🛑 امام علی علیه السلام: ميان شما و پندپذيرى، پردهاى از غرور و خودخواهى وجود دارد.
📚 حکمت ۲۸۲ نهج البلاغه
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💠 انقلاب اسلامی قطب جدید جهانی
📝 برشی از مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با دکتر محمد جواد نوروزی
👤 فرهنگ پویا: وقتی شرایط جهانی را ملاحظه میکنیم، بعد از فروپاشی شوروی و بعد از اتفاقهایی که در آن مقطع رخ میدهد، یعنی در دهه ۹۰ میلادی آمریکا خودش را به عنوان نظام تک قطبی مطرح میکند و صحبت از نظم نوین جهانی میکند؛ آیا این نظم نوین جهانی که حضرت آقا میفرمایند در تداوم نظم تکقطبی آمریکایی است یا موضوع دیگری در حال رخ دادن است؟
👤 دکتر نوروزی: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحول بزرگی هستیم براساس آنچه که در بیانیه گام دوم مورد اشاره مقام معظم رهبری قرار گرفته است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد یک نظام دوقطبی هستیم و انقلاب اسلامی در واقع پژواک و ارائهدهنده یک پیام جدید در عرصه نظام جهانی است.
🖇 یعنی ایدههایی را مطرح میکند که نه مطلوب بلوک غرب است نه بلوک شرق است. لذا در جنگ تحمیلی این دو قدرت علیرغم اختلافات و جنگ سردی که چندین دهه بینشان بود با هم بر علیه ایران متحد شدند. ظهور انقلاب اسلامی موجب میشود بعد از یک دهه شاهد فروپاشی بلوک شرق باشیم.
🔸 بنابراین یک بلوک از بین میرود و نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظم سیاسی که منادی آموزههایی براساس عقلانیت دینی، وحدت دیانت و سیاست نفی سکولاریسم است، در عرصه جهانی ظهور و بروز و بالندگی
پیدا می کند.
#انقلاب_اسلامی
#شماره۴۶
🆔 @farhang_puya
⛔️ مجاهدین دیروز، منافقین امروز
📌 نام سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق ایران پیوندی شگرف و عمیق با شاخصه هایی نظیر «کشتار»، «کینه»، «نفرت، «انتقام» و ... دارد. هر چند این گروهک تروریستی در ابتدای راه جهت مقابله حکومت طاغوتی پهلوی دوم تأسیس و مشغول به کار شده بود، اما به مرور زمان و با تغییر صریح ایدئولوژی خود، به تیغی گزنده بر ضد ملت ایران و انقلاب اسلامی تبدیل شدند.
🔰 انحراف ایدئولوژیکی سران این گروهک موجب بریده شدن برخی افراد از این گروه شد. افرادی مانند شریف واقفی و صمدیه لباف قربانی همین مسئله شده و در اثر تصفیههای خونین گروهک مجاهدین خلق، به قتل رسیدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اعضای این
گروهک به جای همراهی و همدلی با انقلاب و مردم، در مقابل آنان قرار گرفتند و جنایتهایی را آفریدند که در نوع خود کمنظیر بود.
✏️ ع . ا . ع
#شماره۱۷
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⛔️ مجاهدین دیروز، منافقین امروز 📌 نام سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق ایران پیوندی شگرف و عمیق با شاخ
⛔️ مجاهدین دیروز، منافقین امروز (بخش دوم)
⛓ این سازمان طی اطلاعیهای در ۱۳۵۷/۱۲/۱۳ به بهانه هشدار در مورد «توطئه» ضد انقلابی شرمآوری، برای حمله به دفتر جنبش ملی مجاهدین با مقایسه شرایط پس از انقلاب و رژیم شاه، ضمن بزرگنمایی تشکیلات سازمان و مظلومنمایی، مدعی شد که گروههای مشکوک راستگرا تهاجم علیه آن را آغاز کردهاند و از این پس مسئولیت برخوردها و حوادث بر عهده سازمان نخواهد بود.
🔻 ادبیات خشونتبار و لحن تهدیدآمیز بیانیه در حالی که هنوز سه هفته از پیروزی انقلاب گذشته بود، نشانه آشکاری از تمایل شتابناک سازمان به شورشگری محسوب میشد، آن هم در
شرایطی که کمترین زمینه برای شورشگری وجود نداشت.
✏️ ع . ا . ع
#شماره۱۷
#منافق
🆔 @farhang_puya
🛑 امام رضا علیه السلام: مَثَل مومنین در قبول ولایت امیرالمومنین (ع) همانند سجده ملائکه برای حضرت آدم است و مَثَل کسانی که ولایت امیرالمومنین را در روز عید غدیر نپذیرفتند همانند عدم سجده ابلیس بر آدم است.
📚 الاقبال، ج۲، ص۲۹۰
#حدیث
🆔 @farhang_puya
⛔️ مجاهدین خلق، کودتاچیان نوین
🔚 سازمان منافقین طی اطلاعیه سیاسی-نظامی شماره ۲۲ در ۲۶ فروردین ۱۳۵۸، در اوج همبستگی ملت، خطر «جنگ داخلی» را مطرح کرد. روحیه شورشگران اقتضا میکرد که جامعه را در آستانه جنگ داخلی، کشمکش و تضادهای حل نشدنی بنمایانند. غیر از این پس از افشای توطئه ناکام کودتای نوژه در ۱۹ تیر ۱۳۵۹، براساس مدارک به دست آمده مشخص گردید که سازمان مجاهدین خلق در براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی نیز دست دارد.
