نشریه فرهنگ پویا
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت دهم) 4⃣ نسل جوان کنونی انقلاب، متدین است. 🔙 اما تهاجم فر
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت یازدهم)
6️⃣ برخی بازیهای اینترنتی از مظاهر تهاجم فرهنگیاند
💢 تهاجم فرهنگی یک حقیقتی است که وجود دارد؛ میخواهند بر روی ذهن ملت ما و بر روی رفتار ملت ما -جوان، نوجوان، حتی کودک- اثرگذاری کنند.
⚠️ این بازیهای اینترنتی از جمله همین است؛ این اسباب بازیهایی که وارد کشور میشود، از جمله همین است که من چقدر سر قضیه تولید اسباب بازی داخلی معنیدار و جذاب حرص خوردم با بعضی از مسؤولین این کار که این کار را دنبال بکنند.
#شماره_29
#فرهنگ
#تهاجم_فرهنگی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات! (بخش پانزدهم) 3️⃣ گروههای اصلاحطلب اصولگر
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات!
(بخش آخر)
3️⃣ گروههای اصلاحطلب اصولگرا
🔺 این جریان معتقد است اگرچه در شهرهای بزرگ محبوبیت و اعتماد گذشتهی خود را از دست داده است؛ اما در شهرستانها بدلیل تعدد نامزدهای اصولگرایان این فرصت را دارند که با ایجاد اجماع تعداد قابل اعتنایی از کرسیهای مجلس را بدست گرفته و خود را به عنوان یک رقیب جدی که دارای پایگاه اجتماعی قابل اعتناست مطرح نماید.
⭕️ ناگفته نماند این جریان معتقد است که با به کار گیزی ترفندهای جدید؛ یعنی آوردن چهرههای جدید با عناوین جدید در عرصه انتخابات و یا تقویت کار تشکیلاتی در حوزههای علمیه، پرورش نیروهای نخبهی وابسته به تشکیلات طی برنامههای کوتاه مدت و دراز مدت و استفاده از سابقهی سیاسی و ظرفیت قانونی خود این پتانسیل را داراست که در دورههای گوناگون انتخابات آینده به طور موثر وارد عمل شود.
🔰 لذا هنوز دیگر جریانات طیف اصلاحطلب، به آنان به عنوان ابزار قدرتمندی برای حضور و نفوذ بی سر و صدا در گردونه قدرت مینگرند.
✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیشبین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#جامعه
🆔 @farhang_puya
🔘 مشارکت سیاسی اجتماعی مهمترین مظهر جمهوریت در اندیشهی امامین انقلاب
(بخش اول)
🔹 یکی از مهمترین مظاهر جمهوریت در اندیشه سیاسی امام، تاکید بر لزوم مشارکت سیاسی مردم و حق نظارت آنهاست. اصل مشارکت که از بنیادیترین اصول اجتماعی مردمسالاری در نزد امام بود، حقی است مبتنی بر اعتقاد به برابری و آزادی همه قشرهای جامعه.
🔸 مشارکت سیاسی در اندیشه امام، هم حق است و هم تکلیف به این معنا که از یک سو حق اولیهی هر فرد است که خودش سرنوشت خود را در جامعه انتخاب کند و اظهار کند. از سویی دیگر تکلیفی شرعی است برای مسلمانان که از سرنوشت خود و جامعهی خود غافل نباشند و سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود را انتخاب کند.
✂️ برشی از یادداشت محسن مومنی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
🔸 فرهنگ پویا: آیا این جمله در مورد ایشان [علامه مصباح] میتواند صحیح باشد که ایشان جلوی انحراف فکری از مسیر اصلی انقلاب را سد کردند؟
(بخش اول)
✳️ بله درست است. واقعا اگر فعالیتهای ایشان نبود احتمال این انحراف بسیار زیاد بود. ایشان در آن زمان در موسسه در راه حق، جزواتی منتشر میکردند به نام «پاسداری از سنگرهای ایدئولوژیک» و نسل جوان را با این حقایق آشنا میکردند.
