نشریه فرهنگ پویا
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت هفتم) 🔺 این بدان معنا نیست که ضرورتا همه پیروان ادیان
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت هشتم)
🖌 برخی نویسندگان از جمله هادی العلوی در کتاب تاریخ شکنجه در اسلام سعی کردند شکنجهها و جنایتها را به صورت کلی به اسلام نسبت دهند، اما چنین تعمیمی میتواند منجر به ترویج دیدگاههای سنتی شرقشناسان شود.
❌ به صورت دقیق نمیتوان جنایتهای تعدادی از مسلمانان را به دین نسبت داد چنین تعمیمی هرگز در یهودیت یا مسیحیت انجام نمیشود.
🔍 روش کنونی غربی بر دو موضوع اصرار دارد؛ اول این که اقدام هر مسلمانی را در هر نقطهای از دنیا به اسلام نسبت داده و دین را سرزنش کند و دوم اینکه برای تغییر دیدگاههای اسلامی و تفسير نصوص دینی بر اساس منافع غرب و رژیم صهیونیستی تلاش میکند.
📜 روزنامه لبنانیالاخبار
#شماره_21
#فرهنگ
#غرب_علیه_اسلام
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟ (قسمت هشتم) ❓ چطور ممکن باشد که ناظران منصف و حقیقتجو در برابر این
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
(قسمت نهم)
🔆 قدرت بسیجکنندگی انقلاب توانست مردم را به صحنه آورده و مهمتر از آن، در صحنه نگه دارد. فعالان سیاسی کشور و مسؤولان نباید از این قدرت غفلت کنند. اگر قدرت بسیجکنندگی دوران مبارزات نهضت حدود نیم قرن نمیبود، نظام اسلامی نمیتوانست در برابر تلاش پیگیر دشمنانش تاب بیاورد. نظام جمهوری اسلامی آنقدر جاذبه در درون ذهن و دل مردم خود دارد که در سی سالگیاش، زلزله سیاسی در دنیا بر پا میکند.
↙️ مشارکت نزدیک به ۸۰ درصدی انتخابات دهم ریاست جمهوری جان تازهای در تن انقلاب دمید، اما نخستین زلزله نبود. آن هنگام که انقلاب خمینی در این موقعیت جغرافیایی حساس، نظامی را بر سر کار آورد که برخاسته از عقلانیت، عدالت و معنویت و متکی به ایمان دینی و مشارکت مردم بود، محافل فکری و سیاسی عالم به لرزه درآمد.
🔘 مدتی سپری شد تا از شوک بیرون آیند. از همان ابتدا نظام سلطه جهانی در انفعال راهبردی نسبت به این پدیده غیرقابل پیشبینی و غیرقابل تحلیل قرار گرفت. تمام موضعگیریها و توطئهها تا امروز، در پی همان انفعال راهبردی و واکنش به لرزشی است که انقلاب در بنیاد مدرنیته لیبرال و مدرنیته سوسیال افکند.
🗃 دکتر محمد محمدینیا، بیانات رهبری در بیست و هشتمین سالگرد رحلت حضرت امام، ۲۴/ ۷/ ۹۱، بیانات رهبری در دیدار با جوانان راهیان نور، ۱۹ /۱۲ /۱۳۹۶.
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت هشتم) 🖌 برخی نویسندگان از جمله هادی العلوی در کتاب تار
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت نهم)
📖 راهکارهای گوناگونی برای مطالعه توحش اسلامی معاصر وجود دارد، یکی از این موارد اینکه میتوان این پدیده را هم در ابعاد سیاسی و تاریخ معاصر مورد بررسی قرار داد.
📌 این روشی است که «رابرت بیب» در کتاب خود درمورد پدیده عملیاتهای انتحاری معاصر مطرح کرده و در نتیجه به این موضوع رسیده که این اقدامات با یک دین یا اعتقاد واحد مرتبط نیست.
🔙 بلکه ملتهای مختلف با مذاهب گوناگون از جمله چپگرایان (لائیک) چنین اقداماتی را با انگیزههای مشترک که رها شدن از دست اشغالگری خارجی است، انجام میدهند.
