eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.4هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
885 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 برای سردار شهید سیدرضی موسوی که حاج‌قاسم به او گفته بود: «پیر شدی، تو هم دیگر باید شهید شوی» آینه گفت: عاقبت پیر شدی، شهید نه موی‌سپید هم شدی آخر و روسپید نه آینه گفت: خسته‌ای؟ گفتمش آه خسته ام در قفسی نشسته‌ام چاره نه و کلید نه... آینه! حیرتم فقط، شوق شهادتم فقط آه چه دارم آینه؟ هیچ به جز امید نه لاله‌ی واژگونم و حسرت بازماندنم داغ نویی نفس‌نفس آمده و نوید نه آینه گفت: صبر کن... گفتمش آه، سوختم در دل شعله می‌توان لحظه‌ای آرمید؟! نه! آینه گفت و... زیر لب گفت شهید می‌شوی آینه! راست گفته‌ای؟! وقت سفر رسید؟! نه؟! ✍ میلاد عرفان‌پور 🆔 @farhang_puya
📌 کم توجه بـودن به نسل نوجوان در میدان، آنها را در دسترس شکار دشمن قرار می‌دهد 🎙آیت‌الله شهید بهشتی: ▫️برادران روحانی! در یک جوی چنین که دشمن می‌خواهد با ایجاد این جوهای نامساعد و جوسازی‌ها و سمپاشی‌ها، جلوی نقش سازنده روحانیت متعهد و مبارز را بگیرد، یک یک ما باید مواظب باشیم نسل نوجوان و جوان را بحساب آوریم؛ بیش از آنچه بحساب می‌آوردیم، وقت صرف آنها کنیم. 🔹 پریروز من در کمال گرفتاری بودم آمدند گفتند در مدرسه مروی بچه‌ها خواسته‌اند تو بیایی با آنها صحبت کنی. واقعاً گرفتار بودم و کار داشتم؛ گفتم چون نزدیک است و وقت از نظر آمد و شد زیاد نمی‌برد، چشم خواهم آمد. آنجا رفتم تا در میان این نوجوانان باشم با آنها سخن بگویم. 🔸 به‌هرحال همه‌مان سعى کنیم با این نوجوان‌های عزیز پیوند نزدیک داشته باشیم، کمی از آنها دورماندن، کمی به حساسیت و ظرافت‌ روح آنها کم توجه بـودن، آنها را در میدان و در صحنه و در دسترس شکار دشمن قرار می‌دهد. حیف است از این نیروهای عزیز و پاک پرتوان که دست شمن بیافتند. این ما هستیم، این شما روحانیون مسئول هستید که در این رابطه مسئولیت سنگینی را بر عهده دارید. 🔖 تهیه و تنظیم: سید احمد رهنمایی 🆔 @farhang_puya
💢 شهید اثرگذار است 🎙علامه مصباح یزدی ▫️ شهید در روح یاران و همرزمانش تاثیر می‌گذارد؛ غم و غصه آنها را بر طرف می‌کند؛ موجب شادی و انبساط خاطر آنها می‌شود. آیا تا به حال فکر کرده‌اید چرا مادرانی که بعضی از آنها سه چهار شهید داده‌اند اشک از چشم هایشان نمی‌آید؟ مگر این مادران همان کسانی نیستند که اگر خاری به پای فرزندشان می‌رفت، آرام و قرار نداشتد؟ ▫️ حال امروز چند فرزندش شهید شده، ولی در نهایت صبر و متانت می‌گوید کاش چند فرزند دیگر داشتم تا همه آنها در راه اسلام شهید می‌شدند. این مسئله با کدام قانون علمی قابل درک است؟ این چیزی نیست جز اثر روحی که خداوند به برکت دعای شهید، در مادرش ایجاد می‌کند. 🔖 تهیه و تنظیم: علیرضا دهشیری 🆔 @farhang_puya
🔘 اصل حمایت از هویت در سیاست خارجی ▪️مقبولیت جهانی بسیار خوب است، اما نه به بهای دست برداشتن از اصول جمهوری‌اسلامی که هویت ملی و جمعی ماست. مهم‌ترین اصل در سیاست خارجی، حمایت از هویت نظام اسلامی و پافشاری بر اصول و ارزش‌هاست و جمهوری‌اسلامی ایران، اصول و ارزش‌های خود را که عزت ملی است با هیچ چیز معاوضه نخواهد کرد. ▪️بخشی از قواعد و ارزش‌های بین المللی کنونی در دنیا تحمیل شده و نتیجه سلطه برخی قدرت‌ هاست و قبول این قواعد به بهای دست کشیدن از هویت ملی و اصول و ارزش‌های نظام اسلامی افتخار نیست و ما نمی‌توانیم برای رضایت بخشی از دنیا که تجسم آن در غرب و در رأس آن دولت متکبر آمریکاست، از اصول خود عقب‌نشینی کنیم! 🖋فائزه فلاطونی 🆔 @farhang_puya
