💠 مردمیسازی اداره کشور، مقدمه اسلامی شدن دولت
(قسمت اول)
✅ مردمسالاری فقط مشارکت در انتخابات نیست. مردم باید در اقتصاد و معیشت هم مشارکت کنند. حل مشکلات کشور جز به دست خود آحاد این کشور شدنی نیست. همه نوع مشکلات را خود این ملّت هستند که میتوانند حل کنند.¹
🔆 مردمیسازی اداره کشور، مقدمه اسلامی شدن دولت است و فراتر از واگذاری مالکیت داراییهای دولتی به بخش خصوصی است. مقصود از آن، صرف اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نیست.
💢 سهیم کردن مردم در همه بخشهای اداره کشور و تلاش برای فراگیر کردن مردمسالاری است. حکومت و مردم، هر یک، ماموریتهایی برای این امر دارد. طراحی، برنامهریزی، ساماندهی، نظارت، تامین زیرساختها، تسهیلات و امکانات و مبارزه با انحصارطلبیهای ناعادلانه بر دوش حکومت است. تلاش، پیگیری، جدیت در اجرا، کار تشکیلاتی و شبکهسازی از ماموریتهای مردم است.
🗃 محمد محمدینیا؛ ¹بیانات رهبری در دیدار مجلس خبرگان، ۳۰/ ۶/ ۹۶
#انقلاب_اسلامی
#شماره_37
#تمدن_نوین_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 مردمیسازی اداره کشور، مقدمه اسلامی شدن دولت (قسمت اول) ✅ مردمسالاری فقط مشارکت در انتخابات نیست
💠 مردمیسازی اداره کشور؛ مقدمه اسلامی شدن دولت
(قسمت پایانی)
🎙 از نظر حضرت امام (ره) عمل نکردن به این راهبرد به شکست حکومت میانجامد:
⛔️ «دولت چنانچه کراراً تذکر دادهام، بیشرکت ملت و توسعه بخشهای خصوصیِ جوشیده از طبقات محروم مردم و همکاری با طبقات مختلف مردم با شکست مواجه خواهد شد. کشاندن امور به سوی مالکیت دولت و کنار گذاشتن ملت، بیماری مهلکی است که باید از آن احتذار شود.»
🗄 محمد محمدینیا؛ صحیفه امام (ره) ج۱۹، ص۱۵۸
#انقلاب_اسلامی
#شماره_37
#تمدن_نوین_اسلامی
🆔 @farhang_puya
✔️ آمریکا رو به افول است!
(بخش اول)
💢 امروز بیداری اسلامی در همه کشورها هست؛ هرچند کم و زیاد دارد. بیداری اسلامی به این معنی نیست که همه ملتها و همه آحادی که در این بیداری سهیمند، به صورت منطقی و استدلالی مبانی فکری یک نظام را شناختهاند، بلکه به این معناست که احساس هویت اسلامی در میان تودههای مسلمان، در همه جا بهوجود آمده است.
📌 شما ببینید آمریکاییها در قضایای مختلف، حرف معروفی را مکرر گفتهاند و آن، این است که ما اگر امروز در این کشورهای اسلامی به خصوص عربی انتخاباتی راهبیندازیم، حتما اسلام گراها برندهاند؛ راست هم است؛ این، درست است.
✂️ برشی از یادداشت علی روزبهانی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_21
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
❓ سوالی دارم که سالهاست میخواهم مطرح کنم. درباره آن شب که تنهایی در سرداب مولایمان حضرت حجت بودی...
شیخ نگاهش را از سید گرفت و آرام به راه افتاد ....
❇️ شیخ و سید [سیدعلی شوشتری] بر پشتبام مضیفی در اطراف کربلا آرمیده بودند. شیخ به آرامی برخاست. پلهها را به سمت حیاط مضیف رفت. سیدعلی بیدار بود و متوجه برخاستن شیخ شد. بهدنبال او راه افتاد.
✳️ شیخ از پیچ کوچهای گذشت. درکنار نهری که از فرات به میان شهر کشیده شده بود، وضو تازه کرد و دوباره به راه افتاد. شیخ پیوسته ذکرگویان و با قدمهای کوتاه، کوچههای کاهگلی را طی کرد تا در نزدیکی دروازه بغداد در مقابل خانه کوچکی ایستاد. در زد و چندقدم به عقب برگشت. گویی دستی مقابل راه سید را سد کرد و او را درجایش ایستاند؛ نتوانست جلوتر برود.