↙️ در واقع شبه نظامیان صهیونیستی پیشگامان اولیه ورود رویکردهای وحشیانه و تروریستی به منطقه بودند که توحش و تروریسم را در رویکردهای خاصی دنبال میکردند.
📜 روزنامه لبنانیالاخبار
#شماره_21
#فرهنگ
#غرب_علیه_اسلام
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔆 جوان مؤمن انقلابی، نیاز جامعه اسلامی (قسمت اول) ⭕️ مباحث تئوریک و بحث رابطه انقلابیگری با ذات اس
🔆 جوان مؤمن انقلابی، نیاز جامعه اسلامی
(قسمت دوم)
↙️ امام راحل در نامهای به شورای نگهبان فرمودند: من حالا هیچ نگرانی ندارم چون اکثر افراد را میشناسم و میدانم که اکثراً متعهد و متدین هستند، بلکه نگرانی من از این است که نکند سستی کنیم و در پیاده کردن اسلام دقت لازم را ننماییم و بعداً اشکال پیش بیاید.
❌ نکند مثل مشروطه شود که آقایان تلاش کردند و مشروطه را بنا گذاشتند، آن وقت چند نفر از سیاسیون مستبد، مشروطهخواه شدند و حکومت را گرفتند و هر دوره مجلس را بدتر از دوره قبل تشکیل دادند. امروز من هیچ ترسی ندارم، ولی ترسم از آن است که مبادا ما مسائل را به صورتی محکم تحویل دسته بعد ندهیم.
‼️ ترسم از آن است که مبادا از حرفهای خارجیها بترسیم و در پیاده کردن احکام خدا سستی کنیم. ما باید همه چیز را به همان قوّتی که امروز دارد تحویل دسته بعد دهیم و آنها هم کوشش کنند که به همان قوّت، تحویل دسته بعد دهند.
📝 محمدعلی جعفری
#شماره_33
#جامعه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت نهم) 📖 راهکارهای گوناگونی برای مطالعه توحش اسلامی معاص
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت آخر)
🔻 شبه نظامیان صهیونیستی پیشگامان اولیه ورود رویکردهای وحشیانه و تروریستی به منطقه بودند که توحش و تروریسم را در رویکردهای زیر دنبال میکردند؛
◾️ پرتاب نارنجک به داخل قهوهخانهها، اتوبوسها و بازارهای عمومی و ایجاد انفجار در هتلها و سفارتخانهها و بمبگذاری خودروهای اورژانس و ارسال بستههای بمب گذاری شده پستی.
🔺 این دیدگاه همچنین در میان شبه نظامیان راستگرای فرقهای در جنگ لبنان شامل شبه نظامیان حزبالكتائب و تمورالاحرار و حراسالأرز و التنظيم نیز قابل مشاهده است.
◾️ گروگان گیریهای فرقهای و موشک باران بیهدف مناطق شهری از جمله اقداماتی بود که این گروهها انجام میدادند. آمریکا بنا به دلایل متعدد نمیخواهد به صورت واقعی جلوی عوامل افراطگرایی و وحشیگری در منطقه را بگیرد.
📜 روزنامه لبنانیالاخبار
#شماره_21
#فرهنگ
#غرب_علیه_اسلام
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔆 جوان مؤمن انقلابی، نیاز جامعه اسلامی (قسمت دوم) ↙️ امام راحل در نامهای به شورای نگهبان فرمودند:
🔆 جوان مؤمن انقلابی، نیاز جامعه اسلامی
(قسمت سوم)
👈 امام خمینی:
🔴 ما باید بنیان را محکم کنیم و به دسته بعد دهیم تا پیش خدا مقصر نباشیم. باید هیچ سستی نکنیم و از این ترس نداشته باشیم که فلان رادیو یا دولت خارجی چه میگوید، رادیوها باید به ما فحش بدهند. آن روزی را که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت.