🛑 امیرالمومنین عليه السلام: ملايم باش؛ زيرا هركه ملايم باشد، همواره از دوستى كسانش برخوردار مى ‌شود. 📚 غررالحكم، حدیث ۲۳۷۶ 🆔 @farhang_puya
📌 نفوذ ماده‌گرایی یهودی 🔹 در قرن شانزده، در رقابت‌های بین پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها، اسپانیا و پرتغال در جا زدند و پروتستان‌ها با قدرتی بیشتر به حرکت ادامه دادند. در پروتستانتیسم به دلیل دوری از کلیسای پاپی و جدایی مردم از روحانیون و آزادی لجام گسیخته در تفسیر متون دینی و غلبه دنیاگروی، زمینه فرقه‌سازی بیشتر فراهم شد و انشعاب‌های فراوانی در مسیحیت ایجاد شد. 🔸 همه این موارد، باعث نفوذ ماده‌گرایی یهودی در غرب معاصر شد. در جنگ اول و دوم، سوسیال ناسیونالیسم آلمانی و فاشیسم ایتالیایی که از قلب مدرنیته سر برآورده بودند، با هم متحد و عليه جبهه متفقین وارد نبرد شدند. 🖊 محمد حسین فرج‌نژاد 🆔 @farhang_puya
🏴 وفات مادر ادب، حضرت ام البنین علیها السلام را به همه محبین و پیروان اهل بیت علیهم‌السلام تسلیت عرض می‌نماییم. 🆔 @farhang_puya
🖇 جنگ جهانی اول و دوم، نتیجه اندیشه‌های پس از مدنیته 🔹متفقین، مجموعه‌ای از اندیشه‌های اومانیستی متمایل به سوسیالیسم و لیبرالیسم بودند. جنگ‌های ویرانگر اول و دوم، که نتیجه منطقی اندیشه‌های فلسفی پس از مدرنیته بودند، باعث کشتار حدود صد ميليون نفر از اروپائیان شدند و خسارت‌های چشمگیری به همه جهانیان وارد کردند. 🔸 در هیچ کدام از جنگ‌های پیشین، حتی بین اقوام بت‌پرست، چنین حجمی از کشته ها در زمان چهل سال (آغاز جنگ اول ١٩١٤ تا پایان جنگ دوم ١٩٤٥) بر بشر تحمیل نشده بود. سرخوردگی وحشتناکی بین اندیشمندان و مردم اروپا و آمریکا پدید آمد. 🔹 از طرفی با مشخص شدن الزامات عقلی فاسد در اندیشه‌های مادی پس از مدرنیته و به بن بست رسیدن فلسفه‌های ماده‌گرا، غربیان آماده تحولی دیگر شدند. 📝 محمد حسین فرج‌نژاد 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀°• جاے زهرا ،بعد زهرا🖤 مثل زهرا مادرے هر چہ مادر هست قربان چنین نامادرے🖤 🆔 @farhang_puya
⭕️ استفاده ابزاری از کودک در صنعت تجارت و تبلیغات 📎 در واقع تولید کنندگان هله‌هوله‌ها، کودکان را در هر گوشه‌ای از زمین مورد هجوم خود قرار می‌دهند؛ شرکت «کوکاکولا» حقوق انحصاری عرضه یکی از فیلم‌های «هری پاتر» را ۱۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است. شرکت مک دونالد نیز با هدف فروش بیشتر محصولات غذایی‌اش به فیلم‌های خاص روی آورده است. 📎 با چنین شیوه بازاریابی، جای تعجب نیست که آمار چاقی در کودکان در حال افزایش باشد. در همین حال فیلم‌ها به دام‌های جذاب و اغواگری برای صنعت دخانیات تبدیل شده‌اند. شرکت‌های تبلیغاتی می‌دانند کودکانی که سیگار کشیدن را در فیلم‌ها می‌بینند به احتمال زیاد در پی تجربه آن بر می‌آیند. 🔺 طبق یکی از مطالعات صورت گرفته توسط مجله پزشکی «لسنت» که در انگلیس منتشر شده مشخص گردید، حدود نیمی از نوجوانانی که به سیگار کشیدن روی آورده اند، از تصاویر سیگار کشیدن در فیلم‌ها الگو گرفته‌اند. ✍ محبوبه ابراهیمی 🆔 @farhang_puya
