eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.4هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
879 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 زمینه‌سازی برای انقلاب موعود (بخش اول) 🔸 نگاه اشراقی امام (ره)، استراتژی صدور انقلاب اسلامی فرمولی، جهت زمینه‌سازی انقلاب عظیم جهانی اسلام به رهبری حضرت بقيت الله الاعظم - عجل الله تعالى فرجه الشریف ـ است؛ لذا به امت اسلامی ایران و فرزندان شهدا توصیه می‌فرماید: ▫️«به جمهوری اسلامی که ثمره خون پدرانتان است؛ تا پای جان وفادار بمانید و با آمادی خود و صدور انقلاب اسلامی و ابلاغ پیام شهیدان، زمینه را برای قیام منجی عالم و خاتم الاوصياء و مفخر الاولیاء حضرت بقيت الله - روحی فداه - فراهم سازید». ✍ علی الله اکبری 🆔 @farhang_puya
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی ویژه‌برنامه‌هایی را تحت عنوان جریان‌های فکری و اعتقادی برگزار می‌کند 🌹 در این برنامه‌های گفتگومحور، کارشناسان و صاحب‌نظران ضمن تبیین این جریان‌ها به پاسخ به شبهاتی در این زمینه خواهند پرداخت 📋 زمان: دوشنبه 1402/11/9 ساعت 18:30 🗂 موضوع: 🔴 معنویت بدون شریعت، چیستی و نقد آن جلسه ۲ 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه مجازی👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 📢 همچنین می‌توانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشی‌های تلفن همراه، نیز دنبال کنید. 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
نشریه فرهنگ پویا
📌 زمینه‌سازی برای انقلاب موعود (بخش اول) 🔸 نگاه اشراقی امام (ره)، استراتژیصدور انقلاب اسلامی فرمول
📌 زمینه سازی برای انقلاب موعود (بخش دوم) ▫️ نیز می‌فرماید: «امیدوارم که این نهضت و این انقلاب منتهی بشود به ظهور امام عصر سلام الله عليه ـ و امیدوارم که این انقلاب ما به همه دنیا و مستضعفین صادر شود. آینده روشن است و ما همه در انتظار رؤیت خورشیدیم». 🧷 مراقب باشیم و قدر این انتخاب ملی و الهی را بدانیم. چه بسا تاریخ، حوصله و تحمل هزاره‌ای دیگر را نداشته باشد. پرتو انقلاب هرگز با بدآمد زمانه غروب نخواهد کرد؛ اما انتخاب‌های فردی و گروهی که خواست الهی همراه آن نیست، می‌تواند ما را زمین‌گیر و بیماری کند. به انقلاب بیش از خودمان احترام بگزاریم و قدر آن را که پس از آن همه خون دادن [ به ثمر نشسته را بدانیم ]. ✍ علی الله اکبری 🆔 @farhang_puya
🛑 امیرالمومنین علیه السلام: انديشيدن درباره نعمت‌هاى خدا، چه نيكو عبادتى است. 📔 غررالحکم حدیث ۱۱۴۷ 🆔 @farhang_puya