✅ ایشان مسائل اعتقادی را زیربنای سیاست میدانستند و روی اینگونه مسائل عمیق کار میکردند، شاگردانی تربیت میکردند. آثاری به وجود آوردند که بتواند این بنیادها را آنچنان محکم کند که در طوفانها، کالجبل الراسخ بماند. امام (ره) این حقیقت را درک کردند و لذا وقتی انقلاب پیروز شد مطلع شدند این کار آموزشی پژوهشی، تربیتی علمی و فرهنگی که ایشان انجام میدهند چقدر مفید و ضروری است.
🎙 گفتگو نشریه فرهنگ پویا با حجتالاسلام محمدی عراقی
#شماره_45
#علامه_مصباح
#عمار_انقلاب
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔰 برخورد امام با جریان ملی_مذهبیها (قسمت سوم) ⚠️ اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت
⭕️ برخورد امام با جریان ملی_مذهبیها
(قسمت چهارم)
♨️ «نهضت آزادی» و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارد و با فقه اسلامی آشنا نیستند. از این جهت، گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کردهاند، مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی موالی امیرالمومنین (ع) را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی بر خلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، بر خلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را -نعوذبالله- تخطئه، بلکه مرتد بدانند!
⚠️ و یا آنکه همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم بر خلاف ضرورت اسلام است. نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن، چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بیاطلاع از مقاصد شوم آنان هستند میگردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند.
✅ به این ترتیب و با این اقدام انقلابی، جریان منحرف نهضت آزادی برای همیشه از عرصه تصمیمگیری سیاسی کشور، حذف و خطر نفوذ اسلام آمریکایی برطرف شد.
🗃 رضا محمدیفیروزجایی، صحیفه امام، ج۲۰، ص۴۸۱
#شماره_33
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
🔸 فرهنگ پویا: جهان پس از کرونا چه شکلی خواهد بود؟
(بخش اول)
💢 این سوالی است که این روزها ذهن بسیاری از اندیشمندان حوزهی علوم انسانی به ویژه رشتههای اقتصاد، علوم سیاسی و آیندهپژوهی را به خود مشغول کرده است.
🔻 بعد از جنگ جهانی دوم تا به امروز، جهان به این گستردگی در معرض بحران قرار نگرفته بود. بحرانی که بسیاری از قدرتهای جهانی از مقابله با آن عاجز شدهاند و توان رویارویی با این دشمن نامرئی را ندارند.
🔺 ویروس کرونا تا اینجا توانسته پشت پرده بسیاری از ادعاهای دولتمردان به ویژه کشورهای غربی دربارهی زیرساختهای رفاهی و تامین اجتماعی را برملا کند و ظعف این نظامهای سیاسی در مدیریت بحرانها را نشان دهد.
🎙 گفتگو نشریه فرهنگ پویا با سیدمجید پیشبین
#شماره_43
#سیاست
#کرونا
🆔 @farhang_puya
نشریه پویا-ویژه علامه مصباح.pdf
8.26M
💯 فایل PDF ویژهنامه ارتحال مرحوم حضرت علامه مصباحیزدی (ره)
🔰 نشریه فرهنگ پویا / زمستان ۱۳۹۹
#فرهنگ_پویا
🆔 @farhang_puya
◽️ ثبت نام کشوری طرح ولایت
👈 برای کسب اطلاعات بیشتر حتما پوستر فوق را ببینید
#فرهنگ_پویا
#طرح_ولایت
🆔 @farhang_puya
Arzi-Babolharam.mp3
17.2M
عَظُمَ الذَّنبُ مِن عَبدِکَ فَلیحسن العَفو مِن عِندک
باید به التماس گدایان نظر کنند
آنانکه خاک را به دم خویش زر کنند
امشب بناست با من آلوده سر کنند
سرمایۀ بُکایِ مرا بیشتر کنند
🎙 حاج منصور ارضی
#مناسبتی
#لیله_الرغائب
🆔 @farhang_puya
⭕️ در مسیر تحریف امام
💠 تأکید فراوان امام راحل بر صدور انقلاب و واهمه مستکبران از گسترش موج انقلاب اسلامی ملت ایران به دیگر مناطق جهان، موجب شد از همان آغاز با تمام ابزارهای تبلیغی خود برای سیاهنمایی حرکت بزرگ ملت ایران به میدان آیند و بکوشند تا از انقلاب اسلامی ایران چهرهای ضدفرهنگی و چشمدوخته و آب و خاک دیگران معرفی کنند.