📌 علل به وجود آمدن فتنه 🔹سرشاخه‌ها و عوامل اصلی فتنه: «آگاهانه فتنه می‌جویند و به دنبال اختلال در نظم امور و دگرگونی در اوضاع هستند.». روانکاوی این افراد نشان می‌دهد که آنچه آنان را به اعمال فتنه انگیزانه سوق می‌دهد، گاه خواسته‌های شخصی است. آنان منافع خود را در خطر دیده‌اند و وضع فعلی را مناسب برای کارهای نادرست خود نمی‌دانند. 🔸 اما گروهی دیگر هم هستند که ورودشان به عرصه فتنه به صرف انگیزه‌های شخصی نیست؛ بلکه آنچه آنان را به این وادی می‌کشاند، گفته‌ها و تحلیل‌های عوامل اصلی فتنه است. سرشاخه‌های فتنه هیچگاه در مجامع عمومی، باطل خویش را به صراحت نمی‌گویند؛ بلکه آن را با پاره هایی از حقیقت تزیین می‌کنند و آن را به اسم حقیقت ناب در اختیار دیگران قرار می‌دهند. 🔻 در واقع این گروه دوم در اثر سخنان فتنه‌انگیزانه پا در فضای فتنه می‌گذارند و پیاده نظام و سیاهی لشکر سران اصلی فتنه می‌شوند. وقتی آن فرماندهان این سربازان خویش را یافتند، آنگاه است که فتنه شکل می‌گیرد‌. ✍ محمد رضا فلاح 🆔 @farhang_puya
📌 نقش «دین» در جامعه اسلامی 🔹 هر جامعه‌ای دارای افکار عقاید و باورهای ویژه خود است که بر اساس آن، احساس‌ها، علاقه‌ها، رفتارها و کارهای افراد آن جامعه شکل می‌گیرد؛ این رفتارها را «هنجارهای اجتماعی» می‌گویند. در جوامع، تخلف از این هنجارها را «انحراف اجتماعی» می نامند. 🔸دین در جامعه اسلامی نیز به عنوان نظامی که از سوی خداوند در قالب کتاب و سنت نازل گردیده، معیار هنجارها و ناهنجاریی‌ها شناخته می‌شود و رفتارها و هنجارها بر اساس آن تعریف می‌شود. از آن جا که فطرت بشر خواهان معنویت و پاکی و قداست است، انسان‌ها برای رسیدن به آن در پی انجام هنجارهایی هستند که تأیید کننده فطرت او باشند. 🔹 دور شدن از فطرت موجب می‌شود حتی کسانی که خواسته یا ناخواسته از مسیر حق منحرف می‌شوند حرکت خود را نه تنها انحراف ندانند بلکه عین حقیقت به شمار آورند. آنها می گویند آنچه دیگران انجام می‌دهند حتی رفتار حق‌گرایان انحراف است! و مسیر حق را راهی می‌دانند که خودشان در آن حرکت می‌کنند و برچسب انحراف را به دیگران بزنند. ✍ علیرضا دهشیری 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ تدلیس و عوام‌فریبی چیست؟ 🔹 از آنجا که تمامی آحاد یک جامعه با همه منافع مشترک، به دنبال زیاده‌خواهی و انحصار‌طلبی هستند، بر همین اساس به برخی ناهنجاری‌ها دست می‌زنند تا دیگران را متقاعد کنند که آنها را در رسیدن به منافع خود یاری کنند. 🔸 این افراد سعی می‌کنند عقاید و رفتار خود را واقعیت و حق جلوه دهند تا مورد پذیرش دیگران قرار گیرند. به عبارت دیگر آنها تلاش می‌کنند باطل را لباس حق بپوشانند و با استفاده از ضعف اطلاعات، ایمان و اعتقاد برخی از مردم، ناهنجاری خود را به عنوان یک واقعیت و هنجار به جامعه معرفی کنند. طبیعی است که این عمل چیزی جز تدلیس و عوام‌فریبی نیست! 🖊 علیرضا دهشیری 🆔 @farhang_puya