💢 همسویی راهبرد مطبوعات لیبرال و اصلاحات در راستای اهداف استکبار در تخریب روحیه‌ی جامعه 🧷 همان گونه که در دوره بنی‌صدر هر گروه و دسته کوچک سیاسی که گاه تعداد افراد و هواداران آنان به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید، مطرح و مصاحبه ها، دیدگاه‌ها، نامه‌های سرگشاده آنان به مسؤولان نظام و گزارش نشست‌های آنان پوشش خبری داده می‌شد، در دولت اصلاحات نیز این رویکرد تکرار شد. این در حالی بود که در هر دو دوره، مطبوعات وابسته به دولت از تجمع های میلیونی ۲۲ بهمن و روز قدس، عکس و خبری مخابره نمی‌کردند. 🧷 انعکاس اعتصابات کارخانجات و تجمع بیکاران و متن پیام‌های گروه‌های ضد انقلاب در دورهٔ دولت لیبرال بنی صدر، به بازتاب تجمع‌های کوچک منادیان به اصطلاح آزادی و بزرگنمایی دستگیری فلان خبرنگار خارجی و ضد انقلاب در دوره دولت اصلاحات تغییر شکل داد. مظلوم نمایی از دشمنان و عناصر وابسته در راستای فشار آوردن به نظام مقدس اسلامی، در زمرۀ ویژگی‌های مطبوعات این دو دوره است که هم خطی آنان با ضد انقلاب را نشان می‌دهد. ✍ ابراهیم ابراهیم زاده 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 همسویی راهبرد مطبوعات لیبرال و اصلاحات در راستای اهداف استکبار در تخریب روحیه‌ی جامعه 🧷 همان گون
💢 راهبرد مطبوعات لیبرال و اصلاحات در راستای اهداف استکبار در تخریب روحیه‌ی جامعه (بخش دوم) 🔸 متهم کردن نظام به دیکتاتوری، تکرار بی حد و حساب واژه‌هایی چون متحجر، واپسگرا و مرتجع علیه مردم مؤمن، ادعای نبود آزادی بیان و اندیشه به ویژه در ایام انتخابات و انعکاس نظر سنجی‌های مجعول، یکی دیگر از عملکردهای مطبوعات در دولت‌های لیبرال و اصلاحات است که چون دو لبه یک پیکان، همواره اسلام و انقلاب را نشانه می‌گرفتند. 🔹 تطهیر چهره عوامل رژیم طاغوت و ضد انقلاب و متهم کردن پابرهنگان و زخم خوردگان خان‌ها و عوامل ساواک به تنگ نظری، در کنار تطهیر شیطان بزرگ و سنگ دوستی آمریکا را بر سینه‌زدن، از لکه‌های ننگین مطبوعات دو دولت بر صفحه تاریخ سراسر غیرت و غرور مردم ایران است. ▫️ تحریک قومیت‌ها علیه نظام، از دیگر تیترهای جنجالی و تحلیل‌های ناجوانمردانه توسط مطبوعات در دو دولت لیبرال و اصلاحات است. جالب اینجاست که مطبوعات این دو دولت و دولتمردان در حالی چنین شعاری را سر می‌دادند که خود هرگز برای کمبودهای اقتصادی و توسعه زیربنایی اقوام گامی برنداشتند و همواره به «قومیت»ها به چشم ابزاری در راستای اهداف حزبی و قدرت‌طلبی خویش می‌نگریستند. ✍ ابراهیم ابراهیم زاده 🆔 @farhang_puya
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی ویژه‌برنامه‌هایی را تحت عنوان جریان‌های فکری و اعتقادی برگزار می‌کند 🌹 در این برنامه‌های گفتگومحور، کارشناسان و صاحب‌نظران ضمن تبیین این جریان‌ها به پاسخ به شبهاتی در این زمینه خواهند پرداخت 📋 زمان: سه‌شنبه 1402/11/10 ساعت 18:30 🗂 موضوع: 🔴 انتخاب خوب؛ شاخصه‌ها و ویژگی‌ها جلسه ۱ 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه مجازی👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 📢 همچنین می‌توانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشی‌های تلفن همراه، نیز دنبال کنید. 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
🛑 امام على عليه السلام: خوش‌رويى، آتش دشمنی را خاموش مى‌كند. 📚غررالحکم حدیث۵۶۱ 🆔 @farhang_puya