🔻 کسی در را باز کرد و شیخ را به داخل خانه دعوت کرد. شیخ نعلین خود را بیرون خانه کَند، بر چارچوب در سر گذاشت و آن را بوسید. آنگاه سر خم کرد و دست بر سینه وارد شد.
🌸 عطر عجیبی شامه سیدعلی را پرکرده بود. عطری آشنا که پیش از آن در مسجد سهله با آن سرمست شده بود. در مقابل خانه زانو زد و گریست. دیوار و در خانه را بوسهباران کرد، دست بر سینه گذاشت و عقب عقب کوچه برگشت. او پاسخ سوال خود را یافته بود ...
✍️ دکتر وحید یامینپور
📙 نخل و نارنج
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش سوم» 👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش ب
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش چهارم»
👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش بانوان در اسلام میکنیم.
🔰 پیامبر در طریق دادخواهی حقوق زنان هرگز مانند داعیهداران غربی راه افراط و تفریط نپیمودند و در حالی که زنان را با حقوق انسانیشان آشنا کرد، آنان را به تمرد و طغیان و بدبینی نسبت به جنس مخالف تشویق نکرد و به بهانه دفاع از حقوق زنان نهاد خانواده را به عنوان امنترین پایگاه اجتماعی متزلزل و ویران نساخت.
⁉️ هر کس اندک آشنایی با فلسفه نظام حقوقی ایران در مکتب نورانی اسلام داشته باشد، تردیدی به خود راه نمیدهد که اسلام بزرگترین خدمتها را نسبت به زن روا داشته است. اما مسئلهای که جای بحث و تحمل دارد این است که چگونه شد که پس از گذشت قرنها از ظهور آخرین مکتب الهی با تمام قواعد و اصولی که به واسطه آن زنان در مرتبت حقوقی مساوی با مردان قرار گرفتند، به یکباره اسلام به عنوان آیین تحقیر و طرد شخصیت زن مطرح شد؟
💢 این در حالی است که قدمت نظریات آنان که سنگ دفاع از حقوق زنان را به سینه میزنند به قرن بیستم میلادی بر میگردد. چنانچه ملاحظه میشود داعیه تساوی حقوق زن و مرد که امروزه برای اروپاییان تازگی دارد،۱۴ قرن پیش در منشور حقوقی و اخلاقی رسول رحمت آزادی آمده است.
📝عاطفه خرمی
#شماره_1
#جامعه
#بانوان_در_اسلام
🆔 @farhang_puya
✅ امام از روز اول با سکولاریسم مبارزه میکرد
🔻 آیتالله مصباح یزدی در خصوص مبارزه امام راحل با تفکر سکولاریسم و پیروی مردم از نظریات آن امام به سبب دینی بودن آن میفرمایند:« امام از روز اول با سکولاریسم مبارزه میکرد. اگر مردم باور نکرده بودند که وظیفه دینیشان قیام در برابر دولت جائر است سینههای خود را در مقابل سرنیزه باز نمیگذاشتند. کسانی که سنشان اقتضا میکند دیدند که مردم در برابر سربازان شاه سینههایشان را باز میکردند و میگفتند: بزن!»
🔺 به چه علت انسانی حاضر میشود چند تن از فرزندان خود را کفن بپوشاند و به جبهه بفرستد؟ جدایی دین از سیاست و امور اجتماعی یعنی نماز بخوانید، روزه بگیرید، سینه بزنید و... اما سایر کارها شأن شما نیست و باید آنها را برای خودش بگذارید. اگر یادتان باشد نخست وزیر دولت موقت به امام گفته بود: «سیاست، بازی است. اینها را برای ما بگذارید تا دامن روحانیت به این چیزها آلوده نشود.» این همان تفکر سکولاریستی است.
📖 نشریه فرهنگ پویا #شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#سکولاریسم
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔴 نفوذ، در بیانات رهبری (قسمت سوم) 💠 حضرت امام خامنهای: 🔚 یکی از ایرادهای بزرگ این است که شما باط
🔴 نفوذ، در بیانات رهبری (قسمت چهارم)
💠 حضرت امام خامنهای:
3️⃣ نفوذ فردی؛ رخنه در مرکز تصمیم گیری
💢 گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است، تصمیم شما را عوض میکند. شما یک مدیری هستید، یک مسئولی هستید، تصمیمگیر هستید، میتوانید یک حرکت بزرگ یا مؤثری انجام بدهید. اگر چنانچه این حرکت را این جور انجام بدهید این به نفع دشمن است.