⭕️ آن روز که کارتر و ریگان از ما تعریف کنند، معلوم میشود که در ما اشکالی پیدا شده است. آنها باید فحش دهند و ما هم باید محکم کارمان را انجام دهیم. شورای نگهبان بدون ملاحظه از هیچکس و فقط و فقط خدا را در نظر بگیرند. احکام اولیه باید جاری شود و آن روز هم که اضطراری پیش آمد، احکام ثانویه که آن هم حکم خداست را باید جاری نمایند.
💢 باید بنیان از امروز محکم شود. تکرار واژه «بنیانها» در این فرمایشات امام و ضرورت محکم کردن در کنار یادآوری تجربه تلخ مشروطیت، نشان از ضرورت تبیین اُمهات مباحث تئوریک از قبیل اصل «ولایت فقیه» و رابطه آن با اصل انقلاب و باقی ماندن روحیه انقلابی نظام اسلامی دارد که در ادبیات امروز از آن به مباحث تئوریک یاد میشود.
📝 محمدعلی جعفری
#شماره_33
#جامعه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔆 جوان مؤمن انقلابی، نیاز جامعه اسلامی (قسمت سوم) 👈 امام خمینی: 🔴 ما باید بنیان را محکم کنیم و به د
🔆 جوان مؤمن انقلابی، نیاز جامعه اسلامی
(قسمت چهارم)
🔰 حفظ انقلاب و نظام اسلامی و تحقق آرمانها و اهداف آن در گام نخست به تبیین مباحث تئوریک است و در گام دوم ساختارسازی متناسب با نهادینه کردن مباحث تئوریک در بین جامعه نخبگانی و در پی آن عامه مردم و متوقف نشدن و تلاش برای رشد تئوریک به موازات ساختارسازی.
💠 در طول تاریخ، بخش تئوریسازی در حوزههای علمیه محقق شده است. مباحث تئوریک شیعه در قالب اجتهاد به اشاره ائمه (علیهمالسلام) انجام شده و مبادی و منابع آن نیز از امامان (علیه السلام) به ما رسیده و گزارههای حاصل از این شیوه تفکر در قالب احکام دین مبین اسلام بیان شده است.
📝 محمدعلی جعفری
#شماره_33
#جامعه
🆔 @farhang_puya
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش اول»
👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش بانوان در اسلام میکنیم.
🔹 زن واژهای پیچیده است که میتوان در وصف فلسفه وجود، حقوق، منزلت و تواناییهای او سطرها و سطرها نگاشت یا بر طبل توخالی «تشابه حقوق زن و مرد» با نام فرایند «تساوی حقوق» کوبید. در این نوشتار سعی خواهیم کرد نگاه کوتاه و گذرا به بحث حقوق و شخصیت زن از دیدگاه رسول آزادی (ص) و مکتب نورانی ایشان در مقایسه با تفکر حقوقبشر مداران عصر معاصر داشته باشیم.
🔸 حافظه تاریخی ما از یاد نبرده جفای عظیمی را که در دوران تاریخ جاهلیت بر زنان مظلوم روا میشد. جفایی که گاهی قلم از ذکر کردن آن شرم میکند. از محروم کردن بخش بسیار عظیمی از حقوقی چون استقلال مالی و اقتصادی و ازدواجهای اجباری گرفته تا تجاوز در معابر عمومی به عنوان یک رویه عادی و زنده به گور کردن به جرم سنگین زن بودن.
🔹 دوران سیاهی از تاریخ بشریت که زن را مبداء و مقصد شرور و وسوسهها می دانست یا او را تفریحی وجود مرد به حساب میآوردند و در ناحیه استعدادهای روحانی و معنوی او معتقد بودند که زن نمی تواند به مقامات معنوی و الهی دست یابد، همه ریشه در خرافه و جهل و روحیات مردسالاری حاکم داشت.
📝 عاطفه خرمی
#شماره_1
#جامعه
#بانوان_در_اسلام
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش اول» 👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش ب
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش دوم»
👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش بانوان در اسلام میکنیم.