🔰 آنان در این مسیر به تحریف سفارش راهبردی امام راحل دست بردند؛ این در حالی بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بارها در تعابیر گوناگون خود، صدور انقلاب را به معنای (صدور ارزشهای اسلامی و انسانی) و شناساندن آن به جهانیان برشمرده بود و طبیعی است که در صورت موفقیت در ابلاغ اندیشههای ناب انقلاب که برخاسته از آموزههای ناب اسلامی و عصاره تعالیم همه انبیای آسمانی است، فطرتهای پاک و حقطلبه سرعت جذب آن شوند و بر ضد ستمگران به پاخیزند.
🔺 امام در سخنرانیهای خود با بیانات روشن و دور از ابهام، صدور انقلاب از راه نظامی و کشور گشایی را نفی میکردند.
✂️ برشی از یادداشت مرتضی رضائیان فیروزآبادی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_21
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
⚠️ بیخیال توهین و تحقیر دیگران را!
(قسمت اول)
💤 نگاهی به اطراف انداخت، چشمهای زیادی به سویش خیره شده بودند، از این همه توجه احساس غرور میکرد. بادی به غبغب داد. در همین حین، چند جوان او را احاطه کردند. یکی از آنان با لحنی که به تمسخر میماند، فریاد زد: بچهها! پاچههای شلوار این خانم با زمین قهر کرده، شیرینی بیاوریم آنها را آشتی دهیم. یکی دیگر از آنها بانگ برآورد که: آب حوض خالی میکنیم و...
🚫 تحمل این همه توهین و تحقیر کار آسانی نبود، اما سعی کرد به روی خود نیاوَرَد. با خود گفت: یعنی تیپ من تا این حد مسخره و مضحک است؟ اما نه، چون این تیپ مؤیّد مد روز است، پس بیخیال توهین و تحقیر دیگران را!
🖊 محمد متین
#فرهنگ
#مدگرایی
#شماره_18
🆔 @farhang_puya
💠 مردمسالاری دینی به عنوان نظام حاکم بر جمهوری اسلامی و نظامی که از سوی مردم پذیرفته شده است دارای ویژگیهایی است که به مهمترین آنان اشاره میکنیم:
1️⃣ پیوند دین و اخلاق با سیاست
2️⃣ احترام به کرامت انسانی و توجه به همهی ساحات وجودی انسانی
3️⃣ پذیرش ولایت الهی
4️⃣ عدالتمحوری با همیاری مردم
5️⃣ قانونمداری بر محور شریعت اسلامی
6️⃣ اصالت خدمت و رعایت امانت
7️⃣ آزادی مبتنی بر فضیلت و عدالت
8️⃣ خودباوری و خودآگاهی جمعی
9️⃣ معناگرایی اخلاقی و دینی
0⃣1️⃣ احترام به رای، خواست و نظر تودههای مردم
✍️ محسن مومنی
#شماره_42
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔘 مشارکت سیاسی اجتماعی مهمترین مظهر جمهوریت در اندیشهی امامین انقلاب (بخش اول) 🔹 یکی از مهمترین
🔘 مشارکت سیاسی اجتماعی مهمترین مظهر جمهوریت در اندیشهی امامین انقلاب
(بخش دوم)
🔹 برا این اساس امام تلاش نمود تا جایگاه این مشارکت را در قانون اساسی نهادینه کند و مردم را به حضور در صحنههای مهم سیاسی ترغیب کند. به همین دلیل جابجایی قدرت در نظام جمهوری اسلامی از طریق مشارکت مردم و به صورت انتخابات در تمامی سالها رقم خورده است.
🔸 نگرش اندیشمندان سیاسی به بحث مشارکت سیاسی اجتماعی مردم به نوع نگرش آنها به دو مقوله آزادی و برابری بر میگردد. امام بر پایهی مبانی نظری خود همهی مردم را بندگان خدا و برابر با یکدیگر و آزاد در مقابل هم میدانست و بر همین اساس از مشارکت سیاسی همهی طبقات حمایت میکرد.