🔆 پيامبر اکرم صلى‏‌الله‏ عليه ‏و‏آله: 💠 أغفَلُ النّاسِ مَن لَم يَتَّعِظ بِتَغَيُّرِ الدُّنيا مِن حالٍ إلى حالٍ؛ ❇️ غافل‏ترين مردم كسى است كه از دگرگونى دنيا از حالى به حال ديگر پند نگيرد. 📚 بحارالأنوار، ج۷۷، ص۱۱۴ 🆔 @farhang_puya
📌 تأثیر زبان گفتاری بر فرهنگ 🔹 یک نکته هست و آن اینکه هر زبان و هر گفتاری در هر زمانی رایج شده، تبعات دیگر خود را همراه داشته یا به همراه آورده است. برای نمونه، در زمان جنگ بیشتر تیپ‌ها و قیافه‌ها ساده و یکدست بود؛ صمیمیت زیادی بین مردم حاکم بود؛ حس همکاری زیادی در جامعه وجود داشت و مهمتر آنکه ایمان و تقوا در اوج خود قرار داشت. 🔸 امروز هم زبان گفتاری که از اینترنت و کامپیوتر الهام گرفته و رسانه‌های جمعی و رادیو و تلویزیونی هم _ ناخواسته یا خواسته _ به ترویج و تعقیب آن می‌پردازند، ادبیات گفتاری و اجتماعی خاص خودش را به همراه می‌آورد. 🔸در این وضعیت، نوع پوشش مردم به ویژه جوانان به شدت تغییر کرده و جوانان به گونه‌ای می‌پوشند و رفتار می‌کنند که می‌آموزند. خانواده‌ها هم با این مسأله کنار آمده‌اند. فردا هم وقتی بحث ماهواره به صورت جدی مطرح شود، باید بپذیریم که زبان ارتباطی ما نیز تغییر خواهد کرد؛ البته اگر نتوانیم زبانی را وارد میدان کنیم که تأثیر‌گذار باشد نه تأثیر‌پذیر. ✍ علی اصغر کاویانی 🆔 @farhang_puya
💢 تفاوت نقش و منزلت زن در قبل از انقلاب و پس از انقلاب 🔹 حدود ۶۲ درصد از پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال ۸۳ خانم‌ها بودند؛ خانم‌هایی که بخش عمده‌ای از جمعیت کشورمان را تشکیل داده‌اند. نگاهی به آمار پذیرفته شدگان در سال‌های پیش از انقلاب نشان می‌دهد که این قشر عظیم از جامعه سهمی اندک از فرهیختگی و دانش را داشته‌اند. 🔹 برای کسانی که اوضاع اجتماعی آن دوران را درک کرده و حضور زن را در کنار کالاهای تجاری دیده‌اند، دور از ذهن نیست که در آن عصر، زن جایگاهی در خور و شان منزلت خود نداشت؛ به ویژه پس از وقوع حادثه تلخ ۱۷ دیماه ۱۳۱۴ ه‍‌.ش که رویدادی غم‌انگیز در تاریخ کشور محسوب می‌شود. 🔹فرمان کشف حجاب از ناحیه رضاخان با بوق و کرنا با عنوان آزادی زن صادر شد. این حرکت سیاسی بی آنکه بنیادهای جامعه را دچار تغییر کند، زن ایران را در قیافه زن غربی درآورد و و تمدن غلط غرب را بر او تحمیل کرد. ✍ الهام رضایی 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 شهید همت: ما در قبال تمام کسانی که راه را کج می‌روند، مسئولیم! 🆔 @farhang_puya
💢 نگرش فلسفی به رابطه «الزام» حقوقی با «نتیجه»(بخش اول) ▪️ مسأله رابطه «الزام حقوقی با نتیجه» ارتباط محکمی با مباحثی همچون رابطهٔ «دراکات حقیقی و ادراکات اعتباری» «توصیف و تکلیف»، «حکمت نظری و حکمت عملی» و یا «تکوین و تشریع» دارد. در مجموع رابطه بین ارزش‌ها و الزامات حقوقی با نتایج و دستاوردها به سه صورت قابل تصور است: 1⃣ بر اساس دیدگاه برخی از نظریه‌پردازان مانند طرفداران مکتب حقوق طبیعی، باید نتایج و دستاوردها نیز چون واقعیاتی اما از نوع پسینی هستند در اعتبار «بایدها» تاثیر گذار باشند. الزامات حقوقی زمانی معتبرند که نتایجی مطابق با قوانین طبیعی داشته باشند. 2⃣ در مقابل، برخی با تأکید بر این نفی رابطه میان «هست» و «باید» نسبت به هیچ نتیجه‌ای از قاعده حقوقی حتی اگر خلاف اخلاق باشد، واکنش خاصی نشان نمی‌دهند؛ در حالی که باید گفت حقوق و تکالیف انسان‌ها باید بر اساس مصالح و مفاسد نفس الامری و واقعی تعیین شود. ✍ دکتر محمدرضا باقرزاده 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 نگرش فلسفی به رابطه «الزام» حقوقی با «نتیجه»(بخش اول) ▪️ مسأله رابطه «الزام حقوقی با نتیجه» ارت