❌ در زمان جاهلیت که ارزش زن بسیار پایینتر از حد معمولیاش بود، اوضاع در سرزمین اروپا نیز خوب نبود. زن در مغرب زمین موجودی بیارزش بود که در قاموس آمارگران بشریت با هیچ طبقه سرشماری و آمارگیری نمیشد. خلاصه اینکه زن تنها و تنها گوی بازی بازیکنان شهوت بود.
🔻 در این هنگام حاکمیت جهل و خرافه و ستم بود که خداوند آخرین رسولش را برای هدایت آنان که انحراف تمام روزنههای عقل و منطقشان را بسته بود فرستاد. اسلام به عنوان اولین مکتب دینی و اخلاقی و اجتماعی، زن را به عنوان مسئله مهم زندگی و متمم حیات انسانی به کاملترین وجه ممکن در مسائل اجتماعی اخلاقی و حقوقی خود مطرح نمود.
🌱 بعثت پیامبر نهضت بزرگی بود که طومار جاهلیت را درید و این حقیقت را به دنیای بشریت اعلام کرد که زن و مرد از نظر دارا بودن روح کامل انسانی و باقی برای حشر و نشر در قیامت مساویاند و هیچ کدام به سبب جنسیت خود بر دیگری برتری ندارند. و تنها ملاک ارزشگذاری در نزد خالق، تقواست.
📝 عاطفه خرمی
#شماره_1
#جامعه
#بانوان_در_اسلام
🆔 @farhang_puya
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش اول»
👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی
⚡️ همگونی بعثت رسول اکرم(ص) و انقلاب اسلامی از پدیدههای زیبای تاریخ اسلام است. آن تجلی اعظم که در عصر جاهلیت رخ داد، نمونه و نمود روشنی از لطف خدا به بشریت بود و انقلاب اسلامی که در قرن معاصر صورت گرفت، شاهدی بر تداوم و منت الهی به انسانهای شایسته بود.
🔰 شباهتهای فراوانی میان این دو حرکت و نهضت چه در کیفیت ظهور و مراحل نهضت، چه در اهداف و شیوهها، چه در پیروان و مخالفان، چه در دشمنیها و دشمنان و چه در شیوهها، عملکردها، دستاوردها و ویژگیها وجود دارد که در این نوشته به برخی از این همسانیها و همگونیها اشاره میشود.
📝 حجتالاسلام جواد محدثی
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش اول» 👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی ⚡️ همگونی بعثت رسول اک
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش دوم»
👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی
💢 اسلام محمدی در آغاز بعثت مرحلهای را به صورت دعوت مخفی گذراند. در آن دوران سه ساله یارگیری میشد و روابط و دعوتها پنهانی بود. در نهضت ایران نیز به دلیل خفقان و حاکمیت ساواک سالها تلاشهای مبارزاتی به صورت مخفی و با رعایت تقیه و مخفیکاری بود و مبارزان با پوشش و محمل در عرصه انقلاب و بیدارگری حضور داشتند و کمتر به رویارویی سریع و اعلان مخالفت آشکار میپرداختند.
✊🏼 اما در مرحله ای پس از فراگیر شدن فکر انقلاب و بیداری عمومی، تظاهرات آشکار، شعارهای مرگ بر شاه، تحصنها، فریادها و درگیریها علنی شد. درست مانند زمانی که پس از دعوت سه ساله در اسلام نبوی فرمان خدا مبنی بر آشکار کردن دعوت نازل شد و پیامبر خدا مامور شد تا امر خدا را علنی کند و با اعراض از مشرکان جبهه توحیدی خویش را آشکار سازد.
➕ حضرت امام نیز به عنوان رهبر نهضت پیش از آغاز مبارزه علنی و سخنرانیهای تند در ۱۵ خرداد علیه شاه، دورهای به تماسهای مختلف و نامه نگاری به علمای بلاد و آگاهانیدن چهرههای سرشناس و موثر نسبت به توطئههای ضد اسلام گذراند تا بستری برای اعلان حرکت علیه رژیم شاه فراهم شده باشد.
📝 حجتالاسلام جواد محدثی
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
🆔 @farhang_puya