🔻 او میآید کاری میکند که شما حرکت را این جور انجام بدهید؛ یعنی تصمیم سازی در همه دستگاهها که سابقه هم دارد.
‼️ فقط هم دستگاههای سیاسی نیست، دستگاههای روحانی و دینی و مانند اینها هم همیشه وجود داشته، گاهی نفوذ این جوری است؛ نفوذ شخصی است؛ وارد خانه کسی، وارد دستگاه کسی میشوند.
⭕️ در دستگاههای سیاسی هم الی ماشاءالله از این قبیل وجود داشته است؛ امروز هم ممکن است باشد، البته خطرناک است.
#شماره_29
#سیاست
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔴 نفوذ، در بیانات رهبری (قسمت چهارم) 💠 حضرت امام خامنهای: 3️⃣ نفوذ فردی؛ رخنه در مرکز تصمیم گیری
🔴 نفوذ، در بیانات رهبری (قسمت پنجم)
💠 حضرت امام خامنهای:
4️⃣ حاصل نفوذ جریانی تغییر باورها و آرمانها است!
❌ خطرناکتر نفوذ جریانی است. نفوذ جریانی یعنی شبکهسازی در داخل ملت به وسیله پول که نقش پول و نقش امور اقتصادی اینجا روشن میشود. عمده ترین وسیله دو چیز است: یکی پول، یکی هم جاذبههای جنسی افراد را جذب میکنند و دور هم جمع کنند.
🚫 یک هدف جعلی و دروغین مطرح کنند و افراد موثر را، افرادی که میتوانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان. آن سمت مورد نظر چیست؟ آن عبارت است از تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاهها، تغییر سبک زندگی!
#شماره_29
#سیاست
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
🔚 جوانها، در اروپا خبری نیست!
💢 جوانها قدر خود را بدانند! جوانهایی که میخواهید به آن سوی مرزها بروید من ۱۰ سال در آن سرزمین بودم و تا آخر خط را دیدم، تا آخر راه را ما رفتیم. میخواهم بگویم؛نگرد، نیست. ما گشتیم نبود و واقعا هم همین است.
⚠️ آنهایی که رفتند، من خودم را نمیگویم همه ایرانیهایی که در آمریکا بودند زبان حالشان این بود که ما آمدیم اینجا، اما چیزی و خبری نیست. آمدیم و گرفتار شدیم. این کیفیتهایی که در کشور خودمان است خیلی بهتر و بالاتر است.
💠 کیفیتهای اسلامی چون دین، تقوا، معنویت، رابطه با خدا اینها اینجا پیدا نمیشود. البته آنجا هم به برکت اسلام هدایت پیدا کردند. در همه شهرها مراکز اسلامی است و آنجا هم اگر کسی بخواهد به طرف خدا برود راه باز است و بسته نیست و این باز هم معجزه اسلام است.
📝 حجتالاسلام سقا بیریا
#شماره_1
#جامعه
#غرب_شناسی
🆔 @farhang_puay
🌱 درخت اسلام هرگز نمیخُشکَد
💠 در جنگ موته وقتی که تعدادی از اصحاب از جمله جعفر بن ابیطالب کشته شدند؛ مسلمانان خیلی ناراحت شدند. پیامبر به آنها دلداری دادند و فرمودند:«مَثَل اسلام، مثل آن باغی است که یک باغبان دلسوز دارد. علف هرزهای آن را میکَند، آبیاری میکند، رسیدگی میکند به این باغ. سال اول یک تعدادی میوه میدهد؛ میوههای شیرین و خوب، اینها را میچینند. ولی سال دوم میوههای بهتری میآورد. باز هم میوه میدهد، باز هم میچیند و باز هم میوه میدهد.»
🌿 این مثال همان درخت است. درخت اسلام است که پیامبر آن را کاشت و در همه زمانها میوه خودش را داده، میدهد و خواهد داد.
🖋 حجتالاسلام سقا بیریا
#شماره_1
#معارف
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش سوم» 👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی 🕋 پیامبر اسلام گروهی ا
🌱 از بعثت تا انقلاب«بخش چهارم»
👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی
🔆 حضرت رسول در سال هشتم هجری با قدرت و عزت مکه را فتح کرد و فاتحانه وارد شهری شد که روزی مجبور شده بود با فشار و آزار دشمن آنجا را ترک کند. وقتی هم وارد مکه شد مکه و مکیان در برابر او و اراده او تسلیم شدند و این پایگاه مهم به تصرف نیروهای موحد درآمد.