💠 حضرت امام: اسلام دین برابری و برادری است ... همه افراد در مقابل قانون برابرند و همه باید در مقابل قانون تسلیم باشند.
✂️ برشی از یادداشت محسن مومنی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
💢 قدرت اجتماعی از منظر انقلاب اسلامی
(بخش اول)
✍️ محسن مومنی:
▪️ مشارکت اجتماعی در هر جامعهای قدرت اجتماعی را بدنبال دارد. هر چقدر مشارکت اجتماعی بالاتر، قدرت اجتماعی نیز بالاتر و همچنین قدرت مانور سیاسی رهبران حکومت در فضای بینالملل نیز بالاتر خواهد بود.
▪️ یکی از مصداقهای بارز رابطهی تنگانگ مشارکت اجتماعی با قدرت اجتماعی را میتوان در دوران نهضت امام خمینی (ره) و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون مشاهده کرد.
▪️ انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلابها در دیگر کشورها، توانست به شکل فزایندهای مشارکت اجتماعی اقشار مختلف مردم را ارتقا دهد و از قدرت بدست آمده از این مشارکت، تحولات عمیق ساختاری و بنیادین رقم بزند.
#شماره_42
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب (قسمت سوم) 📈 سینما برای آموزش و پرورش 🛠 سینما که ی
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب
(قسمت چهارم)
⚔️ سینمای فاسد و مقابله با رشد
📉 سابق... وضع را جوری کرده بودند که هم جلوی معلومات جوانهای ما را میگرفتند و نمیگذاشتند رشد بکند، و هم جلوی پرورش را که پرورش صحیح نکنند. این همه مراکز فساد در ایران ایجاد کردند همه چیزهایی که برای آموزش و پرورش بود اینها تبدیلش کردند به فساد! مثلاً فرض کنید سینما.
◽️ سینمای فاسد و تربیت جوانان در راه اهداف استعماری
🔴 یعنی تمام برنامههایی که اینها درست کردهاند، برنامههای فرهنگی، برنامههای هنری، هر چه درست کردهاند استعماری است. میخواهند اینها جوانهای ما را یک جوانهایی بار بیاورند که به درد آنها بخورند، نه به درد مملکت خودشان بخورند. وقتی که ما میبینیم مملکت ما از سینمایش گرفته تا مدرسهاش استعماری است؛ یعنی از خارج آوردند اینها را برای ما، تحفههایی است که از آن جا آوردند برای فاسد کردن نسل جوان ما، همه چیزش را، حتی اگر مسجد هم یک وقت اینطور شد، ما درِ آن را میبندیم.
🗃 صحیفه امام، ج۶، ص۳۷۶؛ ج۵، ص۲۶۲؛ ج۴، ص۳۴
#شماره_33
#امامین_انقلاب
#سینما
🆔 @farhang_puya
💯 ماهیت سینما، تخدیر میکند!
♨️ سینما آن زمان هم همین بود -حالایش را من نمیدانم- سینمای آن زمان هم همین بود که کسانی که معتاد شده بودند بروند سینما، اینها دیگر نمیتوانستند فکر کنند؛ بنشینند فکر کنند که کشورشان به چه چیزی احتیاج دارد؛ کی دارد کلاه سرشان میگذارد.
💢 اصلاً همچو فکری در آنها نمیآید؛ چنان خیالی منعکس نمیشود. هرچه در ذهنش میآید آن پرده سینما و آن بساطی که آنجاست، هست... . عقلایی که، اینها را درست کردند [سینما] اگر برا ماها درست کرده باشند، روی همان عقل خودشان برای مهار ما.
🗃 صحیفه امام (ره)، ج۸، ص۴۹۵ و ۴۹۶
#شماره_33
#هنر
#سینما
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔘 مشارکت سیاسی اجتماعی مهمترین مظهر جمهوریت در اندیشهی امامین انقلاب (بخش دوم) 🔹 برا این اساس اما
🔘 مشارکت سیاسی اجتماعی مهمترین مظهر جمهوریت در اندیشهی امامین انقلاب
(بخش سوم)
🔹 امام انتخابات را متعلق به همه مردم میدانستند و معتقد بودند همه به طور برابر از حق رای برخوردارند. در مجموع مبانی نظری امام در دفاع از آزادی و برابری همهی شهروندان در امور سیاسی، زمینهساز اعتقاد راسخ ایشان به مشارکت سیاسی مردم و حق نظارت عمومی آنان بر حوزهی سیاسی است.