📌 نهضت عدالتخانه و انحراف آن به مشروطه غربی 🔹 در اواخر دوره قاجاریه به دلیل ستم ناشی از نظام حاکم و نفوذ برخی کشورهای غربی، نهضت عدالتخانه به رهبری علمای شیعه در تهران و دیگر نقاط ایران شکل گرفت. این نهضت به تعبیر، کسروی رنگ و بوی مذهبی و بومی و شریعت طلبانه داشت. 🔹 در تلگرافی که متحصنین حرم حضرت معصومه (س) در مهاجرت کبری به دربار فرستادند، اذعان کردند که به دنبال اجرای احکام اسلامی و تدبیر امور دولتی بر اساس قوانین شرع مقدس و کوتاه کردن دست بیگانگان و فرنگی مآبان از امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این کشور هستند. 🔹 در همین ایام برخی از افراد ساده‌دل و ناآگاه، به تحریک روشنفکران غربزده و عوامل انگلیس، به خیال پشتیبانی انگلیسی‌ها، تحصنی را در حمایت از مهاجرت کبری در سفارت انگلستان شکل دادند. ✍ مهدی ابوطالبی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 نهضت عدالتخانه و انحراف آن به مشروطه غربی 🔹 در اواخر دوره قاجاریه به دلیل ستم ناشی از نظام حاکم و
💢 روباه‌صفتان خوش‌نما!!! 🔹 مع الاسف درست همزمان با مهاجرت علما به قم، با کارگردانی اعضای سفارت انگلیس (مستر چرچیل و مستر گرانت داف) ... طرح کشاندن آزادی خواهان استبداد گزیده و عدالت‌خواه اما ساده دل و غافل (و بعضا نیز اراذل و اوباش و عناصر شکم باره) به سفارت انگلیس در تهران ریخته شد. 🔸 جالب این است که مقامات انگلیسی در برخوردهای حضوری و مراسلات رسمی دیپلماتیک‌شان با دولت ایران و روس تزاری، همه جا به «سیاست بی طرفی» تظاهر می‌کردند؛ اما در عمل عمال سفارت انگلیس در ایران [جور دیگری بود]. 🔹 چه در داخل سفارت و چه در خارج آن، همگی برای فریب آزادی‌خواهان و ایجاد انحراف در خط اصیل اسلامی_مردمی قیام و کشاندن آن به خطوط بدلی استعماری و غیر اسلامی، اما مردمی‌نمایانه، بسیج شده بودند و به طور هماهنگ، آن هم نه چندان پنهان فعالیت می‌کردند. ✍ مهدی ابوطالبی 🆔 @farhang_puya
⁉️ در سیاست بین‌الملل باید به چه مواردی توجه کنیم؟ 🔹 بعد اقتصادی، تمامیت ارضی، استقلال سیاسی و حفظ هویت فرهنگی از جمله مواردی هستند که می‌بایست قبل از مذاکره و رابطه مورد توجه بسیار قرار گیرد. در برقراری رابطه باید اصل بر اساس تامین منافع ایران و جبران خسارات گذشته، احترام متقابل و شناخت حقوق ملت ایران بنا نهاده شود. 🔸 مقام معظم رهبری بارها بیان داشته اند که در صورت رعایت «عزت»، «حکمت» و «مصلحت»، می‌توان با تمامی دولت‌ها رابطه برقرار کرد. البته حصول و رعایت این موارد در فرض رابطه با آمریکا جای بحث دارد. 🔚 در انجام مذاکره و برقراری رابطه ضروری است در عمل خود را بی نیاز کنیم؛ چون اگر بپذیریم که به واسطه‌ی رفع نیازها باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم. طرفداران رابطه که هر روزه دم از منافع آن می‌زنند، ما را نکوهش خواهند کرد. ✍ سید احمد رهنمایی 🆔 @farhang_puya