💢 نگرش فلسفی به رابطه «الزام» حقوقی با «نتیجه»(بخش دوم) ♻️ نظریه صحیح و مورد تأیید عقل و نقل، وجود ارتباط و هماهنگی بین الزامات حقوقی با نتایج است و همانگونه که الزامات حقوقی، «هست‌»های فردی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نتایج و دستاوردها نیز اعتبار الزامات حقوقی را ارزیابی و تایید یا رد می‌کند. بر این اساس قانونگذار ناگزیر باید به واقعیات عینی و نتایج عملی و عینی قانون توجه داشته باشد. ♻️ در نظام حقوقی اسلام، قانونگذار واقعی خداوند متعال است؛ خدایی که از همهٔ ابعاد وجودی و سیر کمالی انسان و رابطهٔ او با جهان آگاهی دارد، قواعد حقوقی آن واقع نگر و جامع است؛ یعنی نتایجی را در بردارد که متناسب با نقشه راه سیر صعودی انسان به سمت کمال است. در مجموع، نظام حقوقی اسلام یک نظام نتیجه‌گرا است که الزامات آن برخاسته از پیش‌بینی نتایج مورد انتظار از عمل به آن الزامات است. ✍ دکتر محمدرضا باقرزاده 🆔 @farhang_puya
15.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿❤️ مـا را غلام قصر خودت در بهشت کن شب هاے جمعه روضه برایت به پا کنیم 🎙 استاد میرزا محمدی 🆔 @farhang_puya
🛑 امام على عليه السلام: كسى كه عبرت‌شناس باشد، چنان است كه با گذشتگان زيسته است. 📚 غررالحكم، حدیث۸۸۵۰ 🆔 @farhang_puya
📌 کسی باید بترسد که غیر از این دنیا جایی ندارد! 💢 اگر ما برای مقاصد اسلامی، برای مقاصدی که انبیاء خودشان را به آب و آتش زدند، اولیای عظام خودشان را به کشتن دادند، علمای بزرگ اسلام را آتش زدند، سر بریدند، حبس کردند، تبعید کردند، حبس‌های طولانی کردند؛ اگر چنانچه ما برای مقاصداسلام، بترسیم، دین نداریم... از چه بترسیم؟ آن باید بترسد که غیر از این عالم جایی ندارد. 📔 تهیه و تنظیم: دکتر مهدی امیدی 🆔 @farhang_puya
📌 خوش آمدی سلمان، خوش آمدی صحابی باوفای من، بهانه من برای سخن گفتن ▫️ سلمان را همه با نام کثیر السوال می‌شناسند. هر روز و هر شب در کنار پیامبر است و از او سؤال می‌کند. در جمعی که کمتر کسی اهل اندیشه و تفکر و دانستن و پرسیدن است. سلمان در میان مسلمانان است و پیامبر به چشم دیگری به او می نگرد. ▪️ او را از خود و خاندانش می‌داند و مورد اعتماد خانه علی (ع) و فاطمه (س) است‌ مأمور دعوت مردم برای ازدواج آنان و به خانه فاطمه (س) رفت و آمد دارد. در جنگ خندق ترفند نظامی او جنگ را به نفع مسلمانان تمام می‌کند. ✍ زینب شیری 🆔 @farhang_puya