🔸 از منظر مقام معظم رهبری نیز آنچه در اولویت قرار دارد، اصل مشارکت و حضور حداکثری مردم است: «از ماهها قبل، بعضی از بزرگان، عزیزان و برجستگان کشور، مکرر به من میگفتند که اگر شما به شخص خاصی برای ریاست جمهوری نظر دارید، آن را به ما بگوئید تا ما اوضاع و احوال را هموار کنیم و مردم را هدایت نمائیم که همان انجام گیرد.
❎ من به آنها گفتم آنچه من از خدا خواستهام، سی میلیون رای است. در طول این چندماه قبل از انتخابات، هر چه اصرار شد، آقایان محترم مسئولان برجستهی کشور و دیگران، غیر از همین حرف، چیزی از من نشنیدند. گفتم در این انتخابات، من آرای مردم را از خدا خواستهام.
✂️ برشی از یادداشت محسن مومنی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 قدرت اجتماعی از منظر انقلاب اسلامی (بخش اول) ✍️ محسن مومنی: ▪️ مشارکت اجتماعی در هر جامعهای قدر
💢 قدرت اجتماعی از منظر انقلاب اسلامی
(بخش دوم)
✍️ محسن مومنی:
↙️ بهجهت درک هرچه بیشتر این مطلب و تشخیص تفاوت نوع مشارکت اجتماعی در انقلاب اسلامی ایران با سایر کشورها توضیحاتی لازم بذکر است:
⭕️ قدرت اجتماعی، از گروههای اجتماعی فعالی که بر پایهی ارزشها و باورهای مسلط و مشترک به هم نزدیک شدهاند حاصل میشود و زمانیکه قدرت سیاسی توانایی و یا ارادهی تامین ارزشها و خواستههای آنها را نداشته باشد، گروههای اجتماعی مایوس شده و بدنبال رهبر یا رهبرانی که بتوانند خواستههاو نظرات آنها را تعقیب و تامین نمایند حرکت خواهند کرد.
🔰 بنابراین در ایجاد و تشکیل قدرت اجتماعی، سه رکن اساسی دخیل است: مردم، رهبری و ایدئولوژی.
#شماره_42
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚠️ بیخیال توهین و تحقیر دیگران را! (قسمت اول) 💤 نگاهی به اطراف انداخت، چشمهای زیادی به سویش خیره
⚠️ بیخیال توهین و تحقیر دیگران را!
(قسمت دوم)
💄 صورتهای بزک کرده، موهای چرب و ژلزده یا برق گرفته و به اصطلاح امروزیها «فشن»، لباسهای عجیب و مارکدار، شلوارهای لی با پاچههای لوله تفنگی یا گشاد و چند جیب، مانتوهای ربدوشانی یا تنگ و چسبان و... همه و همه رهآورد هجوم ثانیهای مد هستند.
♨️ پدیدهای که هر دهه، تحفهای را به دوستداراناش ارزانی داشته و میدارد. چنان که در دهه ۶۰؛ تیپ بیتلی، دهه ۷۰؛ هیپی، دهه ۸۰؛ پانک، دهه ۹۰؛ رپ و از سال ۲۰۰۰ تا کنون، جریانی تلفیق یافته از سابق و موجهای جدید را به همراه داشته است. صاحبنظران این پدیده (مد) را روش موقتی اعلام میکنند که بر اساس ذوق و سلیقه افراد جامعه، سبکزندگی، نوع لباس پوشیدن، آداب معاشرت، معماری و... آنها را تحت تأثیر قرار میدهد.