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی ویژه‌برنامه‌ای را به مناسبت بصیرت‌افزایی و انتخابات پیش‌رو برگزار می‌کند 🌹 در این برنامه‌های گفتگومحور، کارشناسان و صاحب‌نظران ضمن تبیین این جریان‌ها به پاسخ به شبهاتی در این زمینه خواهند پرداخت 📋 زمان: چهارشنبه 1402/11/11 ساعت 18:30 🗂 موضوع: 🔴 انتخاب خوب؛ شاخصه‌ها و ویژگی‌ها جلسه ۲ 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه مجازی👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 📢 همچنین می‌توانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشی‌های تلفن همراه، نیز دنبال کنید. 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
📌 پیدایش تمدنی در سراشیبی سقوط!!! 🔹 اگر در میان تمدن‌های بشری مثالی بخواهید که نطفه پیدایشش در سراشیبی انحطاط منعقد شده باشد، پاسخ تمدن مدرن غرب است. امروزه شکی نیست که بدون تکیه بر ثروت هنگفت حاصل از غارت‌گری گوشه گوشه دنیا، امکان نداشت دوران جدیدی گشوده شود که غرب مدرن را پدید آورد. 🔹 رازهای این ثروت افسانه‌ای در تهاجم، تجاوز و اشغال سرزمین‌های ملل دنیا و بهره‌کشی بی‌سابقه از میلیون‌ها برده آفریقایی، آسیایی و سرخ‌پوست آمریکایی پنهان است. 🔸 برخلاف رویکرد غالب تاریخ‌نگاری رسمی غرب که تحول اروپا را مولود ذکاوت تلاش و هوش استثنائی نژاد اروپایی می‌شناساند چشمان بیدار اندیشمندان آگاه غربی، نخستین فصل تکوین غرب مدرن را در همان تهاجمات ماوراء بحار و نظام پیچیده برده‌داری می‌جوید. 🔚 سال های پایانی سده پانزدهم میلادی و اندکی پس از سقوط تاسف‌آور آخرین پایگاه اندلس اسلامی، با ارسال نخستین ناوگان اسپانیایی و پرتغالی به سوی هند، فصل نوینی برای ظهور پدیده «زرسالاری جهانی» گشوده شد. ✍ محمد محمدی نیا 🆔 @farhang_puya
🛑 امام باقر علیه ‏السلام: زنهار از افکندن کار امروز به فردا؛ زیرا آن(تسویف یا به عقب انداختن کارها) دریایى است که مردمان در آن غرق و نابود مى‌شوند. 📚 بحار الأنوار ۷۸/۱۶۱/۱ 🆔 @farhang_puya
📌 «ما می‌توانیم» در چه فرهنگ‌هایی وجود دارد؟ 🔹«ما می‌توانیم» به توانایی‌های یک قوم و گروه و ملت در زمینه های گوناگون اشاره دارد و به طور عمده در برابر تفکری مطرح است که شاه کلید اصلی آن، تحقیر شخصیت خودی و هر آنچه به خود مربوط می‌شود، است. 🔸 شاید بتوان گفت این اصطلاح در کشورهایی که سابقه استعمار داشته اند بیشتر مطرح شده است؛ در ایران نیز از آنجا که قبل از انقلاب اسلامی، استعمار به شکل‌های گوناگون وجود داشته، درباره کشورهای استعمارگر دو دیدگاه وجود داشته است: 🔹 بر اساس یک تفکر که پرچمدار آن اغلب غرب‌زدگان داخلی بودند، ایرانی از خود هیچ چیز ندارد و باید تابع غرب شود و از نوک پا تا فرق سر شبیه غربی‌ها شود. 🖇 اما بر اساس تفکری ضد آن، تفاوتی بین ایرانی و غربی در این جهت نیست و ما اگر بخواهیم می‌توانیم با همت خود و بدون وابستگی به دیگران، روی پای خویش بایستیم و از جهات مختلف مراتب رشد را طی کنیم. ✍ علی اکبر بیاری 🆔 @farhang_puya