💢 شرط بهره‌مندی از برکات شهدا 🎙علامه مصباح یزدی(ره): ▫️ از برکات شهدا این است که نه تنها خودشان به آن مقامات عالی می‌رسند، بلکه برای بازماندگانشان هم آثار خوبی به جا می‌گذارند؛ مشکلات اطرافیانشان را حل می‌کنند. مگر نشنیده‌اید کسانی مشکلی داشته‌اند و با توسل به شهید مشکلشان حل شده؟ ▫️ البته بايد توجه داشته باشیم که تأثیری که شهدا می‌بخشند، مثل تأثیری که سایر اسباب مادی و معنوی دارند، مشروط به این شرط است که طرف مقابل هم لیاقت دریافت آن تأثیر را داشته باشد. تأثیر آتش سوزاندن است؛ اما سنگ را نمی‌سوزاند چون سنگ قابل احتراق نیست. از وجود مقدس شهدا انواری می‌تابد. 🔸 اما شرط بهره مندی از برکات آنها این است که طرف مقابل هم لیاقت دریافتش را داشته باشد. هر که لیاقت بیشتری داشته باشد، از آثار شهید بیشتر برخوردار می شود. اگر کسانی از بستگان و اطرافیان شهدا تا به حال چنین تأثیری را از شهدا در خودشان احساس نکرده‌اند، تأملی در خودشان بکنند تا بفهمند چرا چنین لیاقتی نداشته اند. 🖇 تهیه و تنظیم: علیرضا دهشیری 🆔 @farhang_puya
🔴 دنیا اکنون وارد مبارزه‌ای دوجانبه است 📌 استکبار در فرهنگ سیاسی اسلام، نماد سلطه‌گری، استعمار و بهره‌کشی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، توسط اقلیت ظالم بر خیل عظیم توده‌های مستضعف و محروم است. این پدیده امروزه به مشکل اساسی در سطح جهانی تبدیل شده است. ❌ دنیای کنونی گرفتار مبارزه‌ای دوجانبه و پرمرارت شده است: در یک سوی میدان این مبارزه قدرتمندان مستکبر و در سوی دیگر، ملت‌های ستمدیده و مستضعف جهان قرار گرفته‌اند. مستکبران با تکیه بر قدرت نامشروع خویش انواع ستم‌ها را ضد ملت‌های ستمدیده روا داشته و دنیا را از جور خویش آکنده ساخته‌اند. ‼️ امروز مصداق همان روزی است که امیرمؤمنان علی(ع) درباره آن فرمودند: «در این روز مستکبران پیمان‌ها را شکسته و هر خانه و کاشانه‌ای را از ظلم و جور آکنده ساخته‌اند و پیمانی را رها ننمایند مگر بشکنند، و خانه‌ای از گل و خیمه‌ای، از پشم نماند مگر اینکه ستم‌شان وارد آن شود و فسادشان آن خانه را فرا گیرد و بدی رفتارشان اهل آن‌ را پراکنده کند. ✍ زهرا ملک‌زاده 🆔 @farhang_puya
📌 خیلی حیف است آدم خودش را هدر دهد 🎙آیت الله جوادی آملی: 🔹 فرمود ما شما را داریم امتحان می‌کنیم، شما که نمی‌میرید، نمی‌پوستید، مرگ را می‌میرانید. این حرف‌های آسمانی است که قرآن بــه مــا گفته است. مگر انسان می میرد؟ انسان مرگ را می‌میراند «کلّ نَفْس ذَائِقَةُ الْمَوْتِ انه يذوقه الموت». هــر ذائقـی مـذوق خودش را هضم می‌کند و از آن می‌گذرد. 🔸ما هستیم و مرگ نیست که نیست که نیست. مرگی در کار نیست. بعد از مرگ وارد صحنه برزخ شدیم. ما هستیم و مرگ نیست. وارد صحنه قیامت شدیم؛ ما هستیم و مرگ نیست. از صراط و این‌ها می‌گذریم؛ ما هستیم و مرگ نيست.( إن شاء الله ) وارد بهشت شدیم؛ ما هستیم و مرگ نیست. ما هستیم که هستیم این موجود ابدی است. این را قرآن گفت: «وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بنی آدم» آن وقت این خیلـی حیــف اسـت کـه آدم خودش را هدر بدهد. 📚 تهیه و تنظیم: علی اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
10.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | از روضه سیر نشدم 🖇 آمدم روضه را به پایان برسانم، دیدم حاج آقا نگاه معنا‌داری می‌کنند، گفتم حاج آقا فرمایشی دارید؟ فرمودند: اگر بگویم از روضه سیر نشدم و باز هم بخوان... گفتم: چشم حاج آقا ادامه می‌دهم... 📝 خاطره شنیدنی حاج مهدی رسولی، در سومین بزرگداشت علامه مصباح یزدی(قدس سره)، ۹ دی ماه ۱۴۰۲ 🆔 @farhang_puya