🖊 محمد متین
#فرهنگ
#مدگرایی
#شماره_18
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔸 فرهنگ پویا: آیا این جمله در مورد ایشان [علامه مصباح] میتواند صحیح باشد که ایشان جلوی انحراف فکری
🔸 فرهنگ پویا: آیا این جمله در مورد ایشان [علامه مصباح] میتواند صحیح باشد که ایشان جلوی انحراف فکری از مسیر اصلی انقلاب را سد کردند؟
(بخش دوم)
🔚 امام (ره)، آقای حاج شیخ حسن صانعی (سلمهالله) که الان نیز در قید حیات هستند فرستادند و از آقای مصباح بهخاطر این کارشان تقدیر کردند و فرمودند این کار را توسعه بدهید و تا وقتی من زنده هستم هزینه آن را میپردازم. این ضرورت را امام خوب توجه داشتند و واقعا هم در طول حیات خود بگفتهی حضرت آقای رحیمیان هر ماه چک 500 هزارتومانی امام بنام حاجآقای مصباح برای هزینههای دورههای آموزشی ایشان ارسال میشد.
🔰 بنابراین آنچه درباره علامه مصباح میتوان گفت تغییر اولویت است مبارزاتی، نه دست کشیدن مبارزه؛ بنده که شاید یکی از نزدیکترین افراد به ایشان بودم شهادت میدهم همواره شاهد تایید و حمایت ایشان در مبارزات خود و دوستان خود بودم. زمانیکه ما در زندان قم افتادیم تا آنجا که ممکن بود روحیهی ما را تقویت کردند.
🎙 گفتگو نشریه فرهنگ پویا با حجتالاسلام محمدی عراقی
#شماره_45
#علامه_مصباح
#عمار_انقلاب
🆔 @farhang_puya
🔸 فرهنگ پویا: مثلا میگویند آیتالله بهجت اهل ذکر بودند و آیتالله بهاءالدینی اهل فکر بودند. آنکه در حاجاقا (علامه مصباح) ظهور و بروز داشت چه بود؟
❇️ آنچه ما بیشتر میدیدیم، فکر بود. البته اهل ذکر هم بودند، ولی نه اینکه مرتب تسبیح بدست بگیرند و ذکر بگویند. ذکر همان یاد باطنی است. حاجآقا جای جدایی برای مطالعه و عبادت نداشتند که در اتاق خاصی بروند، در را ببندند و بگویند من میخواهم درس بخوانم یا میخواهم چیزی بنویسم یا میخواهم عبادت کنم. یک صندلی کنار هال بود که محل کارشان هم بود. کسی وارد میشد، از بچه و بزرگ مستقیم با حاجآقا مواجه میشد.
🔺 سلام میکرد و اگر میخواست حرفی بزند ایشان کاغذی لای کتاب میگذاشتند، کتاب را میبستند و شروع میکردند با او حال و احوال میکردند یا وقتی بقیه مشغول بودند، حرف میزدند، غذا میخوردند و رفت و آمد داشتند، ایشان هم همانجا مشغول کار خودشان بودند.
✳️ خیلی وقتها بود که دیگران نشسته بودند و مشغول صحبت با خودشان بودند، ایشان هم در حال خودشان بودند، پیدا بود که اینجا نیستند. بله اهل فکر زیاد بودند.
🎙 گفتگو نشریه فرهنگ پویا با حجتالاسلام دکتر مجتبی مصباح
#شماره_45
#علامه_مصباح
#عمار_انقلاب
🆔 @farhang_puya
✔️ شجره طیبه
💠 حضرت آیتالله رجبی:
💥 مقام معظم رهبری در جایی میفرمایند: «ایشان شجره طیبه است.» حدس من این است که شاید ایشان میخواستند به این اشاره کنند که خود ایشان یک درخت پاک است که اندیشههای ایشان در عمق فرهنگ دینی نفوذ کرده و ریشه دوانده است و شاخسارهای آن هم تا اعماق جامعه نفوذ پیدا کرده است.
⚡️ ثمرات آنهم هر روز نو به نو به جامعه میرسد. جامعه اسلامی با استفاده از آنها میتواند پر قدرت اهداف خود را دنبال کند و آن را تحقق ببخشد. ایشان با این مجاهدتتمام عیار هم جلوی تبدیل به گفتمان شدن فرهنگ منحط غرب را گرفت و هم گفتمان انقلاب اسلامی را زنده نگه داشت و تقویت کرد.
#شماره_45
#علامه_مصباح
#عمار_انقلاب
🆔 @farhang_puya