❤️ در روز ۱۲ بهمن سال ۵۷ نیز امام امت با عزت و قدرت وارد ایران شد و مورد استقبال میلیونی مردم قرار گرفت. روزی امام را از ایران تبعید کردند اما روز بازگشت فرشی از انسانها و بستری از دلهای عاشق و آماده فداکاری بر سر راه امام راحل گسترده شده بود.
🌙 اگر روزی که پیامبر در هجرت به یثرب مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت و نوای زیبای «طلع البدر علینا من الثنیات الوداع» طنین افکن شد، روزی هم در بازگشت امام خمینی در فرودگاه مهرآباد و همه جای ایران سرود «خمینی ای امام» به گوش میرسید.
📝 حجتالاسلام جواد محدثی
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش چهارم» 👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش پنجم»
👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش بانوان در اسلام میکنیم.
🕋 با ظهور اسلام و تعلیمات پایه آن، زنان از انزوای تاریخی-فرهنگی خارج شده و عزم خویش را جذب نموده تا با فاصله گرفتن از دوران جاهلیت، تاریکی آن را به دست فراموشی بسپارند؛ زیرا به این درک و باور رسیده بودند که با دمیده شدن روح اسلام در کالبد هستی زن جزئی از خلقتالهی است و با توجه به وظایف سنگین خویش در قبال اجتماع از حقوق قابل توجهی نیز میتواند برخوردار باشد.
➕ پیامبر اسلام برای اینکه فرهنگ جاهلی را نسبت به زن عوض کنند از دو شیوه استفاده کردند. یک شیوه، شیوه نظری بود؛ یعنی پیامبر با سفارشها و نصیحتهایی که کردند این دیدگاه نسبت به زن را در بین جامعه عوض کردند.
💠 تعابیری مثل اینکه پیامبر میفرمایند: «هر کس که دو دختر را پرورش دهد تا به حد رشد و تعالی برسند من با او در بهشت وارد میشوم» و یا میفرمایند: «بهترین شما کسی است که نسبت به اهلش مهربان باشد من هم خودم بهترین هستم نسبت به اهل بیتم.» این چنین تعابیری در واقع یک مبارزه فرهنگی است برای از بین بردن تلقی دوران جاهلیت نسبت به زن.
📝مهین محمدپور
#شماره_1
#جامعه
#بانوان_در_اسلام
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش پنجم» 👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش ششم»
👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش بانوان در اسلام میکنیم.
✅ پیامبر علاوه بر نصایح در مورد حقوق زنان به شیوه عملی نیز با تلقی جاهلانه در مورد زن به مبارزه پرداخت و با توجه به حضرت زهرا (س) نشان دادند و عملاً گفتند که زن چه نقشی میتواند داشته باشد و به جامعه آن روز خاطر نشان کرد که دختران و زنان از این چنین اهمیتی برخوردارند و شما نیز باید نسبت به دختران و زنانتان اینگونه باشید.
☑️ قرآن کریم در شرایط آن روز جامعه زنان شایستهای چون مریم (س) و آسیه (س)، همسر فرعون را معرفی کرد و از ایشان به عنوان زنان صالح و وارسته تجلیل نمود. پیراستن حضرت مریم (س) از اتهامات ناروای یهود، تجلیل از حضرت آسیه (س) در دربار پادشاهی فرعون و معرفی شخصیت والای حضرت زهرا (س) و نقش او در تاریخ اسلام نشانگر شایستگی زن در عرصههای گوناگون اخلاقی سیر و سلوک معنوی و اجتماعی و سیاسی است.
📝 مهین محمدپور
#شماره_1
#جامعه
#بانوان_در_اسلام
🆔 @farhang_puya
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت اول)
👈 اشاره: پس از انقلاباسلامی و ۸ سال جنگتحمیلی، زمانی که استکبارجهانی خود را در شکست نیروی انقلابی ایران ناکام یافت، راهبرد جدیدی را برای از پای درآوردن جمهوریاسلامی ایران در پیش گرفت.
❎ دشمن دیرینه اسلام پساز ناامیدی از جنگ با سلاح گرم، با تمام قوا وارد جنگ نرم شد که یکی از ابزارهای آن (ماهواره) است؛ وسیلهای که مدتهاست برای تسلط غرب بر جهان از آن استفاده میشود و البته امروزه فضای مجازی به این روند شتابی دوچندان داده است.
#شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت اول) 👈 اشاره: پس از انقلاباسلامی و ۸ سال جنگتحمیلی، زمانی ک
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت دوم)
⚠️ آنچه امروزه در کشورما و دیگر کشورهای مورد هجوم جنگ نرم مشاهده میشود، تغییر مداوم فرهنگ اصیل است.
🚷 تغییر و تحولی نامحسوس و درحال نفوذ در عمق جان ارزشها و باورهای مردم تاثیرگذاری بر معماری ایرانی، جزو اهداف ابتدایی شبکههای ماهوارهای به شمار میآید که مشهودترین نمونه آن تغییر آشپزخانه های ایرانی است.
❗️ آشپزخانههایی که در قدیم، مکانی امن برای کدبانوی خانه بود و به صورت مطبخ، در پستوها و دور از چشم مهمانان در ارزیابی طولی و عرضی آشپزخانه و اشیای داخل آن و کدبانو درحال کار بود و خانم خانه بدون این اضطراب و در کمال آرامش به مدیریت در آشپزخانه مشغول میشد، اما امروزه به مکانی ناامن مبدل شده است!
#شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
☑️ ارزش و جایگاه زن
💠 میلاد باسعادت و پر خیر و برکت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها) و روز زن را خدمت تمامی مادران و زنان دامنپاک ایران زمین تبریک عرض میکنیم.
#عکس_نگاشت
#روز_زن
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت دوم) ⚠️ آنچه امروزه در کشورما و دیگر کشورهای مورد هجوم جنگ ن
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت سوم)
🚫 مکانی معروف به آشپزخانه Open
🔨 در سریالهای ماهوارهای خانههایی به نمایش گذاشته میشود که آشپزخانه و اتاق میهمانان به طور کامل به یکدیگر مشرف هستند.
❌ این معماری خلاف معماری آرامشبخش سنتی است؛ چرا که بر اساس سنت گذشته ایرانیان، اتاق پذیرایی از مردان، اتاق پذیرایی از زنان و محل پخت و پز جدای از یکدیگر بودند. در راستای open شدن آشپزخانهها بسیاری از ضوابط ارتباطی بین زنان و مردان نیز open شد.
#شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت سوم) 🚫 مکانی معروف به آشپزخانه Open 🔨 در سریالهای ماهوارها
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت چهارم)
🚫 مکانی معروف به آشپزخانه Open
💢 زنان که تا دیروز در مأمنهای خود با خیال راحت اسباب پذیرایی از مهمانان را فراهم میکردند، و کمتر با مهمانان نامحرم در ارتباط بودند، امروزه باید به صورت عیان در مقابل چشمان آنها به امورشان رسیدگی کنند، نتیجه قهری این تغییر، شکستهشدن حریم کدبانوی خانه است.
‼️ این امر را با القای این ادعا که در مطبخ بودن مساوی با حبس خانمها و عقب ماندگی، و تغییر این معماری برابر با آزادی اندیشه و رشد است، ممکن کردند.
#شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت چهارم) 🚫 مکانی معروف به آشپزخانه Open 💢 زنان که تا دیروز در
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت پنجم)
〽️ مسأله حضور زنان در عرصههای اجتماعی با آغاز موج دوم فمینیسم شدت یافت. دست اندرکاران برنامهساز ماهواره نیز تلاش ویژهای برای رونق یافتن این موضوع کردند، تا زن به جای این که مرکز و مأمن افراد خانواده باشد، بخش عمدهای از وقت خود را در بیرون از منزل سپری کند.
↙️ درحالی که این شیوه با توانایی جسمی و روحی زنان هماهنگ نیست. زنی که بیشتر انرژی و توانایی خود را در بیرون از منزل صرف کند، نه تنها نمیتواند منبع انرژی و آرامش خانه باشد، بلکه خود به یک منبع انرژی نیاز دارد.
🔺 این یعنی سبک زندگیای که ملت آمریکا سالیان درازی به آن خو کردهاند.
#شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
🕋 کثرت مهم نیست، ایمان مهم است
🌿 ممکن است در یک شرایطی تعداد زیادی از مردم به اسلام عمل نکنند، ولی در عین حال تعدادی از انسانهای وارسته ساخته شوند و امتحان دهند. دارند به کمالات عالیه میرسند و هدف هم این است که در شرایط سخت یک انسانهایی به کمالاتی برسند.