✏️ ع . ا . ع
#شماره۱۷
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⛔️ مجاهدین خلق، کودتاچیان نوین 🔚 سازمان منافقین طی اطلاعیه سیاسی-نظامی شماره ۲۲ در ۲۶ فروردین ۱۳۵۸،
⛔️ مجاهدین خلق، کودتاچیان نوین (بخش دوم)
✂️ به نوشته کتاب کودتای نوژه، از سوی دیگر سازمان منافقین به واسطه قدرت اطلاعاتی خود که ناشی از وجود عناصر نفوذیاش از جمله میان کودتاچیان و همچنین ستاد خنثیسازی کودتا بود، به ارزیابی احتمالات و سرانجام کودتا پرداختند. اطلاعاتی که عناصر نفوذی سازمان در میان کودتاگران از روند حجم وسیع کودتا در اختیار سازمان قرار میدادند، سازمان را متقاعد ساخت تا رضایت خود را از وقوع کودتا و همکاری در خفا اعلام نماید.
⚠️ این سازمان از بهار ۱۳۶۰ عملیات فشرده آمادهسازی خود را برای شورش مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده و با اتکا به ارتباط با دولت عراق و دولتهای غربی، حمایت لجستیک و تبلیغاتی آنها را نیز کسب نموده بود. درگیری پراکنده مسلحانه و اقدام به بمبگذاری و آمادگی برای ترورهای گسترده توسط سازمان از فردای سی ام خرداد ۱۳۹۰ آغاز شد.
✏️ ع . ا . ع
#شماره۱۷
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
⭕️ استفاده ابزاری از آموزه انتظار و
مهدویت
🔰 در طول تاریخ اسلام، درک نادرست از آموزه دینی انتظار و مهدویت همواره بسیاری از خرافات کجفهمیها و ادعاهای دروغین درباره اصل و چگونگی ارتباط با حضرت حجت بن الحسن العسكري را به همراه داشته است.
🔸همزمان با رحلت پیامبر اکرم«ص» و شکلگیری نخستین سنگ بنای انحراف در تاریخ اسلام که با جایگزینی خلافت و سلطنت به جای امامت در رأس قدرت سیاسی؛ ظلم و ستم توسط حاکمان غاصب و مستبد در جوامع اسلامی رواج یافت؛ استفاده ابزاری از آموزه انتظار و مهدویت در قالب جنبشها و رکتهای سیاسی اجتماعی به امری عادی در حوادث اجتماعی و تاریخی تبدیل شد.
🔸 از آن پس جریانات بسیاری توانستند با تکیه بر آموزه مهدویت نقش مؤثری در ایجاد جنبشهای دینی سیاسی و اجتماعی در تاریخ اسلام ایفا کنند.
✏️ محمد ملکزاده
#شماره۲۳
#انحراف
🆔 @farhang_puya
🛑 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: ياد و ذكر على، عبادت است.
📚بحارالأنوار جلد۳۸، صفحه۱۹۹
#حدیث
🆔 @farhang_puya
⚠️ بهاییت و استعمار
🔘 یکی از راهکارهای استعمارگران برای ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی، مذهبتراشی و حمایت از جریانات و فرقههایی است که با ترویج ایدهها و آموزههای انحرافی در دین، زمینه اختلاف و شکاف در صفوف مسلمانان را فراهم مینمایند. فرقه بابیت و به دنبال آن بهاییت؛ از جمله فرقههای
ضالهای هستند که از ابتدا مورد حمایت استعمارگران قرار گرفت.
⛓ بهاییت در حقیقت سیاستی استعماری بود که پشت مظاهر دینی خود را پنهان میساخت. حتی بسیاری از حامیان سرسخت این جریان انحرافی در ممالک مختلف غیر مسلمانانی بودند که استعمار از آنها جهت ایجاد تفرقه میان مسلمانان و تخریب چهره واقعی اسلام استفاده میکرد.
✏️ محمد ملکزاده
#شماره۲۳
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
❌ نگاه مساوی به افراد در احکام اسلامی
⚠️ با زنی که محرم نیست نمیتوان دست داد مگر از پس جامه و نباید دستش را فشرد. (کلینی ۱۴۰۷ق، ج۵، ص۵۲۵) گمان نشود این احکام برای مرتبه افراد ضعیفالنفس است نه برای کسانی که روحشان بزرگ است؛ زیرا حتی پیامبر نیز برای بیعت فرمود: همانا من با زنان دست نمیدهم پس قدحی از آب خواست و دست خود را داخل آن آب کردند و بیرون آوردند.
🔗 سپس به زنان فرمودند که برای بیعت، دست خود را در آن آب فرو برند (همان، ص۵۲۷) نکتهای که شایسته است یادآوری کنم این است که پیامبر دستشان را داخل قدح نگه نداشتند. اسلام حتی از احساس گرمای بدن زن نامحرم به صورت غیرمستقیم نیز پرهیز میدهد. مثلاً در روایت است که هرگاه زنی در جایی نشست سپس از آن جا رفت، نباید مردی در جای او بنشیند تا این که آن
مکان سرد شود. (همان، ص۵۶۴)
✏️ م . ح
#شماره۲۹
#حجاب
#معارف
🆔 @farhang_puya