📌 نقش آیت الله بروجردی در پیشبرد نهضت انقلاب اسلامی 🔹 کادرسازی آیت الله بروجردی به میراثی جاودان از او تبدیل شد که در تمام نقاط، ریشه دوانده بود. مردم به ویژه متدینین، عشق و علاقه فراوانی نسبت به این میراث گرانب‌ها ابراز می‌داشتند و افرادی که تمکن مالی فراوانی داشتند در جهت استقلال این سازمان از دولت و بالندگی آن وجوه شرعیه فراوانی می‌پرداختند. 🔹این شبکه و کادر قوی، آرام آرام رشد کرد و حتی تا دورترین نقاط ایران نیز نفوذ یافت. تا زمان رحلت آیت الله بروجردی این نهادهای مذهبی - علمی به شکوفایی و رشد چشمگیری رسیدند. پس از رحلت آیت الله، هنر امام خمینی نمایان شد و وی با تیزبینی خاصی به این نهادهای مذهبی روحی سیاسی بخشید. 🔹امام از زمینه‌سازی و کادرسازی آیت الله بروجردی استفاده بهینه نمود. در واقع نظام‌مند کردن فعالیت‌های دینی و مذهبی و کادرسازی آیت الله بروجردی، موجب زمینه‌سازی یک تشکل منسجم شد که بعدها این تشکل در راه پیشبرد نهضت اسلامی مورد استفاده امام خمینی قرار گرفت. 🔚 روحانیت به صورت یک شبکه در سرتاسر کشور حضور یافت. پایگاه این شبکه، مساجد، تکایا و حتی منازل روحانیون بود و حوزه علمیه قم مرکز ثقل این مراکز متفرق تلقی می‌شد. ✍ علی اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇 انقلاب همچون هوای بهاری در دنیا صادر می‌شود 🎙رهبر انقلاب: هوای خوش و بوی گل از داخل بوستان بیرون می‌آید و در جاهای دیگر پخش می‌شود، جلویش را نمی‌شود گرفت. لازم هم نیست که کسی بخواهد آن هوا را صادر کند، -بلکه- به ‌طور طبیعی صادر می‌شود. 📆 ۱۴۰۲/۱۱/۳ 🆔 @farhang_puya
🎙 امام خامنه‌ای: ایشان [علامه مصباح یزدی] متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویائی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند. 📆 ۱۱ بهمن ماه، سالروز ولادت ، حضرت علامه را گرامی می‌داریم. 🆔 @farhang_puya
📌 «استعمار» از دیدگاه شهید مطهری 🔹 استاد شهید مطهری، در تبیین معنا و مفهوم استعمار و استثمار، آن را نوع مدرن شده و جدید از بردگی در قدیم دانسته و می‌گوید: «مساله بردگی و مساله ارباب رعیتی امروز به شکل قدیم مطرح نیست که کسی بیاید رسما خودش را به عنوان مالک و فرد دیگری را به عنوان مملوک بنامد، اما در سطح کشورها به شدت مطرح است». 🔸 بر همین اساس، ایشان به روش استعمار در دنیای حاضر، اشاره کرده و می‌گوید: «اگر ما الان به دنیا نگاه کنیم، می‌بینیم بعضی کشورها آقا هستند، آقایی و سیادت می‌کنند، فرمان می‌دهند و تصمیم می‌گیرند و بعضی کشورها با این که اسماً مستقل هستند ولی رسما مستقل نیستند، یعنی برای اینها آن کشور دیگر تصمیم می‌گیرد و راه اینها را آن کشور دیگر معین می‌کند؛ اسمش هم این است که استقلال دارد.». ✍ رضا محمدی فیروزجانی 🆔 @farhang_puya
📌 رسانه انقلاب اسلامی (بخش اول) 🔹 انقلاب اسلامی، آغاز دنیای دیداری تازه‌ای بود. در جریان انقلاب، دوربین عکاسی و سوپر هشت، بزرگترین کاربرد خود را یافت. در مکان‌هایی از جمله بیمارستان‌ها، عکس‌های انقلاب به دیوار چسبانده می‌شود. روز ۱۳ آبان ۵۷، پرویز نبوی، فیلمبردار واحد تلویزیون، از ماجرای جلوی در دانشگاه تهران فیلم گرفت که در ساعت ۲۰:۳۰ بعد از ظهر، از برنامه اخبار شبکه سراسری پخش شد. 