☑️ باید به این نکته هم توجه کرد که هرچه شرایط سختتر میشود، ممکن است تعداد کمتر بشود. ممکن است به یک جایی برسیم که تعداد کمی از انسانها به کمال برساند، ولی آن کمالی که آنها به آن میرسند قابل مقایسه با کمال انسانهای قبلی نیست.
🔹 در روایتی مشهور آمده که روزی رسول خدا(ص) در میان اصحابشان بودند و فرمودند: کجا هستند برادران من؟ گفتند: مگر ما برادران شما نیستیم؟ فرمودند:«نه شما اصحاب من هستید، برادرانم اقوامی هستند که در آخرالزمان میآیند و اینها مرا نمیبینند و من آن وقت از دنیا رفتهام و از یک سیاهی بر روی سفیدی (یعنی خط قرآن که سیاهی است بر روی سفیدی صفحه) ایمان میآورند.»
📝 حجتالاسلام سقا بیریا
#شماره_1
#معارف
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌱 از بعثت تا انقلاب«بخش چهارم» 👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی 🔆 حضرت رسول در سال هش
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش پنجم»
👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی
💢 با قدرت یافتن حضرت رسول و تشکیل حکومت اسلامی در مدینه، منافقان که آرزوهای خود را برای داشتن سهمی در قدرت بر باد رفته میدیدند، بنای کارشکنی گذاشتند. در حملات مشرکین بر ضد مسلمانان به عنوان ستون پنجم با آنان تبانی و همکاری داشتند و با القائات و شبههافکنی و ایجاد یاس و تزلزل در صفوف مسلمین از پشت خنجر میزدند.
🔚 در انقلاب اسلامی ایران نیز منافقان که در آغاز خود را در خط امام جلوه دادند، صف خود را جدا کرده و روی در روی نظام اسلامی ایستادند و حرکت مسلحانه علیه انقلاب را آغاز کردند که نقطه اوج این شورش در ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ بود.
⚠️ آنچه در کردستان، ترکمن صحرا و مناطق دیگر پیش آمد، از جمله ترورها، انفجارها و فعالیتهای مسلحانه این گروه تکرار همان شیوههای منافقانه زمان پیامبر بود. نفاق با شیوهها و چهرههای جدید همچنان خطری بزرگ فراروی انقلاب اسلامی ایران است.
📝 حجتالاسلام جواد محدثی
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش پنجم» 👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی 💢 با قدرت یافتن حضرت
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش ششم»
👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی
🌟 پیامبر اعظم در طول سالهای مکه و آغاز بعثت در سالهای مدینه و درگیریهای مختلف بسیاری از یاران خویش را از دست داد. آن حضرت شهادت کسانی چون سمیه، یاسر، حمزه و اصحاب زیادی را در دوران مکه و در جنگهای بدر و احد و غزوات دیگر شاهد بود.
🔙 امام راحل نیز در دوران طاغوت و در زندانها و شکنجهگاههای رژیم پهلوی و چه در متن نهضت و ترورهای کور در سالهای دفاع مقدس یاران عزیزی را که بازوهای امام محسوب میشدند از دست داد. از شهید سعیدی و غفاری گرفته تا شهید حاج مهدی عراقی و بزرگانی چون بهشتی، مطهری، باهنر، رجایی، قدوسی، چمران و شهدای محراب و صدها چهره برجسته دیگر...
📝 حجتالاسلام جواد محدثی
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
🆔 @farhang_puya
🌹 فطرت جوانان غربی و شرقی پاک است (قسمت اول)
🎙 فرهنگپویا: به نظر شما آیا میتوان در جوانان غربی اثر گذاشت؟ و این دعوتها تا چه حد میتواند نتیجه بخش باشد؟
💬 علامه مصباحیزدی: در پاسخ باید گفت که از یک جهت میتوان نسبت به جوانان شرقی، جوانان غربی را آمادهتر برای پذیرش دعوت به حق دانست.
↙️ ادعای غربیها مبنی بر وجود دموکراسی و آزادی در این کشورها موجب شده است تا حاکمان غربی نتوانند جوانان را محدود کرده و از توجه کردن به دعوت اسلامی منع نمایند.
✂️ برشی از مصاحبه با مرحوم علامه مصباحیزدی (ره) در نشریه فرهنگ پویا
#شماره_30
#سیاست
#نامه_به_جوانان_اروپایی
#فطرت
🆔 @farhang_puya