔸 مقام معظم رهبری بارها بیان داشته اند که در صورت رعایت «عزت»، «حکمت» و «مصلحت»، می‌توان با تمامی دولت‌ها رابطه برقرار کرد. البته حصول و رعایت این موارد در فرض رابطه با آمریکا جای بحث دارد. 🔚 در انجام مذاکره و برقراری رابطه ضروری است در عمل خود را بی نیاز کنیم؛ چون اگر بپذیریم که به واسطه‌ی رفع نیازها باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم. طرفداران رابطه که هر روزه دم از منافع آن می‌زنند، ما را نکوهش خواهند کرد. ✍ سید احمد رهنمایی 🆔 @farhang_puya