🔸 این اتفاق در شبکه‌ای با انحصار خبری که اخبار انقلاب را برجسته نمی‌کرد، در عرصه داخلی معنایی داشت؛ هم سبب هیجان مردم شد، هم اندیشه‌های‌ رسانه و دروازه‌بانی خبر را تقویت کرد. واحد تلویزیونی جهاد، بعد از انقلاب و پس از صدور فرمان تأسیس جهاد سازندگی از سوی امام راحل، شکل گرفت. با رویکرد جهاد به مناطق محروم کشور، دوربین هم به راه افتاد. ▫️ سید مرتضی آوینی که سال ۵۸ مجموعه‌ای با نام«شش روز در ترکمن صحرا» و «سیل در خوزستان»را ساخته بود، از جهاد به تلویزیون آمد. او فیلم «خان گزیده‌ها» را در آباده، جهرم، شیراز، فیروزآباد و در روستاهای اطراف این شهر ساخت و فیلم «گمگشته‌های دیار فراموشی» را دربارهٔ مردمان بشاگرد تهیه کرد. ✍ امین بابازاده 🆔 @farhang_puya
💢 میرزای شیرازی، سد بزرگ سلطه و نفوذ (بخش اول) 🔹 میرزای شیرازی، هنگامی که متوجه نیرنگ استکبار برای ضربه‌زدن به کشورهای اسلامی شد، برنامه‌های بازدارنده خود را برای لغو امتیاز و نفی سلطه‌گری انگلستان آغاز کرد. وی در نوزدهم ذیحجه ۱۳۰۸ق طی تلگرافی که برای شاه قاجار فرستاد از او خواست از رفتاری که مخالف و منافی صریح قرآن است، دست بردارد. 🔸 میرزا، پیامدهای امتیاز تنباکو را تشریح کرد تا اگر جهالت و غفلت کارگزاران موجب این وضع ذلت بار شده است، با آگاهی از پیامدهای جبران ناپذیر آن، به لغوش کمر بربندند. 🔹 شاه که نمی خواست از پندهای مجتهد آگاه و مرجع بلندپایه شیعیان جهان درس بگیرد، به این تلگراف اهمیتی نداد و به منظور متقاعد نمودن آن زعيم عالیقدر، کارپرداز ایران در بغداد را موظف ساخت فواید این امتیاز را برای ایشان بازگو کند. ✍ غلامرضا گلی زواره 🆔 @farhang_puya
36.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| دانشگاه، مریض متولد شد! 👤مرحوم استاد فرج نژاد 🆔 @farhang_puya
🛑 خداوند متعال فرمود: ای فرزند آدم!خودت را محو بندگی من کن تا قلبت را پر از بی نیازی کنم… 📚 الکافي، ج ۲، ص ۸۳ 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 رسانه انقلاب اسلامی (بخش اول) 🔹 انقلاب اسلامی، آغاز دنیای دیداری تازه‌ای بود. در جریان انقلاب،
📌 رسانه انقلاب اسلامی (بخش دوم) 📎 یورش تانک‌ها و هواپیماهای جنگی عراق به ایران در پایان شهریور ١٣٥٩ آغاز شد و تمام توجه مستندسازان بر یک موضوع تمرکز یافت. سید مرتضی آوینی همان سال‌های نخست جنگ، با ساخت مستند «فتح خون» که پیش از سقوط خرمشهر بود، پا در عرصه مستندسازی جنگ گذاشت؛ او مجموعهٔ ده قسمتی «حقیقت» را ساخت که به وقایع دو سال آغاز جنگ در آبادان، سوسنگرد و دزفول می‌پرداخت. 📎 سال ٦١ مجموعه «روایت فتح» در جهاد سازندگی شکل گرفت و سیدمرتضی در آن به ساخت مستند ادامه داد؛ تا آنجا که فیلم‌های مستند و ماندگار روایت «فتح» را با عنوان‌های «شهری در آسمان» «شب عاشورایی»، «پاتک چهارم»، «دستۀ ایمان»، «پیران توپخانه»، «بر ستیغ جبال فتح»، «مرثیه‌های جبهه در آتش و جوش» را تهیه کرد. به حق می‌توان او را از جمله تأثیر گذاران بر عرصه مستندسازی جنگ و هنر مبارزه دانست. ✍ امین بابازاده 🆔 @farhang_puya